Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
5 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Методика розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти(2024) Шершень, Богдан Сергійович(ua) Магістерська робота присвячена розробці та використанню моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Мета дослідження – проаналізувати можливості розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та розробити методичні рекомендації щодо їх впровадження в освітній процес. Завдання: 1) зібрати та проаналізувати інформацію щодо застосування моніторингових цифрових автоматизованих систем у ЗП(ПТ)О; 2) дослідити особливості впровадження та використання таких систем у закладах професійної освіти; 3) розробити методичні засади розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем в освітньому процесі; 4) провести апробацію розроблених методик та оцінити їх ефективність. Об’єкт дослідження – освітній процес у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. Предмет дослідження – методика розробки та використання моніторингових цифрових автоматизованих систем в освітньому процесі закладів професійної освіти. Елементи наукової новизни результатів дослідження: − проведений аналіз можливостей розробки та впровадження моніторингових цифрових автоматизованих систем у закладах професійної (професійно-технічної) освіти; − виокремлені позитивні аспекти використання моніторингових систем, зокрема підвищення ефективності управління навчальним процесом, покращення контролю успішності студентів та оптимізація ресурсів закладу освіти; − виявлені проблеми та перешкоди, з якими можуть зіткнутися викладачі та адміністрація під час впровадження моніторингових систем, включаючи технічні складнощі; − проведено дослідження можливостей інтеграції моніторингових систем у навчальний процес, що дозволило виявити потенційні переваги для персоналізації навчання та забезпечення зворотного зв'язку; − запропоновано інструкцію з впровадження та налаштування моніторингових систем, яка може бути використана як практичний посібник для закладів освіти. Практичне значення роботи: − розроблені методичні засади використання моніторингових цифрових автоматизованих систем у професійній освіті, які можуть бути впроваджені в освітній процес для його вдосконалення. − надані інструктивні рекомендації щодо застосування моніторингових систем у методиці викладання професійних дисциплін у закладах професійної (професійно-технічної) освіти. − розроблено прототип моніторингової системи та підготовлено програмне забезпечення для її впровадження, що дозволяє практично реалізувати розроблені методики. − запропоновано оптимальний підхід до інтеграції моніторингових систем у освітній процес, що забезпечує швидке налаштування та адаптацію систем під потреби конкретного закладу освіти. Повний обсяг роботи – 122 стор., основний текст становить 92 стор. (en) The master's thesis is devoted to the development and use of monitoring digital automated systems in vocational (vocational-technical) education institutions. The purpose of the research is to analyze the possibilities of developing and using monitoring digital automated systems in vocational (vocational-technical) education institutions and to develop methodological recommendations for their implementation in the educational process. Tasks: 1) to collect and analyze information on the use of monitoring digital automated systems in VET institutions; 2) to study the features of the implementation and use of such systems in vocational education institutions; 3) to develop methodological principles for the development and use of monitoring digital automated systems in the educational process; 4) to test the developed methods and evaluate their effectiveness. The object of the study is the educational process in vocational (vocational and technical) education institutions. The subject of the study is the methodology for the development and use of monitoring digital automated systems in the educational process of vocational education institutions. Elements of scientific novelty of the research results: - The possibilities of developing and implementing monitoring digital automated systems in vocational (vocational and technical) education institutions were analyzed; - positive aspects of the use of monitoring systems are highlighted, in particular, increasing the efficiency of educational process management, improving the control of student performance and optimizing the resources of the educational institution; - the problems and obstacles that teachers and administrators may face when implementing monitoring systems, including technical difficulties, are identified; - a study of the possibilities of integrating monitoring systems into the educational process was conducted, which allowed to identify potential benefits for personalizing learning and providing feedback; - a guide for implementing and configuring monitoring systems that can be used as a practical guide for educational institutions. Practical significance of the work: - methodological principles of using monitoring digital automated systems in vocational education, which can be implemented in the educational process to improve it, have been developed. - Instructional recommendations on the use of monitoring systems in the methodology of teaching professional disciplines in vocational (vocational and technical) education institutions are provided. - a prototype of the monitoring system was developed and software for its implementation was prepared, which allows to practically implement the developed methods. - an optimal approach to the integration of monitoring systems into the educational process is proposed, which ensures quick setup and adaptation of systems to the needs of a particular educational institution. The full volume of the work is 122 pages, the main text is 92 pages.