Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти

Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112

Переглянути

collection.search.results.head

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Народнопедагогічна концепція В. О. Сухомлинського
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Ликов, Василь Никифорович; Лыков, Василий Никифорович; Lykov, Vasily Nikiforovich
    (uk) Здійснено комплексний історико-педагогічний аналіз розвитку ідей народної педагогіки, визначено критерії названого підходу, досліджено періоди розвитку ідей народної педагогіки в системі педагогічної творчості павлиського педагога, обґрунтована його народнопедагогічна концепція. Окреслена модель народного вчителя на основі теорії та практики В. О. Сухомлинського.
  • Ескіз
    Документ
    Виховання дітей отроцького віку (7–14 років) за етнографічними джерелами ХІХ – першої чверті ХХ століття
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Volodymyrivna
    (ua) В статті, на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст., схарактеризовані особливості виховання дітей-отроків у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що основним завданням східнослов’янського суспільства була підготовка цієї вікової групи до майбутнього продуктивного трудового життя. Уся увага і зусилля дорослих зосереджувалися на подальшому розвитку фізичних сил, поглибленні досвіду й практичних знань потрібних для майбутньої діяльності у дорослому віці.
  • Ескіз
    Документ
    Східнослов’янська педагогіка про ставлення до малої дитини (в етнографічних джерелах ХІХ – першої чверті ХХ ст.)
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Vladimirovna
    (uk) У статті на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст. схарактеризовані особливості ставлення до малої дитини у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що з першого дня народження на виховання та соціалізацію дитини впливала традиційна сільська сім’я. Спосіб життя родини й особливості спілкування з малям були визначальними щодо формування в дитини перших навичок, від яких значною мірою залежала її майбутня поведінка. Дітей у сім’ї з наймолодшого віку долучали до традицій. Розглядається ставлення східнослов’янських народів до дітей з психічними та фізичними вадами.
  • Ескіз
    Документ
    Східнослов’янська педагогіка про ставлення до малої дитини (в етнографічних джерелах ХІХ – першої чверті ХХ ст.)
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Vladimirovna
    (uk) У статті на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст. схарактеризовані особливості ставлення до малої дитини у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що з першого дня народження на виховання та соціалізацію дитини впливала традиційна сільська сім’я. Спосіб життя родини й особливості спілкування з малям були визначальними щодо формування в дитини перших навичок, від яких значною мірою залежала її майбутня поведінка. Дітей у сім’ї з наймолодшого віку долучали до традицій. Розглядається ставлення східнослов’янських народів до дітей з психічними та фізичними вадами.
  • Ескіз
    Документ
    Історіографічні аспекти вивчення проблеми формування етнопедагогічної компетентності вчителя
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Ткаченко, Ольга Михайлівна
    (uk) У статті розглядаються основні етапи становлення етнопедагогічної концепції, яка визначає зміст процессу формування етнопедагогічної компетентності майбутнього вчителя
  • Ескіз
    Документ
    Етнопедагогічний контекст виховних ідей В. О. Сухомлинського
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Ткаченко, Ольга Михайлівна
    (uk) У статті звертається увага на народні витоки ряду виховних ідей В. О. Сухомлинського, визначається цінність спадщини відомого педагога в контексті сучасних етнопедагогічних положень.
  • Ескіз
    Документ
    Майстерність педагога в організації гри (на прикладі народних ігор)
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Ткаченко, Ольга Михайлівна
    (uk) У статті звертається увага на сутність та структуру майстерності педагога в організації гри, її залежність від етнопедагогічної компетентності; визначається виховний потенціал ігор народів світу.
  • Ескіз
    Документ
    Ідея всебічного виховання в педагогічній думці україни ХVІ – початку ХVІІ століть
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Окольнича, Тетяна Володимирівна
    (uk) У статті автором розкривається особливості розвитку ідей всебічного виховання в педагогічній думці України ХVІ – початку ХVІІ століть та характеризується вплив західноєвропейської гуманістичної думки на українську педагогічну думку ХVІ – ХVІІ століть.
  • Ескіз
    Документ
    Оберігальна педагогіка східних слов’ян (VI-XІІІ ст.)
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Радул, Ольга Сергіївна
    (UA) Народна педагогіка східних слов’ян VI-XІІІ ст. мала оберігальну спрямованість, що зумовлюється язичницькими віруваннями у добрі і злі сили. У статті, на підставі археологічних, етнографічних джерел, історичних досліджень, пам’яток фольклору розглянуто різноманітні засоби оберігальної педагогіки.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток української етнографії в ХІХ ст. та її значення у вивченні світу дитини східних слов’ян
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Окольнича, Тетяна Володимирівна
    У публікації розкривається проблема розвитку етнографічних досліджень ХІХ століття, що стосувалися світу дитини східних слов’ян. В статті автор робить наголос на те, що етнографічні матеріали є цінними для історії педагогіки з фактологічного погляду та становлять важливу групу джерел у вивченні народної педагогіки.