Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
22 результатів
Результати пошуку
Документ Інформаційно-аналітичні системи та технології в експертному оцінюванні освітніх процесів(2024) Красноноженко, Олександр Миколайович; Krasnonozhenko, O. M.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування інформаційно-аналітичних систем та технологій в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На матеріалах моніторингу системи оцінювання Ліцею Новгородківської селищної ради, які отримані в результаті самооцінювання закладу освіти з використанням інформаційно-аналітичної системи EvaluEd, проведена практична частина роботи. В роботі визначені загальні особливості експертизи в галузі освіти, її види, принципи, підходи, варіанти організації оцінювання, визначені суб’єкти та об’єкти експертизи в галузі освіти, основні механізми організації експертної діяльності. Крім того в дослідженні виокремлені теоретичні основи основних типів застосування інформаційних технологій в галузі освіти – мережі, термінали та обладнання, послуги, сформульовані вимоги до програмного забезпечення освітнього призначення та визначено його основні типи, сформульовані причини, через які інформаційні технології відіграють важливу роль в освіті. З метою проведення порівняння проведений огляд можливостей інформаційно-аналітичних систем, які використовуються в системі освіти, а також здійснений огляд особливостей найбільш популярних інформаційно-аналітичних систем різного призначення, які використовуються в освітній системі – електронних баз з питань освіти, систем управління освітнім процесом, аналітичних систем для моніторингу успішності суб’єктів освітнього процесу, платформ для управління дослідженнями та наукометрією, інформаційно-аналітичних систем управління закладами освіти, платформ для відстеження якості освіти. В роботі визначені основні характеристики інформаційно-аналітичної системи EvaluEd та проілюстроване її практичне використання під час узагальнення результатів самооцінювання особливостей розвитку системи оцінювання здобувачів освіти. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. The problem of using information and analytical systems and technologies in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed in the qualification work. The practical part of the work was carried out on the materials of the evaluation system monitoring by the Lyceum of the Novgorodkiv settlement council, which were obtained as a result of the self-evaluation of the educational institution using the EvaluEd information and analytical system. The work defines the general features of expertise in the field of education, its types, principles, approaches, options for the organization of evaluation, defined subjects and objects of expertise in the field of education, the main mechanisms of the organization of expert activity. In addition, the research highlights the theoretical foundations of the main types of application of information technologies in the field of education - networks, terminals and equipment, services, formulates requirements for educational software and defines its main types, formulates the reasons why information technologies play an important role in education. For the purpose of comparison, a review of the possibilities of information and analytical systems used in the education system was carried out, as well as a review of the features of the most popular information and analytical systems of various purposes used in the education system - electronic databases on education issues, educational process management systems, analytical systems for monitoring the success of subjects of the educational process, platforms for managing research and scientometrics, information and analytical systems for managing educational institutions, platforms for monitoring the quality of education. The work defines the main characteristics of the EvaluEd information-analytical system and illustrates its practical use when summarizing the results of the self-evaluation of the features of the development of the system of evaluation of education seekers.Документ Статистичні методи експертної діяльності в галузі освіти(2024) Калинюк, Олександр Степанович; Kalynyuk, O. S.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування статистичних методів в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На прикладі визначення індексу якості освітньої діяльності проілюстровано застосування статистичних методів для побудови рейтингової діаграми якості освітньої діяльності 10 закладів освіти. В роботі проведений аналіз законодавчої бази організації інституційної експертизи закладів освіти України. Визначений суб’єкт проведення експертизи, його функції та структура. Детально описані принципи проведення інституційних експертиз в закладах освіти. Важливим теоретичним узагальненням стала детальна характеристика змісту статистичних методів, що застосовуються при проведенні інституційних експертиз, а також опис основних підходів до застосування статистичних методів при проведенні інституційних експертиз закладів освіти. З’ясування теоретичних основ реалізації статистичних методів в інституційній експертизі закладів освіти дало можливість описати методологію застосування статистичних методів в інституційній