Кафедра теорії та методики олімпійського і професійного спорту
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/67
Переглянути
15 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Компоненти інтегральної підготовки у настільному тенісі(2023) Брояковський, Олександр Вікторович(en) Summary of an abstract. The aim (purpose) of the research – is an analysis of an integrated training in table tennis. The practical significan. The first part justifies research methods, also shows organization of the research. The second part contains main material of the research. Specific features about statistics of competitive activity, influence of various types of integral preparedness for the success of competitive have been analysed thanks for that research. The qualification work provides a detailed examination of rating indicators for the period 2014-2015 (ua) Мета дослідження – аналіз інтегральної підготовки у настільному тенісі. Практична значущість: даної роботи полягає у тому, що результати дослідження можуть були впроваджені в навчально-тренувальний процес спортсменів тенісистів високої кваліфікації. У першому розділі здійснено аналіз значення інтегральної підготовки у настільному тенісі виокремлені основні чинники і фактори її розвитку. У другому розділі викладено результати дослідження. Проаналізовано статистику змагальної діяльності вплив різних видів інтегральної підготовленості на успішність змагальної діяльності. Проведено аналіз показників рейтингу за період 2014-2016 роки.Документ Use of Multimedia Technologies in the Training of Physical Culture and Sports Specialists(2022) Брояковський, Олександр Вікторович; Broiakovskyi, Oleksandr; Shevchenko, Olha; Bahinska, Olha; Markova, Olena; Bielkovа, Tetyana; Honcharenko, Ivan; Bida, Olena(en) Educational reform in Ukraine encourages the use of multimedia technologies in the training of specialists in Physical Education and Sports, which is one of the promising directions of education development. Therefore, the article specifies the content of the terms "innovation" and "technology". For modern society, the introduction of multimedia technologies in education is not so much theoretical as pragmatic, since under condition of globalization it concerns its historical development and prospects associated with the so-called "high technologies".Our goal is to improve the training of Physical Education and Sports specialists by means of multimedia technologies. All of innovative technologies can be divided into four groups, depending on the appropriate form of educational activity for their use. The development of multimedia technologies in the training of specialists in Physical Education and Sport at the present stage of education development should be carried out in accordance with the criteria of manufacturability, which are presented in the article: scientism, to rely on the theoretical provisions of pedagogical science and methods of teaching the discipline, socially recognized educational goals, prospects for modernization of Education; consistency, which provides for the interaction of parts and the whole in the organization of the study environment, as a result of which the physical development of the young generation is an integral entity; guarantee, that is, the error between the planned and obtained results should be minimal; manageability, that is, full management of the stages of work of the teacher and students, which make up the completed cycle of actions; mass participation, for the purpose of applying the technology does not depend on the physical training of students, the pedagogical skill of the teacher and the type of educational institutions. The article presents the theory and method of organizing sports vents and circuses in the training of specialists in Physical Education and Sports by means of multimedia technologies. In order to increase the level of physical development of a person, physical fitness and the state of health of students, which has a clear trend to constant deterioration, it is necessary to instill love for sports, carry out high-quality training and organize sports events using multimedia technologies. In the process of sports activities, the participants' mental education is carried out. There are two types of communication here: direct and indirect, which are described in the article.In games and sports competitions, there are many opportunities for forming rules of collective behavior. The main issues of the organization of sports activities by means of multimedia technologies have been clarified. During sports competitions, the tasks presented in Physical Education and sports classes are improved, which ensure the improvement of physical and theoretical training of the individual. The pleasure of sports, bright, emotional spectacles, confirmed by multimedia technologies, arises from the participation of the viewer in them.Документ The Implementation of the Principles of Lifelong Learning as the Basis of Quality Specialize Education»(2020) Брояковський, Олександр Вікторович; Broiakovskyi, Oleksandr V.; Ilchuk, Vita V.; Mas, Nataliia M.; Kapinus, Oleksandr S.; Okaievych, Anastasiia V.