Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 34
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка фахівців цифрових технологій до розробки віртуального викладача для гейміфікації освітнього процесу
    (2024) Булюбаш, Сергій Олегович; Bulyubash S.O.
    (ua) Метою магістерської роботи є дослідження методів підготовки фахівців цифрових технологій до розробки віртуального викладача, який сприяє гейміфікації освітнього процесу. Для досягнення цієї мети було поставлено наступні завдання:  проаналізувати сучасні підходи до навчання та впровадження гейміфікації;  визначити роль віртуального викладача у сучасній освітній системі;  розробити концепцію підготовки фахівців цифрових технологій до розробки віртуального викладача;  здійснити експериментальну апробацію запропонованої концепції. Об’єктом дослідження виступає процес підготовки фахівців цифрових технологій, які займаються створенням віртуальних викладачів. Предметом дослідження є методи та засоби підготовки таких фахівців, зокрема розробка їхніх компетентностей у галузі гейміфікації освітнього процесу. Вивчення методів підготовки фахівців є важливим етапом для забезпечення якості кінцевого продукту, оскільки успіх впровадження віртуального викладача значною мірою залежить від рівня кваліфікації спеціалістів, які працюють над його створенням. Елементи практичного значення. Практичне значення роботи полягає у можливості використання розроблених рекомендацій та підходів у підготовці майбутніх фахівців у галузі цифрових технологій. Результати дослідження можуть бути впроваджені в освітній процес ЗП(П-Т)О, які здійснюють підготовку спеціалістів з інформаційних технологій. Це дозволить підвищити якість навчання, забезпечити здобувачів освіти практичними навичками розробки сучасних технологій, що відповідають актуальним потребам освітнього середовища. Повний обсяг роботи – 85 стор., основний текст становить 65 стор. (en) The purpose of the master’s thesis is to study methods for preparing digital technology specialists for the development of a virtual teacher that promotes the gamification of the educational process. To achieve this goal, the following tasks were set:  Analyze modern approaches to learning and the implementation of gamification;  Determine the role of a virtual teacher in the modern educational system;  Develop a concept for preparing digital technology specialists for the development of a virtual teacher;  Conduct an experimental testing of the proposed concept. The object of the research is the process of preparing digital technology specialists who are engaged in the creation of virtual teachers. The subject of the research is the methods and means of training such specialists, in particular the development of their competencies in the field of gamification of the educational process. The study of methods for preparing specialists is an important stage for ensuring the quality of the final product, as the success of the implementation of a virtual teacher largely depends on the level of qualification of the specialists working on its creation. Elements of Practical Significance The practical significance of the work lies in the possibility of using the developed recommendations and approaches in the preparation of future specialists in the field of digital technologies. The results of the research can be implemented in the educational process of higher education institutions that train specialists in information technology. This will improve the quality of education and provide students with practical skills in developing modern technologies that meet the current needs of the educational environment. The full volume of the work is 85 pages, the main text is 65 pages.
  • Ескіз
    Документ
    Емпіричні методи експертної діяльності в галузі освіти : кваліфікаційна робота магістра
    (2024) Іванов, Євген Олександрович; Ivanov, E. О.