експертизі та визначити особливості проведення експертиз з використанням названих методів. Практична частина роботи передбачала визначення індексу якості освітньої діяльності 10 закладів освіти за такими індикаторами: рівень успішності учнів (середній бал за підсумковими іспитами); результативність у незалежних тестуваннях (ЗНО); рівень залученості учнів (відвідуваність, участь у позакласних заходах); якість методик і підходів до навчання, які застосовуються педагогами; задоволеність учнів, батьків і педагогів освітнім процесом; відсоток учнів, які закінчують заклад освіти без академічних боргів. Результатом застосування статистичних методів (визначення ваги індикатора, нормування його показника, застосування формули середнього зваженого) був визначений рейтинг закладів освіти за індексом якості освітньої діяльності. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. In the qualification work, the problem of applying statistical methods in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed. Using the example of determining the index of the quality of educational activity, the application of statistical methods for building a rating chart of the quality of educational activity of 10 educational institutions is illustrated. The paper analyzes the legislative framework for the organization of institutional examination of educational institutions of Ukraine. The subject of examination, its functions and structure is defined. The principles of conducting institutional examinations in educational institutions are described in detail. An important theoretical generalization was a detailed description of the content of statistical methods used in conducting institutional examinations, as well as a description of the main approaches to the use of statistical methods in conducting institutional examinations of educational institutions. Elucidation of the theoretical foundations of the implementation of statistical methods in the institutional examination of educational institutions made it possible to describe the methodology of the application of statistical methods in the institutional examination and to determine the peculiarities of conducting examinations using the named methods. The practical part of the work involved determining the index of the quality of educational activity of 10 educational institutions based on the following indicators: the level of success of students (average score on final exams); performance in independent tests (ZNO); level of student involvement (attendance, participation in extracurricular activities); the quality of teaching methods and approaches used by teachers; satisfaction of students, parents and teachers with the educational process; the percentage of students who graduate from an educational institution without academic debt. The result of the application of statistical methods (determination of the weight of the indicator, normalization of its indicator, application of the weighted average formula) was the rating of educational institutions according to the index of the quality of educational activity.Документ Емпіричні методи експертної діяльності в галузі(2024) Іванов, Євген Олександрович; Ivanov, E. O.(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки. – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. У кваліфікаційній роботі розкрита проблема застосування емпіричних методів в ході проведення експертної діяльності в галузі освіти. На прикладі організації пробної сертифікації вчителів математики проілюстровано застосування методів експертної оцінки рівня сформованості професійних компетентностей учасників сертифікації. В роботі зроблено висновок про те, що експертна діяльність в галузі освіти нормована українським законодавством. Експертиза у сфері освіти визнана самостійним видом діяльності, що дає можливість формувати співтовариство професійних експертів й у подальшому здійснити його інтеграцію до світового експертного простору. В роботі виконане теоретичне обгрунтування застосування емпіричних методів експертної діяльності. Це дало можливість узагальнити та сформулювати основні вимоги до організації експертизи у контексті відповідності емпіричних методів освітнім, адміністративним, гігієнічним, психологічним, соціальними нормативам та нормативам, що обумовлюють особливості оформлення шкільної документації. В роботі наведені визначення та особливості кожного методу, що відноситься до емпіричних методів організації експертної діяльності та визначені в залежності від способу збору даних, визначені межі їхнього застосування, наведені приклади використання. Як практичний компонент в роботі висвітлена методологія проведення пробного експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації – вибірки вчителів математики Кіровоградської області. Результати оцінювання подані з використанням математико-статистичного інструментарію та засобів візуалізації статистичних даних. