Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Інтеграційні процеси природничої освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Подопригора, Наталія Володимирівна; Подопригора, Наталья Владимировна; Podoprygora, Natalia Volodymyrivna; Клоц, Євген Олександрович; Клоц, Евгений Александрович; Klots, Evhen Oleksandrovych(ua) У статті розглядається проблема інтеграції змісту природничих дисциплін. Виявлено дидактичні основи, що забезпечують розв’язання суперечності між вимогами до високого теоретичного рівня навчального матеріалу та його доступністю, наочністю і посильністю в навчанні. Обґрунтовано, що інтеграція як втілення інтегративного підходу до навчання є одним із засобів, який спроможний уніфікувати, об’єднати й сконцентрувати знання на основі взаємопроникнення його елементів, зміцнення й ускладнення зав’язків між ними. Встановлено, що цей процес є набагато ширшим ніж поняття міждисциплінарні зв’язки, та передбачає віддзеркалення в змісті природничих дисциплін тих діалектичних взаємозв’язків, які об’єктивно діють у природі і пізнаються природничими науками. До інтегративних чинників, що забезпечують процес інтеграції в природничій освіті віднесено: складні об’єкти пізнання, методи дослідження, наукові ідеї і теорії, цілі науки і наукові картини світу. До системоутворювальних орієнтирів інтеграції віднесено цілеспрямовану навчально-пізнавальну, науково-практичну, науково-дослідну діяльності студентів. Визначено та схарактеризовано напрями проектування змісту навчання природничих наук відповідно до дидактичних основ розгортання логіки навчальної дисципліни.Документ Формування інтеграційної компетентності студентів при вивченні курсу «Народні ремесла»(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Shchirbul, Alexander Nikolaevich(uk) У статті розглядаються окремі аспекти проблеми інтеграції знань студентів та реалізації міждисциплінарних зв’язків у сучасному освітньому процесі. Встановлено, що зазначені проблеми в різний час були предметом розгляду багатьох науковців у працях яких міжпредметні, міждисциплінарні зв’язки досліджувалися з різних поглядів: педагогічного, психологічного, філософського. Зокрема, в публікації пропонуються елементи формування інтеграційної компетентності в майбутніх учителів трудового навчання й технологій при вивченні ними курсу «Народні ремесла». Наводяться конкретні приклади завдань при розв’язанні яких студенти повинні використовувати раніше набуті знання з інших дисциплін. Доведено, що такий підхід сприяє формуванню предметних та інтеграційної компетентностей як здатності студентів використовувати комплексно свій професійний потенціал в майбутній педагогічній діяльності.Документ Реалізація міждисциплінарних зв’язків при практичній підготовці майбутніх учителів технологій(2014) Щирбул, Олександр Миколайович; Щирбул, Александр Николаевич; Schyrbul, O.(uk) У статті розглядаються проблеми реалізації міждисциплінарних зв’язків при практичній підготовці майбутніх учителів технологій. Наводяться конкретні приклади встановлення зв’язків між дисциплінами при вивченні студентами дисципліни «Народні ремесла».