Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
4 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Формування складових елементів STEM-компетентності учнів під час вивчення фізики засобами цифрових технологі(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Донець, Ігор Петрович; Донець, Наталія Володимирівна; Трифонова, Олена Михайлівна; Donets, Ihor; Donets, Nataliia Volodymyrivna; Tryfonova, Olena Mykhaylivna(ua) Роль цифрових технологій в освітньому процесі нині стає все більш вагомою та невід’ємною частиною формування компетентностей учнів у різних науках і дисциплінах. Особливо важливим є їх вплив на вивчення природничих наук, зокрема фізики, оскільки ця дисципліна вимагає розвитку аналітичного мислення, технічних навичок та здатності до розв’язання складних завдань. Цифрові технології сприяють підвищенню інтерактивності уроків фізики. Використання віртуальних лабораторій, симуляцій та інтерактивних програм дозволяє учням експериментувати та спостерігати за фізичними явищами у безпечному середовищі. Це сприяє зрозумінню та пам’ятанню матеріалу, а також розвиває навички самостійної роботи та критичного мислення. Важливою складовою формування STEM-компетентності є використання програмування та робототехніки у навчанні фізики. Це дозволяє учням створювати власні експерименти, моделі та проекти, що сприяє розвитку творчого мислення, інженерних навичок та здатності до роботи в команді. Важливим виступає зв’язок фізики з іншими STEM-дисциплінами, а цифрові технології допомагають відзначити цей зв’язок. Учні можуть вивчати фізику, використовуючи приклади з математики, хімії та інженерії, що робить навчання більш цікавим та зрозумілим. Формування STEM-компетентності учнів під час вивчення фізики за допомогою цифрових технологій є актуальною та необхідною завданням у сучасній освіті. Це сприяє розвитку глибокого розуміння фізичних явищ, розширенню навичок учнів у сфері науки та технології, що, у свою чергу, підготовлює нове покоління фахівців для розвитку сучасного суспільства. (en) The role of digital technologies in the educational process is now becoming an increasingly significant and integral part of the formation of students’ competencies in various sciences and disciplines. Their influence on the study of natural sciences, in particular physics, is especially important, since this discipline requires the development of analytical thinking, technical skills and the ability to solve complex problems. Digital technologies contribute to increasing the interactivity of physics lessons. The use of virtual laboratories, simulations and interactive programs allows students to experiment and observe physical phenomena in a safe environment. This helps to understand and remember the material, and also develops the skills of independent work and critical thinking. An important component of the formation of STEM competence is the use of programming and robotics in teaching physics. It allows students to create their own experiments, models and projects, which promotes creative thinking, engineering skills and the ability to work in a team. The connection between physics and other STEM disciplines is important, and digital technologies help to mark this connection. Students can study physics using examples from mathematics, chemistry and engineering, making learning more interesting and understandable. Formation of STEM competence of students during the study of physics with the help of digital technologies is a relevant and necessary task in modern education. This contributes to the development of a deep understanding of physical phenomena, the expansion of students’ skills in the field of science and technology, which, in turn, prepares a new generation of specialists for the development of modern society.Документ Розвиток критичного мислення учнів у процесі навчання географії методами проблемного навчання(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Маслова, Наталія Миколаївна; Жданов, Дмитро Костянтинович; Мирза-Сіденко, Валентина Миколаївна; Maslova, Natalia Mykolayivna; Zhdanov, Dmytro Kostiantynovych; Mirza-Sidenko, Valentina Mykolayivna(ua) У статті висвітлено методичні аспекти розвитку критичного мислення на уроках географії методами проблемного навчання. Проаналізовано різні підходи до визначення суті поняття «критичне мислення» в процесі його еволюції, а також до виділення його головних характеристик. Акцентовано увагу на тому, що у педагогічній практиці необхідно враховувати складність феномену критичного мислення та широке коло завдань технології його розвитку як педагогічної новації, що визначає широкий вибір методів навчання. Найбільш ефективними для розвитку такого мислення є методи проблемного навчання, які дозволяють опанувати стратегії і процедури такого мислення. Висвітлено результати практичного досвіду авторів з упровадження технології розвитку критичного мислення в процес навчання географії в школі. На конкретних прикладах зі шкільного курсу географії розписано покроково методику застосування методів проблемного навчання з метою формування в учнів здатності мислити критично. Зроблено висновок про те, що критичне мислення є найнеобхіднішою компетентністю на сучасному етапі, що дозволяє протистояти усім ризиками інформаційного суспільства та є основою для формування найважливіших предметних компетентностей – розуміння суті географічних процесів і явищ, здатності встановлювати географічні закономірності та причинно-наслідкові звʼязки, знаходити їх прояви в оточуючому світі. Перспективним напрямом подальших досліджень є розробка методичних рекомендацій з розвитку критичного мислення учнів при вивченні кожного з розділів шкільного курсу географії. (en) The article highlights methodological aspects of the development of critical thinking in geography lessons using problem-based learning methods. Different