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Central Ukrainian State University named after Volodymyr Vinnichenko, Kropyvnytskyi, 2024. In the qualification work, the problem of applying empirical methods in the course of conducting expert activities in the field of education is revealed. Using the example of the organization of a trial certification of mathematics teachers, the application of the method of expert assessment of the level of formation of professional competences of the certification participants is illustrated. The work concludes that expert activity in the field of education is regulated by Ukrainian legislation. Expertise in the field of education is recognized as an independent type of activity, which makes it possible to form a community of professional experts and further integrate it into the global expert space. The paper provides a theoretical justification for the application of empirical methods of expert activity. This made it possible to generalize and formulate the main requirements for the organization of expertise in the context of the compliance of empirical methods with educational, administrative, hygienic, psychological, social standards and standards that determine the peculiarities of the design of school documentation. The work gives the definitions and features of each method, which refers to the empirical methods of organizing expert activity and is determined depending on the method of data collection, the limits of their application are defined, and examples of use are given. As a practical component, the methodology of trial expert assessment of the professional competences of the certification participants – mathematics teachers of the Kirovohrad region is highlighted. The evaluation results are presented using mathematical and statistical tools and means of visualizing statistical data.Документ Професійної сертифікації педагогічних працівників в Україні : проблеми та перспективи(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Кононенко, Сергій Олексійович; Савченко, Віра Меєрівна; Кононенко, Леся Віталіївна; Kononenko, Serhii Oleksiyovych; Savchenko, Vira Meerivna; Kononenko, Lesia Vitalyivna(ua) У статті досліджено питання професійної сертифікації педагогічних працівників у контексті євроінтеграції. Доведено її доцільність. Сучасний етап розвитку суспільства характеризується як появою нових професій, так і трансформацією або зникненням інших, що обумовлює необхідність перманентного оновлення професійних навичок. Відповідно, педагогічні працівники потребують постійного оновлення навчальної траєкторії до запитів суспільства, навичок організації та методики навчального процесу. У європейському просторі поширеним є практика професійної сертифікації. Сертифікаціє має на меті забезпечити мотивацію педагогічних працівників до професійного постійного розвитку та можливість закладам освіти обирати на ринку праці педагогічний персонал, який забезпечить якість освітніх послуг. Незважаючи на низку переваг, широке впровадження професійної сертифікації педагогічних працівників у освітній процес гальмується наявністю невирішених проблем: процедура професійної сертифікації педагогічних працівників не регламентується на законодавчому рівні. Чинними документами, у яких прописані окремі питання сертифікації педагогічних працівників – це Закон України «Про освіту» та Положення про сертифікацію педагогічних працівників, норми цих нормативних документів повинні бути покладені в основу розробки і впровадження нормативного забезпечення професійної сертифікації педагогічних працівників в Україні. Використання механізму професійної сертифікації педагогічних працівників дозволить мінімізувати ризики навчального закладу щодо кадрового забезпечення та рівня якості своїх освітніх послуг. Щодо педагогічних працівників, то запровадження механізму сертифікації створить підґрунтя для використання трудового потенціалу з випускників вищих навчальних закладів або педагогічних працівників, які не займалися педагогічною практикою, але мають достатній професійний рівень і бажання долучатися до неї. (en) The article examines the issue of professional certification of teachers in the context of European integration. Its expediency is proved. The current stage of society's development is characterized by the emergence of new professions and the transformation or disappearance of others, which necessitates the constant updating of professional skills. Accordingly, teachers need to constantly update the educational trajectory to meet the needs of society, skills in organizing and methodology of the educational process. In the European space, the practice of professional certification is widespread. Certification aims to motivate teaching staff to continuous professional development and enable educational institutions to choose teaching staff on the labour market who will ensure the quality of educational services. Despite a number of advantages, the widespread introduction of professional certification of pedagogical staff in the educational process is hampered by unresolved problems: the procedure for professional certification of pedagogical staff is not regulated at the legislative level. The Law of Ukraine "On Education" and the Regulation on the Certification of Pedagogical Workers are the current documents that stipulate certain issues of certification of pedagogical workers, and the norms of these normative documents should be the basis for the development and implementation of the regulatory support for the professional certification of pedagogical workers in Ukraine. The use of the mechanism of professional certification of pedagogical staff will minimize the risks of the educational institution in terms of staffing and the quality of its educational services. With regard to pedagogical staff, the introduction of a certification mechanism will create the basis for the use of labour potential from graduates of higher education institutions or pedagogical staff who have not been engaged in pedagogical practice but have a sufficient professional level and desire to join it.