    (ua) У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування емпіричних методів в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На прикладі організації пробної сертифікації вчителів математики проілюстровано застосування методів експертної оцінки рівня сформованості професійних компетентностей учасників сертифікації. В роботі зроблено висновок про те, що експертна діяльність в галузі освіти нормована українським законодавством. Експертиза у сфері освіти визнана самостійним видом діяльності, що дає можливість формувати співтовариство професійних експертів й у подальшому здійснити його інтеграцію до світового експертного простору. В роботі виконане теоретичне обгрунтування застосування емпіричних методів експертної діяльності. Це дало можливість узагальнити та сформулювати основні вимоги до організації експертизи у контексті відповідності емпіричних методів освітнім, адміністративним, гігієнічним, психологічним, соціальними нормативам та нормативам, що обумовлюють особливості оформлення шкільної документації. В роботі наведені визначення та особливості кожного методу, що відноситься до емпіричних методів організації експертної діяльності та визначені в залежності від способу збору даних, визначені межі їхнього застосування, наведені приклади використання. Як практичний компонент в роботі висвітлена методологія проведення пробного експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації – вибірки вчителів математики Кіровоградської області. Результати оцінювання подані з використанням математико-статистичного інструментарію та засобів візуалізації статистичних даних. (en) The work concludes that expert activity in the field of education is regulated by Ukrainian legislation. Expertise in the field of education is recognized as an independent type of activity, which makes it possible to form a community of professional experts and further integrate it into the global expert space. The paper provides a theoretical justification for the application of empirical methods of expert activity. This made it possible to generalize and formulate the main requirements for the organization of expertise in the context of the compliance of empirical methods with educational, administrative, hygienic, psychological, social standards and standards that determine the peculiarities of the design of school documentation. The work gives the definitions and features of each method, which refers to the empirical methods of organizing expert activity and is determined depending on the method of data collection, the limits of their application are defined, and examples of use are given. As a practical component, the methodology of trial expert assessment of the professional competences of the certification participants – mathematics teachers of the Kirovohrad region is highlighted. The evaluation results are presented using mathematical and statistical tools and means of visualizing statistical data.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка освітніх експертів: український та міжнародний досвід
    (2024) Олійник, Вікторія Анатоліївна; Oliynyk, V.A.
    (ua) У кваліфікаційній роботі розкрита проблема порівняння українських та міжнародних підходів до підготовки та сертифікації освітніх експертів. Для розкриття тематики роботи визначені основні обов’язки, завдання та сфери відповідальності експертів в освіті, зокрема в процесах акредитації, розробки освітніх програм, оцінювання якості освіти. Сформульовані та проаналізовані кваліфікаційні вимоги та компетенції освітніх експертів – визначено, які знання, вміння та навички необхідні для роботи освітнім експертом, а також критерії та стандарти відбору кандидатів у цій сфері. Розглянуті різні підходи до підготовки освітніх експертів у різних країнах, у тому числі освітні програми, сертифікаційні курси, стажування, коучинг і тренінги. Важливим результатом цього дослідження стали результати порівняння української системи підготовки з провідними світовими моделями. В роботі вияснені механізми підтримки та розвитку кар’єри освітніх експертів у різних країнах, процеси їх сертифікації та підвищення кваліфікації. Разом з тим вказано, як саме розвивається цей аспект в Україні, і які існують міжнародні практики. В роботі проведений аналіз можливостей адаптації успішних міжнародних практик до українських умов з врахуванням особливостей національної системи освіти. Авторка вияснила, як міжнародні організації, такі як ЮНЕСКО, Європейський Союз або OECD, впливають на підготовку освітніх експертів і розробку стандартів, особливо в країнах, що розвиваються. Нарешті в роботі описані ключові виклики, з якими стикається підготовка освітніх експертів в Україні, і намічені можливі напрями розвитку цієї сфери з врахуванням змін в українському освітньому середовищі та глобальні тенденції його розвитку. (en) The problem of comparing Ukrainian and international approaches to the training and certification of educational experts is revealed in the qualification paper. To reveal the topic of the work, the main duties, tasks and areas of responsibility of experts in education are defined, in particular in the processes of accreditation, development of educational programs, assessment of the quality of education. The qualification requirements and competencies of educational experts have been formulated and analyzed - the knowledge, skills and abilities necessary for the work of an educational expert, as well as the criteria and standards for selecting candidates in this field, have been determined. Various approaches to training educational experts in different countries are considered, including educational programs, certification courses, internships, coaching and training. An important result of this study was the comparison of the Ukrainian training system with leading world models. The work explains the mechanisms of support and development of the career of educational experts in different countries, the processes of their certification and professional development. At the same time, it is indicated how exactly this aspect is developing in Ukraine, and what international practices exist. The paper analyzes the possibilities of adapting successful international practices to Ukrainian conditions, taking into account the peculiarities of the national education system. The author clarified how international organizations such as UNESCO, the European Union or the OECD influence the training of educational experts and the development of standards, especially in developing countries. Finally, the paper describes the key challenges facing the training of educational experts in Ukraine, and outlines possible directions for the development of this field, taking into account changes in the Ukrainian educational environment and global trends in its development.
