Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Учитель начальной школы как менеджер образовательного процесса
    (Издательство ЕКС-ПРЕС, 2016) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana
    (en) The article highlights the problem of updating the system of Ukrainian education on the example of reforming the educational process in primary school. The role of the teacher in the implementation of the requirements of the New Ukrainian School concept is shown; the prerequisites for rethinking its social and professional mission, increasing the prestige of the teaching profession are formulated. The content of the professional standard of primary school teacher is analyzed, the possibilities of expanding his professional functions and competencies are shown. The necessity of the introduction of elements of management in the educational process of primary school and the professional activities of the teacher is substantiated. The definition of the concepts is given: educational management, pedagogical management, pedagogical self-management. The specificity of the professional activities of an elementary school teacher as an education manager has been characterized. The influence of self-government and self-organization on the formation of the personality of a successful specialist who is able to work in conditions of increasing competition in the education area is shown.
  • Ескіз
    Документ
    Організаційно-методичні засади підготовки фахівців до викладацької діяльності в умовах магістратури
    (2021) Савченко, Наталія Сергіївна; Savchenko, Nataliіa Sergііvna
    (ua) У статті з’ясовуються організаційно-методичні засади професійної підготовки майбутніх викладачів вузів, подано аналіз змісту магістерських програм підготовки майбутніх викладачів вищої школи спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» («Педагогіка вищої школи»). Відзначено, що здатність до самоорганізації є основою успішної професійної діяльності майбутнього викладача та зазначено навчальні дисципліни програм підготовки вітчизняних закладів вищої освіти, вивчення яких сприяє формуванню компетентності самоорганізації.