Документ Особливості методики використання проєктних технологій у позаурочній діяльності в професійно-технічній освіті(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна; Губенко, Владислав Андрійович; Sadovyi, Mykola Illich; Tryfonova, Olena Mykhaylivna; Hubenko, Vladyslav Andreyovych(ua) Стрімкий розвиток технологій та суспільства в цілому вимагає перегляду та вдосконалення методик навчання та організації освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти, зокрема і під час позаурочної роботи. Актуальність використання проєктних технологій у позаурочній роботі в системі професійної (професійно-технічної) освіти обумовлена сучасними вимогами до підготовки кваліфікованих фахівців, здатних адаптуватися до швидкозмінних умов ринку праці. Проєктні технології, як інноваційний метод навчання, сприяють розвитку критичного мислення, креативності та навичок командної роботи, що є ключовими для ефективного виконання професійних обов’язків. Позаурочна робота надає можливість практичного застосування знань і навичок, отриманих в освітньому процесі, що підвищує мотивацію здобувачів освіти та їхню підготовку до реальних виробничих умов. Крім того, впровадження проєктних технологій у позаурочній роботі сприяє інтеграції освітнього процесу з потребами роботодавців, забезпечуючи тісніший зв’язок між теоретичним навчанням і практичною підготовкою фахівців. Метою дослідження є виявлення та обґрунтування ролі проєктних технологій у підвищенні ефективності організації позаурочної роботи в системі професійної (професійно-технічної) освіти, а також розробка рекомендацій щодо їхнього впровадження для формування у здобувачів освіти практичних навичок, критичного мислення та готовності до професійної діяльності в умовах сучасного ринку праці. Як приклад реалізації проєктних технологій у системі професійної (професійно-технічної) освіти у статті розглянуто проєкт «Дослідницький стенд для освоєння принципів будови та роботи ПК». Проведені за підсумками використання розробленого стенду зрізи знань здобувачів освіти щодо будови комп’ютера показали позитивну динаміку знань здобувачів освіти. (en) The rapid development of technologies and society as a whole requires revision and improvement of teaching methods and organization of the educational process in professional (vocational and technical) education institutions, in particular during extracurricular work. The relevance of the use of project technologies in extracurricular work in the system of professional (vocational and technical) education is due to modern requirements for the training of qualified specialists who are able to adapt to the rapidly changing conditions of the labor market. Project technologies, as an innovative method of learning, contribute to the development of critical thinking, creativity and teamwork skills, which are key to the effective performance of professional duties. Extracurricular work provides an opportunity for practical application of knowledge and skills acquired in the educational process, which increases the motivation of students and their preparation for real industrial conditions. In addition, the implementation of project technologies in extracurricular work contributes to the integration of the educational process with the needs of employers, ensuring a closer connection between theoretical training and practical training of specialists. The purpose of the study is to identify and substantiate the role of project technologies in increasing the effectiveness of the organization of extracurricular work in the system of professional (vocational and technical) education, as well as the development of recommendations for their implementation for the formation of students of education practical skills, critical thinking, and readiness for professional activity in the conditions of modern`s labor market. As an example of the implementation of project technologies in the system of professional (vocational and technical) education, the article considers the project "Research stand for mastering the principles of PC construction and operation". Based on the results of the use of the developed stand, slices of the knowledge of the students regarding the structure of the computer showed a positive dynamic of the knowledge of the students.