Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112
Переглянути
12 результатів
collection.search.results.head
Документ Народнопедагогічна концепція В. О. Сухомлинського(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Ликов, Василь Никифорович; Лыков, Василий Никифорович; Lykov, Vasily Nikiforovich(uk) Здійснено комплексний історико-педагогічний аналіз розвитку ідей народної педагогіки, визначено критерії названого підходу, досліджено періоди розвитку ідей народної педагогіки в системі педагогічної творчості павлиського педагога, обґрунтована його народнопедагогічна концепція. Окреслена модель народного вчителя на основі теорії та практики В. О. Сухомлинського.Документ Виховання дітей отроцького віку (7–14 років) за етнографічними джерелами ХІХ – першої чверті ХХ століття(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Volodymyrivna(ua) В статті, на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст., схарактеризовані особливості виховання дітей-отроків у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що основним завданням східнослов’янського суспільства була підготовка цієї вікової групи до майбутнього продуктивного трудового життя. Уся увага і зусилля дорослих зосереджувалися на подальшому розвитку фізичних сил, поглибленні досвіду й практичних знань потрібних для майбутньої діяльності у дорослому віці.Документ Східнослов’янська педагогіка про ставлення до малої дитини (в етнографічних джерелах ХІХ – першої чверті ХХ ст.)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Vladimirovna(uk) У статті на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст. схарактеризовані особливості ставлення до малої дитини у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що з першого дня народження на виховання та соціалізацію дитини впливала традиційна сільська сім’я. Спосіб життя родини й особливості спілкування з малям були визначальними щодо формування в дитини перших навичок, від яких значною мірою залежала її майбутня поведінка. Дітей у сім’ї з наймолодшого віку долучали до традицій. Розглядається ставлення східнослов’янських народів до дітей з психічними та фізичними вадами.Документ Східнослов’янська педагогіка про ставлення до малої дитини (в етнографічних джерелах ХІХ – першої чверті ХХ ст.)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Vladimirovna(uk) У статті на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст. схарактеризовані особливості ставлення до малої дитини у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що з першого дня народження на виховання та соціалізацію дитини впливала традиційна сільська сім’я. Спосіб життя родини й особливості спілкування з малям були визначальними щодо формування в дитини перших навичок, від яких значною мірою залежала її майбутня поведінка. Дітей у сім’ї з наймолодшого віку долучали до традицій. Розглядається ставлення східнослов’янських народів до дітей з психічними та фізичними вадами.Документ Історіографічні аспекти вивчення проблеми формування етнопедагогічної компетентності вчителя(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Ткаченко, Ольга Михайлівна(uk) У статті розглядаються основні етапи становлення етнопедагогічної концепції, яка визначає зміст процессу формування етнопедагогічної компетентності майбутнього вчителяДокумент Етнопедагогічний контекст виховних ідей В. О. Сухомлинського(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Ткаченко, Ольга Михайлівна(uk) У статті звертається увага на народні витоки ряду виховних ідей В. О. Сухомлинського, визначається цінність спадщини відомого педагога в контексті сучасних етнопедагогічних положень.Документ Майстерність педагога в організації гри (на прикладі народних ігор)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Ткаченко, Ольга Михайлівна(uk) У статті звертається увага на сутність та структуру майстерності педагога в організації гри, її залежність від етнопедагогічної компетентності; визначається виховний потенціал ігор народів світу.Документ Ідея всебічного виховання в педагогічній думці україни ХVІ – початку ХVІІ століть(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Окольнича, Тетяна Володимирівна(uk) У статті автором розкривається особливості розвитку ідей всебічного виховання в педагогічній думці України ХVІ – початку ХVІІ століть та характеризується вплив західноєвропейської гуманістичної думки на українську педагогічну думку ХVІ – ХVІІ століть.Документ Оберігальна педагогіка східних слов’ян (VI-XІІІ ст.)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Радул, Ольга Сергіївна(UA) Народна педагогіка східних слов’ян VI-XІІІ ст. мала оберігальну спрямованість, що зумовлюється язичницькими віруваннями у добрі і злі сили. У статті, на підставі археологічних, етнографічних джерел, історичних досліджень, пам’яток фольклору розглянуто різноманітні засоби оберігальної педагогіки.Документ Розвиток української етнографії в ХІХ ст. та її значення у вивченні світу дитини східних слов’ян(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Окольнича, Тетяна ВолодимирівнаУ публікації розкривається проблема розвитку етнографічних досліджень ХІХ століття, що стосувалися світу дитини східних слов’ян. В статті автор робить наголос на те, що етнографічні матеріали є цінними для історії педагогіки з фактологічного погляду та становлять важливу групу джерел у вивченні народної педагогіки.