Наукові видання каф-ри теорії та методики олімпійського і професійного спорту

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 122
  • Документ
    Характеристика інтегральної підготовки у настільному тенісі
    (РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Брояковський, Олександр Вікторович; Broiakovskyi, Oleksandr Viktorovich
    (ua) Інтегральна підготовка направлена на координацію і реалізацію у змагальній діяльності різних складових спортивної майстерності – технічної, тактичної, фізичної та психологічної підготовленості. У статті здійснено аналіз значення інтегральної підготовки у настільному тенісі виокремлені основні чинники і фактори її розвитку. Викладено результати дослідження. Проаналізовано вплив різних видів інтегральної підготовленості на успішність змагальної діяльності. Ігрова й змагальна діяльність тенісистів – яскравий зразок системності, зв'язаного цілого. Взаємозалежні рухові здібності, прийоми техніки, тактичні дії; рухові здібності з технічними прийомами й тактичними діями; прийоми техніки з тактичними діями, тактичні дії з міжособистісними стосунками . Взаємозв'язок сторін підготовки вимагає спеціального, цілеспрямованого впливу. Встановлено, що інтегральна підготовка впливає на впевнене застосування вивчених технічних прийомів і тактичних дій у складних умовах гри й змагань. У кваліфікованих спортсменів інтегральна підготовка займає основне місце в тренуванні, особливо в передзмагальних циклах і змагальному періоді підготовки. Про ефективність інтегральної підготовки судять за наступними показниками: за обсягом технічних прийомів і тактичних дій, що застосовують спортсмени в змаганнях; за якістю (за кількістю «своїх» помилок); за ефективністю ігрових дій на змаганнях. За допомогою інтегральної підготовки тенісисти навчаються максимально реалізувати в специфічній для настільного тенісу змагальній діяльності все те, що «напрацьовується» у процесі тренувальних занять (тренувальні ефекти). Трансформація тренувальних ефектів у результаті ігрових дій досягається за допомогою: по-перше, поєднання компонентів тренування – фізичної і технічної; по-друге, чергування й зміни технічних прийомів, тактичних дій і вправ для розвитку спеціальних рухових здібностей; по-третє, системи завдань у навчальних іграх й установок у контрольних іграх і, нарешті, у календарних іграх. Інтегральна підготовка ефективна у перед змагальний період. (en) Integral training is aimed at coordination and implementation in competitive activities of various components of sportsmanship – technical, tactical, physical and psychological preparedness. The article analyzes the importance of integral training in table tennis, highlights the main factors and factors of its development. The results of the research are outlined. The impact of various types of integral preparation on the success of competitive activities is analyzed. The game and competitive activity of tennis players is a vivid example of systematicity, a connected whole. Interdependent motor abilities, techniques, tactical actions; motor skills with technical techniques and tactical actions; technique techniques with tactical actions, tactical actions with interpersonal relations. The interaction of the training parties requires special, targeted influence. It has been established that integral training affects the confident application of learned technical techniques and tactical actions in difficult game and competition conditions. For qualified athletes, integral training takes the main place in training, especially in pre-competition cycles and the competitive period of preparation. The effectiveness of integral training is judged by the following indicators: by the volume of technical techniques and tactical actions used by athletes in competitions; by quality (by the number of "own" mistakes); by the effectiveness of game actions at competitions. With the help of integral training, tennis players learn to maximally realize in competitive activities specific to table tennis all that is "developed" in the process of training sessions (training effects). The transformation of training effects as a result of game actions is achieved with the help of: first, a combination of training components – physical and technical; secondly, alternating and changing technical techniques, tactical actions and exercises for the development of special motor skills; thirdly, systems of tasks in educational games and settings in control games and, finally, in calendar games. Integral training is effective in the pre-competitive period.