Документ Використання ментальних карт як засіб візуалізації у процесі викладання координаційної хімії(Видавничий дім «Гельветика», 2024) Бохан, Юлія Володимирівна; Форостовська, Тетяна Олександрівна; Горбатюк, Наталія Миколаївна; Bokhan, Iuliia Volodymyrivna; Forostovska, Tetiana Oleksandrivna; Horbatiuk, Nataliia Mykolayivna(ua) Стаття присвячена впровадженню в освітній процес технологічного циклу створення ментальних карт Mind Maps і різних технік візуалізації інформації для вивчення освітнього компонента «Координаційна хімія». Під час вивчення цієї дисципліни у студентів формується уявлення про координаційні сполуки як клас речовин, що принципово відрізняється від органічних і неорганічних сполук; про основні типи реакцій за участю координаційних сполук та особливості їх протікання; знання будови та хімічного зв’язку в комплексних сполуках, методи синтезу, ідентифікації, застосування координаційних сполук. У статті розглянуті різні види друкованих і електронних методів візуалізації, а також програми, які можна використовувати для підвищення ефективності навчання на заняттях із координаційної хімії. Основну увагу приділено застосуванню ментальних карт Mind Maps в освітньому процесі вивчення координаційної хімії. Цей метод вибраний через свою простоту та доступність для початкового рівня освоєння методик побудови візуального матеріалу, спрямованого на розуміння студента. Метою його використання є створення концепції розуміння та структурування потоку отримуваної інформації у студентів з освітнього компонента «Координаційна хімія». Представлений метод візуалізації є базовим і підходить для студентів і викладацького складу, які вперше зіткнулися з ідеєю побудови візуальних моделей ментальних карт Mind Maps. Автори ставили перед собою ряд науково-практичних завдань, розв’язання яких спрямоване на зміцнення впровадження візуального матеріалу в освітню практику на постійній основі. Упровадження візуалізації можливе за наявності позитивної динаміки від використання представлених технік, що підтверджується практикою. До завдань, поставлених перед авторами, належали: аналіз теоретичного та практичного матеріалу щодо використання візуальних концепцій в освітньому процесі, вивчення позитивних і негативних аспектів використання цієї методики навчання, вивчення структури та плану складання опорних конспектів чи опорних схем лабораторного практикуму із застосуванням ментальних карт Mind Maps для студентів на прикладі освітнього компонента «Координаційна хімія». (en) The article is dedicated to implementing the technological cycle of creating mind maps and various visualization techniques in the educational process of studying the educational component “Coordination Chemistry”. During the study of this discipline, students develop an understanding of coordination compounds as a class of substances fundamentally different from organic and inorganic compounds; the main types of reactions involving coordination compounds and the peculiarities of their occurrence; knowledge of the structure and chemical bonding in complex compounds, methods of synthesis, identification, and application of coordination compounds. The article discusses various types of printed and electronic visualization methods, as well as programs that can be used to enhance the effectiveness of teaching coordination chemistry. The main attention is paid to the application of mind maps in the educational process of studying coordination chemistry. This method is chosen for its simplicity and accessibility for the initial level of mastering techniques for constructing visual material aimed at student comprehension. Its purpose is to create a concept of understanding and structuring the flow of information received by students in the educational component “Coordination Chemistry”. The presented visualization method is basic and suitable for students and faculty who are encountering the idea of constructing visual models of mind maps for the first time. The authors set themselves a number of scientific and practical tasks aimed at strengthening the implementation of visual material in educational practice on a regular basis. The introduction of visualization is possible in case of a positive dynamics from the use of the presented techniques, which is confirmed by practice. Among the tasks set before the authors were: analysis of theoretical and practical material on the use of visual concepts in the educational process, studying the positive and negative aspects of using this teaching methodology, studying the structure and plan of compiling reference abstracts or reference schemes of laboratory work using mind maps for students based on the educational component “Coordination Chemistry”.Документ Формування компетентностей з топографії та орієнтування у студентів вищих навчальних закладів(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Зарубіна, Антоніна Володимирівна; Сільченко, Юлія Юріївна; Щербатюк, Наталія Іванівна; Zarubina, Antonina Volodymyrivna; Silchenko, Yulia Yuriivna; Shcherbatiuk, Nataliia Ivanivna(ua) У статті розглядається особливості формування компетентностей з топографії та орієнтування у студентів вищих навчальних закладів, у тому числі майбутніх вчителів географії, особливо в контексті впровадження обов’язкової військової підготовки в закладах вищої освіти. Визначені основні характеристики компетентнісного підходу, зазначені методичні та організаційні форми роботи зі студентами, визначені основні етапи формування компетентностей. Визначено, що важливо сформувати у студентів всіх спеціальностей вміння визначати географічні координати, уміти визначати відстані між об'єктами за допомогою простих топографічних приладів та приладь, уміти орієнтуватися на місцевості за планами і топографічними