Наукові видання каф-ри фізичного виховання і рекреаційно-оздоровчої роботи

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/137

Переглянути

Search Results

Зараз показуємо 1 - 10 з 20
  • Ескіз
    Документ
    Виховання інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом
    (ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”, 2024) Собко, Сергій Григорович
    (ua) Окреслено проблему недостатньої зорієнтованості уроків фізичної культури на свідоме, активне ставлення до занять фізичними вправами, яку покликаний вирішити такий дієвий засіб фізичного виховання, як футбол. Визначено компоненти інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом: когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісний, за якими обґрунтовано рівні сформованості інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом: високий, середній, низький. Визначено та обґрунтовано педагогічні умови, які забезпечують ефективність процесу виховання інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом: формування у школярів всебічних знань з футболу; здійснення емоційно-ціннісного впливу на учнів під час занять футболом; активізація навчально-пізнавальної діяльності у процесі занять з футболу. Підтвердження позитивної динаміки змін рівня вихованості інтересу учнів середньої школи до фізичної культури під час занять футболом перевірено математико-(статистичними методами, зокрема xi – квадрат (χ2). (en) The problem of insufficient orientation of physical education lessons on a conscious, active attitude to physical exercises, which is intended to be solved by such an effective means of physical education as football, is outlined. The components of secondary school students' interest in physical culture during football classes were determined: cognitive, emotional-value, activity, based on which the levels of formation of secondary school students' interest in physical culture during football classes were justified: high, medium, low. Pedagogical conditions that ensure the effectiveness of the process of raising secondary school students' interest in physical education during football classes are determined and substantiated: the formation of schoolchildren's comprehensive knowledge of football; making an emotional and valuable impact on students during football lessons; activation of educational and cognitive activities in the process of football lessons. Confirmation of the positive dynamics of changes in the education level of high school students' interest in physical education during football classes was verified by mathematical and statistical methods, in particular xi - square (χ2).
  • Ескіз
    Документ
    Програмування техніко-тактичної підготовки юних утболістів 14-15 років у річному циклі тренувань
    (2024) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Липчанська, Любов Михайлівна
    (ua) З’ясовано, що на будь-якому з етапів багаторічної футбольної підготовки, є підготовка футболістів до змагальної діяльності, де суттєвий ваговий коефіцієнт мають техніко-тактичні дії, опанування якими, апріорі, неможливе без планування занять техніко-тактичної спрямованості у тренувальному процесі юних футболістів. Метою роботи передбачено програмування техніко-тактичної підготовки юних футболістів 14-15 років у річному циклі тренувань. Методологічною базою дослідження слугували: теоретичний аналіз і узагальнення досвіду спортивної практики в питаннях техніки і тактики, техніко-тактичної підготовки юних футболістів; педагогічні методи, метод анкетування тренерів з футболу; програмний підхід. Науковою новизною дослідження є створення орієнтовної програми техніко-тактичної підготовки юних футболістів 14-15 років у річному циклі тренувань. За допомогою аналізу наукової і методичної літератури, методу анкетування визначили значущість техніко-тактичної підготовки у процесі розвитку і становлення спортивної майстерності юних футболістів для тренерського цеху. Використавши поради В.В. Ніколаєнка та М.І. Воробйова (2023) щодо якості та ефективності тренувального процесу, спрямованого на індивідуальний розвиток і виховання творчого гравця, проведення навчально-тренувальних занять в ігровій формі на підвищеному емоційному фоні, впровадження поетапної (поступової) системи техніко-тактичної підготовки юних футболістів, розробили орієнтовну програму техніко-тактичної підготовки для юних футболістів 14-15 років у річному циклі тренувань. Враховуючи рекомендації Технічного департаменту асоціації футболу України не розподіляти річний цикл підготовки на періоди для юних футболістів до 15 років, запропонували почерговість тижневих занять, що мали циклічний характер протягом місяця. Термін дії програми розрахований на “шкільний” період з вересня до червня включно. (en) It was found that at any of the stages of long-term football training, there is the preparation of football players for competitive activities, where technical and tactical actions have a significant weighting factor, the mastery of which, a priori, is impossible without planning technical-tactical classes in the training process of young football players. The purpose of the work is to program the technical and tactical training of young football players aged 14-15 in the annual cycle of training. The methodological basis of the research was: theoretical analysis and generalization of the experience of sports practice in matters of technique and tactics, technical and tactical training of young football players; pedagogical methods, the method of surveying football coaches; programmatic approach. The scientific novelty of the study is the creation of an approximate program of technical and tactical training of young football players aged 14-15 in the annual training cycle. With the help of the analysis of scientific and methodical literature, the questionnaire method, the importance of technical and tactical training in the process of development and formation of sportsmanship of young football players for the coaching workshop was determined. Using the advice of V.V. Nikolayenko and M.I. Vorobyov (2023) regarding the quality and effectiveness of the training process aimed at the individual development and education of a creative player, conducting educational and training sessions in the form of games against a heightened emotional background, implementing a phased (gradual) system of technical and tactical training of young football players, developed an indicative program of technical - tactical training for young football players 14-15 years old in the annual cycle of training. Taking into account the recommendations of the Technical Department of the Football Association of Ukraine not to divide the annual cycle of training into periods for young football players up to 15 years of age, a rotation of weekly classes, which had a cyclical nature during the month, was proposed. The program is valid for the "school" period from September to June inclusive.
