Факультет фізичного виховання

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/64

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 20
  • Ескіз
    Документ
    Індивідуальний питний режим, як засіб підвищення працездатності легкоатлетів-бігунів на етапі попередньої базової підготовки
    (2024) Миценко, Євген Вікторович; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Mytsenko, Yevhen
    (ua) Мета дослідження полягає в тому аби зʼясувати доцільність застосування індивідуального питного режиму в процесі тренування легкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки. Зʼясування такої доцільності відбулося шляхом проведення експерименту з впровадженням індивідуальних питних режимів в тренувальний процес легкоатлетів, що також були студентами Центральноукраїнського державного університету, і порівнянням показників функціональної продуктивності з аналогічними показниками їх товаришів із контрольної групи. Ми вияснили, що на даний час не достатньо даних, аби обгрунтовано планувати споживання рідини в ході тренувального процесу легкоатлетів, з урахуванням індивідуальних особливостей інтенсивності потовиділення. А також, що в спортивній практиці переважає неконтрольоване споживання рідини на тренуваннях. Тренери і спортсмени віддають перевагу спразі, як орієнтиру для пиття в процесі тренування. Нами присвячено увагу питанню впливу зневоднення на функціональну продуктивність легкоатлетів-бігунів та індивідуального питного режиму, як способу її підвищити. Зокрема ми оцінили кількість рідини, яку втрачають студенти легкоатлети за тренування, швидкість такої втрати, перевірили як впливає індивідуальний питний режим, що враховує обʼєм втраченої спортсменом під час тренування рідини, на моторну ефективність за тестом Jebsen-Taylor. А також, як такий режим впливає на динаміку вибухової сили в процесі тренування. Нам вдалось вдалось визначити принцип, врахування якого в питному режимі дозволяє значно зменшити вплив втоми на функціональну продуктивність легкоатлетів бігунів. На основі отриманих нами даних можна припустити, що результати дослідження будуть корисними і представникам інших видів спорту, повʼязаних із тривалою роботою високої та субмаксимальної інтенсивності. Ми сформулювали рекомендації про укладення індивідуальних питних режимів для легкоатлетів-бігунів з урахуванням обʼєму втраченої з потом рідини, відпрацювали та перевірили на практиці реалізацію питного режиму в умовах тренувального процесу. (en) The purpose of the study is to find out the expediency of using an individual drinking regime during the training of track and field athletes at the stage of preliminary basic training. Elucidation of such expediency took place by conducting an experiment with the introduction of individual drinking regimes into the training process of track and field athletes who were also students of the Central Ukrainian State University, and by comparing the indicators of functional productivity with similar indicators of their peers from the control group. We found out that currently there is not enough data to reasonably plan fluid consumption during the training process of track and field athletes, taking into account the individual characteristics of the intensity of sweating. And also that uncontrolled fluid consumption during training prevails in sports practice. Coaches and athletes prefer thirst as a guideline for drinking during training. We have devoted attention to the question of the effect of dehydration on the functional performance of track and field athletes-runners and the individual drinking regime as a way to increase it. In particular, we estimated the amount of fluid that student athletes lose during training, the rate of such loss, and checked how the individual drinking regimen, which takes into account the volume of fluid lost by the athlete during training, affects motor efficiency according to the Jebsen-Taylor test. And also, how this mode affects the dynamics of explosive power during training. We were able to identify a principle that, taking into account in the drinking regime, can significantly reduce the impact of fatigue on the functional performance of track and field athletes. Based on the data we obtained, it can be assumed that the results of the study will be useful for representatives of other sports associated with long-term work of high and submaximal intensity. We have formulated recommendations for establishing individual drinking regimes for track and field athletes-runners taking into account the volume of fluid lost with sweat, worked out and verified in practice the implementation of the drinking regime in the conditions of the training process.