картами, користуватися компасом, читати топографічні карти, знати умовні знаки. Формування зазначених компетентностей відбувається через дисципліни «Картографія з основами топографії», «Основи техніки туризму», «Прикладна топографія та орієнтування». Вивчення топографії формує навички роботи з картами, схемами, уявлення просторових взаємозв'язків. Уміння орієнтуватися на місцевості може бути життєво важливим, знання топографії та техніки навігації допомагає не заблукати, правильно обрати напрям руху, оцінити ризики на місцевості. Автори роблять висновки, що топографічна компетентність та орієнтування на місцевості є важливими як у практичній діяльності, так і для загального інтелектуального розвитку особистості, обґрунтовується необхідність поєднання формування компетентностей з топографії та орієнтування на місцевості з фізичним вихованням студентів. Це дійсно є ефективним підходом, який дозволяє комплексно розвивати як інтелектуальні, так і фізичні якості студентів. Процес підготовки зазначених компетентностей аналізується на прикладі спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) у Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка. (en) The article deals with the peculiarities of forming competences in topography and orienteering among students of higher educational institutions, including future teachers of geography, especially in the context of introducing compulsory military training in higher education institutions. The main characteristics of the competence approach are defined, the methodological and organisational forms of work with students are indicated, and the main stages of competence formation are identified. It is determined that it is important to form in students of all specialities the ability to determine geographical coordinates, to be able to determine the distances between objects using simple topographic instruments and devices, to be able to navigate the terrain using plans and topographic maps, to use a compass, to read topographic maps, to know the symbols. These competences are formed through the disciplines Cartography with the Basics of Topography, Fundamentals of Tourism Techniques, Applied Topography and Orienteering. The study of topography develops skills in working with maps, diagrams, and representation of spatial relationships. The ability to navigate the terrain can be vital; knowledge of topography and navigation techniques helps to avoid getting lost, choose the right direction of movement, and assess risks on the ground. The authors conclude that topographical competence and orienteering are important both in practical activities and for the general intellectual development of the individual, and the need to combine the formation of competences in topography and orienteering with physical education of students is substantiated. This is indeed an effective approach that allows for the comprehensive development of both intellectual and physical qualities of students. The process of training these competences is analysed on the example of the speciality 014.07 Secondary Education (Geography) at the Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State University.Документ Українські вчителі та освітній процес в умовах війни(2024) Беспалова, Анастасія Антонівна; Bespalova, A. A.(ua) Метою магістерської роботи є аналіз функціонування загальної середньої освіти в умовах війни та характеристика особливостей діяльності педагогічних працівників в освітньому процесі конкретного закладу освіти. Розглянуто міжнародні та національні моніторингові дослідження, які проведені після початку повномасштабного вторгнення, де проаналізовано вартісні показники втрат освітньої інфраструктури та матеріальних засобів; зміни контингенту учнівства й вчительства; зміни форм навчання; зміни в освітньому процесі; здійснено оцінку освітніх і навчальних втрат та можливі способи їх подолання. Визначено, що за період війни відбулося значне скорочення контингенту учнів, суттєво зросли освітні й навчальні втрати та навчальні розриви. Визначено, що світні втрати – це втрати на рівні системи освіти, які призводять до формування навчальних втрат та розривів. Навчальні втрати – це будь-які втрати знань і навичок, академічний регрес через певні інтервали в навчанні. А розриви у навчанні – це відмінності між фактичними результатами, академічним прогресом учня та очікуваними результатами, які встановлюють стандарти. Під час війни зростають всі види цих втрат. Вони мають негативні наслідки як для суспільства, так і для конкретної людини. Дослідження особливостей діяльності педагогічних працівників та освітнього процесу в умовах війни відбувалося на базі Одеського ліцею № 16 Одеської міської ради Одеської області. В результаті анкетування педагогічних працівників закладу, спостереження за освітнім середовищем, інтерв’ю з директоркою закладу освіти та фокус-групових дискусій було з’ясовано, що під час війни: погіршилися умови праці вчителів, збільшилася кількість неоплачуваної роботи, погіршився психоемоційний стан вчительства. Вчителя розбудовують безпечне освітнє середовище, але усвідомлюють ризики, пов’язані з війною. (en) The purpose of the master's thesis is to analyze the functioning of general secondary education in the conditions of war and to characterize the