Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
13 результатів
Фільтри
Налаштування
community.search.results.head
Документ Формування ґендерної культури майбутніх викладачів і викладачок для управління ІТ-проєктами та реалізації проєктної діяльності(2023) Пуляк, Ольга Василівна; Мироненко, Наталя Василівна; Абрамова, Оксана Віталіївна(ua) Стаття присвячена формуванню ґендерної культури майбутніх викладачів і викладачок, які керують ІТ-проєктами та організовують проєктну діяльність здобувачів освіти. У публікації акцентується значення політики ґендерної рівності для ефективного управління проєктами, що забезпечує планування, організацію та управління ресурсами з максимальною ефективністю, інформаційно-комунікаційну взаємодію та внутрішні зв’язки, а також необхідність формування ґендерної культури у керівників і керівниць проєктів, щоб забезпечити рівні можливості та недискримінацію усіх учасників і учасниць проєкту. У статті наголошується на важливості ґендерної обізнаності, ґендерної компетентності та ґендерної чутливості керівників і керівниць проєктів. Ці якості сприяють формуванню егалітарного світогляду, рефлексії та свідомості щодо ґендерних питань. Крім того, у публікації відзначається зростаюча роль навичок управління проєктами у сучасному ринку праці, включаючи ІТ-проєкти, і наголошується на значущості підготовки майбутніх викладачів і викладачок та фахівців і фахівчинь у цій галузі. Також у публікації звернуто увагу, що формування ґендерної культури майбутніх фахівців і фахівчинь у сфері технологічної освіти відповідає завданням реформування шкільної освіти у рамках проєкту «Нова українська школа» технологічної освітньої галузі, що реалізується через проєктну діяльність здобувачів та базується на дотриманні принципів свободи та недискримінації, а також ґендерної рівності. Авторками застосовано педагогічне спостереження та опитування, які показали, що майбутні викладачі і викладачки та фахівці й фахівчині в галузі технологічної та професійної освіти мають обмежену обізнаність щодо ґендерних питань. Однак у більшості вони визнають існування ґендерних проблем та виявляють бажання поглибити свої знання в цій області. (en) The article is devoted to the formation of gender culture of future male and female teachers who manage IT projects and organize project activities of education seekers. The publication emphasizes the importance of gender equality policy for effective project management, which ensures planning, organization and management of resources with maximum efficiency, information and communication interaction and internal connections, as well as the need to create a gender culture among project managers to ensure equal opportunities and non-discrimination of all project participants. The article emphasizes the importance of gender awareness, gender competence and gender sensitivity of project managers. These qualities contribute to the formation of an egalitarian worldview, reflection and awareness of gender issues. In addition, the publication notes the growing role of project management skills in the modern labor market, including IT projects, and emphasizes the importance of training future teachers and specialists in this field. The publication also draws attention to the fact that the formation of the gender culture of future specialists in the field of technological education corresponds to the tasks of reforming school education within the framework of the project «New Ukrainian School» in the technological education field, which is implemented through the project activities of the applicants and is based on the observance of the principles of freedom and non-discrimination, as well as gender equality. The authors used pedagogical observation and surveys, which showed that future teachers and specialists in the field of technological and professional education have limited awareness of gender issues. However, most of them recognize the existence of gender problems and show a desire to deepen their knowledge in this area.Документ Из опыта подготовки студентов рабочим специальностям(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Садовий, Микола Ілліч; Кравченя, Едуард Михайлович; Kravcheniy, Eduard; Sadovyi, Mikola(ua) Стаття присвячена питанням підготовки робочих спеціальностей студентів інженерно-педагогічного факультету Білоруського національного технічного університету. Така можливість закладена у типових програмах підготовки по спеціальності 1-08 01 01 «Професійна освіта (за напрямками)». Це дає можливість випускникам працювати у якості майстрів виробничого навчання з перших днів педагогічної діяльності. У статті розкрита база методичного забезпечення майбутніх інженерів-педагогів з підготовки робочих професій, наробки кафедри з цього питання.Документ Прогностичні підходи до моделювання навчальних планів і програм у професійній школі(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Анісімов, Микола Вікторович(uk) В статті розглянуто системний підхід (з урахуванням прогностичних досліджень) в процесі побудови навчальних планів і програм в професійно-технічних навчальних закладах.