Факультет фізичного виховання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/64

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Проблема формування мотивації учнів до занять фізичною культурою у закладах загальної середньої освіти в Україні
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Язловецька, Оксана Валентинівна; Iazlovetska, Oksana Valentynivna
    (ua) У статті розглядається проблема формування мотивів і мотивації старшокласників до занять фізичною культурою, що є одним із шляхів удосконалення фізичного виховання у закладі загальної середньої освіти для вирішення нагальних проблем зі здоров’ям учнівської молоді України, підвищення їх рухової активності, фізичної підготовленості. Акцентовано увагу на те, що процес формування мотивації до занять фізичними вправами передбачає створення умов появи пізнавального інтересу, формування позитивного ставлення до предмету та до діяльності, організацію діяльності, в умовах якої формується пізнавальний інтерес. У статті схарактеризовано базові поняття дослідження – «потреба», «мотив», «мотивація», «мотивація до занять фізичною культурою»; визначено чинники, які впливають на формування мотивів, групи мотивів до занять фізичною культурою, представлено рекомендації щодо підвищення внутрішньої мотивації учнів. Зазначено, що мотивація до занять фізичною культурою – це комплекс мотивів особистості, що орієнтовані на набуття і збереження оптимального рівня фізичної підготовленості та працездатності особи Наголошено, що активний інтерес до занять фізичними вправами виникає в результаті внутрішньої мотивації, яка проявляється тоді, коли зовнішні цілі та мотиви відповідають рівню підготовленості (можливостям) учня, коли він розуміє суб’єктивну відповідальність за їх реалізацію. У статті визначено засоби і умови, що сприяють формуванню позитивної мотивації старшокласників до сфери фізичної культури, а саме використання в освітньому процесі інтерактивних, інформаційно-комунікаційних технологій і проєктного навчання, технологій здоров’язбереження на уроках фізичної культури; створення позитивної психологічної атмосфери під час уроків, орієнтація на мотивацію успіху на заняттях; оволодіння учнями способами і прийомами організації та проведення самостійних занять фізичними вправами; методами самоконтролю фізичного і психологічного стану, використання новітніх підходів у фізкультурно-оздоровчій діяльності тощо. (en) The article deals with the problem of forming motives and motivation of high school pupils to engage in physical education, which is one of the ways to improve physical education in general secondary education institutions to address the urgent health problems of Ukrainian pupils, increase their physical activity and physical fitness. It is emphasized that the process of forming motivation for physical exercises involves creating conditions for the emergence of cognitive interest, forming a positive attitude to the subject and to the activity, and organizing activities in which cognitive interest is formed. The article describes the basic concepts of the study – «need», «motive», «motivation», «motivation to engage in physical education»; identifies the factors that influence the formation of motives, groups of motives for physical education, and presents recommendations for increasing students’ intrinsic motivation. It is noted that motivation to engage in physical education is a complex of personal motives aimed at acquiring and maintaining the optimal level of physical fitness and performance. It is emphasized that the external factors of motivation formation include: the activity of the physical education teacher, the level of his/her pedagogical skills; content of classes (teaching methods); material and technical support of the place of classes; psychological climate in the team, etc. It is emphasized that active interest in physical exercises arises as a result of internal motivation, which manifests itself when external goals and motives correspond to the level of preparation (capabilities) of the pupil, when he understands the subjective responsibility for their implementation. The article identifies the means and conditions that contribute to the formation of positive motivation of high school pupils in the field of physical culture. It is emphasized that in order to improve physical education of senior pupils in general secondary education, to increase their motivation to engage in physical education, it is important to use interactive, information and communication technologies and project-based learning, health technologies in physical education lessons; creating a positive psychological atmosphere during lessons, focusing on motivation for success in the classroom; mastering the methods and techniques of organizing and conducting independent physical education classes.