peculiarities of the activities of pedagogical workers in the educational process of a particular educational institution. International and national monitoring studies conducted after the start of a full-scale invasion were considered, which analyzed the cost indicators of losses of educational infrastructure and material resources; changes in the contingent of students and teachers; changes in forms of education; changes in the educational process; an assessment of educational and training losses and possible ways of overcoming them was carried out. It was determined that during the war there was a significant reduction in the number of students, educational and educational losses and educational gaps increased significantly. It was determined that educational losses are losses at the level of the education system, which lead to the formation of educational losses and gaps. Educational losses are any loss of knowledge and skills, academic regression after certain intervals in education. And learning gaps are the differences between actual outcomes, a student's academic progress, and the expected outcomes set by the standards. During the war, all types of these losses increase. They have negative consequences both for society and for a specific person. The study of the peculiarities of the activities of pedagogical workers and the educational process in the conditions of war took place on the basis of Odesa Lyceum No. 16 of the Odesa City Council of the Odesa region. As a result of a survey of the educational staff of the institution, observation of the educational environment, interviews with the director of the educational institution, and focus group discussions, it was found that during the war: the working conditions of teachers worsened, the amount of unpaid work increased, and the psycho-emotional state of teachers worsened. Teachers are building a safe educational environment, but are aware of the risks associated with war.Документ Використання засобів доповненої реальності у навчанні фізики школі(2024) Зефірова, Юлія Олександрівна; Zefirova, Y.O.(ua) Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню використання засобів доповненої реальності у навчанні фізики. Об’єктом розгляду є процес навчання фізики в закладах загальної середньої освіти. Предметом – методика використання засобів доповненої реальності в освітньому процесі з фізики старшої школи. Основним завданням роботи було дослідження впливу доповненої реальності на навчально-пізнавальні компетентності учнів старшої школи та обґрунтування ефективності використання ARBook у навчанні фізики. У першому розділі розглянуто теоретичні основи використання доповненої реальності в освітньому процесі старшої школи, зокрема історію розвитку технології, її технічні засоби, впровадження в закладах освіти та аналіз системи ARBook. У другому розділі досліджено практичні аспекти використання доповненої реальності у навчанні фізики старшокласників, включаючи методи поєднання віртуального та реального, особливості змішаного навчання та розробку методичних рекомендацій. Кваліфікаційна робота викладена на 75 сторінках, містить 3 розділи, 22 ілюстрації, 4 таблиці, 66 джерел в переліку посилань. (en) The qualification work is devoted to the study of the use of augmented reality in teaching physics. The object of consideration is the process of teaching physics in secondary education institutions. The subject is the methodology for using augmented reality in the educational process of physics in high school. The main task of the work was to study the impact of augmented reality on the educational and cognitive competencies of high school students and to substantiate the effectiveness of using ARBook in teaching physics. The first section examines the theoretical foundations of using augmented reality in the educational process of high school, in particular the history of the development of technology, its technical means, implementation in educational institutions and analysis of the ARBook system. The second section examines the practical aspects of using augmented reality in teaching physics to high school students, including methods of combining virtual and real, features of blended learning and development of methodological recommendations. The qualification work is presented on 75 pages, contains 3 chapters, 22 illustrations, 4 tables, 66 sources in the list of references.Документ Розвиток пізнавальної активності учнів у навчанні природничих наук засобами інтерактивних технологій(2023) Діденко, Валерія Сергіївна(ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 014. Середня освіта (Природничі науки) – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2023. Головним завданням перед НУШ (новою українською школою) є організація навчального процесу, який є зорієнтований на комплексність: підготовку учнів старшої школи, цілісний і гармонійний розвиток та особистісне зростання. У цьому випадку велике значення надається використанню інтерактивного методу, основною метою якого є інтенсивний розвиток самостійної пізнавальної діяльності та особливості творчих здібностей учнів старшої школи. Одним із способів активізації пізнавальної діяльності учнів та сприяння їх активного, ґрунтовного та ефективного засвоєння учнями найважливіших знань, умінь та навичок з предмету є саме інтерактивний метод навчання. Тому, метою наукового дослідження є теоретико-методичне обґрунтування та розроблення методики розвитку пізнавальної активності учнів у навчанні природничих наук засобами інтерактивних технологій. Завдання дослідження: 1. Проаналізувати у науково-педагогічній літературі сутність поняття «пізнавальна активність», її особливості, структуру. 