  • Ескіз
    Документ
    Методика застосування 3D-мапінгу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти
    (2024) Малахатько, Олександр Олександрович; Malakhatko, O.O.
    (ua) Магістерська робота присвячена розробці методики застосування 3D-мапінгу в навчальних програмах закладів професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О). Мета дослідження – розробка методики застосування 3D-мапінгу в ЗП(ПТ)О та перевірка її ефективності у контексті розвитку цифрових і творчих навичок студентів. Завдання: 1) аналіз існуючих теоретичних та практичних підходів до використання 3D-мапінгу та інших мультимедійних технологій у навчанні; 2) дослідження сучасних тенденцій у професійній освіті, що підтримують інтеграцію 3D-мапінгу як навчального інструменту; 3) розробка і впровадження програми з використанням 3D-мапінгу, орієнтованої на розвиток професійних та творчих навичок студентів; 4) оцінка ефективності 3D-мапінгу у навчальних процесах через експериментальні заняття та аналіз результатів опитування; 5) надання методичних рекомендацій для викладачів щодо використання програмного забезпечення (HeavyM, Adobe After Effects, VPT, TouchDesigner, MapMap) у навчальних програмах. Об’єкт дослідження – освітній процес у закладах професійної (професійно–технічної) освіти з використанням цифрових технологій. Предмет дослідження – методика застосування 3D-мапінгу в освітньому процесі.. Елементи наукової новизни результатів дослідження: узагальнено сучасні підходи до реалізації 3D-мапінгу в освітньому процесі ЗП(ПТ)О в умовах цифрової трансформації суспільства; подальшого розвитку набула методика застосування 3D-мапінгу та використання цифрових технологій в освітньому середовищі ЗП(ПТ)О. Практичне значення роботи: реалізовано програму з використанням 3D-мапінгу, обрано та описано необхідні програмні засоби для створення візуальних ефектів; запропоновано використання 3D-мапінгу у процесі підготовки фахівців з області цифрових технологій та дизайну; розроблено проєкт 3D-мапінгу, який може бути використаний як приклад для здобувачів освіти та викладачів при навчанні 3D-мапінгу в ЗП(ПТ)О. Повний обсяг роботи 106 стор., основний текст становить 75 стор. (en) The master’s thesis is dedicated to the development of a methodology for applying 3D mapping in the educational programs of institutions of professional (vocational-technical) education (IP(VT)E). Research Aim – to develop a methodology for applying 3D mapping in IP(VT)E and to verify its effectiveness in the context of developing students’ digital and creative skills. Objectives: 1) analyze existing theoretical and practical approaches to the use of 3D mapping and other multimedia technologies in education; 2) study current trends in professional education that support the integration of 3D mapping as an educational tool;.; 3) develop and implement a program using 3D mapping aimed at developing students’ professional and creative skills; 4) evaluate the effectiveness of 3D mapping in educational processes through experimental classes and analysis of survey results; 5) provide methodological recommendations for teachers on the use of software (HeavyM, Adobe After Effects, VPT, TouchDesigner, MapMap) in educational programs. Object of Research – the educational process in institutions of professional (vocational-technical) education using digital technologies. Subject of Research – the methodology of applying 3D mapping in the educational process. Elements of Scientific Novelty of the Research Results: generalized modern approaches to the implementation of 3D mapping in the educational process of IP(VT)E in the conditions of digital transformation of society; the methodology of applying 3D mapping and the use of digital technologies in the educational environment of IP(VT)E has been further developed. Practical Significance of the Work: a program using 3D-mapping has been implemented, necessary software tools for creating visual effects have been selected and described; the use of 3D mapping in the process of training specialists in the field of digital technologies and design has been proposed; a 3D mapping project has been developed, which can be used as an example for students and teachers in teaching 3D mapping in IP(VT)E. The total volume of the work – 106 pages, the main text consists of 75 pages.
