Наукові видання каф-ри германських мов, зарубіжної літератури та методик їхнього навчання

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/16

Переглянути

Search Results

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Особливості роботи над лексикою на заняттях з практичного курсу німецької мови
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Токарева, Тетяна Станіславівна; Tokaryeva, Tetyana Stanislavivna
    (ua) У статті розглянуто роботу із засвоєння та удосконалення лексичних навичок на заняттях з практичного курсу німецької мови на мовному факультеті вищого навчального закладу. Для вироблення комунікативної компетентності філолога, вчителя іноземних мов, обов’язковою складовою є формування лексичної компетентності. На основі аналізу теоретичних джерел встановлено, що ключовими поняттями проблеми наукової статті є такі : лексика (як практичний, так і теоретичний аспект), лексична навичка, лексична компетентність та лексичні знання. Навчання лексики є засобом для оволодіння вміннями з усіх видів мовленнєвої діяльності, таких як говоріння, аудіювання, читання та письмо, які формують комунікативну компетентність. Зокрема, зазначено труднощі у засвоєнні іншомовної лексики, як то: довгі, багатозначні, службові слова; абстрактні поняття та сталі словосполучення, які слід враховувати у процесі роботи над лексикою. Автор також пропонує до уваги короткий аналіз навчально-методичних комплексів DU 2 та DU 3, який включає в себе основні вимоги до здобувачів освіти у плані оволодіння лексичним складом німецької мови та приклади вправ і завдань з окремих розділів підручника, які спрямовані на закріплення лексичних знань та удосконалення процесів оперування вокабул яром, визначеним програмою та тематикою. Особливу увагу приділено розгляду питань, які стосуються технології опрацювання лексичних одиниць, які можуть виступати у вигляді 1) окремих слів та лексем; 2) стійких сполучень (прислів’їв та приказок, ідіоматичних виразів, стилістичних або контекстуальних підсилювачів, стійких виразів, мовленнєвих зразків та ін. Вказано на важливість дотримання критеріїв для відбору лексичного мінімуму (сполучуваність, семантична цінність, стилістична необмеженість). Одним із аспектів статті обрано пояснення використання викладачем різних способів, які мають ефективність щодо запам’ятовування слів, що є важливою запорукою їх подальшого використання у різних видах мовленнєвої діяльності. Виокремлено характерні риси лексичного складу німецької мови, такі як: особливості вимови слова, способи утворення слів, правила слововживання. У результаті здійснення теоретико-практичного аналізу зазначеної проблеми встановлено, що робота, спрямована на розвиток та удосконалення лексичних навичок, є важливою складовою та засобом формування лексичної компетентності, яка реалізується у виконанні відповідних видів вправ та завдань на заняттях з практичного курсу німецької мови. (en) The article deals with the acquisition and improvement of lexical skills during the practical course of the German language at the language faculty of a higher educational institution. To develop the communicative competence of a philologist, teacher of foreign languages, the formation of lexical competence is a mandatory component. Based on the analysis of theoretical sources, it was established that the key concepts of the problem of a scientific article are the following: vocabulary (both practical and theoreticalaspect), lexical skill, lexical competence and lexical knowledge. Vocabulary learning is a means of mastering skills in all types of speech activities, such as speaking, listening, reading and writing, which form communicative competence. In particular, difficulties in learning foreign vocabulary are indicated, such as: long, multi-meaning, official words; abstract concepts and fixed phrases that should be taken into account in the process of working on vocabulary. The author also offers a brief analysis of the educational and methodological complexes DU 2 and DU 3, which includes the main requirements for students in terms of mastering the vocabulary of the German language and examples of exercises and tasks from individual sections of the textbook, which are aimed at consolidating lexical knowledge and improving the processes of operating the vocabulary defined by the program and subject matter. Special attention is paid to consideration of issues to the technology of processing lexical units, which can appear in the form of 1)separate words and tokens; 2) stable combinations (proverbs and sayings, idiomatic expressions, speech samples etc. One of the aspects of the article is the explanation of the teacher’s use of various methods that are effective in memorizing words, which is an important guarantee of their further use in various types of speech activities. The following are the characteristics features of the German language such as: features of word pronunciation, ways of forming words, rules of word usage. As a result of the theoretical-practical analysis of the mentioned problem, it was established that the wort aimed at developing and improving lexical skills is an important component and means of forming lexical competence, which is realized in the performance of the appropriate types of exercises and tasks in classes on the practical course of the German language.
