Розвиток психофізіологічних можливостей у військово-спортивному багатоборстві
Дата
2020
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
(ua) Проведене  дослідження  дозволило  обґрунтувати  та  довести  ефективність  використання 
експериментального  комплексу  вправ  в  якості  засобу  допоміжної  фізичної  підготовки  у  юних  бійців-багатоборців  6-8 років  на  першому  та  другому  роках  початкової  підготовки,  для  розвитку  стійкості  вестибулярного  апарату  до обертальних  навантажень,  що  допоможе  в  майбутньому  більш  якісно  опанувати  технікою  військово-спортивного багатоборства  –  «всестильовим  боєм».  Використання  вправ  з  акцентом  на  розвиток  стійкості  вестибулярного апарату  на  першому  та  другому  році  навчання  сприяло  вірогідному  покращенню  показників  психофізіологічних 
можливостей юних бійців-багатоборців експериментальної групи.
Мета дослідження  –  науково обґрунтувати розвиток  психофізіологічних можливостей  юних спортсменів  6–8 років,  які  займаються  військово-спортивним  багатоборством  на  етапі  початкової  підготовки,  для  забезпечення стійкості  вестибулярного  апарату  до  обертальних  навантажень  і  більш  якісного  засвоєння  техніки  «всестильового бою».  Для  вирішення  поставлених  у  роботі  завдань  використовувалися  такі  методи: аналіз  спеціальної  науково методичної  літератури,  документальних  матеріалів;  педагогічні  методи:  педагогічні  спостереження;  педагогічний експеримент;  педагогічне  тестування;  методи  математичної  статистики.  Результати:  дані  отримані  в  ході досліджень показали ефективність розробленого  експериментального комплексу  у зв’язку з тим, що визначено  вірогідно (р≤0,05)  вищий  рівень  приросту  результатів  в  експериментальній  групі ,  порівняно  із  контрольною  за  показниками психофізіологічних можливостей:  соматичні реакції на 28,3%, вегетативні реакції на 8,9%, вестибуло- сенсорні реакції на 46,5%. 
Висновки: уперше експериментально доведено ефективність застосування комплексу тренувальних вправ, що акцентовано  впливають  на  розвиток  психофізіологічних  можливостей  юних  спортсменів  6–8  років,  які  займаються військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки; доповнено дані про особливості використання засобів  та  методів  фізичної  підготовки  юних  спортсменів  6–8  років,  які  займаються  військово-спортивним багатоборством на етапі початкової підготовки.
Практична  значущість  отриманих  результатів  полягає  у  розробленні  та  впровадженні  в  тренувальний процес  юних  спортсменів  6–8  років,  які  займаються  військово-спортивним  багатоборством,  програми  фізичної підготовки з використанням різних засобів залежно від мети, завдань та спрямованості етапу початкової підготовки. 
Результати  дослідження  впроваджено  у  навчально-тренувальний  процес  відокремленого  підрозділу  ГО  «Всеукраїнська федерація  військово-спортивних  багатоборств»  у  Кіровоградській  області  м.  Олександрія  та  ГО  «Всеукраїнська федерація військово-спортивних багатоборств» м. Харків: розділ – методика початкової підготовки.
Опис
Ключові слова
програма, психофізіологічні можливості, військово-спортивне  багатоборство, етап  початкової  підготовки, юні  бійці-багатоборці
Бібліографічний опис
Бур’яноватий  О. М. Розвиток психофізіологічних можливостей у військово-спортивному багатоборстві / Олександр Миколайович Бур’яноватий // Наукові часописи Університету. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - Випуск 3К(123). - 2020. - С. 72-78.