  • Ескіз
    Документ
    Методика навчання процесу розробки web-додатків за допомогою технології React.JS для забезпечення фахової підготовки в закладах професійної (професійно-технічної) освіти
    (2024) Сатир, Вадим Анатолійович; Satyr, V. A.
    (ua) Магістерська робота присвячена розробці методики навчання процесу розробки web-додатків за допомогою технології React.JS для забезпечення фахової підготовки в закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Мета дослідження – розробка та перевірка ефективності методики навчання розробки web-додатків з використанням React.JS у закладах професійної освіти. Завдання: 1) Проаналізувати сучасні тенденції у викладанні web-розробки та використанні технології React.JS в освітньому процесі закладів професійної освіти. 2) Розробити методику навчання розробки web-додатків з використанням React.JS. 3) Реалізувати методику на практиці шляхом створення web-платформи Autoizi. 4) Перевірити ефективність розробленої методики через проведення педагогічного експерименту. Об’єкт дослідження – освітній процес у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Предмет дослідження – методика навчання розробки web-додатків з використанням технології React.JS. Елементи наукової новизни: узагальнено сучасні підходи до навчання web-розробці з використанням React.JS у закладах професійної освіти; подальшого розвитку набула методика навчання розробці web-додатків, що враховує специфіку технології React.JS та психолого-педагогічні особливості здобувачів освіти. Практичне значення: реалізовано навчальну програму та методичні матеріали з викладання технології React.JS, адаптовані до потреб закладів професійної освіти; запропоновано використання web-платформи «Autoizi» як освітнього кейсу, що дозволяє здобувачам освіти практично застосовувати теоретичні знання в роботі з реальним проектом; розроблено методику навчання розробці web-додатків із використанням React.JS та Laravel, яка впроваджена в освітній процес для підвищення рівня фахової підготовки здобувачів освіти. Повний обсяг роботи – 86 стор., основний текст становить 61 стор. (en) The master’s thesis is devoted to the development of a methodology for teaching the web application development process using React.JS technology to provide professional training in professional (vocational and technical) education institutions. The purpose of the research is to develop and verify the effectiveness of teaching methods for developing web applications using React.JS in professional education institutions. Tasks: 1) To analyze modern trends in teaching web development and the use of React.JS technology in the educational process of professional education institutions. 2) Develop a methodology for teaching web application development using React.JS. 3) Implement the methodology in practice by creating the Autoizi web platform. 4) Check the effectiveness of the developed methodology by conducting a pedagogical experiment. The object of the study is the educational process in vocational (vocational and technical) education institutions. The subject of the study is the teaching method of developing web applications using React.JS technology. Elements of scientific novelty: modern approaches to teaching web development using React.JS in vocational education institutions are summarized; the methodology for teaching web application development has been further developed, taking into account the specifics of React.JS technology and the psychological and pedagogical characteristics of students. Practical significance of work: a curriculum and methodological materials for teaching React.JS technology have been implemented, adapted to the needs of vocational education institutions; the use of the Autoizi web platform as an educational case has been proposed, which allows students to practically apply theoretical knowledge in working with a real project; a methodology for teaching web application development using React.JS and Laravel has been developed, which is implemented in the educational process to improve the level of professional training of students. The full volume of the work is 86 pages, the main text is 61 pages.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційно-аналітичні системи та технології в експертному оцінюванні освітніх процесів
    (2024) Красноноженко, Олександр Миколайович; Krasnonozhenko, O. M.