  • Ескіз
    Документ
    Рухова активність як важлива умова здоров’язбереження
    (РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Радіонова, Олена Леонідівна; Логвінова, Ярослава Олексіївна; Radionova, Olena Leonidivna; Logvinova, Yaroslava Oleksiivna
    (ua) Однією з найважливіших соціальних проблем сучасності є погіршення здоров'я населення. Останніми роками збільшується кількість хворих з функціональними порушеннями діяльності серцево-судинної, дихальної систем, опорно-рухового апарату, органів зору, відхиленнями в нервово-психічній сфері та інших захворювань. У розв’язанні цієї проблеми одна з провідних ролей належить фізичній культурі і чітко відслідковується залежність рівня здоров'я людини від її рухової активності. Оптимальна рухова активність є могутнім оздоровчим чинником, що підвищує функціональні можливості фізіологічних систем організму. Узгодженість усіх систем організму формувалася в процесі еволюції на тлі активної рухової діяльності, саме тому вижили тільки ті популяції, у яких виявилась генетична стійкість до фізичних навантажень. Саме тому людина значно краще адаптується до значних фізичних навантажень, ніж до умов обмеженої рухливості. Людина має здатність повноцінно розвиватися і підтримувати життєдіяльність на належному рівні тільки за наявності достатнього систематичного м’язового навантаження. Рухова активність є визначальним чинником та необхідною умовою здоров’язбереження. У статті узагальнені основні фактори впливу рухової активності на здоров’язбереження, розкрито механізм покращення життєздатності організму засобами рухівої активності. Наведена характеристика умов, які необхідні для оптимізації рухової активності. Проведено аналіз даних сучасної наукової літератури з проблеми впливу рухової активності на стан здоров’я та його зміцнення. Виявлено, що достатньо велика кількість людей має хронічний дефіцит рухової активності. Результатом цього виступає низький рівень мотивації до ведення здорового способу життя. Встановлено важливість підвищення мотивації щодо здоров’ябережувальної поведінки, адже доведено, що рухова активність є невід’ємним компонентом здоров’язбереження вцілому. Стаття містить аналіз та узагальнення поняття «рухова активність». Розглянуто методику Фремінгемського дослідження рухової активності, відповідно якої зазнечено розподіл рухової активністі на рівні. Запропоновано до розгляду класифікацію рухової активності в залежності від мети та наведені висновки. (en) One of the most important social problems of our time is the deterioration of the population's health. In recent years, the number of patients with functional disorders of the cardiovascular, respiratory systems, musculoskeletal system, organs of vision, abnormalities in the neuropsychological sphere, and other diseases has been increasing. In solving this problem, one of the leading roles belongs to physical culture, and the dependence of a person's health level on his motor activity is clearly observed. Optimal motor activity is a powerful health factor that increases the functional capabilities of the body's physiological systems. The coherence of all body systems was formed in the process of evolution against the background of active motor activity, and therefore only those populations survived, in which the genetic resistance to physical exertion turned out to be higher. That is why a person adapts much better to heavy physical exertion than to conditions of limited mobility. A person has the ability to fully develop and maintain vital activity at the proper level only in the presence of sufficient systematic muscle load. Physical activity is a determining factor and a necessary condition for health preservation. The article summarizes the main factors of the influence of motor activity on health preservation, the mechanism of increasing the vitality of the body by means of motor activity is revealed. The characteristics of the conditions necessary for the optimization of root activity are given. An analysis of the data of modern scientific literature on the problem of the influence of motor activity on health and its strengthening was carried out. It was found that a sufficiently large number of people have a chronic lack of motor activity. The result of this is a low level of motivation for a healthy lifestyle. The importance of increasing motivation for health-preserving behavior has been established, because it has been proven that motor activity is an integral component of health-preserving as a whole. The article contains an analysis and generalization of the concept of "motor activity". The methodology of the Framingham study of motor activity was considered, according to which the distribution of motor activity at the level was determined. The classification of motor activity depending on the purpose is proposed for consideration and the conclusions are given.
  • Ескіз
    Документ
    Гігієнічна оцінка стану фактичного харчування студентів
    (ФОП Озеров Г. В., 2018) Черній, Валентина Петрівна