Корекція координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху засобами плавання
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
(ua) У статті порушено проблему укріплення здоров’я дітей з вадами слуху. Використовуючи засоби плавання, ми мали на меті покращити координаційну підготовленість, а також плавальні навики слабочуючих дітей.
Гіпотеза дослідження – полягає в корекції відхилень у розвитку дітей з вадами слуху, зокрема координованості рухів, якої можна досягнути, розробивши програму та методичні рекомендації використання засобів плавання.
Мета дослідження: науково обґрунтувати програму корекції координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху засобами плавання для повноцінного фізичного розвитку.
Для вирішення поставленої мети використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз, аналіз педагогічного досвіду, спостереження, методи діагностики (бесіда, тестування); педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий); методи статистичної обробки одержаної інформації.
У дослідженні брали участь діти з легкими патологіями слухового аналізатора, віком 8-9 років.
Результати: в результаті дослідження підтверджено позитивний вплив від занять плаванням на корекцію координації дітей з вадами слуху. Підтвердженням позитивної динаміки є покращення результатів тесових завдань. Найбільший приріст показників вдалося досягнути у тестовому завданні виконаному в воді (Р< 0,05).
Висновки: Впроваджена програма з використанням спеціально підібраних засобів, методів, методичних прийомів, що враховували специфіку захворювання, позитивно вплинули на формування координаційної підготовленості дітей з вадами слуху. Водночас застосування засобів плавання сприяло оволодінню життєво необхідного навику для кожної людини – вміння плавати.
(en) This article addresses the issue of improving of children with hearing impairments. Using swimming facilities, we aimed to improve coordination preparedness, as well as swimming skills of hearing impaired children.
The hypothesis of the study is to correct deviations in the development of children with hearing impairments, in particular coordination of movements, which can be achieved by developing a program and guidelines for the use of swimming equipment.
The purpose of: To scientifically program substantiated correction children coordination of primary school age with hearing impairment by swimming means for full physical development.
To solve this goal were used following research methods: theoretical analysis, analysis of pedagogical experience, observation, diagnostic methods (conversation, testing); pedagogical experiment (ascertaining, formative); methods of statistical processing of received information.
The study involved children with mild pathologies of the auditory analyzer aged 8-9 years.
Results. In the result of research was proved the positive impact of swimming on the coordination correction of children with hearing impairment. Confirmation of positive dynamics is an improvement in the results of test assignments. The greatest increase of indicators was achieved in a test task performed in water (P <0.05).
The practical: The implemented program using specially matched solutions and methods that take into specifics of disease positively influenced the formation of coordination preparedness for children with hearing impairments. At the same time use of swimming aids contributed to the mastery of a vital skill for every person - the ability to swim.
Опис
Бабаліч В. А. Корекція координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху засобами плавання / Вікторія Анатоліївна Бабаліч, Тетяна Володимирівна Маленюк, Олена Володимирівна Голуб, Олександр Вікторович Брояковський // Спортивний вісник Придніпров’я Науково-практичний журнал. - №1. - 2020. - С. 207-215.
DOI: 10.32540/2071-1476-2019-1-207
Ключові слова
слабочуючі діти, адаптивне плавання, реабілітація, патологія, рухова підготовленість, methods of statistical processing of received information. The study involved children with mild pathologies of the auditory analyzer aged 8-9 years. Results. In the result of research was proved the positive impact of swimming on the coordination correction of children with hearing impairment. Confirmation of positive dynamics is an improvement in the results of test assignments. The greatest increase of indicators was achieved in a test task performed in water (P <0.05). The practical: The implemented program using specially matched solutions and methods that take into specifics of disease positively influenced the formation of coordination preparedness for children with hearing impairments. At the same time use of swimming aids contributed to the mastery of a vital skill for every person - the ability to swim. Key words: hearing impaired children, hearing impaired children, adaptive swimming, rehabilitation, pathology, physical fitness