  • Ескіз
    Документ
    Методика розвитку граматичної компетенції вживання в усному і писемному мовленні неособових форм дієслова
    (КОД, 2019) Савенко, Тетяна Вікторівна; Savenko, Tatiana
    (uk) У статті розглянуто методику формування й розвитку мовленнєвих граматичних навичок уживання в усному і писемному мовленні герундія та дієприкметника 1. На основі та за принципами комунікативно-орієнтованої методики навчання іншомовного спілкування вказано способи реалізації головної мети навчання – набуття студентами мовних спеціальностей комунікативної компетенції. Запропоновано до розгляду різні види вправ – мовні, умовно-мовленнєві та мовленнєві, які за умови інтенсивного застосування сприяють розвиткові лінгвістичної компетенції студентів і є ефективним засобом навчання.
  • Ескіз
    Документ
    Developing students’speaking skills
    (Видавець Лисенко В. Ф., 2017) Savenko, Tatiana; Савенко, Тетяна Вікторівна
    (uk) У статті розглядається проблема формування комунікативної компетенції студентів та її складової частини – говоріння. З урахуванням програмних вимог, автор визначає практичні цілі навчання студентів говоріння, пропонує стратегії, наводить приклади мовленнєвих завдань для розвитку вмінь діалогічного та монологічного мовлення, розроблених з урахуванням принципів комунікативно-орієнтованої методики навчання іншомовного спілкування. Розглядається можливість навчання студентів говоріння з використанням текстів різних жанрів із спеціально розробленими до них комунікативними завданнями, мовленнєвими ситуаціями та вправами длярозвитку навичок і вмінь говоріння.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості навчання діалогічного мовлення студентів мовних факультетів (англійська мова)
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Савенко, Тетяна Вікторівна
    (uk) У статті досліджено методи і прийоми навчання діалогічного мовлення студентів другого курсу. Автор розглядає особливості навчання, пропонує види вправ, які можуть сприяти його ефективності, та визначає послідовність їх застосування з урахуванням рівня сформованості мовленнєвих навичок і вмінь студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Педагогічні умови формування підготовки майбутнього вчителя іноземної мови до організації розумової діяльності особистості
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Божко, Наталія Василівна
    (uk) The formation of future foreign language teachers’ skills concerning the work of the development of pupils’ mental abilities is investigated in this article. The theoretical and practical pre-conditions of research of these abilities are analyzed.
  • Ескіз
    Документ
    Аудіотекст як джерело навчання говорінню студентів мовного факультету
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Савенко, Тетяна Вікторівна
    (uk) У статті досліджено методи і прийоми навчання говорінню студентів 1-2 курсів. Автор розглядає особливості застосування автентичних текстів для розвитку компетенцій в аудіюванні та говорінні, визначає типи та види завдань з урахуванням рівня сформованості навичок і вмінь студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Kreative arbeit mit literarischen textenim deutschunterricht
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Voronkovа, Nina; Воронкова, Ніна Романівна
    (uk) У статті розглядається питання творчого підходу до опрацювання літературного тексту на заняттях з німецької мови,наведено приклади як усних так і письмових завдань при роботі з текстами, які мають комунікативну спрямованість.
  • Ескіз
    Документ
    Фахова підготовка сучасного вчителя іноземної мови до організації розумової діяльності особистості
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Божко, Наталія Василівна
    (uk) У статті розглянуто формування умінь і навичок майбутніх вчителів іноземної мови до роботи з розвитку розумової діяльності учнів, проаналізовано теоретичні та практичні передумови дослідження розумової діяльності особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток уміння говоріння на основі аудитивного тексту
    (Видавець Лисенко В. Ф., 2016) Савенко, Тетяна Вікторівна
    (uk) У статті розглядаються деякі підходи щодо формування вмінь говоріння на основі аудитивноготексту. Наводяться приклади завдань для навчання студентів іншомовному мовленню з урахуванням функціонального типу діалогу та монологу.
  • Ескіз
    Документ
    Альтернативне оцінювання VS традиційне: формування іншомовної комунікативної компетенції на початковому етапі навчання іноземної мови у ВНЗ
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Лівицька, Інна Адамівна
    Авторка статті робить спробу розмежування та окреслення ключових понять сучасної методики навчання іноземних мов «традиційного та альтернативного видів оцінювання», покликаних сприяти процесу формування іншомовної комунікативної компетенції на початковому етапі навчання іноземної мови у ВНЗ.