(en) The article reflects the relevant factors of introducing specialized education. The first group of factors relates to the specifics of adolescent development. The second group of factors relates to the development of a network of educational institutions in the education system of modern Ukraine. Small towns and rural areas suffer from scarcity of gymnasiums, lyceums, schools with in-depth study of subjects. At the same time, major million cities also feel the need to increase their numbers. The third group of factors is determined by pan-European educational development objectives. The main attributes of lifelong learning that determine the transformations of specialized education are: formal, substantive and meaningful attributes. Let’s briefly consider each of these attributes. A formal attribute implies a temporary duration of the educational process and can be extended to the period of adult life (“lifelong learning”). A substantative attribute orients each pupil to the gradual enrichment of their creative potential. A meaningful attribute reflects the integrity of the lifelong learning cycle. The study of the effectiveness of the implementation of principles of lifelong learning as a basis for specialized education was based on a number of features. First of all, we are talking about the selected sample. After all, to trace the reasonability of applying the principles of continuing education in the process of professional formation it is necessary to diagnose individuals who have passed all the steps of this process. At the same time, the selected population of respondents was divided by gender into two groups. This made it possible to establish the diversity of views of men and women on the problem of continuing education. The purpose of this study is to provide a comprehensive review of the scientific literature on the specifics of the implementation of the lifelong learning principles and to determine whether professionals feel the need for additional training.Документ Innovative dimension of effectiveness in physical education student learning(2023) Брояковський, Олександр Вікторович; Турчак, Анатолій Леонідович; Broiakovskyi, Oleksandr; Tsviakh, Olha; Koshliak, Mykhailo; Turchak, Anatolii; Zalizniak, Alla; Dzhurynskyi, Petro(en) The article elucidates the basics of effectiveness in physical education student learning using innovative technologies aimed at realizing the intended goals and objectives, improving the educational level of those seeking education – improving educational services and the quality of education; the reasons for the need to introduce innovative technologies are determined; essential signs of innovation are shown; we will single out the integral qualities that characterize innovation; modification and combinatorial innovations are considered. The purpose of the article is to find out the basics of effectiveness in physical education student learning using innovative technologies aimed at realizing the set goals and objectives, increasing the educational level of education seekers – and improving educational services and the quality of education. The methodology concept offers fundamental ideas for effectiveness in physical education student learning. The main tasks of effectiveness in physical education student learning are revealed and the algorithm for the effectiveness of the education process is shown; we will highlight the requirements necessary for high-quality professional training; effective forms of introducing digital competence, innovative teaching methods, and technologies into the educational process are grouped. (ua) У статті висвітлено основи ефективності навчання студентів фізичної культури з використанням інноваційних технологій, спрямованих на реалізацію поставлених цілей і завдань, підвищення освітнього рівня здобувачів освіти – підвищення освітніх послуг та якості освіти; визначено причини необхідності впровадження інноваційних технологій; виявляються істотні ознаки інноваційності; виділимо інтегральні якості, що характеризують інноваційність; розглянуто модифікаційні та комбінаторні новотвори. Мета статті – з’ясувати основи ефективності навчання студентів фізичної культури з використанням інноваційних технологій, спрямованих на реалізацію поставлених цілей і завдань, підвищення освітнього рівня здобувачів освіти – покращення освітніх послуг та якості освіти. Концепція методики пропонує фундаментальні ідеї щодо ефективності навчання студентів фізичного виховання. Розкрито основні завдання ефективності навчання студентів з фізичного виховання та наведено алгоритм ефективності навчального процесу; виділимо вимоги, необхідні для якісної професійної підготовки; згруповано ефективні форми впровадження в навчальний процес цифрової компетентності, інноваційних методів і технологій навчання.Документ Система Й. Пілатеса - як засіб покращення фізичної підготовленості й профілактики травматизму спортсменів (на прикладі тхеквондо)(Видавничий дім «Гельветика», 2020) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Вabalich, V. A.; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Maleniuk, T. V.; Голуб, Олена Володимирівна; Golub, O. V.; Брояковський, Олександр Вікторович; Broiakovskyi, O. V.(ua) У статті аналізується позитивний вплив системи Пілатес, яка сприяє підвищенню рівня фізичної підготовленості й зменшенню травматизму спортсменів. Доведено ефективність впровадженої програми, що дозволить комплексно формувати рухові навички та протидіяти травматизму для успішного ведення поєдинку. Проведене дослідження дозволило переосмислити погляди на організацію та проведення навчально-тренувальних занять тхеквондистів. Гіпотеза дослідження – висунуто припущення про те, що впроваджена програма зі застосуванням вправ системи Пілатес сприятиме зростанню рівня фізичної підготовленості та зменшенню травматизму тхеквондистів. Мета статті – обґрунтувати ефективність запровадженої програми та доцільності використання вправ системи Пілатес для покращення фізичної підготовленості й профілактики травматизму спортсменів. Для вирішення поставленої мети використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз, спостереження, методи діагностики (бесіда, тестування); педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий); методи статистичної обробки одержаної інформації. У дослідженні брали участь спортсмени, які відвідують секцію тхеквоно, віком 14-17 років. Результати: в результаті проведеного дослідження доведено ефективність розробленої програми. Підтвердженням її ефективності є виявлення позитивної динаміки досліджуваних критеріїв, що доведено статистично значущою розбіжністю між показниками розвитку рухових навиків в експериментальній та контрольних групах. Застосування вправ системи Пілатес сприяло зменшенню кількості травм під час тренувань і змагань тхеквондистів. Висновки: Удосконалення навчально-тренувального процесу тхеквондистів завдяки реалізації програми сприяло покращенню рівня фізичної підготовленості та зменшенню травматизму під час навчально-тренувального процесу тхеквондистів. За допомогою t – критерію Стьюдента доведено, що в експериментальній групі підсумкові результати є вищими, ніж у контрольній групі при рівні значущості p=0,05 за всіма руховими навиками: баланс, гнучкість, силові та швидкісно-силові навички, координація. (en) The article analyzes the positive impact of the Pilates system, which helps to increase the level of physical fitness and reduce injuries of athletes. The effectiveness of the implemented program is proved, which will allow to comprehensively form motor skills and counteract injuries for a successful fight. The study allowed to rethink the views on the organization and conduct of training sessions of taekwondo. The hypothesis of the study is that it has been suggested that the implemented program with the use of Pilates exercises will increase the level of physical fitness and reduce the injuries of taekwondo athletes. The purpose of: the article is to substantiate the effectiveness of the implemented program and the expediency of using Pilates exercises to improve physical fitness and prevent injuries of athletes. The following research methods were used to solve this goal: theoretical analysis, observation, diagnostic methods (conversation, testing); pedagogical experiment (ascertaining, forming); methods of statistical processing of the received information. The study involved athletes who attend the taekwondo section, aged 14-17 years. Results. As a result of the conducted research the efficiency of the developed program is proved. Confirmation of its effectiveness is the identification of positive dynamics of the studied criteria, as evidenced by a statistically significant difference between the indicators of motor skills development in the experimental and control groups. The use of Pilates exercises has helped to reduce the number of injuries during training and competition of taekwondo fighters. The practical: Improving the training process of taekwondo fighters through the implementation of the program helped to improve the level of physical fitness and reduce injuries during the training process of taekwondo fighters. Using Student's t-test, it was proved that in the experimental group the final results are higher than in the control group at a significance level of p = 0.05 for all motor skills: balance, flexibility, strength and speed-power skills, coordination.Документ Корекція координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху засобами плавання(2020) Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Маленюк, Тетяна Володимирівна; Голуб, Олена Володимирівна; Брояковський, Олександр Вікторович(ua) У статті порушено проблему укріплення здоров’я дітей з вадами слуху. Використовуючи засоби плавання, ми мали на меті покращити координаційну підготовленість, а також плавальні навики слабочуючих дітей. Гіпотеза дослідження – полягає в корекції відхилень у розвитку дітей з вадами слуху, зокрема координованості рухів, якої можна досягнути, розробивши програму та методичні рекомендації використання засобів плавання. Мета дослідження: науково обґрунтувати програму корекції координаційних здібностей дітей молодшого шкільного віку з вадами слуху засобами плавання для повноцінного фізичного розвитку. Для вирішення поставленої