  • Ескіз
    Документ
    Інтегральна складова у підготовці футбольних суддів початкової кваліфікації
    (2024) Собко, Сергій Григорович
    (ua) Окреслено основні підходи до підготовки суддів у футболі, охарактеризовано складові цієї підготовки. Розроблена та впроваджена у програму підготовки футбольних суддів початкової кваліфікації першого року навчання інтегральна складова. Відпрацьовано зв’язки між факторами підготовки задля ефективності і комплексного впливу інтегральної підготовки на змагальну діяльність/ (en) The main approaches to the training of referees in football are outlined, the components of this training are characterized. An integral component was developed and implemented in the training program for football referees of the initial qualification of the first year of training. The connections between the factors of training for efficiency and the complex impact of integrated training on competitive activity have been worked out.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив занять футболом на ритмічну координацію і частоту руху ніг
    (2020) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка показників фізичної підготовленості юних футболістів на етапі спеціалізованої базової підготовки у річному циклі тренувань
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.
    (ua) У статті розглядається значення контролю фізичної підготовленості юних футболістів. На основі аналізу спеціальної літератури відібрані аутентичні тести для її оцінки. Проведене педагогічне тестування у три етапи та визначені середньогрупові величини. Прослідкована позитивна динаміка змін показників фізичної підготовленості юних футболістів на етапі спеціалізованої базової підготовки у абсолютному та відсотковому значеннях. В тестах швидкісного характеру (біг 15 м, біг 30 м) спостерігаємо не суттєве (P>0,05) покращення результатів, швидкісно-силового характеру (удар по м'ячу на дальність, стрибок у довжину з місця) і швидкісної витривалості (човниковий біг 7х50 м) – суттєве (P<0,05). Розроблені пятирівневі оціночні шкали фізичної підготовленості юних футболістів.
  • Ескіз
    Документ
    Improving Coordination of Young Footballers Aged 9-10 Years
    (2021) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Меленюк, Тетяна Василівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Панченко, Галина Іванівна; Sobko, S.; Sobko, N.; Maleniuk, T.; Babalich, V.; Panchenko, H.
    The purpose of the study was to examine how the upgraded system of training based on 12 exercises for the development of coordination abilities influenced the coordination of young footballers aged 9-10 years. The quantitative and qualitative methods were used to collect data in the study. The study used the quasi-experimental design that was based on the pretest-posttest measurements accompanied by observations. The experiment involved only one group and the results of the students before and after the intervention were compared. The study proved that the upgraded system of training based on 12 exercises for the development of coordination abilities influenced the coordination of young footballers aged 9-10 years. The system of training also improved the students’ abilities to adjust and adapt motor actions; kinaesthetic differentiation of movements (ball sensation). The overall improvement was approximately 21% which was statically significant. The students were found to have improved in the seven coordination abilities. It was also found that there was shift in students’ level of coordination from ‘low’ to ‘average’ and ‘above’.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток гнучкості футболістів 17-19 років засобами стретчингу
    (Видавництво Технологічного університету, 2022) Собко, Сергій Григорович; Sobko, S.
