Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Інтеграційні процеси природничої освіти
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Подопригора, Наталія Володимирівна; Подопригора, Наталья Владимировна; Podoprygora, Natalia Volodymyrivna; Клоц, Євген Олександрович; Клоц, Евгений Александрович; Klots, Evhen Oleksandrovych
    (ua) У статті розглядається проблема інтеграції змісту природничих дисциплін. Виявлено дидактичні основи, що забезпечують розв’язання суперечності між вимогами до високого теоретичного рівня навчального матеріалу та його доступністю, наочністю і посильністю в навчанні. Обґрунтовано, що інтеграція як втілення інтегративного підходу до навчання є одним із засобів, який спроможний уніфікувати, об’єднати й сконцентрувати знання на основі взаємопроникнення його елементів, зміцнення й ускладнення зав’язків між ними. Встановлено, що цей процес є набагато ширшим ніж поняття міждисциплінарні зв’язки, та передбачає віддзеркалення в змісті природничих дисциплін тих діалектичних взаємозв’язків, які об’єктивно діють у природі і пізнаються природничими науками. До інтегративних чинників, що забезпечують процес інтеграції в природничій освіті віднесено: складні об’єкти пізнання, методи дослідження, наукові ідеї і теорії, цілі науки і наукові картини світу. До системоутворювальних орієнтирів інтеграції віднесено цілеспрямовану навчально-пізнавальну, науково-практичну, науково-дослідну діяльності студентів. Визначено та схарактеризовано напрями проектування змісту навчання природничих наук відповідно до дидактичних основ розгортання логіки навчальної дисципліни.
  • Ескіз
    Документ
    Методика навчання оптики на засадах білінгвального підходу в старшій школі
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Вергун, Ігор Вячеславович; Verhun, Ihor Vyacheslavovich; Трифонова, Олена Михайлівна; Tryfonova, Olena Mykhaylivna; Величко, Степан Петрович; Velichko, Stepan Petrovych
    (ua) У даній статті акцентована увага на проблемах освіти, що пов’язані з інтенсивним розвитком інформаційно-комунікаційних та хмарних технологій, а також євроінтеграційними процесами в Україні. Обґрунтовано, що формування комунікативної компетентності не лише рідною мовою повинно починатися зі школи, щоб у навчанні та майбутній професійній діяльності учні були успішними та могли брати інформацію з різних джерел. У зв ’язку з цим запропоновано використовувати білінгвальний підхід в освітньому процесі. Розглянута проблема впровадження білінгвального підходу під час навчання оптики у старшій школі. Розроблено елементи методики використання білінгвального підходу при організації лабораторної роботи та запропоновано роботу на тему «Method and technique of experiment for optics / Визначення довжини світлової хвилі». Систематизовані цілі використання білінгвального підходу при навчанні фізики.
  • Ескіз
    Документ
    Проблема інтеграції знань учнів основної школи в процесі трудової підготовки
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Shirbul, Alexander Mykolayovych
    (ua) У статті аналізуються проблеми інтеграції знань, міжпредметних зв’язків у трудовій підготовці учнів основної школи. Зокрема, встановлено, що зазначені проблеми в різних аспектах розглядалися багатьма відомими науковцями, педагогами. На сьогодні, на основі системного аналізу змісту, методів навчання, визначено сутність, функції, види і типи зв’язків між предметами, їхню взаємодію з основними дидактичними принципами. Також розроблено способи планування міжпредметних зв’язків, використання яких дає можливість учителю розглядати хронологію вивчення навчального матеріалу з різних предметів, визначати місце зв’язків між предметами в структурі уроку, чітко сформулювати мету й завдання занять з учнями. У публікації наводиться конкретний приклад виготовлення виробу з деревини, розробка якого вимагає від учнів використання набутих раніше математичних знань. Доведено, що такий підхід сприяє формуванню ключових компетенцій та цілісному сприйняті набутих знань.
  • Ескіз
    Документ
    Формування інтеграційної компетентності студентів при вивченні курсу «Народні ремесла»
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Shchirbul, Alexander Nikolaevich
    (uk) У статті розглядаються окремі аспекти проблеми інтеграції знань студентів та реалізації міждисциплінарних зв’язків у сучасному освітньому процесі. Встановлено, що зазначені проблеми в різний час були предметом розгляду багатьох науковців у працях яких міжпредметні, міждисциплінарні зв’язки досліджувалися з різних поглядів: педагогічного, психологічного, філософського. Зокрема, в публікації пропонуються елементи формування інтеграційної компетентності в майбутніх учителів трудового навчання й технологій при вивченні ними курсу «Народні ремесла». Наводяться конкретні приклади завдань при розв’язанні яких студенти повинні використовувати раніше набуті знання з інших дисциплін. Доведено, що такий підхід сприяє формуванню предметних та інтеграційної компетентностей як здатності студентів використовувати комплексно свій професійний потенціал в майбутній педагогічній діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Наукова картина світу – основа інтеграції природничих і технічних знань
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Трифонова, Олена Михайлівна
    (uk) Стаття присвячена проблемам розкриття сутності поняття «експеримент» на нинішньому етапі розвитку наукових досліджень, його ролі у фізиці, хімії, математиці, біології, технічних дисциплінах. Окреслені основи інтеграційні зв’язки природничих та технічних дисциплін, які забезпечують поступальний розвиток науково-технічного прогресу і швидке запровадження його у виробництво. Приведені приклади оперативного й успішного запровадження у практику лазерної техніки, комп’ютерів, радіоактивного випромінювання тощо для вирішення проблеми створення нових матеріалів з наперед заданими властивостями.