Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра природничих наук і методик їхнього навчання за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 409
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Escherichia coli як маркерний об'єкт лабораторної діагностики(2018) Бугай, Н. В.; Казначєєва, Марія СергіївнаДокумент Studying of lenses and their properties(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Трифонова, Олена Михайлівна; Trifonova, Olena Mihailovna(UA) В статі розглядається експериментальна методика навчання поширення світла у лінзах, призмах, плоских пластинках та у посудині з водою.Документ Studying thermal waves properties on the basis of thermoacoustic effect in the course of general physics(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Волчанський, Олег Володимирович; Volchanskyy, O. V.(uk) Пропонується спрощена теорія генерації фототермоакустичного сигналу, а також аналіз його залежності від оптичних, теплових і геометричних властивостей зразка. Обговорюються експериментальне обладнання та результати ФТА дефектоскопії оптично непрозорих обєктів. Аналізується унікальна можливість термохвильової мікроскопії проводити неруйнівну пошарову діагностику підповерхневих дефектів. Описана віртуальна лабораторна робота по вивченню властивостей теплових хвиль у курсі загальної фізики на основі термоакустичного ефекту.Документ Thermal wave microscopy – a unique tool for non-destroying level-by-level diagnostics of semiconductor structures(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Volchanskyy, Oleh; Волчанський, Олег Володимирович(UA) Пропонується спрощена теорія генерації фототермоакустичного сигналу, а також аналіз його залежності від оптичних, теплових і геометричних властивостей зразка. Обговорюються експериментальне обладнання та результати ФТА мікроскопії напівпровідникових структур.Документ Use of ict in the study of nuclear physics(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Velychko, Stepan Petrovych; Shulga, Sergii Wolodymyrowych; Величко, Степан Петрович(uk) У статті розглянуто окремі аспекти методики фізики, які можуть бути покладені в основу розробки та удосконалення програмних засобів для моделювання фізичних явищ та процесів з розділу «Атомна і ядерна фізика», створення майбутньої віртуальної фізичної лабораторії та вироблення методики її впровадження у навчальний процес середньої школи.Документ Virtual experiment: research phosphorescence(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Shulga, Sergii Volodymyrovych; Шульга, Сергій Володимирович; Velycko, Stepan Petrovych; Величко, Степан Петрович(en) Virtual physics experiment for phosphorescence investigation, which can be taken as a basis for developing and improving the software for simulation of physical phenomena and processes in the course "Atomic and nuclear physics", creation of virtual physics laboratory and development of methods for its implementation in an educational process in the secondary and high school have been examined in the article.Документ Virtual experiments in the study of quantum physics(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Шульга, Сергій Володимирович; Величко, Степан Петрович; Шульга, Сергей; Величко, Степан; Shulga, S. V.; Velychko, S.P.(uk) У статті розглянуто окремі аспекти методики фізики, які можуть бути покладені в основу розробки та удосконалення програмних засобів для моделювання фізичних явищ та процесів з розділу «Атомна і ядерна фізика», створення віртуальної фізичної лабораторії та вироблення методики її впровадження у навчальний процес як середньої, так і вищої школи.Документ Акмеологія та шкільна освіта(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Садовий, Микола ІллічУ даній статті зроблено детальний аналіз такого поняття як акмеологія, що визначає науку, яка вивчає закономірності вищих досягнень, творчі потенціали особистості зрілих людей, закономірності самореалізації. Крім того визначено характерні якості, опорні властивості особистості та характеристики зрілої особистості. Окрема увага приділена схемі дослідження акмеології.Документ Активні методи навчання у науково-педагогічній спадщині І. Є. Тамма(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Єкименкова, Ольга Валентинівна; Трифонова, Олена Михайлівна(uk) Однією з проблем сучасної освіти є пасивне навчання. Серед вчителів спостерігається тенденція навчати за допомогою традиційних методів, тобто вчителецентрований підхід. Освітні ж дослідження показують, що для розвитку ґрунтовного розуміння предметів, потрібно застосовувати інтерактивний або активний методи навчання, надавати перевагу особистісно-орієнтованому підходу. Ця проблема не нова. Ігор Євгенович Тамм у своїй педагогічній діяльності використовував саме активні методи навчання, хоча на той момент це питання не так широко обговорювалось в методичних колах. Ефективністю його методів навчання можна вважати велику кількість послідовників І.Є. Тамма, які досягли колосального успіху в науці. Методика Тамма актуальною є і нині.Документ Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів у процесі вивчення фізики в умовах профільного навчання(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Бузько, Вікторія Леонідівна; Величко, Степан Петрович(uk) У статті розглянуто особливості формування навчально-пізнавальної діяльності учнів в умовах профільного навчання.Документ Активізація пізнавально-пошукової діяльності учнів з електротехніки(КДПУ ім. В. Винниченка, 2008) Кузьменко, Ольга Степанівна; Величко, Степан Петрович(uk) Оволодіння навчальним матеріалом, розвиток і виховання особистості в процесі навчання відбувається лише за умови прояву її високої активності в навчально-пізнавальній діяльності. Організована діяльність, у якій людина бере участь без бажання, практично не розвиває її.