Документ Застосування навчальних проєктів у навчанні програмування(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Пузікова, Анна Валентинівна; Лупан, Ірина Володимирівна; Puzikova, Anna Valentynivna; Lupan, Iryna Volodymyrivna(ua) Метод проєктів впроваджується у практику навчання в закладах загальної середньої освіти України протягом останніх двох десятиліть. За цей час він показав свою ефективність і досить органічно вписався в освітній процес. Отже, цілком природним є процес поступового впровадження методу проєктів у навчальний процес закладів вищої освіти. Застосування методу проєктів під час підготовки майбутніх фахівців різних спеціальностей дає змогу посилити мотивацію до навчання, тісніше пов’язати теорію з практикою тощо. Напевне, найперше метод проєктів застосовували до навчання майбутніх вчителів, зокрема вчителів інформатики, але з кожним роком збільшується кількість свідчень про застосування цього методу до навчання фахівців інших професій, наприклад майбутніх лікарів, правознавців та інших. Статтю присвячено опису досвіду застосування методу проєктів до навчання програмування фахівців спеціальності «Комп’ютерні науки». Сформульовані практичні завдання, які студенти виконують під час вивчення об’єктно-орієнтованого програмування, описано особливості його постановки та реалізації за проєктною методикою. У запропонованому авторами підході завдання, об’єднані єдиним сюжетом, а саме «Розробка графічного редактора», поділялися на кроки, що відповідали логіці вивчення цього розділу програмування та поступовому нарощуванню функціонала розроблюваного графічного редактора. Тобто фактично студенти реалізовували індивідуальні практично-орієнтовані творчі проєкти. Створені в процесі виконання лабораторних робіт оригінальні графічні редактори були продемонстровані під час «Тижня інформатики» й оцінені незалежним журі. Більшість представлених розробок отримала високі бали, при цьому вони добре корелювали з оцінками, отриманими пізніше на відповідному семестровому екзамені. Отже, наш досвід показав, що виконання навчальних проєктів сприяє формуванню у студентів компетентностей, передбачених освітньо-професійною програмою «Комп’ютерні науки», за якою відбувається підготовка студентів за спеціальністю 122 «Комп’ютерні науки». (en) The project method has been implemented in the practice of education in general secondary education institutions of Ukraine during the last two decades. During this time, it showed its effectiveness and quite organically fit into the educational process. Accordingly, the process of gradually introducing the project method into the educational process of higher education institutions is quite natural. The application of the project method in the training of future specialists of various specialties makes it possible to strengthen the motivation to study, to more closely connect theory with practice, etc. Probably, in the first place, the project method was applied to the training of future teachers, in particular, computer science teachers, but every year the number of testimonies about the application of this method to the training of specialists of other professions, for example, future doctors, lawyers and others, is increasing. This article is devoted to the description of the experience of applying the project method to the programming training of “Computer Science” specialists. The practical task that students perform when studying object-oriented programming is formulated, and the features of its creation and implementation according to the project method are described. In the approach proposed by the authors, tasks united by a single subject, namely “Development of a graphic editor”, were divided into steps that corresponded to the logic of studying this section of programming and gradually increasing the functionality of the developed graphic editor. That is, in fact, students implemented individual practical-oriented creative projects. The original graphic editors created during the laboratory work were demonstrated during the Informatics Week and evaluated by an independent jury. Most of the presented designs received high scores, while they correlated well with the scores obtained later in the corresponding semester exam. Thus, our experience has shown that the implementation of educational projects contributes to the formation of competencies provided for students who study by the educational and professional program “Computer Science”.Документ Формування компетентностей з топографії та орієнтування у студентів вищих навчальних закладів(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Зарубіна, Антоніна Володимирівна; Сільченко, Юлія Юріївна; Щербатюк, Наталія Іванівна; Zarubina, Antonina Volodymyrivna; Silchenko, Yulia Yuriivna; Shcherbatiuk, Nataliia Ivanivna(ua) У статті розглядається особливості формування компетентностей з топографії та орієнтування у студентів вищих навчальних закладів, у тому числі майбутніх вчителів географії, особливо в контексті впровадження обов’язкової військової підготовки в закладах вищої освіти. Визначені основні характеристики компетентнісного підходу, зазначені методичні та організаційні форми роботи зі студентами, визначені основні етапи формування компетентностей. Визначено, що важливо сформувати у студентів всіх спеціальностей вміння визначати географічні координати, уміти визначати відстані між об'єктами за допомогою простих топографічних приладів та приладь, уміти орієнтуватися на місцевості за планами і топографічними картами, користуватися компасом, читати топографічні карти, знати умовні знаки. Формування зазначених компетентностей відбувається через дисципліни «Картографія з основами топографії», «Основи техніки туризму», «Прикладна топографія та орієнтування». Вивчення