Methodenfragen pädagogischer diagnostik und aspekte diagnostischen handelns
Дата
2017
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Видавець Лисенко В. Ф.
Анотація
(uk) У статті розглядаються методичні питання педагогічної діагностики та аспекти діагностичного управління. Також у статті йдеться просистематичне спостереження вчителя на заняттях з іноземної мови. Такі аспекти як порівняння, аналіз, спостереження, інтерпретація, контроль результатів роботи учнів на уроках детально описуються та аналізуються. У статті розглядаються шляхи, які ведуть до досягнення успіху в навчанні та професійного підходу до викладання.
(ru) В статье рассматриваются методические вопросы педагогической диагностики а также аспекты диагностического управления. Также в статье идет речь о систематическом наблюдении учителя на занятиях по иностранному языку. Такие аспекты как сравнение, анализ, наблюдение, интерпретация, контроль результатов работы учеников на уроках детально описываются и анализируются. В статье рассматриваются пути, которые ведут к достижению успеха в учебе и профессионального подхода к преподаванию.
(en) The article deals with the methodological questions of pedagogical diagnostics and aspects of diagnostic ruling. The article also runs about the systematic observation of a teacher at the lessons of a foreign language. Such aspects as: comparison, analysis, observation, interpretation, the control of the result of pupils’ work at the lessons are described and analyzed here. The ways which lead to achieving success in studying and professional approach to teaching are considered in the article. This article is also devoted to the problem of formation of scientific and methodological competence with students of pedagogical universities whenstudying foreign languages. The article defines the essence of the concepts of «ruling» and «diagnostics», reviews the structure of the teacher’s competence model, stages of formation of scientific and methodological competence of future teachers, as well as the analysis of self-formation of scientific and methodological skills with students of pedagogical universities. Objectivity of the research is introduced here too.
(ru) В статье рассматриваются методические вопросы педагогической диагностики а также аспекты диагностического управления. Также в статье идет речь о систематическом наблюдении учителя на занятиях по иностранному языку. Такие аспекты как сравнение, анализ, наблюдение, интерпретация, контроль результатов работы учеников на уроках детально описываются и анализируются. В статье рассматриваются пути, которые ведут к достижению успеха в учебе и профессионального подхода к преподаванию.
(en) The article deals with the methodological questions of pedagogical diagnostics and aspects of diagnostic ruling. The article also runs about the systematic observation of a teacher at the lessons of a foreign language. Such aspects as: comparison, analysis, observation, interpretation, the control of the result of pupils’ work at the lessons are described and analyzed here. The ways which lead to achieving success in studying and professional approach to teaching are considered in the article. This article is also devoted to the problem of formation of scientific and methodological competence with students of pedagogical universities whenstudying foreign languages. The article defines the essence of the concepts of «ruling» and «diagnostics», reviews the structure of the teacher’s competence model, stages of formation of scientific and methodological competence of future teachers, as well as the analysis of self-formation of scientific and methodological skills with students of pedagogical universities. Objectivity of the research is introduced here too.
Опис
Ключові слова
управління, педагогічна діагностика, спостереження, порівняння, аналіз, співпраця, компетенція, управление, педагогическая диагностика, наблюдение, сравнение, анализ, сотрудничество, компетенция, ruling, pedagogical diagnostics, observation, comparison, analysis, cooperation, competence
Бібліографічний опис
Bozhko N. Methodenfragen pädagogischer diagnostik und aspekte diagnostischen handelns / Natalia Bozhko // Наукові записки КДПУ. Серія: Філологічні науки / ред. кол.: О. А. Семенюк [та ін.]. – Кропивницький : Видавець Лисенко В. Ф., 2017. – Вип. 154. – С. 67-71.