Документ Активізація пізнавального інтересу учнівпри навчанні квантової фізики з використанням історичного матеріалу(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Садовий, Микола Ілліч; Руденко, Євгеній Володимирович; Rudenko, Evgeny; Sadovyj, Mykola(uk) В статті визначена роль історичного матеріалу для активізації пізнавальної діяльності учнів при опануванні фізики та окреслено конкретний зміст навчального матеріалу, з яким варто ознайомити учнів при навчанні квантової фізики. Стаття також присвячена аналізу історичних аспектів зародження та розвитку квантової фізики. Здійснено аналіз історичного розвитку змісту понять квантової фізики, зокрема відомостей про випромінювання абсолютно чорного тіла, квант світла, фотон та корпускулярні властивості світла. Розглянуто розвиток фундаментальних теорій квантової фізики. Показано особливості цих понять у контексті їх історичного формування. Зроблено спробу показати історичне значення відкриттів у галузі квантової фізики кінця ХІХ початку ХХ століття. Метою даної статті є дослідження історичних причин виникнення квантової фізики, визначення історичного генезису виникнення та доведення фундаментальних теорій та понять квантової фізики.Документ Активізація самостійної роботи студентів у фізичному практикумі з атомної фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Шульга, Сергій Володимирович; Шульга, Сергей Владимирович; Shulga, S. V.; Величко, Степан Петрович; Величко, Степан Петрович; Velichko, S. P.(uk) Упровадження кредитно-трансферної системи у процесі підготовки висококваліфікованих фахівців з вищою освітою, і зокрема підготовки вчителів фізики, передбачає значне розширення самостійної пізнавальної діяльності у навчально-виховному процесі кожного студента, включаючи і виконання фізичного практикуму з усіх розділів загального курсу фізики, де особливе місце посідає фізика атома і атомного ядра. На основі детального аналізу попередніх досліджень, навчальних посібників і методичних рекомендацій зроблено узагальнення про доцільність розвитку самостійної роботи студентів з фізики в педагогічних університетах на основі широкого впровадження засобів інформаційно-комунікаційних технологій, що актуалізують проблему інтеграції реального і віртуального навчальних експериментів з розділу фізики атома і атомного ядра. Показано,що з цією метою створювані програмні продукти мають бути розробленими з урахуванням наявності різних модулів, що забезпечують багатофункціональність запропонованого навчального комплекту для виконання фізичного практикуму й індивідуальних навчальних завдань з відповідного розділу.Документ Актуальні напрямки підготовки майбутніх учителів біології(2018) Калініченко, Надія Андріївна; Kalinichenko, Nadezhda(uk) Екологічна освіта розглядається як цілісне культурологічне явище, що включає процеси навчання, виховання, розвитку особистості, основа для формування екологічної культури, вагома складова системи національного виховання учнівської та студентської молоді. Екологічна компетентність майбутніх учителів біології сьогодні визначається як здатність застосовувати екологічні знання й досвід у життєвих ситуаціях, керуючись пріоритетністю екологічних цінностей і відповідальністю за екологічні наслідки власної діяльності. Форми екологічного виховання вдосконалюються і ґрунтуються на інтерактивній взаємодії, в основі якої лежать принципи особистісно-орієнтованого навчання.Документ Акустичний датчик у навчальному експериментуванні майбутніх учителів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Подопригора, Наталія Володимирівна(uk) Пропонується один з варіантів комплексного представлення експериментальної і теоретичної компонент курсу фізики вищої школи у формуванні відповідної предметної компетентності майбутніх учителів фізики на прикладі використання акустичного датчика у системі навчального фізичного експерименту.Документ Акустичний датчик у навчальному експериментуванні майбутніх учителів фізики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2013) Подопригора, Наталія ВолодимирівнаПропонується один з варіантів комплексного представлення експериментальної і теоретичної компонент курсу фізики вищої школи у формуванні відповідної предметної компетентності майбутніх учителів фізики на прикладі використання акустичного датчика у системі навчального фізичного експерименту.Документ Аналіз методик визначення фосфору в мінеральних добривах(2018) Терещенко, Оксана Василівна; Довгань, А. О.Документ Аналіз методичних проблем у формуванні знань учнів про різні види випромінювання і спектри(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Сірик, Едуард Петрович(uk) В статті аналізуються різні методичні підходи до вивчення в шкільному курсі фізики понять про спектри та спектральний метод дослідження.Документ Аналітичний підхід до формування нормативної бази освітньої підготовки студентів(РВВ ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2023) Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна(ua) Ефективність управління освітнім процесом у значній мірі залежить від структурно-логічної взаємодії змісту та структури навчальних дисциплін. Тож виникає потреба науково обґрунтованого підходу до організації освітнього процесу. У статті на основі узагальненого графового зображення процесу управління освітнього процесу засоба ми стандарту спеціальності Професійна освіта (Цифрові технології), освітньо -професійної програми, навчального плану побудовані моделі формалізованого підходу до аналізу інтегральної, загальних і фахових компетентностей, навчальних досягнень спеціальності, що дозволяє структурувати нормативні документи у вигляді трикомпонентної структури: вхідний вплив; вихідний вплив; об’єкт. Розглянуто методику дворівневої кількісної та якісної оцінки взаємозв’язків у окресленій структурі. Приведена контент-аналітична методика оцінки термінологічної оцінки взаємозв’язків у змісті нормативних документів, зроблено певний акцент на методику оцінки смислового взаємозв’язку на основі теоретичних основ теорії графів.Документ В. О. Сухомлинський і реформування фізичної освіти з загальноосвітній школі(2004) Вовкотруб, Віктор Павлович; Величко, Степан Петрович; Коршак, Євгеній Васильович; Подопригора, Наталія Володимирівна