Наукові видання каф-ри української філології та журналістики

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/25

Переглянути

Search Results

Зараз показуємо 1 - 10 з 335
  • Ескіз
    Документ
    Мовні реакції на суспільно-політичні процеси (на прикладі інтернет-дискурсу)
    (2014) Кирилюк, Ольга Леонідівна
    (ua) У статті здійснено дослідження особливостей творення та функціонування неологізмів й оказіоналізмів у інтернет-дискурсі, мотивованих суспільно-політчиниими процесами в Україні 2013–2014 років. Визначені структурні, семантичні та функціональні особливості досліджуваної лексики, проаналізовані продуктивні деривати, з’ясовані сфери їх функціонування.
  • Ескіз
    Документ
    Підтекст роману Олеся Гончара «Собор» як ідейнотвірний чинник
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Буряк, Олена Федорівна
    (ua) У статті висвітлюється функціональна роль підтексту в продукуванні антирадянського пафосу роману «Собор» Олеся Гончара і в такий спосіб заперечується його соцреалістична сутність. Авторська стратегія – розвінчати міф про гуманізм як іманентну рису радянської ідеології через мозаїчні вкраплення, важливі для розуміння ідеї, в лакований лубок соціалістичного раю і в такий спосіб зруйнувати ідеа льну візію. Визначено способи і форми втілення імпліцитних смислів. Для творення підтексту письменник використовує традиційні художні засоби (іронія, алюзії), пейзажні та портретні деталі, а також застосовує оригінальний художній прийом – вибудовує на підтекстовому рівні антитези у вставних оповіданнях «Чорне вогнище» і «Бхілайське вогнище», що увиразнює антирадянський пафос твору. Завдяки органічній взаємодії експліцитного й імпліцитного рівнів актуалізується комплекс проблем, що працює на ідею роману: антигуманність, аморальність влади, бюрократизм чиновників, бездуховність суспільства.
  • Ескіз
    Документ
    Філософічність інтимної лірики Оксани Забужко
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Буряк, Олена Федорівна
    У статті осмислено специфіку вияву філософічності, породженої інтелектуалізмом як сутнісною ознакою інтимної лірики Оксани Забужко. Розглянуто різні форми і способи актуалізації філософського начала: філософські проблеми, акценти і смисли, філософські алюзії та ремінісценції. Потужна енергетика максималістських почуттів в інтимній ліриці Забужко продукує оригінальну взаємодію і кардинальність розв’язання традиційних філософських проблем. Поетеса визначає параметри любові в контексті ключових філософських категорій «свобода», «життя», «смерть»: любов – це шлях до свободи через «смерть» скутої нормами особистості задля нового гармонійного життя. Яскраво виявлена емоційно-почуттєва домінанта обумовлює й відповідний комплекс художніх засобів (гіпербола, оксиморон) і прийомів (антитеза, градація). Любов як долання особистісних меж і соціальних прокрустових норм – самопізнання – самореалізація – такі етапи розвитку ф ілософської концепції любові в поезії О. Забужко.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія любові Ігоря Калинця
    (2018) Буряк, Олена Федорівна
  • Ескіз
    Документ
    Філософія любові Ігоря Калинця
    (2018) Буряк, Олена Федорівна
  • Ескіз
    Документ
    Алегоричне дзеркало в поетичних циклах Ігоря Калинця
    (Видавничий дім «Гельветика», 2017) Буряк, Олена Федорівна
  • Ескіз
    Документ
    Міфічне мотивування і міфічна метафора в індивідуальному авторському міфі Ігоря Калинця
    (2018) Буряк, Олена Федорівна
    (ua) У статті витлумачено поняття ‘міфічне мотивуванняʼ і ‘міфічна метафораʼ, з’ясовано їхню функціональну роль у творенні індивідуального авторського міфу Ігоря Калинця, втіленні авторської художньо-філософської концепції, яка ґрунтується на засадах альтруїзму.
  • Ескіз
    Документ
    Жанрово-стильові особливості поезії «Автопортрет» Юрія Тарнавського
    (2017) Буряк, Олена Федорівна
    (ua) У статті досліджується функціональна роль художніх засобів у поезії «Автопортрет» Юрія Тарнавського – одного з найяскравіших представників Нью-Йоркської групи. Визначено особливості художньої самопрезентації поета в жанрі сюрреалістичного автопортрета через призму самопізнання ліричного героя – від усвідомлення втрати свого обличчя, неспроможності самоідентифікації до розуміння необхідності духовного відродження.
  • Ескіз
    Документ
    Філософські ідеї Фрідріха Ніцше в оповіданні Володимира Винниченка «Момент»
    (2010) Лаврусенко, Марія Іванівна
    (ua) У статті досліджується специфіка художнього осмислення філософії життя Ф. Ніцше в оповіданні В. Винниченка «Момент».
  • Ескіз
    Документ
    Реконструкція історії Трипілля в романі Василя Кожелянка «Третє поле»
    (2009) Лаврусенко, Марія Іванівна
    (ua) Стаття досліджує особливості художньої реконструкції трипільської епохи у романі Василя Кожелянка «Третє поле»