  • Ескіз
    Документ
    Підходи до поточного оцінювання успішності студентів в секції фітнесу
    (2023) Миценко, Євген Вікторович; Бабенко, Леонід Вікторович; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Mytsenko, Yevhen; Babenko, A.; Malenyuk, T.
    (ua) Мета дослідження полягає в тому аби з’ясувати доцільність застосування індивідуального питного режиму в процесі тренування легкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки. Нами присвячено увагу питанню впливу зневоднення на функціональну продуктивність легкоатлетів-бігунів та індивідуального питного режиму, як способу її підвищити. Зокрема ми оцінили кількість рідини, яку втрачають студенти легкоатлети за тренування, швидкість такої втрати, перевірили як впливає індивідуальний питний режим, що враховує об’єм втраченої спортсменом під час тренування рідини, на моторну ефективність за тестом Jebsen-Taylor. А також, як такий режим впливає на динаміку вибухової сили в процесі тренування. Ми сформулювали рекомендації про укладення індивідуальних питних режимів для легкоатлетів-бігунів з урахуванням об’єму втраченої з потом рідини, відпрацювали та перевірили на практиці реалізацію питного режиму в умовах тренувального процесу. (en) The purpose of the study is to find out the expediency of using an individual drinking regime during the training of track and field athletes at the stage of preliminary basic training. We found out that currently there is not enough data to reasonably plan fluid consumption during the training process of track and field athletes, taking into account the individual characteristics of the intensity of sweating. And also that uncontrolled fluid consumption during training prevails in sports practice. Coaches and athletes prefer thirst as a guideline for drinking during training. We have devoted attention to the question of the effect of dehydration on the functional performance of track and field athletes-runners and the individual drinking regime as a way to increase it. In particular, we estimated the amount of fluid that student athletes lose during training, the rate of such loss, and checked how the individual drinking regimen, which takes into account the volume of fluid lost by the athlete during training, affects motor efficiency according to the Jebsen-Taylor test. And also, how this mode affects the dynamics of explosive power during training. We were able to identify a principle that, taking into account in the drinking regime, can significantly reduce the impact of fatigue on the functional performance of track and field athletes. We have formulated recommendations for establishing individual drinking regimes for track and field athletes-runners taking into account the volume of fluid lost with sweat, worked out and verified in practice the implementation of the drinking regime in the conditions of the training process.
  • Ескіз
    Документ
    Система Й. Пілатеса - як засіб покращення фізичної підготовленості й профілактики травматизму спортсменів (на прикладі тхеквондо)
    (Видавничий дім «Гельветика», 2020) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Вabalich, V. A.; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Maleniuk, T. V.; Голуб, Олена Володимирівна; Golub, O. V.; Брояковський, Олександр Вікторович; Broiakovskyi, O. V.
    (ua) У статті аналізується позитивний вплив системи Пілатес, яка сприяє підвищенню рівня фізичної підготовленості й зменшенню травматизму спортсменів. Доведено ефективність впровадженої програми, що дозволить комплексно формувати рухові навички та протидіяти травматизму для успішного ведення поєдинку. Проведене дослідження дозволило переосмислити погляди на організацію та проведення навчально-тренувальних занять тхеквондистів. Гіпотеза дослідження – висунуто припущення про те, що впроваджена програма зі застосуванням вправ системи Пілатес сприятиме зростанню рівня фізичної підготовленості та зменшенню травматизму тхеквондистів. Мета статті – обґрунтувати ефективність запровадженої програми та доцільності використання вправ системи Пілатес для покращення фізичної підготовленості й профілактики травматизму спортсменів. Для вирішення поставленої мети використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз, спостереження, методи діагностики (бесіда, тестування); педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий); методи статистичної обробки одержаної інформації. У дослідженні брали участь спортсмени, які відвідують секцію тхеквоно, віком 14-17 років. Результати: в результаті проведеного дослідження доведено ефективність розробленої програми. Підтвердженням її ефективності є виявлення позитивної динаміки досліджуваних критеріїв, що доведено статистично значущою розбіжністю між показниками розвитку рухових навиків в експериментальній та контрольних групах. Застосування вправ системи Пілатес сприяло зменшенню кількості травм під час тренувань і змагань тхеквондистів. Висновки: Удосконалення навчально-тренувального процесу тхеквондистів завдяки реалізації програми сприяло покращенню рівня фізичної підготовленості та зменшенню травматизму під час навчально-тренувального процесу тхеквондистів. За допомогою t – критерію Стьюдента доведено, що в експериментальній групі підсумкові результати є вищими, ніж у контрольній групі при рівні значущості p=0,05 за всіма руховими навиками: баланс, гнучкість, силові та швидкісно-силові навички, координація. (en) The article analyzes the positive impact of the Pilates system, which helps to increase the level of physical fitness and reduce injuries of athletes. The