    (ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування інформаційно-аналітичних систем та технологій в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На матеріалах моніторингу системи оцінювання Ліцею Новгородківської селищної ради, які отримані в результаті самооцінювання закладу освіти з використанням інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, проведена практична частина роботи. В роботі визначені загальні особливості експертизи в галузі освіти, її види, принципи, підходи, варіанти організації оцінювання, визначені суб’єкти та об’єкти експертизи в галузі освіти, основні механізми організації експертної діяльності. Крім того в дослідженні виокремлені теоретичні основи основних типів застосування інформаційних технологій в галузі освіти – мережі, термінали та обладнання, послуги, сформульовані вимоги до програмного забезпечення освітнього призначення та визначено його основні типи, сформульовані причини, через які інформаційні технології відіграють важливу роль в освіті. З метою проведення порівняння проведений огляд можливостей інформаційно-аналітичних систем, які використовуються в системі освіти, а також здійснений огляд особливостей найбільш популярних інформаційно-аналітичних систем різного призначення, які використовуються в освітній системі – електронних баз з питань освіти, систем управління освітнім процесом, аналітичних систем для моніторингу успішності суб’єктів освітнього процесу, платформ для управління дослідженнями та наукометрією, інформаційно-аналітичних систем управління закладами освіти, платформ для відстеження якості освіти. В роботі визначені основні характеристики інформаційно-аналітичної системи EvaluEd та проілюстроване її практичне використання під час узагальнення результатів самооцінювання особливостей розвитку системи оцінювання здобувачів освіти. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. The problem of using information and analytical systems and technologies in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed in the qualification work. The practical part of the work was carried out on the materials of the evaluation system monitoring by the Lyceum of the Novgorodkiv settlement council, which were obtained as a result of the self-evaluation of the educational institution using the EvaluEd information and analytical system. The work defines the general features of expertise in the field of education, its types, principles, approaches, options for the organization of evaluation, defined subjects and objects of expertise in the field of education, the main mechanisms of the organization of expert activity. In addition, the research highlights the theoretical foundations of the main types of application of information technologies in the field of education - networks, terminals and equipment, services, formulates requirements for educational software and defines its main types, formulates the reasons why information technologies play an important role in education. For the purpose of comparison, a review of the possibilities of information and analytical systems used in the education system was carried out, as well as a review of the features of the most popular information and analytical systems of various purposes used in the education system - electronic databases on education issues, educational process management systems, analytical systems for monitoring the success of subjects of the educational process, platforms for managing research and scientometrics, information and analytical systems for managing educational institutions, platforms for monitoring the quality of education. The work defines the main characteristics of the EvaluEd information-analytical system and illustrates its practical use when summarizing the results of the self-evaluation of the features of the development of the system of evaluation of education seekers.
  • Ескіз
    Документ
    Статистичні методи експертної діяльності в галузі освіти
    (2024) Калинюк, Олександр Степанович; Kalynyuk, O. S.
    (ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування статистичних методів в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На прикладі визначення індексу якості освітньої діяльності проілюстровано застосування статистичних методів для побудови рейтингової діаграми якості освітньої діяльності 10 закладів освіти. В роботі проведений аналіз законодавчої бази організації інституційної експертизи закладів освіти України. Визначений суб’єкт проведення експертизи, його функції та структура. Детально описані принципи проведення інституційних експертиз в закладах освіти. Важливим теоретичним узагальненням стала детальна характеристика змісту статистичних методів, що застосовуються при проведенні інституційних експертиз, а також опис основних підходів до застосування статистичних методів при проведенні інституційних експертиз закладів освіти. З’ясування теоретичних основ реалізації статистичних методів в інституційній експертизі закладів освіти дало можливість описати методологію застосування статистичних методів в інституційній експертизі та визначити особливості проведення експертиз з використанням названих методів. Практична частина роботи передбачала визначення індексу якості освітньої діяльності 10 закладів освіти за такими індикаторами: рівень успішності учнів (середній бал за підсумковими іспитами); результативність у незалежних тестуваннях (ЗНО); рівень залученості учнів (відвідуваність, участь у позакласних заходах); якість методик і підходів до навчання, які застосовуються педагогами; задоволеність учнів, батьків і педагогів освітнім процесом; відсоток учнів, які закінчують заклад освіти без академічних боргів. Результатом застосування статистичних методів (визначення ваги індикатора, нормування його показника, застосування формули середнього зваженого) був визначений рейтинг закладів освіти за індексом якості освітньої діяльності. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. In the qualification work, the problem of applying statistical methods in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed. Using the example of determining the index of the quality of educational activity, the application of statistical methods for building a rating chart of the quality of educational activity of 10 educational institutions is illustrated. The paper analyzes the legislative framework for the organization of institutional examination of educational institutions of Ukraine. The subject of examination, its functions and structure is defined. The principles of conducting institutional examinations in educational institutions are described in detail. An important theoretical generalization was a detailed description of the content of statistical methods used in conducting institutional examinations, as well as a description of the main approaches to the use of statistical methods in conducting institutional examinations of educational institutions. Elucidation of the theoretical foundations of the implementation of statistical methods in the institutional examination of educational institutions made it possible to describe the methodology of the application of statistical methods in the institutional examination and to determine the peculiarities of conducting examinations using the named methods. The practical part of the work involved determining the index of the quality of educational activity of 10 educational institutions based on the following indicators: the level of success of students (average score on final exams); performance in independent tests (ZNO); level of student involvement (attendance, participation in extracurricular activities); the quality of teaching methods and approaches used by teachers; satisfaction of students, parents and teachers with the educational process; the percentage of students who graduate from an educational institution without academic debt. The result of the application of statistical methods (determination of the weight of the indicator, normalization of its indicator, application of the weighted average formula) was the rating of educational institutions according to the index of the quality of educational activity.
  • Ескіз
    Документ
    Професійної сертифікації педагогічних працівників в Україні : проблеми та перспективи
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Кононенко, Сергій Олексійович; Савченко, Віра Меєрівна; Кононенко, Леся Віталіївна; Kononenko, Serhii Oleksiyovych; Savchenko, Vira Meerivna; Kononenko, Lesia Vitalyivna
    (ua) У статті досліджено питання професійної сертифікації педагогічних працівників у контексті євроінтеграції. Доведено її доцільність. Сучасний етап розвитку суспільства характеризується як появою нових професій, так і трансформацією або зникненням інших, що обумовлює необхідність перманентного оновлення професійних навичок. Відповідно, педагогічні працівники потребують постійного оновлення навчальної траєкторії до запитів суспільства, навичок організації та методики навчального процесу. У європейському просторі поширеним є практика професійної сертифікації. Сертифікаціє має на меті забезпечити мотивацію педагогічних працівників до професійного постійного розвитку та можливість закладам освіти обирати на ринку праці педагогічний персонал, який забезпечить якість освітніх послуг. Незважаючи на низку переваг, широке впровадження професійної сертифікації педагогічних працівників у освітній процес гальмується наявністю невирішених проблем: процедура професійної сертифікації педагогічних працівників не регламентується на законодавчому рівні. Чинними документами, у яких прописані окремі питання сертифікації педагогічних працівників – це Закон України «Про освіту» та Положення про сертифікацію педагогічних працівників, норми цих нормативних документів повинні бути покладені в основу розробки і впровадження нормативного забезпечення професійної сертифікації педагогічних працівників в Україні. Використання механізму професійної сертифікації педагогічних працівників дозволить мінімізувати ризики навчального закладу щодо кадрового забезпечення та рівня якості своїх освітніх послуг. Щодо педагогічних працівників, то запровадження механізму сертифікації створить підґрунтя для використання трудового потенціалу з випускників вищих навчальних закладів або педагогічних працівників, які не займалися педагогічною практикою, але мають достатній професійний рівень і бажання долучатися до неї. (en) The article examines the issue of professional certification of teachers in the context of European integration. Its expediency is proved. The current stage of society's development is characterized by the emergence of new professions and the transformation or disappearance of others, which necessitates the constant updating of professional skills. Accordingly, teachers need to constantly update the educational trajectory to meet the needs of society, skills in organizing and methodology of the educational process. In the European space, the practice of professional certification is widespread. Certification aims to motivate teaching staff to continuous professional development and enable educational institutions to choose teaching staff on