Наукові видання каф-ри української філології та журналістики
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/25
Переглянути
335 результатів
Фільтри
Налаштування
Search Results
Документ Мовні реакції на суспільно-політичні процеси (на прикладі інтернет-дискурсу)(2014) Кирилюк, Ольга Леонідівна(ua) У статті здійснено дослідження особливостей творення та функціонування неологізмів й оказіоналізмів у інтернет-дискурсі, мотивованих суспільно-політчиниими процесами в Україні 2013–2014 років. Визначені структурні, семантичні та функціональні особливості досліджуваної лексики, проаналізовані продуктивні деривати, з’ясовані сфери їх функціонування.Документ Підтекст роману Олеся Гончара «Собор» як ідейнотвірний чинник(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Буряк, Олена Федорівна(ua) У статті висвітлюється функціональна роль підтексту в продукуванні антирадянського пафосу роману «Собор» Олеся Гончара і в такий спосіб заперечується його соцреалістична сутність. Авторська стратегія – розвінчати міф про гуманізм як іманентну рису радянської ідеології через мозаїчні вкраплення, важливі для розуміння ідеї, в лакований лубок соціалістичного раю і в такий спосіб зруйнувати ідеа льну візію. Визначено способи і форми втілення імпліцитних смислів. Для творення підтексту письменник використовує традиційні художні засоби (іронія, алюзії), пейзажні та портретні деталі, а також застосовує оригінальний художній прийом – вибудовує на підтекстовому рівні антитези у вставних оповіданнях «Чорне вогнище» і «Бхілайське вогнище», що увиразнює антирадянський пафос твору. Завдяки органічній взаємодії експліцитного й імпліцитного рівнів актуалізується комплекс проблем, що працює на ідею роману: антигуманність, аморальність влади, бюрократизм чиновників, бездуховність суспільства.Документ Філософічність інтимної лірики Оксани Забужко(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Буряк, Олена ФедорівнаУ статті осмислено специфіку вияву філософічності, породженої інтелектуалізмом як сутнісною ознакою інтимної лірики Оксани Забужко. Розглянуто різні форми і способи актуалізації філософського начала: філософські проблеми, акценти і смисли, філософські алюзії та ремінісценції. Потужна енергетика максималістських почуттів в інтимній ліриці Забужко продукує оригінальну взаємодію і кардинальність розв’язання традиційних філософських проблем. Поетеса визначає параметри любові в контексті ключових філософських категорій «свобода», «життя», «смерть»: любов – це шлях до свободи через «смерть» скутої нормами особистості задля нового гармонійного життя. Яскраво виявлена емоційно-почуттєва домінанта обумовлює й відповідний комплекс художніх засобів (гіпербола, оксиморон) і прийомів (антитеза, градація). Любов як долання особистісних меж і соціальних прокрустових норм – самопізнання – самореалізація – такі етапи розвитку ф ілософської концепції любові в поезії О. Забужко.Документ Філософія любові Ігоря Калинця(2018) Буряк, Олена ФедорівнаДокумент Філософія любові Ігоря Калинця(2018) Буряк, Олена ФедорівнаДокумент Алегоричне дзеркало в поетичних циклах Ігоря Калинця(Видавничий дім «Гельветика», 2017) Буряк, Олена ФедорівнаДокумент Міфічне мотивування і міфічна метафора в індивідуальному авторському міфі Ігоря Калинця(2018) Буряк, Олена Федорівна(ua) У статті витлумачено поняття ‘міфічне мотивуванняʼ і ‘міфічна метафораʼ, з’ясовано їхню функціональну роль у творенні індивідуального авторського міфу Ігоря Калинця, втіленні авторської художньо-філософської концепції, яка ґрунтується на засадах альтруїзму.Документ Жанрово-стильові особливості поезії «Автопортрет» Юрія Тарнавського(2017) Буряк, Олена Федорівна(ua) У статті досліджується функціональна роль художніх засобів у поезії «Автопортрет» Юрія Тарнавського – одного з найяскравіших представників Нью-Йоркської групи. Визначено особливості художньої самопрезентації поета в жанрі сюрреалістичного автопортрета через призму самопізнання ліричного героя – від усвідомлення втрати свого обличчя, неспроможності самоідентифікації до розуміння необхідності духовного відродження.Документ Філософські ідеї Фрідріха Ніцше в оповіданні Володимира Винниченка «Момент»(2010) Лаврусенко, Марія Іванівна(ua) У статті досліджується специфіка художнього осмислення філософії життя Ф. Ніцше в оповіданні В. Винниченка «Момент».Документ Реконструкція історії Трипілля в романі Василя Кожелянка «Третє поле»(2009) Лаврусенко, Марія Іванівна(ua) Стаття досліджує особливості художньої реконструкції трипільської епохи у романі Василя Кожелянка «Третє поле»