мети використовувались наступні методи дослідження: теоретичний аналіз, аналіз педагогічного досвіду, спостереження, методи діагностики (бесіда, тестування); педагогічний експеримент (констатуючий, формуючий); методи статистичної обробки одержаної інформації. У дослідженні брали участь діти з легкими патологіями слухового аналізатора, віком 8-9 років. Результати: в результаті дослідження підтверджено позитивний вплив від занять плаванням на корекцію координації дітей з вадами слуху. Підтвердженням позитивної динаміки є покращення результатів тесових завдань. Найбільший приріст показників вдалося досягнути у тестовому завданні виконаному в воді (Р< 0,05). Висновки: Впроваджена програма з використанням спеціально підібраних засобів, методів, методичних прийомів, що враховували специфіку захворювання, позитивно вплинули на формування координаційної підготовленості дітей з вадами слуху. Водночас застосування засобів плавання сприяло оволодінню життєво необхідного навику для кожної людини – вміння плавати. (en) This article addresses the issue of improving of children with hearing impairments. Using swimming facilities, we aimed to improve coordination preparedness, as well as swimming skills of hearing impaired children. The hypothesis of the study is to correct deviations in the development of children with hearing impairments, in particular coordination of movements, which can be achieved by developing a program and guidelines for the use of swimming equipment. The purpose of: To scientifically program substantiated correction children coordination of primary school age with hearing impairment by swimming means for full physical development. To solve this goal were used following research methods: theoretical analysis, analysis of pedagogical experience, observation, diagnostic methods (conversation, testing); pedagogical experiment (ascertaining, formative); methods of statistical processing of received information. The study involved children with mild pathologies of the auditory analyzer aged 8-9 years. Results. In the result of research was proved the positive impact of swimming on the coordination correction of children with hearing impairment. Confirmation of positive dynamics is an improvement in the results of test assignments. The greatest increase of indicators was achieved in a test task performed in water (P <0.05). The practical: The implemented program using specially matched solutions and methods that take into specifics of disease positively influenced the formation of coordination preparedness for children with hearing impairments. At the same time use of swimming aids contributed to the mastery of a vital skill for every person - the ability to swim.Документ Характеристика інтегральної підготовки у настільному тенісі(РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Брояковський, Олександр Вікторович; Broiakovskyi, Oleksandr Viktorovich(ua) Інтегральна підготовка направлена на координацію і реалізацію у змагальній діяльності різних складових спортивної майстерності – технічної, тактичної, фізичної та психологічної підготовленості. У статті здійснено аналіз значення інтегральної підготовки у настільному тенісі виокремлені основні чинники і фактори її розвитку. Викладено результати дослідження. Проаналізовано вплив різних видів інтегральної підготовленості на успішність змагальної діяльності. Ігрова й змагальна діяльність тенісистів – яскравий зразок системності, зв'язаного цілого. Взаємозалежні рухові здібності, прийоми техніки, тактичні дії; рухові здібності з технічними прийомами й тактичними діями; прийоми техніки з тактичними діями, тактичні дії з міжособистісними стосунками . Взаємозв'язок сторін підготовки вимагає спеціального, цілеспрямованого впливу. Встановлено, що інтегральна підготовка впливає на впевнене застосування вивчених технічних прийомів і тактичних дій у складних умовах гри й змагань. У кваліфікованих спортсменів інтегральна підготовка займає основне місце в тренуванні, особливо в передзмагальних циклах і змагальному періоді підготовки. Про ефективність інтегральної підготовки судять за наступними показниками: за обсягом технічних прийомів і тактичних дій, що застосовують спортсмени в змаганнях; за якістю (за кількістю «своїх» помилок); за ефективністю ігрових дій на змаганнях. За допомогою інтегральної підготовки тенісисти навчаються максимально реалізувати в специфічній для настільного тенісу змагальній діяльності все те, що «напрацьовується» у процесі тренувальних занять (тренувальні ефекти). Трансформація тренувальних ефектів у результаті ігрових дій досягається за допомогою: по-перше, поєднання компонентів тренування – фізичної і технічної; по-друге, чергування й зміни технічних прийомів, тактичних дій і вправ для розвитку спеціальних рухових здібностей; по-третє, системи завдань у навчальних іграх й установок у контрольних іграх і, нарешті, у календарних іграх. Інтегральна підготовка ефективна у перед змагальний період. (en) Integral training is aimed at coordination and implementation in competitive activities of various components of sportsmanship – technical, tactical, physical and psychological preparedness. The