2. З’ясувати психолого-педагогічні особливості основи розвитку пізнавальної активності учнів у навчанні природничих наук засобами інтерактивних технологій. 3. Підібрати методики для розвитку пізнавальної активності учнів у навчанні природничих наук засобами інтерактивних технологій. 4. Виконати експериментальну перевірку ефективності розвитку пізнавальної активності учнів у навчанні природничих наук засобами інтерактивних технологій. Об’єкт дослідження – розвиток пізнавальної активності учнів у навчанні природничих наук. Предмет дослідження – методика розвитку пізнавальної активності учнів у навчанні природничих наук засобами інтерактивних технологій. Наукова новизна дослідження: − уточнено процес формування розвитку пізнавальної активності в учнів нового покоління підчас вивчення природничих наук з використанням інтерактивних технологій; − набула подальшого розвитку методика формування розвитку пізнавальної активності, за допомогою інтерактивних технологій. Практичне значення одержаних результатів полягає в: запропоновані в освітньому процесі приклади методики з наступними вправами: «Тропічний сад», «Привітання ліктями», «Літаючий килим», «Мій плакат», «Конструктор», «Ментальна карта», «Вільний лист», «Акваріум», «Бумеранг», «Гарячий стілець», «Дерево рішень», «Кейс-стаді», «Кубик блума», «Три речення», «Сорбонка», «інфо-здогадайка», «Автобусна зупинка», «Займи позицію» (шкала думок), «Сірники», «Земля, повітря, вогонь і вода», «Лабораторія», «Чемодан, кошик, м’ясорубка», «Все у мене в руках!», «Зарядка», «Анкета-газета», «Острови», «Яблунька»; запропоновані приклади тестувань з наступних тем: «Молекулярна фізика», «Неметалічні елементи, їхні сполуки у природі і техніці», «Молекулярний рівень». (en) Qualification work for a master's degree in 014 "Secondary Education (Natural Sciences)" – Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State University, Kropyvnytskyi, 2023. The main task of the new Ukrainian school is to organize an educational process that is focused on complexity: preparation of high school students, holistic and harmonious development, and personal growth. In this case, great importance is attached to the use of the interactive method, the main purpose of which is the intensive development of independent cognitive activity and personal creativity of high school students. One of the ways to intensify students' cognitive activity and promote their active, thorough and effective learning of the most important knowledge, skills and abilities in the subject is the interactive method of teaching. Therefore, the purpose of the research is to theoretically and methodologically substantiate and develop a methodology for the development of students' cognitive activity in teaching natural sciences using interactive technologies. Objectives of the study: 1. To analyze in the scientific and pedagogical literature the essence of the concept of "cognitive activity", its features, structure. 2. To find out the psychological and pedagogical features of the basis for the development of students' cognitive activity in teaching natural sciences by means of interactive technologies. 3. To select methods for the development of students' cognitive activity in teaching natural sciences using interactive technologies. 4. To perform an experimental test of the effectiveness of developing students' cognitive activity in teaching natural sciences using interactive technologies. The object of the study is the development of students' cognitive activity in teaching natural sciences. The subject of the study is the methodology of developing students' cognitive activity in teaching natural sciences using interactive technologies. Scientific novelty of the study: − clarified the process of forming the development of cognitive activity in new generation students in the study of natural sciences using interactive technologies; − the methodology of forming the development of cognitive activity using interactive technologies has been further developed. The practical significance of the results obtained is: examples of the methodology with the following exercises are proposed in the educational process: "Tropical Garden", "Elbow Greeting", "Flying Carpet", "My Poster", "Constructor", "Mental Map", "Free Letter", "Aquarium", "Boomerang", "Hot Chair", "Decision Tree", "Case Study", "Bloom Cube", "Three sentences", "Sorbonne", "Info-guess", "Bus stop", "Take a position" (scale of opinions), "Matches", "Earth, air, fire and water", "Laboratory", "Suitcase, basket, meat grinder", "Everything is in my hands! ", "Exercise", "Questionnaire-Gazette", "Islands", "Apple Tree"; examples of tests on the following topics are offered: "Molecular physics", "Non-metallic elements, their compounds in nature and technology", "Molecular level".
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »