Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
5 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Методичні засади реалізації міжпредметного елективного курсу при вивченні фундаментальних природничих теорій(2023) Бобриченко, Кристина Юріївна(ua) Магістерська робота викладена на 84 сторінках, містить вступ, два розділи, таблиці та 54 джерела в переліку посилань. Об’єктом дослідження є процес реалізації міжпредметних зв'язків природничих дисциплін у профільній школі. Предмет дослідження – зміст, методи, засоби та форми проведення навчальних занять, що дозволяють реалізувати міжпредметні зв’язки фізики, хімії та біології при вивченні фундаментальних природничих теорій. Мета дослідження полягає в обґрунтуванні та розробці концепції реалізації міжпредметних зв'язків фізики, хімії та біології при вивченні фундаментальних природничих теорій на заняттях міжпредметного елективного курсу. В роботі встановлено місце природничих теорій та їх підструктурних елементів у змісті навчальних предметів природничого циклу. Розроблено методику реалізації міжпредметних зв’язків фізики, хімії та біології при вивченні фундаментальних природничих теорій на заняттях міжпредметного елективного курсу «Молекулярна фізика та термодинаміка в живій та неживій природі». Виділено принципи та критерії відбору змісту міжпредметних елективних курсів. Розроблено програму курсу. Створено навчальні матеріали, що дозволяють вивчати учням підструктурні елементи теорії. Визначено як основні методи навчання: проблемний, дослідний та евристичний. Описано зміст та методику проведення системи активних форм навчальних занять, що забезпечують ефективну реалізацію межпредметних зв’язків при вивченні елементів фундаментальних природничих теорій. Розроблено зміст та методику проведення лабораторних робіт міжпредметного практикуму за елективним курсом «Молекулярна фізика та термодинаміка в живій та неживій природі». (en) The master's thesis is laid out on 84 pages, contains an introduction, two chapters, tables and 54 sources in the list of references. The object of the study is the process of implementing interdisciplinary connections of natural sciences in a specialized school. The subject of the study is the content, methods, means and forms of conducting educational classes, which allow to realize the interdisciplinary connections of physics, chemistry and biology when studying fundamental natural theories. The purpose of the research is to justify and develop the concept of implementing interdisciplinary connections of physics, chemistry and biology when studying fundamental natural theories in the classes of the interdisciplinary elective course. The work establishes the place of natural science theories and their substructural elements in the content of educational subjects of the natural science cycle. The method of implementing interdisciplinary connections of physics, chemistry and biology during the study of fundamental natural theories in the classes of the interdisciplinary elective course "Molecular physics and thermodynamics in living and non-living nature" has been developed. The principles and criteria for selecting the content of interdisciplinary elective courses are highlighted. The course program has been developed. Educational materials have been created that allow students to study the substructural elements of the theory. Defined as the main methods of learning: problem-based, experimental and heuristic. The content and methodology of conducting a system of active forms of educational classes, which ensure the effective implementation of interdisciplinary connections when studying the elements of fundamental natural theories, are described. The content and methodology of the laboratory work of the interdisciplinary workshop on the elective course "Molecular physics and thermodynamics in living and non-living nature" have been developed.Документ Дидактичні основи оптимізації навчального процесу в технікумах і коледжах(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Садовий, Микола Ілліч; Лагодич, Олена Іванівна; Лукіна, Катерина(uk) У статті запропоновані шляхи оптимізації ефективності навчального процесу в технікумах і коледжах засобами поєднання багаторівневого диференційного навчання з модульно-рейтинговою технологією навчання, використання нових інформаційних технологій навчання та організації міжпредметних зв ’язків.Документ Проблема інтеграції знань учнів основної школи в процесі трудової підготовки(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Shirbul, Alexander Mykolayovych(ua) У статті аналізуються проблеми інтеграції знань, міжпредметних зв’язків у трудовій підготовці учнів основної школи. Зокрема, встановлено, що зазначені проблеми в різних аспектах розглядалися багатьма відомими науковцями, педагогами. На сьогодні, на основі системного аналізу змісту, методів навчання, визначено сутність, функції, види і типи зв’язків між предметами, їхню взаємодію з основними дидактичними принципами. Також розроблено способи планування міжпредметних зв’язків, використання яких дає можливість учителю розглядати хронологію вивчення навчального матеріалу з різних предметів, визначати місце зв’язків між предметами в структурі уроку, чітко сформулювати мету й завдання занять з учнями. У публікації наводиться конкретний приклад виготовлення виробу з деревини, розробка якого вимагає від учнів використання набутих раніше математичних знань. Доведено, що такий підхід сприяє формуванню ключових компетенцій та цілісному сприйняті набутих знань.Документ Профільне навчання старшокласників технологій агропромислового виробництва(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Чубар, Василь Васильович; Назаренко, Дмитро Вікторович; Чубарь, Василий Васильевич; Назаренко, Дмитрий Викторович; Chubar, Vasily Vasilyevich; Nazapenko, Dmitro Viktorovich(ua) Стаття присвячена пошуку шляхів удосконалення профільного навчання старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів технологій агропромислового виробництва. При дослідженні автори виходили із положення, що ефективність профільного навчання старшокласників технологій агропромислового виробництва підвищиться, якщо: зміст навчання буде включати окрім традиційних також відомості про інноваційні технології агропромислового виробництва; організаційно-методичні умови профільного навчання будуть відповідати його змісту, індивідуальним особливостям старшокласників та матеріально-технічному забезпеченню навчального процесу; міжпредметні зв’язки будуть сприяти поглибленню знань основ агропромислового виробництва. У результаті пошуків автори запропонували підходи до вдосконалення змісту, організаційно-методичних умов та міжпредметних зв’язків у процесі профільного навчання старшокласників технологій агропромислового виробництва. Обґрунтували необхідність підвищення рівня готовності старшокласників до сільськогосподарської діяльності та визначили недостатньою розробленість теоретичних та практичних аспектів методики підготовки учнів старших класів до трудової діяльності в агропромисловому виробництві.Документ Міжпредметні зв’язки курсу загальної фізики та професійно – орієнтованих дисциплін як засіб формування технічної компетентності студентів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Маринов, Олександр Васильович; Чінчой, Олександр Олександрович; Marinov, O.; Chinchoy, O.(uk) У статті обґрунтовані шляхи формування технічної компетентності студентів спеціальності ”Теплоенергетика” за рахунок міжпредметних зв’язків курсу загальної фізики та професійно орієнтованих дисциплін. Проаналізовані навчальні програми підготовки майбутніх інженерів у навчальних закладах ІІ-ІІІ рівнів акредитації та встановлені відповідні міжпредметні зв’язки у змістово-процесуальному компоненті методичної системи навчання фізики. Показано, що застосування знань, отриманих при вивченні курсу загальної фізики, необхідне для усвідомленого сприйняття більшості понять, що формуються в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін. Для формування технічної компетентності студентів доцільно використовувати різні форми занять та методи навчання: організація самостійної роботи, проведення екскурсій на виробництво, розв’язування фізико-технічних задач.