effectiveness of the implemented program is proved, which will allow to comprehensively form motor skills and counteract injuries for a successful fight. The study allowed to rethink the views on the organization and conduct of training sessions of taekwondo. The hypothesis of the study is that it has been suggested that the implemented program with the use of Pilates exercises will increase the level of physical fitness and reduce the injuries of taekwondo athletes. The purpose of: the article is to substantiate the effectiveness of the implemented program and the expediency of using Pilates exercises to improve physical fitness and prevent injuries of athletes. The following research methods were used to solve this goal: theoretical analysis, observation, diagnostic methods (conversation, testing); pedagogical experiment (ascertaining, forming); methods of statistical processing of the received information. The study involved athletes who attend the taekwondo section, aged 14-17 years. Results. As a result of the conducted research the efficiency of the developed program is proved. Confirmation of its effectiveness is the identification of positive dynamics of the studied criteria, as evidenced by a statistically significant difference between the indicators of motor skills development in the experimental and control groups. The use of Pilates exercises has helped to reduce the number of injuries during training and competition of taekwondo fighters. The practical: Improving the training process of taekwondo fighters through the implementation of the program helped to improve the level of physical fitness and reduce injuries during the training process of taekwondo fighters. Using Student's t-test, it was proved that in the experimental group the final results are higher than in the control group at a significance level of p = 0.05 for all motor skills: balance, flexibility, strength and speed-power skills, coordination.
  • Ескіз
    Документ
    Корекція координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху засобами плавання
    (2020) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Голуб, Олена Володимирівна; Брояковський, Олександр Вікторович
    (ua) У статті порушено проблему укріплення здоров’я дітей з вадами слуху. Використовуючи засоби плавання, ми мали на меті покращити координаційну підготовленість, а також плавальні навики слабочуючих дітей. Гіпотеза дослідження – полягає в корекції відхилень у розвитку дітей з вадами слуху, зокрема координованості рухів, якої можна досягнути, розробивши програму та методичні рекомендації використання засобів плавання. Мета дослідження: науково обґрунтувати програму корекції координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху засобами плавання для повноцінного фізичного розвитку. Для вирішення поставленої мети використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз, аналіз педагогічного досвіду, спостереження, методи діагностики (бесіда, тестування); педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий); методи статистичної обробки одержаної інформації. У дослідженні брали участь діти з легкими патологіями слухового аналізатора, віком 8-9 років. Результати: в результаті дослідження підтверджено позитивний вплив від занять плаванням на корекцію координації дітей з вадами слуху. Підтвердженням позитивної динаміки є покращення результатів тесових завдань. Найбільший приріст показників вдалося досягнути у тестовому завданні виконаному в воді (Р< 0,05). Висновки: Впроваджена програма з використанням спеціально підібраних засобів, методів, методичних прийомів, що враховували специфіку захворювання, позитивно вплинули на формування координаційної підготовленості дітей з вадами слуху. Водночас застосування засобів плавання сприяло оволодінню життєво необхідного навику для кожної людини – вміння плавати. (en) This article addresses the issue of improving of children with hearing impairments. Using swimming facilities, we aimed to improve coordination preparedness, as well as swimming skills of hearing impaired children. The hypothesis of the study is to correct deviations in the development of children with hearing impairments, in particular coordination of movements, which can be achieved by developing a program and guidelines for the use of swimming equipment. The purpose of: To scientifically program substantiated correction children coordination of primary school age with hearing impairment by swimming means for full physical development. To solve this goal were used following research methods: theoretical analysis, analysis of pedagogical experience, observation, diagnostic methods (conversation, testing); pedagogical experiment (ascertaining, formative); methods of statistical processing of received information. The study involved children with mild pathologies of the auditory analyzer aged 8-9 years. Results. In the result of research was proved the positive impact of swimming on the coordination correction of children with hearing impairment. Confirmation of positive dynamics is an improvement in the results of test assignments. The greatest increase of indicators was achieved in a test task performed in water (P <0.05). The practical: The implemented program using specially matched solutions and methods that take into specifics of disease positively influenced the formation of coordination preparedness for children with hearing impairments. At the same time use of swimming aids contributed to the mastery of a vital skill for every person - the ability to swim.
