Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка фахівців цифрових технологій до використання елементів проєктної технології на заняттях за спеціалізацією
    (2024) Візер, Богдан Григорович; Vizer B. G.
    (ua) Магістерська робота присвячена підготовці фахівців цифрових технологій (ЦТ) до використання елементів проєктної технології (ПТ) на заняттях за спеціалізацією. Мета дослідження – розробка методики підготовки фахівців у галузі ЦТ до застосування проєктної діяльності у професійній освіті та перевірка її ефективності; створення навчального проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо» як прикладу інтеграції елементів ПТ в освітній процес. Завдання дослідження: 1) аналіз нормативно-правових документів, що регулюють освітню діяльність з підготовки фахівців ЦТ для забезпечення освітнього процесу в системі професійної освіти, а також вивчення сучасних тенденцій застосування ПТ; 2) розробка методики впровадження елементів ПТ на заняттях за спеціалізацією для підвищення рівня практичних знань та навичок здобувачів освіти; 3) вибір та обґрунтування компонентів для реалізації проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо», визначення можливостей інтеграції такого проєкту в освітній процес; 4) перевірка ефективності розробленої методики та оцінка рівня сформованих цифрових і професійних компетентностей у здобувачів освіти. Об’єкт дослідження – підготовка фахівців цифрових технологій (ЦТ) для забезпечення освітнього процесу в системі професійної освіти. Предмет дослідження – методика реалізації проектної технології на заняттях за спеціалізацією при підготовці фахівців цифрових технологій. Елементи наукової новизни результатів дослідження: систематизовано сучасні підходи до підготовки фахівців ЦТ щодо використання елементів ПТ під час проведення занять за спеціалізацією в умовах диджиталізації освіти; подальшого розвитку набула методика формування професійних компетентностей майбутніх фахівців ЦТ через інтеграцію елементів ПТ в освітні процеси спеціалізованих дисциплін. Практичне значення роботи: розроблено технічне завдання для навчального проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо», обрано необхідні компоненти; створено алгоритми та програмне забезпечення для роботи пристрою; запропоновано модель реалізації навчального проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо», що охоплює основні етапи планування, виконання та презентації проєкту; запропоновано методичні рекомендації, що дозволяють підвищити рівень професійної компетентності здобувачів освіти у сфері ЦТ та сприяють розвитку навичок командної роботи, критичного мислення та проєктного підходу до вирішення практичних завдань. Повний обсяг роботи – 104 стор., основний текст становить 84 стор. (en) The master's thesis is devoted to the preparation of digital technology (DT) specialists to use elements of project technology (PT) in classes according to specialization. The purpose of the research is to develop a methodology for training specialists in the field of DT for the application of project activities in professional education and to check its effectiveness; creation of the educational project "Wi-Fi Internet Radio" as an example of the integration of PT elements into the educational process. Tasks: 1) analysis of regulatory and legal documents regulating educational activities for the training of DT specialists to ensure the educational process in the system of professional education, as well as the study of modern trends in the use of PT; 2) development of a methodology for the implementation of PT elements in classes according to specialization to increase the level of practical knowledge and skills of education seekers; 3) selection and justification of components for the implementation of the "Wi-Fi Internet Radio" project, determination of the possibilities of integrating such a project into the educational process; 4) verification of the effectiveness of the developed methodology and assessment of the level of formed digital and professional competences among the students of education. The object of the study is the training of digital technology specialists to ensure the educational process in the professional education system. The subject of the study is the method of implementation of project technology in classes by specialization in the training of specialists in digital technologies. Elements of scientific novelty of the research results: systematized modern approaches to the training of DT specialists regarding the use of PT elements during specialization classes in the conditions of digitalization of education; the method of forming the professional competences of future specialists in DT through the integration of PT elements into the educational processes of specialized disciplines gained further development. Practical meaning of work: the technical task for the educational project "Wi-Fi Internet Radio" was developed, the necessary components were selected; created algorithms and software for device operation; a model of implementation of the educational project "Wi-Fi Internet Radio" is proposed, covering the main stages of planning, implementation and presentation of the project; methodical recommendations are proposed, which allow to increase the level of professional competence of the students of education in the field of DT and contribute to the development of teamwork skills, critical thinking and a project approach to solving practical tasks. The full volume of the work is 104 pages, the main text is 84 pages.