Документ Навчання фізико-технологічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних технологій(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Трифонова, Олена Михайлівна; Трифонова, Елена Михайловна; Tryfonova, Olena Mykhaylivna(ua) У статті розглядається проблема удосконалення методики навчання фізико-технологічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-педагогів зі спеціальності 015.10 «Професійна освіта. Комп’ютерні технології» у світлі вимог технологічно-інформаційної революції. Проаналізовано специфіку підготовки зазначених фахівців та встановлено, що єдиного системного підходу до окреслення проблем удосконалення методики навчання фізико- технологічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-педагогів зі спеціальності 015.10 «Професійна освіта. Комп ’ютерні технології» в аспекті використання інноваційних технологій зроблено не було. У статті запропоновано шляхи осучаснення навчального експерименту під час навчання фізико-технологічних дисциплін у процесі підготовки майбутніх інженерів-педагогів зі спеціальності 015.10 «Професійна освіта. Комп’ютерні технології». Обґрунтовано впровадження елементів основ робототехніки до змісту курсів фізико-технологічних дисциплін.Документ Інтеграційні процеси природничої освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Подопригора, Наталія Володимирівна; Подопригора, Наталья Владимировна; Podoprygora, Natalia Volodymyrivna; Клоц, Євген Олександрович; Клоц, Евгений Александрович; Klots, Evhen Oleksandrovych(ua) У статті розглядається проблема інтеграції змісту природничих дисциплін. Виявлено дидактичні основи, що забезпечують розв’язання суперечності між вимогами до високого теоретичного рівня навчального матеріалу та його доступністю, наочністю і посильністю в навчанні. Обґрунтовано, що інтеграція як втілення інтегративного підходу до навчання є одним із засобів, який спроможний уніфікувати, об’єднати й сконцентрувати знання на основі взаємопроникнення його елементів, зміцнення й ускладнення зав’язків між ними. Встановлено, що цей процес є набагато ширшим ніж поняття міждисциплінарні зв’язки, та передбачає віддзеркалення в змісті природничих дисциплін тих діалектичних взаємозв’язків, які об’єктивно діють у природі і пізнаються природничими науками. До інтегративних чинників, що забезпечують процес інтеграції в природничій освіті віднесено: складні об’єкти пізнання, методи дослідження, наукові ідеї і теорії, цілі науки і наукові картини світу. До системоутворювальних орієнтирів інтеграції віднесено цілеспрямовану навчально-пізнавальну, науково-практичну, науково-дослідну діяльності студентів. Визначено та схарактеризовано напрями проектування змісту навчання природничих наук відповідно до дидактичних основ розгортання логіки навчальної дисципліни.Документ Реалізація методолого-дидактичного підходу підготовки фахівців професійної та технологічної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Хріненко, Тетяна Вікторівна; Khrinenko, Tatyana Viktorovna; Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyі, Mykola Illich; Рябець, Сергій Іванович; Рябец, Сергей Иванович; Ryabets, Sergiy Ivanovich(uk) Стаття присвячена проблемам визначення шляхів підготовки висококваліфікованих фахівців в галузі професійної освіти. Про наявність проблеми свідчить постійне зменшення замовлення Міністерства освіти і науки на фахівців в швейній галузі, сфері послуг тощо. Аналогічна ситуація і у галузі машинознавства, обробки матеріалів, електроніці. Природничі дисципліни майже не мають попиту, відсутня ефективна актуалізація потреби на природничо-математичну підготовку. Проте глобальний науково-технічний прогрес потребує прискореного розвитку вказаних галузей, що створює в державі суперечність між соціальним запитом та реальністю. Закони України, постанови Кабінету Міністрів, накази МОН про освіту свідчать, що в них чітко виділяються довгострокові аспекти розвитку освіти, зокрема глобальні: ідея цифрової трансформації та STEM освіти. На нашу думку виділені напрямки заслуговують на увагу. В цьому зв’язку нами окреслена структура дослідження освітнього стану суспільства, на основі якої доцільно проводити дослідження з усунення суперечностей, що мають місце.Документ Соціально-економічні і науково-технічні проблеми сучасного стану професійної системи освіти(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Анісімов, Микола Вікторович(uk) В статті розглянуто соціально-економічні і науково-технічні проблеми сучасного стану рофесійної системи освіти.Документ Методологічні аспекти класифікації засобів навчання(Павлоград : ІМА-прес, 2016) Царенко, Олександр МиколайовичДокумент Здоров’язбережувальні технології у професійній освіті(Павлоград : ІМА-прес, 2016) Царенко, Ірина ЛеонтіївнаДокумент Проблеми і перспективи професійно-технічної освіти в Україні(Павлоград : ІМА-прес, 2016) Анісімов, Микола Вікторович