the labour market who will ensure the quality of educational services. Despite a number of advantages, the widespread introduction of professional certification of pedagogical staff in the educational process is hampered by unresolved problems: the procedure for professional certification of pedagogical staff is not regulated at the legislative level. The Law of Ukraine "On Education" and the Regulation on the Certification of Pedagogical Workers are the current documents that stipulate certain issues of certification of pedagogical workers, and the norms of these normative documents should be the basis for the development and implementation of the regulatory support for the professional certification of pedagogical workers in Ukraine. The use of the mechanism of professional certification of pedagogical staff will minimize the risks of the educational institution in terms of staffing and the quality of its educational services. With regard to pedagogical staff, the introduction of a certification mechanism will create the basis for the use of labour potential from graduates of higher education institutions or pedagogical staff who have not been engaged in pedagogical practice but have a sufficient professional level and desire to join it.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості методики використання проєктних технологій у позаурочній діяльності в професійно-технічній освіті
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна; Губенко, Владислав Андрійович; Sadovyi, Mykola Illich; Tryfonova, Olena Mykhaylivna; Hubenko, Vladyslav Andreyovych
    (ua) Стрімкий розвиток технологій та суспільства в цілому вимагає перегляду та вдосконалення методик навчання та організації освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти, зокрема і під час позаурочної роботи. Актуальність використання проєктних технологій у позаурочній роботі в системі професійної (професійно-технічної) освіти обумовлена сучасними вимогами до підготовки кваліфікованих фахівців, здатних адаптуватися до швидкозмінних умов ринку праці. Проєктні технології, як інноваційний метод навчання, сприяють розвитку критичного мислення, креативності та навичок командної роботи, що є ключовими для ефективного виконання професійних обов’язків. Позаурочна робота надає можливість практичного застосування знань і навичок, отриманих в освітньому процесі, що підвищує мотивацію здобувачів освіти та їхню підготовку до реальних виробничих умов. Крім того, впровадження проєктних технологій у позаурочній роботі сприяє інтеграції освітнього процесу з потребами роботодавців, забезпечуючи тісніший зв’язок між теоретичним навчанням і практичною підготовкою фахівців. Метою дослідження є виявлення та обґрунтування ролі проєктних технологій у підвищенні ефективності організації позаурочної роботи в системі професійної (професійно-технічної) освіти, а також розробка рекомендацій щодо їхнього впровадження для формування у здобувачів освіти практичних навичок, критичного мислення та готовності до професійної діяльності в умовах сучасного ринку праці. Як приклад реалізації проєктних технологій у системі професійної (професійно-технічної) освіти у статті розглянуто проєкт «Дослідницький стенд для освоєння принципів будови та роботи ПК». Проведені за підсумками використання розробленого стенду зрізи знань здобувачів освіти щодо будови комп’ютера показали позитивну динаміку знань здобувачів освіти. (en) The rapid development of technologies and society as a whole requires revision and improvement of teaching methods and organization of the educational process in professional (vocational and technical) education institutions, in particular during extracurricular work. The relevance of the use of project technologies in extracurricular work in the system of professional (vocational and technical) education is due to modern requirements for the training of qualified specialists who are able to adapt to the rapidly changing conditions of the labor market. Project technologies, as an innovative method of learning, contribute to the development of critical thinking, creativity and teamwork skills, which are key to the effective performance of professional duties. Extracurricular work provides an opportunity for practical application of knowledge and skills acquired in the educational process, which increases the motivation of students and their preparation for real industrial conditions. In addition, the implementation of project technologies in extracurricular work contributes to the integration of the educational process with the needs of employers, ensuring a closer connection between theoretical training and practical training of specialists. The purpose of the study is to identify and substantiate the role of project technologies in increasing the effectiveness of the organization of extracurricular work in the system of professional (vocational and technical) education, as well as the development of recommendations for their implementation for the formation of students of education practical skills, critical thinking, and readiness for professional activity in the conditions of modern`s labor market. As an example of the implementation of project technologies in the system of professional (vocational and technical) education, the article considers the project "Research stand for mastering the principles of PC construction and operation". Based on the results of the use of the developed stand, slices of the knowledge of the students regarding the structure of the computer showed a positive dynamic of the knowledge of the students.
