Наукові видання каф-ри фізичного виховання і рекреаційно-оздоровчої роботи
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/137
Переглянути
7 результатів
collection.search.results.head
Документ Оцінка показників фізичної підготовленості юних футболістів на етапі спеціалізованої базової підготовки у річному циклі тренувань(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.(ua) У статті розглядається значення контролю фізичної підготовленості юних футболістів. На основі аналізу спеціальної літератури відібрані аутентичні тести для її оцінки. Проведене педагогічне тестування у три етапи та визначені середньогрупові величини. Прослідкована позитивна динаміка змін показників фізичної підготовленості юних футболістів на етапі спеціалізованої базової підготовки у абсолютному та відсотковому значеннях. В тестах швидкісного характеру (біг 15 м, біг 30 м) спостерігаємо не суттєве (P>0,05) покращення результатів, швидкісно-силового характеру (удар по м'ячу на дальність, стрибок у довжину з місця) і швидкісної витривалості (човниковий біг 7х50 м) – суттєве (P<0,05). Розроблені пятирівневі оціночні шкали фізичної підготовленості юних футболістів.Документ Improving Coordination of Young Footballers Aged 9-10 Years(2021) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Меленюк, Тетяна Василівна; Бабаліч, Вікторія Андріївна; Панченко, Галина Іванівна; Sobko, S.; Sobko, N.; Maleniuk, T.; Babalich, V.; Panchenko, H.The purpose of the study was to examine how the upgraded system of training based on 12 exercises for the development of coordination abilities influenced the coordination of young footballers aged 9-10 years. The quantitative and qualitative methods were used to collect data in the study. The study used the quasi-experimental design that was based on the pretest-posttest measurements accompanied by observations. The experiment involved only one group and the results of the students before and after the intervention were compared. The study proved that the upgraded system of training based on 12 exercises for the development of coordination abilities influenced the coordination of young footballers aged 9-10 years. The system of training also improved the students’ abilities to adjust and adapt motor actions; kinaesthetic differentiation of movements (ball sensation). The overall improvement was approximately 21% which was statically significant. The students were found to have improved in the seven coordination abilities. It was also found that there was shift in students’ level of coordination from ‘low’ to ‘average’ and ‘above’.Документ Вплив секційних занять з фізичного виховання на особистісну активність студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.(ua) Зроблений аналіз навчально-виховного процесу з фізичного виховання і обрано секційну модель занять. Враховуючи матеріальну базу університету, кадровий склад кафедри, а також фізкультурні інтереси студентів, заняття проводились в 14 секціях. Визначений експертами рівень особистісної активності студентів є середнім. З метою підвищення рівня особистісної активності студентів на кафедрі запропонований комплекс заходів, який містив систему змагань різного рангу, показові виступи з індивідуальних видів спорту та покращення матеріально-технічного забезпечення викладання дисципліни "фізичне виховання"; впроваджено поетапне проведення комплексних внутрівузівських змагань. По завершенні експерименту повторно визначався рівень особистісної активності студентів в процесі занять, який згідно з експертними оцінками мав тенденцію до покращення (Р<0,05). Запровадження у навчально-виховний процес цілеспрямованого комплексу заходів дало змогу досягти позитивної динаміки змін рівня особистісної активності студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ під час секційних занять з фізичного виховання.Документ Контроль фізичної підготовленості юних футболістів етапу попередньої базової підготовки(2023) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Липчанська, Л. М.; Sobko, S.; Sobko, N.; Lipchanska, L.(ua) Визначено контроль за фізичною підготовленістю – необхідною ланкою управління тренувальним процесом спортсменів. Мета роботи: оцінка фізичної підготовленості юних футболістів етапу попередньої базової підготовки. Методологічною базою дослідження стали: теоретичний аналіз і узагальнення досвіду педагогічної та спортивної практики в питаннях контролю; вибір тестів педагогічного тестування, що відповідають критеріям надійності, об’єктивності та інформативності; методи математичної обробки результатів тестування. Наукова новизна роботи полягає у розробці власних шкал оцінки фізичної підготовленості юних футболістів 14 років в тестах біг 15 м; біг 30 м; стрибок у довжину з місця та удар м’яча на дальність; човниковий біг 7х50 м. Дослідження проводилось на базі ДЮФШ “Академія ФК Зірка” з юними футболістами 2007 р.