Наукові видання каф-ри дошкільної та початкової освіти
Постійне посилання зібранняhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/112
Переглянути
7 результатів
Search Results
Документ Обдаровані діти: В. О. Сухомлинський у діалозі з сучасністю(КОД, 2018) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Вдовенко, Виктория Витальевна; Vdovenko, Victoria Vitalyevna(uk) Соціальний та економічний прогрес нації, держави безпосередньо залежить від розв’язання проблем здібних і обдарованих дітей. Різноманітні напрямки педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського досліджується багатьма вченими протягом кількох десятків років. Проте питання розвитку обдарованих учнів в педагогічній спадщині Василя Сухомлинського, на нашу думку, вивчено недостатньо. Ідеї В. Сухомлинського щодо раннього виявлення та гармонійного розвитку обдарованих дітей, співзвучні сучасним, а їх переосмислення допоможе нашій системі освіти успішно пройти складний шлях реформування та виведе її на якісно новий рівень. Автором статті здійснено спробу зробити порівняльний аналіз педагогічних ідей В.О. Сухомлинського та сучасних досліджень щодо навчання та розвитку обдарованих дітей.Документ Методичні основи навчання елементам комп’ютерної графіки молодших школярів із легким порушенням інтелектуального розвитку(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Кашуба, Людмила Володимирівна; Вдовенко, Виктория Витальевна; Кашуба, Людмила Владимировна; Vdovenko, Victoria Vitalyevna; Kashuba, Lyudmila Volodymyrivna(ua) Стаття присвячена методичним основам навчання елементам комп’ютерної грамотності молодших школярів із легким порушенням інтелектуального розвитку. Автори акцентують увагу, що наразі в Україні вивчення інформатичної освітньої галузі молодшими школярами із легким порушенням інтелектуального розвитку не ведеться. В той же час формування елементів комп’ютерної грамотності, зокрема вивчення комп’ютерної графіки, є посильним для таких учнів за умови урахування особливостей когнітивного мислення таких учнів.Документ Формування дослідницької компетентності учнів на уроках математики(Ранок, 2013) Вдовенко, Вікторія Віталіївна(ua) статті розглянуто проблеми формування математичної дослідницької компетентності учнів. Автор доводить, що формування дослідницької компетентності учнів сприяє не лише підвищенню їхньої математичної грамотності, зростанню рівня математичної культури, але й стимулює учнів до активної участі в обговоренні ідей, допомагає формуванню в учнів вміння аргументувати свої міркування.Документ Використання дивергентних задач на уроках математики як необхідна умова розвитку творчої особистості учня(«Мрія», 2013) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Вдовенко, В. В.; Victoria, V. V.(ua) Стаття присвячена особливостям використання дивергентних задач на уроках математики в школі. Автор уважає, що використання дивергентних задач сприяє розвитку творчого мислення учнів.Документ Соціальний статус учителів початкових шкіл України в другій половині ХІХ ст.(2016) Вдовенко, Вікторія Віталіївна(ua) В статті досліджено, як змінювалося матеріальне становище народного вчителя України протягом другої половини ХІХ ст. в динаміці. Було показано, що з розвитком системи педагогічної освіти, підвищенням освітнього цензу вчителів, під тиском громадськості відбувалося поступове зростання соціального статусу народного вчителя.Документ Формування дивергентного мислення молодших школярів на уроках математики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Вдовенко, Виктория Виталиевна; Vdovenko, Viktoria(ua) Стаття присвячена формуванню дивергентного мислення молодших школярів при вивченні математики. Дивергентне мислення спирається на варіативність уявлення і є засобом породження оригінальних ідей, на відміну від конвергентного мислення, яке чітко фіксоване на причинно-наслідкових зв'язках предметного світу. Саме тому дивергентне мислення є найважливішим елементом творчої діяльності. Основним засобом розвитку дивергентного мислення молодших школярів при вивченні математики є використання задач дивергентного типу, тобто таких задач, яким властиві відкритість, наявність певної кількості правильних відповідей, альтернативних розв'язань, відсутність однозначної відповіді. В статті наведено приклади дивергентних задач для учнів початкових класів. Автор стверджує, що використання дивергентних задач сприяє формуванню та розвитку творчого мислення учнів початкової школи.Документ Формування алгоритмічного мислення молодших школярів науроках інформатики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Вдовенко, Вікторія Віталіївна; Вдовенко, Виктория; Vdovenko, Viktoria(uk) У статті висвітлено основні методичні підходиформування алгоритмічного мислення учнів початкових класів. На основі аналізу навчальної програми, діючих підручників з інформатики виділено основні етапи вироблення алгоритмічних навичок молодших школярів: ознайомлення учнів із алгоритмами певної структури; введення елементів навчальної алгоритмічної мови; реалізація системи вправ на виконання (відшукування помилок, відтворення, заміну, конструю вання, перехід від однієї до іншої форми подання алгоритмів різної структури).При цьому автор закликаєуникати формалізму, опиратися на життєвий досвід дитини, використовувати ігрові прийоми та оптимально поєднувати їх із інформаційними технологіями. Такий підхід допоможе забезпечити можливість кожній дитині розкрити свої здібності та підготуватися до життя у високотехнологічному конкурентному світі.