Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Розробка та використання голосового асистента з елементами ШІ
    (2024) Гордієнко, Юлія Миколаївна; Hordiienko, Y. M.
    (ua) В даній кваліфікаційній магістерській розроблено голосового асистента з інтеграцією API GPT-4 для ефективного опрацювання запитів і функцією розпізнавання емоцій для персоналізації взаємодії. Метою розробки є голосовий україномовний бот-асистент з можливістю визначення емоції користувача. Результат роботи – програмна реалізація голосового помічника з використанням української мови та функції аналізу емоцій користувача з використанням штучного інтелекту. В процесі роботи над програмною моделлю виконано аналіз існуючих апаратних та програмних засобів. В повній мірі описані всі компоненти розробленого програмного продукту. Розроблено зручний функціонал для користувача. Наведені інструкції по роботі з голосовим асистентом. Програма може використовуватися на PC з ОС Windows 10/11. Linux. Mac OS. Програму розроблено в середовищі Visual Studio Code мовою програмування Python. (en) In this master's thesis, a voice assistant with GPT-4 API integration for efficient query processing and emotion recognition function for personalizing interaction was developed. The goal of the development is a Ukrainian-language voice bot assistant with the ability to detect user emotions. The result of the work is a software implementation of a voice assistant using the Ukrainian language and the function of analyzing user emotions using artificial intelligence. In the process of developing the software model, we analyzed existing hardware and software. All components of the developed software product are fully described. User-friendly functionality has been developed. Instructions for working with the voice assistant are provided. The program can be used on PCs with Windows 10/11. Linux. Mac OS. The program is developed in the Visual Studio Code environment in the Python programming language.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування навчальних проєктів у навчанні програмування
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Пузікова, Анна Валентинівна; Лупан, Ірина Володимирівна; Puzikova, Anna Valentynivna; Lupan, Iryna Volodymyrivna
    (ua) Метод проєктів впроваджується у практику навчання в закладах загальної середньої освіти України протягом останніх двох десятиліть. За цей час він показав свою ефективність і досить органічно вписався в освітній процес. Отже, цілком природним є процес поступового впровадження методу проєктів у навчальний процес закладів вищої освіти. Застосування методу проєктів під час підготовки майбутніх фахівців різних спеціальностей дає змогу посилити мотивацію до навчання, тісніше пов’язати теорію з практикою тощо. Напевне, найперше метод проєктів застосовували до навчання майбутніх вчителів, зокрема вчителів інформатики, але з кожним роком збільшується кількість свідчень про застосування цього методу до навчання фахівців інших професій, наприклад майбутніх лікарів, правознавців та інших. Статтю присвячено опису досвіду застосування методу проєктів до навчання програмування фахівців спеціальності «Комп’ютерні науки». Сформульовані практичні завдання, які студенти виконують під час вивчення об’єктно-орієнтованого програмування, описано особливості його постановки та реалізації за проєктною методикою. У запропонованому авторами підході завдання, об’єднані єдиним сюжетом, а саме «Розробка графічного редактора», поділялися на кроки, що відповідали логіці вивчення цього розділу програмування та поступовому нарощуванню функціонала розроблюваного графічного редактора. Тобто фактично студенти реалізовували індивідуальні практично-орієнтовані творчі проєкти. Створені в процесі виконання лабораторних робіт оригінальні графічні редактори були продемонстровані під час «Тижня інформатики» й оцінені незалежним журі. Більшість представлених розробок отримала високі бали, при цьому вони добре корелювали з оцінками, отриманими пізніше на відповідному семестровому екзамені. Отже, наш досвід показав, що виконання навчальних проєктів сприяє формуванню у студентів компетентностей, передбачених освітньо-професійною програмою «Комп’ютерні науки», за якою відбувається підготовка студентів за спеціальністю 122 «Комп’ютерні науки». (en) The project method has been implemented in the practice of education in general secondary education institutions of Ukraine during the last two decades. During this time, it showed its effectiveness and quite organically fit into the educational process. Accordingly, the process of gradually introducing the project method into the educational process of higher education institutions is quite natural. The application of the project method in the training of future specialists of various specialties makes it possible to strengthen the motivation to study, to more closely connect theory with practice, etc. Probably, in the first place, the project method was applied to the training of future teachers, in particular, computer science teachers, but every year the number of testimonies about the application of this method to the training of specialists of other professions, for example, future doctors, lawyers and others, is increasing. This article is devoted to the description of the experience of applying the project method to the programming training of “Computer Science” specialists. The practical task that students perform when studying object-oriented programming is formulated, and the features of its creation and implementation according to the project method are described. In the approach proposed by the authors, tasks united by a single subject, namely “Development of a graphic editor”, were divided into steps that corresponded to the logic of studying this section of programming and gradually increasing the functionality of the developed graphic editor. That is, in fact, students implemented individual practical-oriented creative projects. The original graphic editors created during the laboratory work were demonstrated during the Informatics Week and evaluated by an independent jury. Most of the presented designs received high scores, while they correlated well with the scores obtained later in the corresponding semester exam. Thus, our experience has shown that the implementation of educational projects contributes to the formation of competencies provided for students who study by the educational and professional program “Computer Science”.
  • Ескіз
    Документ
    Інтелектуальний аналіз даних Data Mining
    (ФОП Піскова М. А., 2022) Лупан, Ірина Володимирівна; Lupan, Iryna