  • Документ
    Створення інноваційних освітніх програм в Україні: досвід і рекомендації країн ЄС
    (2023) Голуб, Олена Володимирівна; Різак, Галина Вікторівна; Ципляк, Наталія Олегівна
    (ua) В статті розглянуто досвід країн Європейського Союзу у формуванні інноваційних освітніх програм, які можуть бути корисні в українських реаліях. Мета дослідження – характеристика досвіду й основних рекомендацій країн ЄС для створення сучасних освітніх програм в Україні, базованих на інноваційних рішеннях і тенденціях. Для реалізації мети було використано насамперед теоретичні методи дослідження: аналіз, синтез, індукцію, дедукцію, конкретизацію, абстрагування й прогностичний метод. У результатах наголошено на сучасних визначеннях інновації, які активно використовуються в науковій літературі й загальних принципах формування конкретних документів, що визначають перспективи розвитку освіти в країнах‐учасницях ЄС. Встановлено, що інновації в освіті – це процес впровадження нових об'єктів, методів, процедур, спрямованих на задоволення конкретних потреб суспільства. У Європейському Союзі існують окремі рекомендації щодо розвитку освіти, проте вони є необов'язковими для впровадження. Єдиний виняток – Болонський процес, програма якого здійснюється в усіх країнах‐членах ЄС. Більшість країн ЄС реалізували завдання професійної підготовки кваліфікованих спеціалістів шляхом міждисциплінарного навчання. Основні завдання розвитку навчальних закладів з професійно орієнтованими програмами навчання були майже однаковими у багатьох країнах Європейського Союзу. Вони спрямовані на задоволення актуальних потреб сучасного ринку праці й передбачають розробку прикладних характерних програм, впровадження нових технологій і методів організації навчання. В роботі наведено приклади інноваційних підходів до освіти та їхньої реалізації в деяких країнах Європейського союзу. Зокрема в Польщі зміни в освітній галузі стали важливими елементом перебудови та європеїзації соціуму. Складання новітніх освітніх програм сприятиме також гармонізації відносин і суспільного життя в Україні та ЄС. У висновках наголошено також на подальшій актуальності вивчення досвіду укладання нових програм у вищій освіті й створення їх відповідно до сучасних європейських тенденцій.
  • Документ
    Природовідповідні технології сучасних спортивних вправ для всіх
    (КОД, 2021) Голуб, Олена Володимирівна
  • Документ
    Про досвід впровадження вибіркових дисциплін у закладі вищої освіти
    (СПД ФО Лисенко В. Ф., 2022) Голуб, Олена Володимирівна
  • Документ
    Вплив онлайн-освіти на здоров’я та фізичний розвитокздобувачів освіти
    (2023) Голуб, Олена Володимирівна; Шавель, Христина Євгенівна; Черушева, Галина Батрбеківна; Holub, Olena Volodymyrivna; Shavel, Khrystyna Evgenivna; Cherusheva, Galyna Batrbekivna
    (ua) Дану статтю присвячено вивченню впливу онлайн-освіти на здоров’я та фізичний розвиток здобувачів освіти. Зазначено, що зростання ролі онлайн-освіти та впровадження сучасних технологій в навчальний процес потребують уваги до забезпечення здорового балансу між навчанням та підтриманням фізичної та психічної гармонії. Недостатній фізичний рух, надмірне сидіння та невідповідна організація робочого місця можуть призвести до проблем зі здоров’ям. Тому важливо забезпечити належні умови для фізичного розвитку та здорового способу життя навіть у віртуальному навчальному середовищі. Автори статті зазначають, що тривала робота перед екранами гаджетів та недостатність фізичної активності можуть призводити до втоми, стресу, негативно впливати на зір та опорно-руховий апарат. Також наголошено, що здобувачі освіти з особливими потребами, зокрема в умовах інклюзивної освіти, потребують особливого підходу щодо забезпечення фізичного та психологічного благополуччя в умовах онлайн-навчання. Підкреслено необхідність упровадження здоров’язбережувальних технологій в освітній процес, як-от регулярні перерви, фізична активність, соціальна взаємодія здобувачів освіти тощо. Зазначається, що психологічна підтримка та управління стресом є також важливими складниками підтримання психічного стану здобувачів освіти. У висновку статті наголошується, що забезпечення гарного здоровя та фізичного розвитку здобувачів освіти має велике значення для їхнього навчання та життєвого успіху. Впровадження здоров’язбережувальних технологій та розвиток компетентності щодо збереження здоров’я стає важливим завданням освітнього процесу, адже здоров’я молоді є ключовою проблемою сучасності, оскільки саме стан здоров’я молодого покоління формує майбутній добробут нації загалом. Здоров’я є важливим складником фізичного, психічного та соціального розвитку молоді, і його погіршення може призвести до негативних наслідків як для окремих осіб , так і для суспільства загалом.