article analyzes the importance of integral training in table tennis, highlights the main factors and factors of its development. The results of the research are outlined. The impact of various types of integral preparation on the success of competitive activities is analyzed. The game and competitive activity of tennis players is a vivid example of systematicity, a connected whole. Interdependent motor abilities, techniques, tactical actions; motor skills with technical techniques and tactical actions; technique techniques with tactical actions, tactical actions with interpersonal relations. The interaction of the training parties requires special, targeted influence. It has been established that integral training affects the confident application of learned technical techniques and tactical actions in difficult game and competition conditions. For qualified athletes, integral training takes the main place in training, especially in pre-competition cycles and the competitive period of preparation. The effectiveness of integral training is judged by the following indicators: by the volume of technical techniques and tactical actions used by athletes in competitions; by quality (by the number of "own" mistakes); by the effectiveness of game actions at competitions. With the help of integral training, tennis players learn to maximally realize in competitive activities specific to table tennis all that is "developed" in the process of training sessions (training effects). The transformation of training effects as a result of game actions is achieved with the help of: first, a combination of training components – physical and technical; secondly, alternating and changing technical techniques, tactical actions and exercises for the development of special motor skills; thirdly, systems of tasks in educational games and settings in control games and, finally, in calendar games. Integral training is effective in the pre-competitive period.Документ Ефективність програми навчально-тренувального процесу юних легкоатлеток 13-14 років упродовж першого макроциклу річної підготовки (на прикладі спринтерського бігу)(2020) Маленюк, Тетяна Володимирівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Панченко, Галина Іванівна; Брояковський, Олександр Вікторович; Maleniuk, Tetiana; Babalich, Viktoriia; Panchenko, Halyna; Broiakovskyi, Oleksandr(ua) Мета: розробити й довести ефективність програми тренувального процесу легкоатлеток-спринтерів упродовж першого макроциклу річної підготовки. Матеріал і методи: до експерименту було залучено десять спортсменок 13-14 років, які тренуються у гуртку з легкої атлетики опорного навчального закладу. Використано наступні методи дослідження: теоретичний аналіз і узагальнення даних науково-методичної літератури, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, методи математичної статистики. Результати: визначено, що у легкоатлетів на етапі попередньої базової підготовки застосовується двоциклове планування річної підготовки («здвоєний» цикл). Розкрито структуру планування тренувального процесу у першому макроциклі: періоди, етапи, мезоцикли. Розроблено програму тренувального процесу легкоатлеток упродовж першого макроциклу «здвоєного» циклу річної підготовки. Висновки: доведено ефективність програми тренувального процесу легкоатлеток на основі підвищення їх показників фізичної підготовленості та спортивних досягнень на змаганнях з легкоатлетичного двоборства.Документ Особливості швидкісної підготовки юних спринтерів 14-15 років у групах базової підготовки(Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021) Маленюк, Тетяна володимирівна; Бабаліч, Вікторія Анатоліївна; Брояковський, Олександр Вікторович; Maleniuk, T. V.; Babalich, V. A.; Broiakovskyi, O. V.(ua) У статті розкриті особливості швидкісної підготовки спринтерів у групах базової підготовки ДЮСШ. Наголошується на необхідності підвищувати швидкість виконання основної змагальної вправи та окремих її елементів (рухів ніг, рук, корпусу), а також їх поєднань: стартовий розбіг, біг по дистанції, фінішування. Слід застосовувати бігові вправи у стандартних, полегшених та ускладнених умовах. Вправи повинні бути короткочасними, виконуватися з інтенсивністю 95-100 % від максимальної і повними інтервалами відпочинку. Розвиток швидкісних здібностей спринтерів повинен узгоджуватися з розвитком швидкісної сили, швидкісної витривалості і гнучкості. З метою підвищення показників швидкісної підготовленості спринтерів 14-15 років, були впроваджені засоби, спрямовані на розвиток елементарних і комплексних форм прояву швидкісних здібностей. Доведено ефективність використання засобів швидкісної підготовки спринтерів на основі достовірного (Р<0,05) підвищення показників комплексних форм прояву швидкісних здібностей. Так, результати у бігу на 60 м покращились на 3,99 %, у бігу на 100 м – на 2,43 %. Показники елементарних форм прояву швидкісних здібностей (частота рухів) важче піддаються тренуванню, але проявляють тенденцію до підвищення.Документ Окремі аспекти класифікації лижних видів спорту у підготовці фахівців галузі фізичної культури і спорту(ФОП Озеров Г. В., 2018) Брояковський, Олександр Вікторович