топографії формує навички роботи з картами, схемами, уявлення просторових взаємозв'язків. Уміння орієнтуватися на місцевості може бути життєво важливим, знання топографії та техніки навігації допомагає не заблукати, правильно обрати напрям руху, оцінити ризики на місцевості. Автори роблять висновки, що топографічна компетентність та орієнтування на місцевості є важливими як у практичній діяльності, так і для загального інтелектуального розвитку особистості, обґрунтовується необхідність поєднання формування компетентностей з топографії та орієнтування на місцевості з фізичним вихованням студентів. Це дійсно є ефективним підходом, який дозволяє комплексно розвивати як інтелектуальні, так і фізичні якості студентів. Процес підготовки зазначених компетентностей аналізується на прикладі спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) у Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка. (en) The article deals with the peculiarities of forming competences in topography and orienteering among students of higher educational institutions, including future teachers of geography, especially in the context of introducing compulsory military training in higher education institutions. The main characteristics of the competence approach are defined, the methodological and organisational forms of work with students are indicated, and the main stages of competence formation are identified. It is determined that it is important to form in students of all specialities the ability to determine geographical coordinates, to be able to determine the distances between objects using simple topographic instruments and devices, to be able to navigate the terrain using plans and topographic maps, to use a compass, to read topographic maps, to know the symbols. These competences are formed through the disciplines Cartography with the Basics of Topography, Fundamentals of Tourism Techniques, Applied Topography and Orienteering. The study of topography develops skills in working with maps, diagrams, and representation of spatial relationships. The ability to navigate the terrain can be vital; knowledge of topography and navigation techniques helps to avoid getting lost, choose the right direction of movement, and assess risks on the ground. The authors conclude that topographical competence and orienteering are important both in practical activities and for the general intellectual development of the individual, and the need to combine the formation of competences in topography and orienteering with physical education of students is substantiated. This is indeed an effective approach that allows for the comprehensive development of both intellectual and physical qualities of students. The process of training these competences is analysed on the example of the speciality 014.07 Secondary Education (Geography) at the Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State University.Документ До питання формування компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів на уроках технологій(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Дузенко, Святослав Миколайович; Дузенко, Святослав Николаевич; Sadovy, Nikolay Ilyich; Duzenko, Svyatoslav Nikolaevich(ua) У статті здійснено аналіз науково-методичної літератури з загальних питань дослідження. Виявлено та проаналізовано методи формування компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів на уроках технологій. Реалізації компетентностей з безпеки життєдіяльності учнів можлива за використання відповідних методів навчання. Нами визначено, що існує багато варіантів класифікації методів навчання, однак єдиної виділено не було. Спільною ознакою всіх методів навчання є – діяльність. Тому за видами діяльності методи поділяються на три групи серед яких: методи спільної діяльності учасників педагогічного процесу, методи самовиховання і самоосвіти, методи педагогічного впливу суб’єкта педагогічного процесу на його об’єкт Впровадження будь-якого методу навчання на уроках потребує врахування того, що будь-яке навчання ефективніше тоді, коли воно базується на основній модальності сприйняття учня. Тому доцільно використовувати з запропонованими методами формування компетентностей з безпеки життєдіяльності старшокласників, також аудіальну та візуальну модальність. На приклад: фільми про надзвичайні ситуації, документальні відео, плакати, малюнки, фотографії, друкована продукція.Документ Діяльнісний підхід в формуванні ключових компетенцій в процесі підготовки вчителів технологій(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Манойленко, Наталія Володимирівна; Манойленко, Наталия Владимировна; Manoylenko, Natalia(uk) В статті представлена технологічна модель формування ключових компетенцій (системних, міжособистісних, інструментальних) в процесі підготовки вчителів технологій через реалізацію діяльнісного підходу при викладанні методики трудового навчання у вищих педагогічних навчальних закладах. Розглянуті теоретичні основи розробки й застосування ефективних навчальних технологій досягнення прогнозованого освітнього результату, реалізації творчого потенціалу студентів, оволодіння знаннями, навичками, уміннями і якостями як цілі підготовки до самостійної професійної праці. Аналізується: навчальна діяльність студентів – майбутніх учителів технологій та її спрямованість на оволодіння знаннями, вміннями і навичками; рівні реалізації професійних знань; завдання, покладенні на читання лекційного курсу з методики трудового навчання; аналізу дедуктивного методу навчання; використання методів проектів і їх моделювання в процесі проведення практичних і практично-лабораторних занять; ролі інформаційної діяльності студентів та експериментальних методів в процесі реалізації діяльнісного підходу; організації науково-дослідницької роботи студентів – майбутніх учителів технологій.