Наукові видання каф-ри інформатики та інформаційних технологій

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/140

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 51
  • Ескіз
    Документ
    Створення сценічного костюма для дитячого хореографічного колективу
    (2018) Абрамова, Оксана Віталіївна; Єжова, Ольга Володимирівна; Куценко, Тетяна Володимирівна; Хріненко, Тетяна Вікторівна; Abramova, O. V.
    (en) Article is devoted to a problem of designing of a scenic suit for children's choreographic collective taking into account the scenario of a performance, requirements to a kidswear and a creative source. Features of creation of a collection of scenic suits on the example of suits to the «Alice. To return time» musical. During creation of forms of scenic clothes it is considered the ideas of the production director, the character and a complex of the carried-out movements are combined during dance with dress codes which emphasized and strengthened scenic images. «Chess» is analysed proportions, a silhouette, a form, color of a creative source and transformation of subject forms to suit forms is carried out.
  • Ескіз
    Документ
    Лабораторний практикум з курсу «Інформаційні інтелектуальні системи»
    (ЦДПУ імені В.Винниченка, 2019) Присяжнюк, Олена Віталіївна; Prysjazhnjuk, Olena
    (ua) Запропоновані лабораторні роботи ставлять своєю метою закріплення теоретичного матеріалу і набуття студентами практичних навичок програмування на мові логічного програмування Пролог (в середовищі Turbo Prolog). Навчально-методичні рекомендації можуть бути використані при організації самостійної роботи студентів. Навчальний посібник призначено для студентів спеціальності 122 «Комп’ютерні науки», а також може бути корисним магістрантам, аспірантам та спеціалістам, які цікавляться питаннями логічного програмування.
  • Ескіз
    Документ
    Засоби контролю навчальної діяльності студентів у Вікі-КДПУ
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Болілий, Василь Олександрович; Копотій, Вікторія Володимирівна; Bolilyi, Vasil; Kopotiy, Viktoriia
    (ua) Стаття присвячена опису засобів контролю та моніторингу за навчальною діяльністю студентів, яка здійснюється із використанням Вікі-КДПУ. Розглядається досвід впровадження додаткового програмного продукту Extension Mediawiki Quizzer для створення тестового вікі-сайту «Вікі Тести». Наводиться опис облаштування цього сайту, організації інтерфейсу, розробленого шаблону для тестів і приклад застосування у реальному тестуванні студентів із статистикою їхніх результатів. Аналізується метод портфоліо, як засіб моніторингу і контролю роботи студентів під час вивчення вікі-курсів та проектної діяльності. У ЦДПУ вікі-технології залучаються у освітній процес уже певний час і було проведено анонімне опитування серед студентів-магістрантів для дослідження їхньої точки зору. Результати опитування показують, що вікі-курси є зручним, актуальним, сучасним, відкритим інструментом, який значно підвищує ефективність навчальної діяльності студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Засоби контролю навчальної діяльності студентів у Вікі-КДПУ
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Болілий, Василь Олександрович; Копотій, Вікторія Володимирівна; Bolilyi, Vasil,; Kopotiy, Viktoriia; Болилый, Василий; Копотий, Виктория
    (ua) Стаття присвячена опису засобів контролю та моніторингу за навчальною діяльністю студентів, яка здійснюється із використанням Вікі-КДПУ. Розглядається досвід впровадження додаткового програмного продукту Extension Mediawiki Quizzer для створення тестового вікі-сайту «Вікі Тести». Наводиться опис облаштування цього сайту, організації інтерфейсу, розробленого шаблону для тестів і приклад застосування у реальному тестуванні студентів із статистикою їхніх результатів. Аналізується метод портфоліо, як засіб моніторингу і контролю роботи студентів під час вивчення вікі-курсів та проектної діяльності. У ЦДПУ вікі-технології залучаються у освітній процес уже певний час і було проведено анонімне опитування серед студентів-магістрантів для дослідження їхньої точки зору. Результати опитування показують, що вікі-курси є зручним, актуальним, сучасним, відкритим інструментом, який значно підвищує ефективність навчальної діяльності студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування аналітичної компетентності майбутнього вчителя інформатики при розв’язуванні завдань на проектування баз даних
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Копотій, Вікторія Володимирівна; Копотий, Виктория Владимировна; Kopotiy, Viktoriia Volodymyrivna; Пузікова, Анна Валентинівна; Пузикова, Анна Валентиновна; Puzikova, Anna Valentynivna
    (ua) Стаття присвячена проблемам формування професійної компетентності вчителя інформатики у рамках компетентнісного підходу до навчання студентів. Зокрема, розглядається одна із складових професійної компетентності - аналітична компетентність. Її формування здійснюється через добір компетентнісних завдань, особливістю яких є практична спрямованість, зв’язок із реальними життєвими ситуаціями і міжпредметний характер. Компетентнісними завданнями з комп’ютерних дисциплін можуть виступати комплексні задачі прикладного характеру, для яких обов’язковим є застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. У даній роботі описано досвід формування аналітичної компетентності майбутнього вчителя інформатики при вивченні дисципліни «Бази даних», а також запропоновано приклад компетентнісного завдання з проектування реляційної схеми бази даних, виконання якого вимагає свідомого застосування строгих математичних методів з даної області знань.
