Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112
Переглянути
17 результатів
collection.search.results.head
Документ Сім’я та сімейне виховання в херсонській губернії ХІХ – першої чверті ХХ століття крізь призму соціального та етнорегіонального(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Яковенко, Сергій Анатолійович; Okolnycha, Tetiana Volodymyrivna; Yakovenko, Serhii Anatoliiovych(ua) У статті розкрито погляди на сім’ю та сімейне виховання в Херсонській губернії (XIX – перша чверть XX століття), опираючись на історичне коріння та традиції українців. Виховання дітей у селянській сім’ї ХІХ – першої чверті ХХ ст. автори розглядають як форму виховання, що основувалося на: досвіді народу у сукупності народних форм, методів, засобів виховання та соціалізації; поєднанні цілеспрямованих, усвідомлених та соціально бажаних дій батьків з повсякденним впливом родинного побуту; взаємодії дітей і батьків у процесі спільної життєдіяльності; спрямовуванні на підготовку дітей до життя в існуючих соціальних умовах, набуття ними знань, умінь і навичок, необхідних для трудового життя в умовах традиційного суспільства. На виховання селянських дітей Херсонської губернії впливали культурні, соціальні та етнічні процеси, що відбувалися в цьому регіоні.Документ Виховання дітей отроцького віку (7–14 років) за етнографічними джерелами ХІХ – першої чверті ХХ століття(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Volodymyrivna(ua) В статті, на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст., схарактеризовані особливості виховання дітей-отроків у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що основним завданням східнослов’янського суспільства була підготовка цієї вікової групи до майбутнього продуктивного трудового життя. Уся увага і зусилля дорослих зосереджувалися на подальшому розвитку фізичних сил, поглибленні досвіду й практичних знань потрібних для майбутньої діяльності у дорослому віці.Документ Східнослов’янська педагогіка про ставлення до малої дитини (в етнографічних джерелах ХІХ – першої чверті ХХ ст.)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Vladimirovna(uk) У статті на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст. схарактеризовані особливості ставлення до малої дитини у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що з першого дня народження на виховання та соціалізацію дитини впливала традиційна сільська сім’я. Спосіб життя родини й особливості спілкування з малям були визначальними щодо формування в дитини перших навичок, від яких значною мірою залежала її майбутня поведінка. Дітей у сім’ї з наймолодшого віку долучали до традицій. Розглядається ставлення східнослов’янських народів до дітей з психічними та фізичними вадами.Документ Східнослов’янська педагогіка про ставлення до малої дитини (в етнографічних джерелах ХІХ – першої чверті ХХ ст.)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Vladimirovna(uk) У статті на основі аналізу етнографічних джерел ХІХ – першої чверті ХХ ст. схарактеризовані особливості ставлення до малої дитини у східнослов’янській народній педагогіці. У статті наголошується, що з першого дня народження на виховання та соціалізацію дитини впливала традиційна сільська сім’я. Спосіб життя родини й особливості спілкування з малям були визначальними щодо формування в дитини перших навичок, від яких значною мірою залежала її майбутня поведінка. Дітей у сім’ї з наймолодшого віку долучали до традицій. Розглядається ставлення східнослов’янських народів до дітей з психічними та фізичними вадами.Документ Історіографія етнографічних досліджень наукового товариства імені т. Г. Шевченка, як джерела для вивчення особливостей виховання дітей східних слов’ян(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Окольнича, Тетяна Володимирівна; Окольнича, Татьяна Владимировна; Okolnycha, Tetiana Volodymyrivna(uk) В публікації розкриваються п’ять основних етапів та напрями історіографії діяльності наукового товариства імені Т. Г. Шевченка та їх внесок у вивчення народної педагогіки наших пращурів. Автор приходить до висновку, що етнографічні записи зроблені членами товариства розкривають різноманітні обряди, одяг, дитячі меблі, умови проживання, ігри, іграшки, участь дітей у громадському житті общини, що є основою для вивчення специфіки виховання дітей наших пращурів.Документ Педагогічні аспекти військово-фізичного виховання Київської Русі(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Окольнича, Тетяна Володимирівна(uk) У статті розкриваються педагогічні аспекти народного військово - фізичного виховання періоду Київської Русі, показано зв’язок військово -фізичного виховання зі світоглядом, розглянуто взаємозв’язок між святково-ігровою діяльністю та військово-фізичною підготовкою.Документ Юнацькі вікові ініціації як засіб формування соціальної та фізичної зрілості у дітей східних слов’ян(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Окольнича, Тетяна Володимирівна(uk) В статі автором розкриваються суть і форми вікових ініціацій та їх вплив на формування соціальної та фізичної зрілості у дітей східних слов’янДокумент Оптимізація взаємин викладачів і студентів як чинник становлення особистості майбутнього фахівця(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Окольнича, Тетяна Володимирівна(uk) В статі автор характеризує особливості взаємин викладачів і студентів та розкриває механізми їх впливу на особистісне зростання й професійне становлення майбутнього вчителя.Документ Народно-побутові форми фізичного виховання в київській русі(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Окольнича, Тетяна Володимирівна(uk) В статі автор аналізує народно-побутові форми фізичного виховання. Автор показує, що народно-побутові форми фізичного виховання пов’язані з повсякденним життям народу, а саме з сімейним та господарським.Документ Ідея всебічного виховання в педагогічній думці україни ХVІ – початку ХVІІ століть(КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Окольнича, Тетяна Володимирівна(uk) У статті автором розкривається особливості розвитку ідей всебічного виховання в педагогічній думці України ХVІ – початку ХVІІ століть та характеризується вплив західноєвропейської гуманістичної думки на українську педагогічну думку ХVІ – ХVІІ століть.