  • Документ
    Шляхи удосконалення фізичної підготовленості баскетболістів-аматорів
    (2023) Собко, Наталія Григорівна; Шаповал, Данило Віталійович
  • Документ
    Кроссфіт як ефективний засіб розвитку сили старшокласників
    (СПД "Охотник", 2019) Собко, Наталія Григорівна; Богатько, І. А.
  • Документ
    Аналіз напрямів досліджень науковців щодо підготовки спортсменів у бойовому самбо
    (2022) Собко, Наталія Григорівна; Пищиков, Д. І.
  • Документ
    Програмування тренувального процесу в розрізі удосконалення фізичної підготовленості спортсменів у бойовому самбо
    (2022) Собко, Наталія Григорівна; Пищиков, Дмитро Ігорович
    (ua) Окреслена актуальність проблеми удосконалення рівня розвитку специфічних рухових здібностей самбістів. Розроблена та впроваджена програма удосконалення фізичної підготовленості спортсменів групи спортивного удосконалення у бойовому самбо, перевірена її ефективність шляхом вивчення динаміки показників протягом досліджуваного періоду.
  • Документ
    Засоби йоги у програмуванні тренувального процесу спортсменів рукопашного бою
    (2022) Собко, Наталія Григорівна
    (ua) Розроблена та впроваджена програма розвитку гнучкості спортсменів 14-16 років у рукопашному бої з використанням засобів йоги, перевірена її ефективність.
  • Документ
    Розвиток силових якостей учнів старшої школи на уроках фізичної культури засобами кросфіту
    (2022) Собко, Наталія Григорівна; Собко, Сергій Григорович
  • Документ
    Швидкісно-силові якості в підготовці каратистів (теоретичний аспект)
    (2023) Собко, Наталія Григорівна; Лелека, Я. М.
  • Документ
    Стретчинг у оздоровчому тренуванні жінок
    (2019) Собко, Наталія Григорівна; Прокопчук, О. О.
  • Документ
    Побудова тренувального процесу легкоатлеток при підготовці до кросового сезону з урахуванням циклічності змін жіночого організму
    (Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2018) Собко, Наталія Григорівна; Маленюк, Тетяна; Sobko, Natalia; Maleniuk, Tatiana
    (ua) Важливим питанням спортивної підготовки легкоатлеток-стаєрів є побудова програми тренувальних занять, мікроциклів і мезоциклів на основі фаз оваріально- менструального циклу. Завдання роботи – побудувати тренувальний процес легкоатлеток- стаєрів під час підготовки до кросового сезону (на етапі спеціалізованої базової підготовки) з урахуванням циклічності змін жіночого організму. Методологія проведення роботи – аналіз науково-методичної літератури, контент-аналіз (вивчення офіційних документів – протоколів змагань, щоденників), педагогічне тестування за тренувальним процесом. Результати роботи. Представлено осінньо-зимовий макроцикл підготовки легкоатлеток-стаєрів до чемпіонату України з легкоатлетичного кросу. Розкрито його структуру на основі періодів, етапів і мезоциклів. Проаналізовано структуру й зміст індивідуальної програми бігової роботи легкоатлетки в базовому розвивальному мезоциклі на основі фаз оваріально-менструального циклу (ОМЦ). Виявлено, що спортсменка належить до високого рівня «жіночності» із тривалістю ОМЦ 28 днів. Узгоджено обсяг та інтенсивність тренувального навантаження легкоатлетки з фазами ОМЦ, що пов’язано з високим ступенем їх впливу на показники функціонального стану. Визначено особливості бігової роботи спортсменки відповідно до фаз ОМЦ: у менструальній, овуляторній і передменструальній фазах – відновні мікроцикли з біговим навантаженням аеробного й анаеробно-аеробного характеру, у постменструальній і постовуляторній – ударні мікроцикли з навантаженням анаеробного, анаеробно-аеробного та швидкісно-силового характеру. Висновки. Визначено, що під час побудови тренувального процесу легкоатлеток-стаєрів під час підготовки до кросового сезону потрібно враховувати не лише спортивну спеціалізацію, фізичну й функціональну підготовленість, але й циклічності змін жіночого організму.
  • Документ
    Кроссфіт – оздоровчий напрямок силової підготовки
    (2021) Собко, Наталія Григорівна
  • Документ
    Фізична підготовка у шин-кіокушинкай карате (теоретичний аспект)
    (2021) Собко, Наталія Григорівна; Рагозін, К. О.