  • Ескіз
    Документ
    Ефективність програми навчально-тренувального процесу юних легкоатлеток 13-14 років упродовж першого макроциклу річної підготовки (на прикладі спринтерського бігу)
    (2020) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Панченко, Галина Іванівна; Брояковський, Олександр Вікторович; Maleniuk, Tetiana; Babalich, Viktoriia; Panchenko, Halyna; Broiakovskyi, Oleksandr
    (ua) Мета: розробити й довести ефективність програми тренувального процесу легкоатлеток-спринтерів упродовж першого макроциклу річної підготовки. Матеріал і методи: до експерименту було залучено десять спортсменок 13-14 років, які тренуються у гуртку з легкої атлетики опорного навчального закладу. Використано наступні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати: визначено, що у легкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки застосовується двоциклове планування річної підготовки («здвоєний» цикл). Розкрито структуру планування тренувального процесу у першому макроциклі: періоди, етапи, мезоцикли. Розроблено програму тренувального процесу легкоатлеток упродовж першого макроциклу «здвоєного» циклу річної підготовки. Висновки: доведено ефективність програми тренувального процесу легкоатлеток на основі підвищення їх показників фізичної підготовленості та спортивних досягнень на змаганнях з легкоатлетичного двоборства.
  • Ескіз
    Документ
    Індивідуальна програма бігової роботи легкоатлеток-стаєрів на заняттях підвищення спортивної майстерності при підготовці до кросового сезону
    (2017) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Malenuk, T. V.
    (ua) Мета: розробити індивідуальну програму бігової роботи легкоатлеток, що спеціалізуються у бігу на довгі дистанції, під час підготовки до осінньо-зимового кросового сезону. Матеріал: дослідження було проведено у групі підвищення спортивної майстерності з легкої атлетики факультету фізичного виховання педагогічного університету. У ньому взяло участь 4 спортсменки, що спеціалізуються у бігу на довгі дистанції, віком 19 – 20 років. Результати: Представлено індивідуальну програму бігової роботи легкоатлетки на основі системи мезоциклів і мікроциклів. Розкрито структуру і зміст бігової роботи у кожному мезоциклі. Визначено тенденції приросту бігових навантажень у мезоциклах. Висновки: доведено ефективність впровадження даної програми у тренувальний процес підготовки спортсменки до кросового сезону на основі покращення результату змагальної вправи та підвищення спортивної кваліфікації з легкоатлетичного кросу.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив тренувального навантаження на розвиток рухових здібностей юних легкоатлетів 12-13 років
    (2014) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Malenuk, T. V.