    (ua) Проведено педагогічне тестування, проаналізовано індивідуальні та групові показники гнучкості футболістів. Одночасно проконтрольований стан та визначений рівень гнучкості і рухливості в суглобах спортсменів. Розроблена та впроваджена програма розвитку гнучкості із використанням засобів стретчингу. Визначена динаміка зрушень вивчаємих показників у футболістів протягом досліджуваного періоду.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив секційних занять з фізичного виховання на особистісну активність студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.
    (ua) Зроблений аналіз навчально-виховного процесу з фізичного виховання і обрано секційну модель занять. Враховуючи матеріальну базу університету, кадровий склад кафедри, а також фізкультурні інтереси студентів, заняття проводились в 14 секціях. Визначений експертами рівень особистісної активності студентів є середнім. З метою підвищення рівня особистісної активності студентів на кафедрі запропонований комплекс заходів, який містив систему змагань різного рангу, показові виступи з індивідуальних видів спорту та покращення матеріально-технічного забезпечення викладання дисципліни "фізичне виховання"; впроваджено поетапне проведення комплексних внутрівузівських змагань. По завершенні експерименту повторно визначався рівень особистісної активності студентів в процесі занять, який згідно з експертними оцінками мав тенденцію до покращення (Р<0,05). Запровадження у навчально-виховний процес цілеспрямованого комплексу заходів дало змогу досягти позитивної динаміки змін рівня особистісної активності студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ під час секційних занять з фізичного виховання.
  • Ескіз
    Документ
    Контроль фізичної підготовленості юних футболістів етапу попередньої базової підготовки
    (2023) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Липчанська, Л. М.; Sobko, S.; Sobko, N.; Lipchanska, L.
    (ua) Визначено контроль за фізичною підготовленістю – необхідною ланкою управління тренувальним процесом спортсменів. Мета роботи: оцінка фізичної підготовленості юних футболістів етапу попередньої базової підготовки. Методологічною базою дослідження стали: теоретичний аналіз і узагальнення досвіду педагогічної та спортивної практики в питаннях контролю; вибір тестів педагогічного тестування, що відповідають критеріям надійності, об’єктивності та інформативності; методи математичної обробки результатів тестування. Наукова новизна роботи полягає у розробці власних шкал оцінки фізичної підготовленості юних футболістів 14 років в тестах біг 15 м; біг 30 м; стрибок у довжину з місця та удар м’яча на дальність; човниковий біг 7х50 м. Дослідження проводилось на базі ДЮФШ “Академія ФК Зірка” з юними футболістами 2007 р.н. у червні 2021 року. Всього в дослідженні взяло участь 20 футболістів. Контроль загальної і спеціальної фізичної підготовленості передбачав перевірку стартової швидкості, швидкості, швидкісно-силових якостей та спеціальної витривалості; був здійснений шляхом окреслення процедури та проведення педагогічного тестування. Визначено індивідуальні показники розвитку вказаних якостей досліджуваного контингенту. За допомогою методів математичної статистики також визначено середньогрупові показники юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки. Для кожного з обраних нами тестів, згідно результатів проведеного тестування, розроблені 10-ти бальні шкали, що дозволило зіставити результати різних тестів (виражені в різних одиницях вимірювання) і оцінити індивідуальний рівень підготовленості кожного спортсмена. Отримані дані дадуть можливість впливати на ріст індивідуальних спортивних результатів в розрізі загальної і спеціальної фізичної підготовленості юних футболістів. Також визначено і командний рівень, який відповідає середньому за шкалою.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток спеціальної витривалості юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки
    (2021) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.
    Спеціальна витривалість футболістів розглядається під двома кутами: здатність не знижувати інтенсивність бігової активності протягом усієї гри й забезпечення ефективності тактики і техніки в умовах стомлення, що зростає. Завдяки розробленим нами окремо для кожного тесту нормованим шкалам, було проведене оцінювання рівня спеціальної витривалості юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки, що визначався як низький, нижчий за середній, середній, достатній, високий. Виходячи з постулату, що системний характер розвитку спеціальної витривалості буде прослідковуватись у випадку поєднання складових фізичної і техніко-тактичної підготовки, нами розроблена та впроваджена у навчально-тренувальний процес програма розвитку спеціальної витривалості юних футболістів, що містила вправи специфічного і неспецифічного характеру. Динаміка змін спеціальної витривалості юних футболістів на етапі попередньої базової підготовки свідчить про позитивні зрушення протягом досліджуваного періоду при Р<0,05, що доводить ефективність впровадженої програми.