  • Ескіз
    Документ
    До питання вибору вілонопоширюваних засобів для вивчення інтелектуального аналізу даних у закладах вищої освіти
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Лупан, Ірина Володимирівна; Підгорна, Тетяна Володимирівна; Lupan, Iryna Volodymyrivna; Pidhorna, Tetiana Volodymyrivna
    (ua) Інтелектуальний аналіз даних (ІАД) є одним з найважливіших напрямів у розвитку інформаційних технологій, тому дисципліни, пов’язані з ІАД, включено в освітній стандарт підготовки фахівців у галузі комп’ютерних наук. Однак вибір програмних засобів для навчання залишається актуальним, оскільки, з одного боку, засоби, які зазвичай використовують у практичній діяльності підприємств, великих ІТ компаній, агенцій, що спеціалізуються на аналізі даних, є пропрієтарними і досить дорогими, а з іншого боку – у майбутніх фахівців повинні бути сформовані знання і навички щодо застосування основних методів та алгоритмів аналізу даних, особливостей підготовки даних до того чи іншого виду аналізу, форматів представлення результатів аналізу та уміння інтерпретувати отримані результати. У такому разі для навчальних цілей цілком прийнятним буде використання безкоштовних засобів за умови відповідності їхніх функціональних можливостей навчальним цілям дисципліни. У статті досліджуються види програмного забезпечення – табличні процесори, спеціалізовані пакети та мови програмування – на предмет придатності до використання під час навчання аналізу даних. У статті наведено порівняння функціонала деяких з вказаних засобів; наведено приклади їх використання під час аналізу, зокрема кластерного, за допомогою RapidMiner, KNIME, Orange, JASP, R. Зроблено висновок про можливість використання вільнопоширюваного програмного забезпечення за умови відповідності його функціонала цілям освітнього процесу та наведено результати педагогічного експерименту, в якому було доведено, що якість засвоєння навчального матеріалу не залежить від того, який програмний засіб застосовано в процесі вивчення дисципліни. Однак, добираючи програмні засоби, доцільно враховувати їхню вартість та функціонал (охоплення методів аналізу, засоби візуалізації, якість отримуваних результатів тощо). (en) Data Mining (DM) is one of the most important areas in the development of information technologies, so disciplines related to DM are included into the educational standard for the specialists in the field of computer sciences. However, the choice of training software are relevant, because, on the one hand, tools that are commonly used in the practical activity of enterprises, large IT companies, agencies specializing on data analysis are proprietary and quite expensive. On the other hand, the future specialists should be formed knowledge and skills in the use of basic methods and algorithms of data analysis, features of data preparation for the different types of analysis, formats for presenting the results of the analysis and the ability to interpret the results. In this case, the usage of free means will be quite acceptable for the educational purposes, provided that their functionality complianes with the objectives of the discipline. The article examines such types of software as spreadsheet programs, specialized packages and programming languages - for the usage of data analysis during the training. At the article some of these tools were compared. Examples of using SPSS, RapidMiner, Knime, Orange, Jasp and R for cluster analysis were given. However, the results of the pedagogical experiment show that the quality of learning of educational material does not depend on which software were used during studying the discipline. Therefore, when choosing software, it is advisable to evaluate their cost and functionality (coverage of methods of data mining, visualization tools, quality of results, etc.). A conclusion about the possibility of using free software if its functionality matchs the objectives of the learning was made.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційно-цифровакомпетентність: зарубіжний та вітчизняний досвід
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Трифонова, Олена Михайлівна; Tryfonova, Olena Mykhaylivna
    (ua) У статті висвітлено результати теоретичного аналізувизначення змісту поняття «інформаційно- цифрова компетентність» та аналіз зарубіжного і вітчизняного досвіду її формування у закладах освіти.ЗгідноКонцепції Нової українського школиінформаційно-цифрова компетентністьпередбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо). У статті визначено компоненти інформаційно-цифрової компетентності, зокрема, уміння, ставлення та навчальні ресурси. Акцентовано увагу на перспективності розвитку зазначеної компетентності у майбутніх фахівців спеціальності «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)».