Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112
Переглянути
17 результатів
Фільтри
Налаштування
Search Results
Документ Ігрові технології розвитку соціальних емоцій дітей в закладах дошкільної освіти(2023) Єлдінова, Світлана Миколаївна(ua) Статтю присвячено вивченню ігрових технологій розвитку соціальних емоцій дітей в закладах дошкільної освіти. Демократизація суспільних взаємин пов’язана з визнанням нових орієнтирів виховання в педагогічній теорії та практиці роботи освітніх закладів. Сучасна зміна завдань і змісту виховання зумовлена новими реаліями в розвитку суспільства. Зростає роль аксіологічних засад виховання, адже індивід, який не має сформованих соціальних ціннісних орієнтацій, відчуває недовіру до довкілля, виявляє агресію, втрачає індивідуальність. Тому головне завдання виховання дитини в дошкільному закладі – розкрити дитині соціальний світ і допомогти їй здобути соціальний досвід, зрозуміти своє місце в соціумі. Зміст освітньої лінії «Дитина в соціумі» передбачає формування у дітей навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим. Взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства. Завдяки спілкуванню з дорослими в дитини з’являються інтерес та вміння розуміти інших, долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, об’єднувати з ними свої зусилля для досягнення спільного результату, оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей. Визначено, що ігрова діяльність сприяє формуванню дитячого колективу, розвитку позитивних взаємин у ньому, закладенню початків суспільної спрямованості особистості на етапі дошкільного дитинства. У грі діти бачать зв’язок суспільної спрямованості поведінки з реальним життям. Дитина здобуває соціальний досвід безперервно, у грі в тому числі, а вихователь має постійно насичувати цей досвід гуманним змістом. Уся атмосфера дошкільного закладу, спілкування, спільна діяльність дітей має сприяти збагаченню соціального досвіду дошкільника. Цікавими мають бути ігри в сім’ю. Зі старшими дошкільниками варто пограти в гру «Наша родина», яка розширить знання дітей про сім’ю, навчить орієнтуватися в термінах, якими позначають ознаку родової спорідненості – сім’я, родина, рід, виховуватиме повагу до батьків, почуття гордості за свою родину, шанобливе ставлення до родинних традицій. Ми розглянули лише деякі ігрові технології розвитку соціальних емоцій дітей у закладах дошкільної освіти. Проте це дозволяє нам зробити висновок про важливість та необхідність використання ігрових технологій, які є важливим засобом розвитку та виховання молодшого покоління. (en) The article is sanctified to the study of playing technologies of development of social emotions of children in establishments of preschool education. Democratization of public mutual relations is related to confession of new reference-points of education in a pedagogical theory and practice of work of educational establishments. The modern change of tasks and maintenance of education is predefined by new realities in development of society. The role of principles of axiology of education grows, in fact an individual that does not have the former social valued orientations feels a mistrust to the environment, finds out aggression, loses individuality. Therefore, main task of education of child in preschool establishment – to expose to the child the social world and to help her to get social experience, understand the place in society. Table of contents of educational line «Child in society» envisages forming for the children of skills of the socially confessed behavior, ability to be oriented in the world of human mutual relations, willingness worried and feel for other. Cooperating with other people is the original type of including of child in human society, that requires to coordinate the interests, desires, operating under other members of society. Due to intermingling with adults interest and ability to understand other, become familiar with to joint activity with children and adults appear for a child, to unite with them the efforts for the achievement of general result, to estimate own possibilities, respect a desire and interests of other people. Certainly, that playing activity assists forming of child’s collective, development of positive mutual relations in him, to the bookmark of beginning of public orientation of personality on the stage of preschool childhood. In a game children see connection of public orientation of behavior with the real life. A child obtains social experience continuously, in a game including, and an educator must constantly satiate this experience humane maintenance. All atmosphere of preschool establishment, communication, joint activity of children, must assist enriching of social experience of preschool child. Interesting there must be playing family. With senior preschool children it costs to play in a game «Our family» that will extend knowledge of children about family will teach to be oriented in terms mark the sign of family cognation that – family, my family, our family will bring up respect to the parents, sense of pride for the new family, valid attitude toward domestic traditions. We considered only some playing technologies of development of social emotions of children in establishments of preschool education. However, it allows to us to draw conclusion about importance and necessity the uses of playing technologies, that are the important means of development and education of junior generation.