Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112
Переглянути
4 результатів
Search Results
Документ Інформаційна культура у фаховій підготовці майбутніх педагогів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Валерій Сергійович; Zhyhora, I.; Zhyhora, V.(ua) У статті робиться огляд проблеми впровадження інформаційних і телекомунікаційних технологій у сучасній освітній системі, що демонструє нові можливості для оптимізації процесу навчання, зокрема навчання мов, на всіх рівнях. Обґрунтовано вибір теми роботи, її актуальність, подано теоретичне значення й практичну цінність досліджуваної проблеми. Особливу увагу приділено мережі «Інтернет», веб-технологіям, можливостям мас-медіа, активному використанню дидактичного потенціалу віртуальної мережі. Автори розглядають можливості підготовки нового покоління педагогів, які володітимуть не тільки традиційними, а й інноваційними технологіями навчання, які здатні не лише обробляти певну інформацію, а й продукувати її, творчо використовуючи під час розв’язання навчально-виховних задач. Пропоновану роботу присвячено проблемі формування інформаційної культури майбутніх педагогів, їхньої готовності до використання новітніх інформаційних технологій у своїй професійній діяльності; організації навчального процесу за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. З’ясовано, що сучасний урок сьогоднінеможливий без залучення потужних можливостей Інтернет-ресурсів, використання яких сприяє формуванню справді сучасного учня, озброєного найновішими технологіями пошуку, одержання та використання пізнавальної інформації. Визначено, що формування готовності до роботи з інформаційними технологіями в професійній діяльності – тривалий процес, що є важливим компонентом професійної педагогічної підготовки майбутніх фахівців, тому цей процес відбувається через цілеспрямовану діяльність, власну активність майбутнього педагога та спеціальні умови.Документ Типи мовних помилок в учнівських роботах і шляхи їхнього усунення в контексті поглядів Василя Сухомлинського(КОД, 2018) Жигора, Ірина Валеріївна; Zhyhora, I.(uk) Навчання учнів рідної мови передбачає насамперед розвиток мовлення й чуття слова, оволодіння нормами і тонкощами української мови. Українська мова як навчальна дисципліна посідає одне з найважливіших місць у підготовці фахівця для будь-якої діяльності. Завдання предмету - забезпечити теоретичну й практичну підготовку учнів: дати основні відомості про мову як суспільне та історичне явище, про структуру і закономірності її розвитку, а також допомогти оволодіти нормами сучасної української літературної мови, сформувати міцні практичні навички мовного аналізу, грамотного письма й високої культури мовлення, бережного ставлення до слова. Здобуваючи освіту, кожен учень повинен усвідомити, що передусім він мусить опанувати мову - знаряддя мисленнєвої й мовної діяльності. Оскільки до сьогодні відсутня докладно розроблена конструктивна типологія мовних анормативів, які трапляються в учнівських роботах, будь-який крок у цьому напрямку сприятиме її розробленню. Запропонована увазі фахівців стаття має заповнити деякі пробіли у цій галузі культури мовлення, зокрема, зроблено спробу простежити типологічні ознаки ненормативних одиниць, з’ясувати причини виникнення помилок кожного типу, розробити критерії виявлення мовних помилок для перевірки учнівських письмових робіт.Документ Архаїчні компоненти українського тексту поховального обряду: евфемістичні конструкції та усталені сполучення на позначення смерті(2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Zhyhora, I.(uk) У статті проаналізовано евфемістичні конструкції та усталені сполучення на позначення смерті з метою актуалізації архаїчних обрядових текстових структур, з’ясовано взаємовідношення лексичної та фразеологічної семантики слів у текстах поховального обряду. Висвітлено роль названих лексем як мовних знаків у будівництві ментального світу українців, окреслено коло лексичних асоціацій про смерть, процес умирання в мовній свідомості українського народу шляхом спостереження за евфемістичними конструкціями.Документ Склад ЛСГ «смерть, умирати»у «словарі української мови» Б. Д. Грінченка(2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Zhyhora, I.(uk) У статті проаналізовано якісний склад лексико-семантичної групи «смерть, умирати» у «Словарі української мови» Б. Д. Грінченка з метою уточнення функціональної різниці одиниць цієї ЛСГ на хронологічному зрізі другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Пояснено складні випадки розвитку семантики шляхом звернення до методу типологічних паралелей методу пояснювальної трансформації семантики. Результати спостереження верифіковані використанням етимологічних студій для застосування в дослідженнях з історичної діалектної лексикології.