н. у червні 2021 року. Всього в дослідженні взяло участь 20 футболістів. Контроль загальної і спеціальної фізичної підготовленості передбачав перевірку стартової швидкості, швидкості, швидкісно-силових якостей та спеціальної витривалості; був здійснений шляхом окреслення процедури та проведення педагогічного тестування. Визначено індивідуальні показники розвитку вказаних якостей досліджуваного контингенту. За допомогою методів математичної статистики також визначено середньогрупові показники юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки. Для кожного з обраних нами тестів, згідно результатів проведеного тестування, розроблені 10-ти бальні шкали, що дозволило зіставити результати різних тестів (виражені в різних одиницях вимірювання) і оцінити індивідуальний рівень підготовленості кожного спортсмена. Отримані дані дадуть можливість впливати на ріст індивідуальних спортивних результатів в розрізі загальної і спеціальної фізичної підготовленості юних футболістів. Також визначено і командний рівень, який відповідає середньому за шкалою.Документ Розвиток спеціальної витривалості юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки(2021) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.Спеціальна витривалість футболістів розглядається під двома кутами: здатність не знижувати інтенсивність бігової активності протягом усієї гри й забезпечення ефективності тактики і техніки в умовах стомлення, що зростає. Завдяки розробленим нами окремо для кожного тесту нормованим шкалам, було проведене оцінювання рівня спеціальної витривалості юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки, що визначався як низький, нижчий за середній, середній, достатній, високий. Виходячи з постулату, що системний характер розвитку спеціальної витривалості буде прослідковуватись у випадку поєднання складових фізичної і техніко-тактичної підготовки, нами розроблена та впроваджена у навчально-тренувальний процес програма розвитку спеціальної витривалості юних футболістів, що містила вправи специфічного і неспецифічного характеру. Динаміка змін спеціальної витривалості юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки свідчить про позитивні зрушення протягом досліджуваного періоду при Р<0,05, що доводить ефективність впровадженої програми.Документ Розвиток координаційних рухових здібностей юних футболістів на етапі базової підготовки(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.(ua) Не дивлячись на багаточисельні дослідження визначення і класифікації рухових здібностей людини, низка питань їх оцінки відносно різних видів рухової діяльності, зокрема футболу, залишаються невирішеними. Нами використано сконструйований тест рухових здібностей для футболістів, запропонований В. Губою, А. Скрипко, О. Стулою, заснований на виконанні найбільшої кількості ударів м’яча між внутрішніми сторонами стоп у підскоках з ноги на ногу. Зроблено аналіз тесту перевірки координаційних рухових здібностей, що містить комплексні критерії декількох ознак їх розвитку: придатності до диференціації, рівноваги, швидкості реакції, пристосування, орієнтації, взаємодії, відчуття ритму, високої частоти рухів. Визначено індивідуальні показники розвитку координаційних рухових здібностей досліджуваного контингенту. За допомогою методів математичної статистики також визначено середньогрупові показники юних футболістів на етапі базової підготовки. Розроблені шкали для кожної вікової групи дозволили оцінити рівень розвитку координаційних рухових здібностей юних футболістів на етапі базової підготовки і визначити його як низький, нижчий за середній, середній, достатній, високий. Більшість показників кожної вікової групи знаходяться на середньому рівні.Документ Контроль технічної підготовленості учнів 11-12 років сільської школи на уроках футболу(Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.(ua) Аналіз нормативно-правових документів, Договору між Федерацією футболу України та Міністерством освіти і науки України щодо підтримки і розвитку шкільного футболу, вказує на необхідність використання комплексів контрольних тестів на уроках футболу, зокрема, у напрямку технічної підготовленості. Відсутність єдиних критеріїв щодо її оцінювання на уроках футболу сільських шкіл дозволила обрати спеціально підібрані тести (вкидання м’яча із-за голови, жонглювання, удари на точність), а також розроблені і адаптовані нами до використання у практичній діяльності (ведення м’яча, обвід з ударом у ворота). Проведене педагогічне тестування та отримані індивідуальні величини кожного досліджуваного, що оброблялись за допомогою методів математичної статистики, в результаті чого визначені середньогрупові показники технічної підготовленості учнів. Розроблені власні оціночні шкали, що дозволили визначити рівень технічної підготовленості учнів 11-12 років сільської школи на уроках футболу, який, в більшості випадків, знаходився в межах середнього рівня.