Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Виховання дітей отроцького віку (7–14 років) за етнографічними джерелами ХІХ – першої чверті ХХ століття
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Volodymyrivna
    (ua) В статті, на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст., схарактеризовані особливості виховання дітей-отроків у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що основним завданням східнослов’янського суспільства була підготовка цієї вікової групи до майбутнього продуктивного трудового життя. Уся увага і зусилля дорослих зосереджувалися на подальшому розвитку фізичних сил, поглибленні досвіду й практичних знань потрібних для майбутньої діяльності у дорослому віці.
  • Ескіз
    Документ
    Східнослов’янська педагогіка про ставлення до малої дитини (в етнографічних джерелах ХІХ – першої чверті ХХ ст.)
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Vladimirovna
    (uk) У статті на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст. схарактеризовані особливості ставлення до малої дитини у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що з першого дня народження на виховання та соціалізацію дитини впливала традиційна сільська сім’я. Спосіб життя родини й особливості спілкування з малям були визначальними щодо формування в дитини перших навичок, від яких значною мірою залежала її майбутня поведінка. Дітей у сім’ї з наймолодшого віку долучали до традицій. Розглядається ставлення східнослов’янських народів до дітей з психічними та фізичними вадами.
  • Ескіз
    Документ
    Східнослов’янська педагогіка про ставлення до малої дитини (в етнографічних джерелах ХІХ – першої чверті ХХ ст.)
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Vladimirovna
    (uk) У статті на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст. схарактеризовані особливості ставлення до малої дитини у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що з першого дня народження на виховання та соціалізацію дитини впливала традиційна сільська сім’я. Спосіб життя родини й особливості спілкування з малям були визначальними щодо формування в дитини перших навичок, від яких значною мірою залежала її майбутня поведінка. Дітей у сім’ї з наймолодшого віку долучали до традицій. Розглядається ставлення східнослов’янських народів до дітей з психічними та фізичними вадами.
  • Ескіз
    Документ
    Історіографія етнографічних досліджень наукового товариства імені т. Г. Шевченка, як джерела для вивчення особливостей виховання дітей східних слов’ян
    (ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Volodymyrivna
    (uk) В публікації розкриваються п’ять основних етапів та напрями історіографії діяльності наукового товариства імені Т. Г. Шевченка та їх внесок у вивчення народної педагогіки наших пращурів. Автор приходить до висновку, що етнографічні записи зроблені членами товариства розкривають різноманітні обряди, одяг, дитячі меблі, умови проживання, ігри, іграшки, участь дітей у громадському житті общини, що є основою для вивчення специфіки виховання дітей наших пращурів.
  • Ескіз
    Документ
    Значення фольклору у вивченні виховання дітей в давні періоди вітчизняної історії (до історіографії проблеми)
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Радул, Ольга Сергіївна
    (uk) У статті здійснюється історіграфічний аналіз джерел тих жанрів фольклору, існування яких у середовищісхідних слов’ян VІ–ХІІІ століть визнано вченими.
  • Ескіз
    Документ
    Періодизація життя дитини у східних слов’ян VІ – ХІІІ ст.
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Радул, Ольга Сергіївна
    (uk) У статті на підставі сприйняття часу у давніх суспільствах, соціально вікової стратифікації, виділяються основні етапи життя дитини у східних слов’ян від народження до чотирнадцяти років.
  • Ескіз
    Документ
    Оберігальна педагогіка східних слов’ян (VI-XІІІ ст.)
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Радул, Ольга Сергіївна
    (UA) Народна педагогіка східних слов’ян VI-XІІІ ст. мала оберігальну спрямованість, що зумовлюється язичницькими віруваннями у добрі і злі сили. У статті, на підставі археологічних, етнографічних джерел, історичних досліджень, пам’яток фольклору розглянуто різноманітні засоби оберігальної педагогіки.
  • Ескіз
    Документ
    Форми соціальної допомоги у східних слов’ян
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Окольнича, Тетяна Володимирівна
    У статті автором аналізуються культові, общинно-родові в рамках роду, поселення та господарські форми соціальної допомоги у давніх слов’ян на Київській Русі. В статті встановлено, що форми соціальної допомоги мали не тільки внутрішньо-родовий характер, але і вийшли за його межі, стали основою для християнської моделі допомоги і підтримки вразливих верств населення.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток української етнографії в ХІХ ст. та її значення у вивченні світу дитини східних слов’ян
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Окольнича, Тетяна Володимирівна
    У публікації розкривається проблема розвитку етнографічних досліджень ХІХ століття, що стосувалися світу дитини східних слов’ян. В статті автор робить наголос на те, що етнографічні матеріали є цінними для історії педагогіки з фактологічного погляду та становлять важливу групу джерел у вивченні народної педагогіки.