    (ua) Мета: у статті проаналізовано розвиток рухових здібностей легкоатлетів у річному циклі підготовки. Матеріал: обстежено 15 легкоатлеток віком 12 – 13 років. Результати: розглянуто основні положення теорії спортивної підготовки юних легкоатлетів. Побудовано програму річного циклу підготовки спортсменів, яка складається з двох макроциклів, чітко визначено задачі, структуру і тривалість кожного з них. Виявлено достовірне (Р<0,05) збільшення показників рухових здібностей у межах кожного макроциклу і у річному циклі. Встановлено, що у річному циклі підготовки показники швидкісних здібностей збільшилися на 4,75 %, швидкісної витривалості – на 6,40%, вибухової сили – на 4,42 %. Висновки: доведено ефективність розробленої структури планування річного циклу підготовки юних легкоатлеток, що підтверджується аналізом динаміки показників рухових здібностей. Виявлено позитивний вплив тренувальних програм з легкої атлетики в умовах секційної роботи на швидкісні здібності, швидкісну витривалість і вибухову силу.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення фізичної підготовленості юних волейболісток 13-14 років
    (The Academy of Applied Sciences – Academy of Management and Administration in Opole, 2023) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Maleniuk, T. V.
    (ua) У роботі розкрито теоретико-методичні основи фізичної підготовки волейболістів. Оцінено рівень розвитку рухових здібностей волейболісток 13-14 років. Виявлено високий рівень розвитку силової витривалості м’язів рук, вище середнього рівень – спритності і силової витривалості м’язів тулуба, середній – вибухової сили м’язів ніг, нижче середнього – стрибучості, низький – вибухової сили м’язів рук. Визначено за показниками технічної підготовленості середній, вище середнього та високий рівень. Виявлено взаємозв’язки між показниками фізичної та технічної підготовленості. Розроблено програму удосконалення фізичної підготовленості волейболісток на основі засобів загальної фізичної підготовки. Доведено ефективність програми на основі достовірного (p<0,05) покращення показників фізичної підготовленості.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення технічної підготовки студентів на заняттях підвищення спортивної майстерності з волейболу
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Бабаліч, В. А.; Maleniuk, Tatiana; Babalich, Viktoriia
    (ua) У статті висвітлюється проблема удосконалення технічної підготовки студентів-волейболістів масових розрядів. Обгрунтовано доцільність вирішення даної проблеми на основі аналізу початкових показників фізичної підготовленості, що відповідали середньому рівню, і початкових показників технічної підготовленості, що знаходилися на низькому і середньому рівнях. Удосконалено технічну підготовку волейболістів-початківців за допомогою систематичного впровадження традиційних спеціально-підготовчих вправ; застосування додаткового обладнання, пристроїв і тренажерів; урахування початкового рівня фізичного розвитку, технічної і фізичної підготовленості. Проаналізовано динаміку підвищення середніх показників технічної підготовленості волейболістів у процесі річного циклу тренувань. Доведено ефективність удосконалення технічної підготовки студентів-волейболістів.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування рухливих ігор з елементами техніки легкоатлетичних вправ на уроках фізичної культури учнів 10-11 років
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Maleniuk, T. V.
    (ua) У статті окреслено основні положення, якими необхідно керуватися під час підбору рухливих ігор для дітей 10-11 років. Вказано особливості проведення рухливих ігор з дітьми означеного віку. Застосовано рухливі ігри з елементами техніки легкоатлетичних вправ (біг, стрибки, метання) на уроках фізичної культури. Проведено тестування показників фізичної підготовленості хлопчиків 10-11 років на початку і по завершенню педагогічного експерименту. Виявлено достовірне (Р<0,05) підвищення показників спритності на 2,12%, вибухової сили – на 4,59%, силової витривалості м’язів розгиначів рук – на 64,11% і швидкості – на 4,57%. Виявлено недостовірне (Р>0,05) підвищення показників силової витривалості м’язів тулуба і гнучкості на 11,60% і 29,12% відповідно. Доведено ефективність застосування рухливих ігор з елементами техніки легкоатлетичних вправ на уроках фізичної культури на основі підвищення показників фізичної підготовленості хлопчиків 10-11 років.