  • Ескіз
    Документ
    Використання ментальних карт як засіб візуалізації у процесі викладання координаційної хімії
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Бохан, Юлія Володимирівна; Форостовська, Тетяна Олександрівна; Горбатюк, Наталія Миколаївна; Bokhan, Iuliia Volodymyrivna; Forostovska, Tetiana Oleksandrivna; Horbatiuk, Nataliia Mykolayivna
    (ua) Стаття присвячена впровадженню в освітній процес технологічного циклу створення ментальних карт Mind Maps і різних технік візуалізації інформації для вивчення освітнього компонента «Координаційна хімія». Під час вивчення цієї дисципліни у студентів формується уявлення про координаційні сполуки як клас речовин, що принципово відрізняється від органічних і неорганічних сполук; про основні типи реакцій за участю координаційних сполук та особливості їх протікання; знання будови та хімічного зв’язку в комплексних сполуках, методи синтезу, ідентифікації, застосування координаційних сполук. У статті розглянуті різні види друкованих і електронних методів візуалізації, а також програми, які можна використовувати для підвищення ефективності навчання на заняттях із координаційної хімії. Основну увагу приділено застосуванню ментальних карт Mind Maps в освітньому процесі вивчення координаційної хімії. Цей метод вибраний через свою простоту та доступність для початкового рівня освоєння методик побудови візуального матеріалу, спрямованого на розуміння студента. Метою його використання є створення концепції розуміння та структурування потоку отримуваної інформації у студентів з освітнього компонента «Координаційна хімія». Представлений метод візуалізації є базовим і підходить для студентів і викладацького складу, які вперше зіткнулися з ідеєю побудови візуальних моделей ментальних карт Mind Maps. Автори ставили перед собою ряд науково-практичних завдань, розв’язання яких спрямоване на зміцнення впровадження візуального матеріалу в освітню практику на постійній основі. Упровадження візуалізації можливе за наявності позитивної динаміки від використання представлених технік, що підтверджується практикою. До завдань, поставлених перед авторами, належали: аналіз теоретичного та практичного матеріалу щодо використання візуальних концепцій в освітньому процесі, вивчення позитивних і негативних аспектів використання цієї методики навчання, вивчення структури та плану складання опорних конспектів чи опорних схем лабораторного практикуму із застосуванням ментальних карт Mind Maps для студентів на прикладі освітнього компонента «Координаційна хімія». (en) The article is dedicated to implementing the technological cycle of creating mind maps and various visualization techniques in the educational process of studying the educational component “Coordination Chemistry”. During the study of this discipline, students develop an understanding of coordination compounds as a class of substances fundamentally different from organic and inorganic compounds; the main types of reactions involving coordination compounds and the peculiarities of their occurrence; knowledge of the structure and chemical bonding in complex compounds, methods of synthesis, identification, and application of coordination compounds. The article discusses various types of printed and electronic visualization methods, as well as programs that can be used to enhance the effectiveness of teaching coordination chemistry. The main attention is paid to the application of mind maps in the educational process of studying coordination chemistry. This method is chosen for its simplicity and accessibility for the initial level of mastering techniques for constructing visual material aimed at student comprehension. Its purpose is to create a concept of understanding and structuring the flow of information received by students in the educational component “Coordination Chemistry”. The presented visualization method is basic and suitable for students and faculty who are encountering the idea of constructing visual models of mind maps for the first time. The authors set themselves a number of scientific and practical tasks aimed at strengthening the implementation of visual material in educational practice on a regular basis. The introduction of visualization is possible in case of a positive dynamics from the use of the presented techniques, which is confirmed by practice. Among the tasks set before the authors were: analysis of theoretical and practical material on the use of visual concepts in the educational process, studying the positive and negative aspects of using this teaching methodology, studying the structure and plan of compiling reference abstracts or reference schemes of laboratory work using mind maps for students based on the educational component “Coordination Chemistry”.