Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112
Переглянути
2 результатів
Search Results
Документ Вчитель і суспільство : історія і сучасність(2024) Андросова, Наталя Миколаївна; Радул, Ольга Сергіївна; Баранюк, Ірина Григорівна; Androsova, Natalia; Radul, Olga; Baraniuk, Iryna(ua) У статті на основі історико-педагогічних праць, пам’яток педагогічної літератури, творів педагогів і письменників, сучасних досліджень у галузі порівняльної педагогіки здійснено короткий огляд того, як у різні періоди розвитку людства ставилися до професії учителя, яким було становище вчителя у суспільстві і яким воно є сьогодні в різних країнах світу. Досліджено ставлення до вчителів різних рівнів освіти у суспільстві, вплив релігійних уявлень, статі вчителя на ставлення до вчителя. Акцентовано увагу на умовах праці, заробітній платі вчителів, статусі вчителя в історії вітчизняної і зарубіжної педагогіки. (en) The teaching profession is one of the oldest. In the paper, we have made a brief review of whether the teaching profession was honorable in society in different periods of human development, whether it was respected in society, what the teacher’s position was and what it is now. It has been found that in the countries of the Ancient East, the authority of the teacher was undeniable for children and adults. The means of existence of the teachers was the salary and gifts for the education of the children from the parents. In India, according to religious traditions, a hierarchy of teachers was formed that performed various teaching and educational functions, and the attitude of society towards them was unequal. In Ancient Greece, in connection with the simplification of the learning process, the authority of the teacher in society decreased. The treatment of teachers of different levels of education is unequal, the salary is low, especially for primary private school teachers. During the Middle Ages, the teachers were mainly representatives of the church. It has been shown that with the development of society, education, and pedagogy, all prominent philosophers and pedagogues highly valued the importance of the teacher in society, emphasized the need for his material support. In the monuments of pedagogical thought of the Ukrainian Renaissance era, the role of the teacher in society is highly valued and requirements for teachers were set forth. The position of the teacher gradually changed in the developed world with the creation of mass schools in the nineteenth century and their inclusion in the state system. The teacher becomes a civil servant. Women are also becoming teachers. However, the position of teachers in society, especially in rural areas, and the attitude towards them was unenviable, as Ukrainian writers have written about. In the twentieth century, the teaching profession became widespread around the world. Nevertheless, even today, attitudes towards teachers vary from country to country. It depends on the peculiarities of the historical development of countries, the level of the educational institution where the teacher works, the gender of the teacher, etc., and it is manifested, in particular, in the social status, working conditions and remuneration. Nowadays, in most countries of the world, a teacher is a civil servant. Traditionally, the teaching profession is more respected in the East, in Muslim countries. In many countries around the world, even in developed ones, primary school teachers receive lower salaries.Документ Учитель початкової школи у сучасному світі(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Радул, Ольга Сергіївна; Radul, Olha Serhiyivna(ua) Початкова школа є найдавнішою ланкою в системі освіти. У сучасному світі найбільше саме вчителів початкової школи, оскільки світ розвивається нерівномірно, і в багатьох сучасних країнах, що належать до таких, що розвиваються, доступною і масовою ланкою освіти є тільки початкова. Зважаючи на масовість професії вчителя початкової школи в сучасному світі, завжди актуальним напрямком порівняльних педагогічних досліджень буде вивчення становища вчителя в різних країнах світу. У статті проаналізовано найбільш поширені кількісні показники і характеристики професії вчителя початкової школи у сучасному світі, його педагогічної праці, особливостей підготовки, подальшого підвищення кваліфікації тощо. Статистичні дані засвідчують нерівномірне збільшення кількості вчителів початкової школи у світі: найбільше зростання відбувається в країнах, що розвиваються у зв’язку із масовістю початкової ланки освіти. Кількість вчителів у розвинених країнах збільшується завдяки зменшенню учнів у класах та введенню нових категорій педагогів. Стійким показником професії вчителя початкової школи є фемінізація. По-різному оцінюється праця вчителів початкової школи. Різними є й умови праці, що виявляється у співвідношенні коефіцієнту «вчитель–учні», у навчальному навантаженні вчителів. Оскільки професія учителя початкової школи є масовою, то важливого значення набуває проблема підготовки майбутніх учителів. Згідно проведених реформ педагогічної освіти загальновизнаною у професійному становленні вчителя є вища педагогічна освіта. Вона представлена різними різними типами закладів.