Наукові видання каф-ри інформатики та інформаційних технологій
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/140
Переглянути
Документ Методичні аспекти програмного моделювання цифрових об'єктів при вивченні схемотехнічних компнентів ЕОМ(КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Баранюк, Олександр Филимонович(uk) У статті розглядаються питання програмного моделювання цифрових обчислювальних пристроїв, розробки графічного інтерфейсу моделей та використання програмних моделей у навчальному процесі.Документ Особливості вивчення типів даних при підготовці фахівців з інформатики(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Баранюк, Олександр Филимонович(uk) У статті аналізуються традиційні підходи до вивчення типів даних у різних мовах програмування та запропоновано розглядати питання вибору типів даних для побудови інформаційних систем з точки зору ефективності обробки різних типів даних процесором.Документ Підготовка майбутніх вчителів до організації позакласної роботи з інформатики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Лупан, Ірина Володимирівна(UA) Статтю присвячено досвіду підготовки майбутніх вчителів інформатики до проведення позакласної роботи з інформатики в школі, описано систему наскрізної методичної підготовки, що склалась на кафедрі інформатики.Документ Повнота аксіоматики Армстронга(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2011) Буй, Дмитро Борисович; Пузікова, Анна Валентинівна(uk) У статті наведено строге та повне доведення повноти аксіоматики Армстронга щодо функціональних залежностей в реляційних базах даних, яке наслідує традиції встановлення повноти в математичній логіці: введені відношення синтаксичного та семантичного слідування та показана їх збіжність. В якості математичного апарата використані властивості теоретико-множинної конструкції обмеження функції за множиною.Документ Completeness of armstrong's axiomatic(2011) Buy, Dmitriy; Puzikova, Anna; Буй, Дмитро Борисович; Пузікова, Анна Валентинівна(en) This paper presents a rigorous and convincing proof that Armstrong’s axiomatic system (as the foundation of relational database normalization theory) is complete and sound within the paradigm of mathematical logic: the relations of syntactic and semantic entailment are introduced and it is shown that they coincide. The properties of set-theoretic data structure functional constraints have been used as mathematical framework.Документ Формування компетентностей студентів педагогічних вузів при навчанні основам інформаційних технологій(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Ганжела, Сергій Іванович(uk) У статті розглядається компетентнісний підхід, що полягає в набутті та розвитку у студентів набору ключових, загальногалузевих, предметних, професійних та інформаційних компетентностей.Документ Пошук шляхів підвищення ефективності вивчення мови асемблера(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Баранюк, Олександр Филимонович(UA) У статті дається детальний аналіз проблеми вивчення мови асемблера і здійснюється пошук шляхів підвищення ефективності засвоєння цієї мови студентами вищих навчальних закладів.Документ Застосування інформаційно-комунікаційних технологій для формування пізнавальної самостійності(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Ганжела, Сергій Іванович(uk) У статті розглядається формування пізнавальної самостійності учнів у навчанні математики з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.Документ Позитивна динаміка рівнів професійної компетентності студентів у межах нового галузевого стандарту спеціальності «Інформатика»(2011) Шлянчак, Світлана Олександрівна(uk) Наведено результати педагогічного експерименту, проведеного протягом навчальної практики. Відмічено доцільність подальшого впровадження такої практики у зв’язку зі змінами стандарту підготовки студентів спеціальності “Інформатика”.Документ Использование компьютерной математики как основа развития профессиональной компетентности специалистов в области «Системные науки и кибернетика»(Publishing Kupriyenko Sergiy Vasilyovich, 2012) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Шлянчак, Светлана Александровна; Shlianchak, S. A.(ru) Исследованы психолого-педагогические особенности формирования профессиональной компетентност и специалистов в области «Системные науки и кибернетика». Приведены рекомендации для эффективного использования систем компьютерной математики (СКМ) при создании учебно-профессиональных проектов студентами названной области знаний. Продемонстрировано применение СКМ к различным видам проектов.Документ Системи комп’ютерної математики як інтеграційна основа науково-дослідних робіт(2012) Шлянчак, Світлана ОлександрівнаДокумент Формування дослідницьких умінь учнів старших класів у процесі навчання інформатики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Ганжела, Сергій Іванович(uk) У статті розглядається формування дослідницьких умінь учнів у навчанні інформатики з використанням роздаткового матеріалу, що дає змогу учню глибоко засвоїти навчальний матеріал.Документ Використання структурного програмування в процесі вивчення мови асемблера(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Баранюк, Олександр Филимонович(UA) У статті подається аналіз проблеми використання структурного підходу в процесі навчання програмуванню мовою асемблера і розкриваються складові структурованості програм.Документ APPLYING COMPUTER MATHEMATICS AS THE BASIS FOR THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF SPECIALISTS IN THE AREA “SYSTEM SCIENCES AND CYBERNETICS”(Publishing Kupriyenko SV, 2013) Shlianchak, S. A.; Шлянчак, Світлана Олександрівна(en) The author of the article gives the overview of approaches to the selection of means for forming professional competence of a specialist. The process of implementing the systems of computer mathematics in project activity of future specialists in the area “System Sciences and Cybernetics” is revised. Attention is paid to the technology of completing studying-professional projects by the future specialists, which influences the formation of personal-professional qualities of the specialist, which are the indivisible element in the formation of professional competence.Документ Компьютерно-ориентированная реализация учебных задач как условие формирования профессиональной компетентности специалистов в области «Системные науки и кибернетика»(2013) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Шлянчак, Светлана АлександровнаДокумент Аксіоматика багатозначних залежностей табличних баз даних: повнота та її критерій(2014) Буй, Дмитро Борисович; Пузікова, Анна ВалентинівнаДокумент Огляд теорії нормалізації в реляційних базах даних(2014) Буй, Дмитро Борисович; Пузікова, Анна ВалентинівнаДокумент Використання системи TCExam для організації та обробки результатів бланкового тестування(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Котяк, Віталій Володимирович(UA) Основним шляхом підвищення технологічності, оперативності та автоматизації обробки результатів бланкового тестування є використання комп’ютерної техніки на всіх етапах роботи з тестом. Автоматизація створення, перевірки, накопичення та аналізу результатів бланкового тестування дозволить поєднати переваги бланкового та комп’ютеризованого тестування. В статті описано можливості комп’ютеризованої обробки бланкового тестування, які дають змогу ефективно і з мінімальними витратами розбудовувати тестову систему контролю рівня знань студентів.Документ Теорія нормалізації в реляційних базах даних (огляд)(2014) Буй, Дмитро Борисович; Пузікова, Анна Валентинівна; Bui, D. B.; Puzikova, A. V.(uk) У даній роботі здійснена спроба охарактеризувати сучасний стан теорії нормалізації в реляційних базах даних. Розглядається еволюція класичних нормальних форм (а саме: першої-третьої нормальних форм, нормальної форми Бойса-Кодда, четвертої нормальної форми та проективно-з’єднувальної або п’ятої нормальної форми) та історичні спроби їх покращення. Наводяться різноманітні варіанти некласичних нормальних форм, зокрема, обговорюється концепція доменно-ключової нормальної форми.Документ Незалежність аксіоматики функціональних залежностей Армстронга(ВНТУ, 2014) Буй, Дмитро Борисович; Пузікова, Анна Валентинівна(uk) У роботі показано, що аксіоматика Армстронга щодо функціональних залежностей, яка складається з аксіоми рефлексивності та двох правил виведення, є незалежною в тому розумінні, що без втрати повноти не можна опустити ні єдину аксіому, ні жодне з правил виведення.