Документ Педагогічні умови формування конструктивної діяльності дітей старшого дошкільного віку(2021) Котелянець, Наталка Валеріївна(ua) У статті розкрито різні підходи до розуміння сутності поняття «конструювання» та відображено основні тлумачення цього терміну у наукових дослідженнях. Описано види, особливості та значення конструювання для розвитку дітей старшого дошкільного віку. На основі проведеного дослідження теоретично обґрунтовано й на практиці перевірено ефективність педагогічних умов формуванням конструктивної діяльності дітей старшого дошкільного віку.Документ Формування творчого конструювання дітей старшого дошкільного віку(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Котелянець, Юлія Сергіївна; Котелянец, Юлия Сергеевна; Kotelianets, Yuliia Serhiivna(uk) У статті розглянуто проблему формування творчого конструювання дітей старшого дошкільного віку, розкрито сутність та зміст понять «творчість», «конструювання», обґрунтовано особливості формування творчого конструювання дітей дошкільного віку.Документ Початок створення системи позашкільної освіти в Україні (Х ст. – початок ХХ ст.)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Савченко, Наталія Сергіївна; Савченко, Наталия Сергеевна; Savchenko, Nataliia Serhiyivna(uk) У статті автор торкається проблеми періодизації історико-педагогічного процесу в Україні у період Х ст. – початок ХХ ст., а саме, створення системи позашкільної освіти в Україні. Проаналізовано напрацювання науковців щодо вивчення порушеної проблематики. На основі систематизації та узагальнення розвитку позашкільної освіти виділено послідовні етапи початку створення системи позашкільної освіти в Україні: І етап – до Х ст., який характеризується створенням передумов виникнення позашкільної освіти, а також спрямуванням її змісту на оволодіння елементарними трудовими вміннями і навичками; ІІ етап – Х–ХV ст.ст., де активізація освітньої діяльності призвела до розвитку шкільництва, позашкілля, появи перших методичних настанов, а також відкриття іноземних закладів, ознайомлення з іншими культурами; ІІІ етап – ХVI – початок ХХ ст., що полягав у подальшому розвитку позашкільної освіти, розширенні її змісту на засадах народних традицій, народної та козацької педагогіки, урізноманітненні форм організації в позашкільних та інших навчальних закладах.Документ Формування математичних знань дітейіз затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Нікітіна, Олена Олександрівна; Никитина, Елена Александровна; Nikitina, Оlena Оleksandrіvna(ua) У статті розглянуто особливості мисленнєвої діяльності молодших школярів із затримкою психічного розвитку під час вивчення математики; розкрито корекційно-розвивальний потенціал уроку математики в спеціальній школі; обґрунтовано значення практичного методу навчання математики дітей із затримкою психічного розвитку. Особливу увагу приділено методу спостереження в процесі формування математичних знань і розвитку основних мисленнєвих процесів у молодших школярів.Документ The influence of work with various materials during thelessons of labor training on the development of personality of pupils of primary school(Machulin, 2018) Котелянець, Наталка Валеріївна; Kotelianets, N. V.(en) The article disclosed the analysis of the influence of work with different materials during craft lessons on the development of the pupil’s personality. The article shows the peculiarities of the materials, their comparison among each other and finding of common and different features in man-handling of materials.Документ The essence of correctional pedagogy as a science: formation and development(Machulin, 2018) Zavitrenko, D. G.; Завітренко, Долорес Жораївна(ua) У статті подається єдність корекційної педагогіки як науки про психофізіологічні закономірності дітей із порушеннями розвитку їхньогонавчання тавиховання, особливості освіти дітей зі спеціальними потребами та особливостями їхнього розвитку, шляхи соціальної адаптації та реабілітації. Широко розглядається становлення та розвиток корекційної педагогіки.Документ Організація навчально-виховного процесу в приватних навчальних закладах у центральному регіоні України в кінці ХІХ - початку ХХ століття(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Філоненко, Оксана Володимирівна(uk) У статті на основі архівних матеріалів та інших джерел розглянуто організаційні засади навчально-виховного процесу в приватних навчальних закладах у центральному регіоні України кінця XIX — початку XX століття. Зроблено спробу виявити політику керівництва щодо організації та функціонування приватних шкіл, розкрити досягнення й прорахунки.Документ Становлення гімназійної освіти в центральному регіоні України (друга половина ХІХ –початок ХХ ст.)(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Філоненко, Оксана Володимирівна(uk) У статті розглянуто історичний аналіз становлення та розвитку гімназійної освіти центрального регіону України у другій половині XIX – на початку XX ст.; обґрунтувані специфічні особливості гімназійної освіти регіону в зазначений період, розкриті досягнення й прорахунки.Документ Василь Сухомлинський про вплив природи на розумове виховання дитини(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Баранюк, Ірина Григорівна(uk) Стаття присвячена проблемі використання природи як засобу розумового виховання школярів у творчості В. Сухомлинського. Наголошується, що видатний педагог розробив теоретичні основи і запропонував систему практичних заходів стимулювання розумового виховання дітей красою природи.