approaches to defining the essence of the concept of «critical thinking» in the process of its evolution, as well as to distinguishing its main characteristics, are analyzed. Attention is focused on the fact that in pedagogical practice it is necessary to take into account the complexity of the phenomenon of critical thinking and the wide range of tasks of the technology of its development as a pedagogical innovation, which determines a wide choice of teaching methods. The most effective for the development of such thinking are methods of problem-based learning, which allow you to master the strategies and procedures of such thinking. The results of the authors' practical experience in implementing technology for the development of critical thinking in the process of teaching geography at school are highlighted. Using specific examples from the school geography course, a step-by-step method of applying problem-based learning methods is described in order to form students' ability to think critically. It was concluded that critical thinking is the most necessary competence at the current stage, which allows you to face all the risks of the information society and is the basis for the formation of the most important subject competences – understanding the essence of geographical processes and phenomena, the ability to establish geographical regularities and cause-and-effect relationships, find them manifestations in the surrounding world. A promising direction for further research is the development of methodological recommendations for the development of students' critical thinking when studying each of the school geography courses.Документ Впровадження елементів STEM-освіти у навчанні природничих наук як засобу розвитку критичного мислення учнів(2023) Максименко, Анна Сергіївна(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 014 Середня освіта (Природничі науки) – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2023. Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню проблеми розвитку критичного мислення учнів в процесі навчання природничих наук з використанням елементів STEM - освіти. Об’єктом розгляду є процес навчання природничих наук. Предметом – особливості використання елементів STEM-освіти у навчанні природничих наук як засобу розвитку критичного мислення учнів. Основним завданням роботи було дослідити методичні засади упровадження елементів STEM - освіти у навчанні природничих наук як засобу розвитку критичного мислення учнів, розробити освітній захід з вивчення природничих наук з використанням елементів STEM - освіти. У першому розділі проведений аналіз проблеми розвитку критичного мислення учнів, розглянуто теоретичні засади впровадження елементів STEM - освіти у навчанні природничих наук. У другому розділі розглядалися методичні засади впровадження елементів STEM - освіти у навчанні природничих наук як засобу розвитку критичного мислення учнів, основні форми організації STEM - навчання природничих наук. В розділі 3 наведені методичні рекомендації щодо впровадження елементів STEM - освіти у навчанні природничих наук, а також представлений розроблений освітній STEM захід з природничих наук. Кваліфікаційна робота викладена на 90 сторінках, містить 3 розділи, 13 ілюстрацій, 1 таблицю, 59 джерел в переліку посилань. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in specialty 014 Secondary education (Natural Sciences) - Volodymyr Vinnichenko Central Ukrainian State University, Kropyvnytskyi, 2023. The qualification work is devoted to the study of the problem of the development of critical thinking of students in the process of teaching natural sciences using elements of STEM - education. The object of consideration is the process of teaching natural sciences. The subject is the peculiarities of using elements of STEM education in teaching natural sciences as a means of developing students' critical thinking. The main task of the work was to investigate the methodological foundations of the introduction of elements of STEM - education in the teaching of natural sciences, to develop an educational event for the study of natural sciences using elements of STEM - education as a means of developing students' critical thinking. In the first chapter, an analysis of the problem of the development of students' critical thinking was carried out, the theoretical foundations of the implementation of elements of STEM - education in the teaching of natural sciences as a means of developing students' critical thinking were considered. In the second chapter, the methodological principles of the implementation of elements of STEM - education in the teaching of natural sciences as a means of developing students' critical thinking, the main forms of organization of STEM - teaching of natural sciences were considered. Chapter 3 provides methodological recommendations for the implementation of elements of STEM education in the teaching of natural sciences, as well as an educational event with elements of STEM education. The qualification work is laid out on 90 pages, contains 3 chapters, 13 illustrations, 1 table, 59 sources in the list of references.Документ Розвиток критичного мислення учнів основної школи у процесі навчання математики(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Ганжела, Сергій Іванович; Ганжела, Людмила Сергіївна; Ганжела, Сергей Иванович; Ганжела, Людмила Сергеевна; Ganzhela, Lyudmyla Sergiyivna; Ganzhela, Sergiy Ivanovych(uk) У статті розглядається застосування методів критичного мислення на уроках математики з урахуванням здібностей, індивідуальних особливостей, інтересів та можливостей учнів п’ятого класу. Завдяки застосуванню методів критичного мислення на уроках математики, учні з пасивного сприйняття навчального матеріалу стають активними, самостійними співучасниками навчально-методичного процесу.