  • Ескіз
    Документ
    Вибіркові обстеження у психології, соціології та педагогіці: навчальний посібник
    (Лисенко В. Ф., 2019) Лупан, Ірина Володимирівна
    Посібник присвячено методам статистичного оцінювання результатів вибіркових обстежень у соціальних дослідженнях. Наведено основні формули, що використовуються для оцінювання сумарного, середнього та частки генеральної сукупності за результатами вибіркового обстеження. У першій частині розглянуто основні поняття вибіркового обстеження. У частинах 2-5 розглянуто просту випадкову, систематичну, стратифіковану та кластерну вибірки відповідно. Частину 7 присвячено питанням формування вибірок у тендерних та освітніх обстеженнях. Кожна частина містить приклади, добірку задач, питання для самоперевірки та індивідуальні завдання. Посібник може бути корисним для студентів та магістрантів у галузі соціальних наук.
  • Ескіз
    Документ
    Модуль обробки тестових завдань EasyTests для серверу MediaWiki
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Болілий, Василь Олександрович; Болилый, Василий Александрович; Bolily, Vasil Oleksandrovych; Копотій, Вікторія Володимирівна; Копотий, Виктория Владимировна; Kopotiy, Viktoriia Volodymyrivna; Фоменко, Катерина Сергіївна; Фоменко, Катерина Сергеевна; Fomenko, Kateryna Serhiivna
    (ua) У Центральноукраїнському педуніверситеті (ЦДПУ) успішно функціонує вікі-сайт Вікі-ЦДПУ, що заснований на MediaWiki. Але для повноцінної системи управління навчанням Вікі-ЦДПУ не вистачає засобів для тестування. Для MediaWiki сторонніми розробниками були створені додаткові програмні модулі, серед яких обрали Extension Mediawiki Quizzer. Після апробації виявили недоліки модуля - можна створювати тільки один тип тестового завдання (множинний вибір із однією правильною відповіддю). Для виправлення цього дефекту розробили програмний модуль для MediaWiki для тестування - EasyTests. В основу програмного коду EasyTests поклали код MediawikiQuizzer. EasyTests сумісний із сучасними браузерами, підтримує тестові завдання з відкритою відповіддю, множинний вибір із однією правильною відповіддю та множинний вибір із декількома правильними відповідями. Розроблений програмний модуль EasyTests перетворює вікі-сайт у повноцінну систему управління навчанням.
  • Ескіз
    Документ
    Розробка автоматизованої системи обліку «AXIM»
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Болілий, Василь Олександрович; Максименко, Андрій Геннадійович; Максименко, Яна Анатоліївна; Болилый, Василий Александрович; Максименко, Андрей Геннадьевич; Максименко, Яна Анатольевна; Bolilyi, Vasyl Oleksandrovych; Maksymenko, Andrii Gennadyevich; Maksymenko, Yana Anatolievna
    (ua) Розглядається проектування, розробка та результати роботи над програмною системою, яка автоматизує рутинну роботу продажу товару, документообігу, веде контроль залишку продукції, та удосконалює асортимент товару за рахунок статистик продажу. Автоматизована система здійснює збирання інформації з об’єкта керування, передає, перетворює й обробляє її, формує керуючі команди та виконує їх на керованому об’єкті. Людина ж визначає цілі та критерії керування й коригує їх, коли змінюються умови і приймає загальні рішення щодо керування в змінених або складних ситуаціях. В статті розглянуто питання розробки та висвітлено переваги використання автоматизованої системи, вимоги для впровадження в виробництво та алгоритм налаштування п еред початком експлуатації. Описуються реальні методи для полегшення повсякденної циклічної роботи людини в сфері торгівлі та показані можливості сучасного рівня розвитку технологій в напрямку автоматизації та переваги над паперовими носіями інформації.
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Використання платформи arduino при вивченні програмування
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Болілий, Василь Олександрович; Болилый, Василий Александрович; Bolilyj, Vasyl; Олійник, Владислав Михайлович; Oliinyk, Vladyslav Mykhailovych
    (ua) Arduino – фізична обчислювальна платформа з відкритим вихідним кодом, заснована на платі та середовищі розробки. Arduino може застосовуватися для розробки самостійних інтерактивних пристроїв або може бути пов’язана з програмою на комп’ютері. Завдяки своїй простоті, доступності та широкому вибору, Arduino використовується в тисячах різних проектах та додатках. Програмне забезпечення Arduino досить гнучке для досвідчених інженерів та програмістів, і в той самий час, просте у використанні для початківців. З Arduino можна працювати, як на Mac, Linux, так і на Windows. В статті розглянуто питання використання платформи Arduino при вивченні основ програмування. Показано переваги використання відкритої платформи Arduino. В роботі аналізуються можливі напрямки поєднання традиційних методів та інноваційних технологій у навчанні програмуванню. Пропонуються варіанти використання програмно-апаратної платформи Arduino. Описуються реальні приклади і задачі, які можна адаптувати для інтерактивної роботи з платформою Arduino.