Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка фахівців цифрових технологій до розробки віртуального викладача для гейміфікації освітнього процесу
    (2024) Булюбаш, Сергій Олегович; Bulyubash S.O.
    (ua) Метою магістерської роботи є дослідження методів підготовки фахівців цифрових технологій до розробки віртуального викладача, який сприяє гейміфікації освітнього процесу. Для досягнення цієї мети було поставлено наступні завдання:  проаналізувати сучасні підходи до навчання та впровадження гейміфікації;  визначити роль віртуального викладача у сучасній освітній системі;  розробити концепцію підготовки фахівців цифрових технологій до розробки віртуального викладача;  здійснити експериментальну апробацію запропонованої концепції. Об’єктом дослідження виступає процес підготовки фахівців цифрових технологій, які займаються створенням віртуальних викладачів. Предметом дослідження є методи та засоби підготовки таких фахівців, зокрема розробка їхніх компетентностей у галузі гейміфікації освітнього процесу. Вивчення методів підготовки фахівців є важливим етапом для забезпечення якості кінцевого продукту, оскільки успіх впровадження віртуального викладача значною мірою залежить від рівня кваліфікації спеціалістів, які працюють над його створенням. Елементи практичного значення. Практичне значення роботи полягає у можливості використання розроблених рекомендацій та підходів у підготовці майбутніх фахівців у галузі цифрових технологій. Результати дослідження можуть бути впроваджені в освітній процес ЗП(П-Т)О, які здійснюють підготовку спеціалістів з інформаційних технологій. Це дозволить підвищити якість навчання, забезпечити здобувачів освіти практичними навичками розробки сучасних технологій, що відповідають актуальним потребам освітнього середовища. Повний обсяг роботи – 85 стор., основний текст становить 65 стор. (en) The purpose of the master’s thesis is to study methods for preparing digital technology specialists for the development of a virtual teacher that promotes the gamification of the educational process. To achieve this goal, the following tasks were set:  Analyze modern approaches to learning and the implementation of gamification;  Determine the role of a virtual teacher in the modern educational system;  Develop a concept for preparing digital technology specialists for the development of a virtual teacher;  Conduct an experimental testing of the proposed concept. The object of the research is the process of preparing digital technology specialists who are engaged in the creation of virtual teachers. The subject of the research is the methods and means of training such specialists, in particular the development of their competencies in the field of gamification of the educational process. The study of methods for preparing specialists is an important stage for ensuring the quality of the final product, as the success of the implementation of a virtual teacher largely depends on the level of qualification of the specialists working on its creation. Elements of Practical Significance The practical significance of the work lies in the possibility of using the developed recommendations and approaches in the preparation of future specialists in the field of digital technologies. The results of the research can be implemented in the educational process of higher education institutions that train specialists in information technology. This will improve the quality of education and provide students with practical skills in developing modern technologies that meet the current needs of the educational environment. The full volume of the work is 85 pages, the main text is 65 pages.
  • Ескіз
    Документ
    Методика застосування 3D-мапінгу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти
    (2024) Малахатько, Олександр Олександрович; Malakhatko, O.O.
    (ua) Магістерська робота присвячена розробці методики застосування 3D-мапінгу в навчальних програмах закладів професійної (професійно-технічної) освіти (ЗП(ПТ)О). Мета дослідження – розробка методики застосування 3D-мапінгу в ЗП(ПТ)О та перевірка її ефективності у контексті розвитку цифрових і творчих навичок студентів. Завдання: 1) аналіз існуючих теоретичних та практичних підходів до використання 3D-мапінгу та інших мультимедійних технологій у навчанні; 2) дослідження сучасних тенденцій у професійній освіті, що підтримують інтеграцію 3D-мапінгу як навчального інструменту; 3) розробка і впровадження програми з використанням 3D-мапінгу, орієнтованої на розвиток професійних та творчих навичок студентів; 4) оцінка ефективності 3D-мапінгу у навчальних процесах через експериментальні заняття та аналіз результатів опитування; 5) надання методичних рекомендацій для викладачів щодо використання програмного забезпечення (HeavyM, Adobe After Effects, VPT, TouchDesigner, MapMap) у навчальних програмах. Об’єкт дослідження – освітній процес у закладах професійної (професійно–технічної) освіти з використанням цифрових технологій. Предмет дослідження – методика застосування 3D-мапінгу в освітньому процесі.. Елементи наукової новизни результатів дослідження: узагальнено сучасні підходи до реалізації 3D-мапінгу в освітньому процесі ЗП(ПТ)О в умовах цифрової трансформації суспільства; подальшого розвитку набула методика застосування 3D-мапінгу та використання цифрових технологій в освітньому середовищі ЗП(ПТ)О. Практичне значення роботи: реалізовано програму з використанням 3D-мапінгу, обрано та описано необхідні програмні засоби для створення візуальних ефектів; запропоновано використання 3D-мапінгу у процесі підготовки фахівців з області цифрових технологій та дизайну; розроблено проєкт 3D-мапінгу, який може бути використаний як приклад для здобувачів освіти та викладачів при навчанні 3D-мапінгу в ЗП(ПТ)О. Повний обсяг роботи 106 стор., основний текст становить 75 стор. (en) The master’s thesis is dedicated to the development of a methodology for applying 3D mapping in the educational programs of institutions of professional (vocational-technical) education (IP(VT)E). Research Aim – to develop a methodology for applying 3D mapping in IP(VT)E and to verify its effectiveness in the context of developing students’ digital and creative skills. Objectives: 1) analyze existing theoretical and practical approaches to the use of 3D mapping and other multimedia technologies in education; 2) study current trends in professional education that support the integration of 3D mapping as an educational tool;.; 3) develop and implement a program using 3D mapping aimed at developing students’ professional and creative skills; 4) evaluate the effectiveness of 3D mapping in educational processes through experimental classes and analysis of survey results; 5) provide methodological recommendations for teachers on the use of software (HeavyM, Adobe After Effects, VPT, TouchDesigner, MapMap) in educational programs. Object of Research – the educational process in institutions of professional (vocational-technical) education using digital technologies. Subject of Research – the methodology of applying 3D mapping in the educational process. Elements of Scientific Novelty of the Research Results: generalized modern approaches to the implementation of 3D mapping in the educational process of IP(VT)E in the conditions of digital transformation of society; the methodology of applying 3D mapping and the use of digital technologies in the educational environment of IP(VT)E has been further developed. Practical Significance of the Work: a program using 3D-mapping has been implemented, necessary software tools for creating visual effects have been selected and described; the use of 3D mapping in the process of training specialists in the field of digital technologies and design has been proposed; a 3D mapping project has been developed, which can be used as an example for students and teachers in teaching 3D mapping in IP(VT)E. The total volume of the work – 106 pages, the main text consists of 75 pages.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна підготовка фахівців цифрових технологій до викладання освітнього модуля «3Д друк»
    (2024) Онищенко, Владислав Юрійович; Onyshchenko, V.Yu.
    (ua) Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за спеціальністю 015 Професійна освіта (Цифрові технології). – Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка, Кропивницький, 2024. На сьогодні, технології 3D-друку є інноваційними, постійно розвиваються та вдосконалюються. Використовується 3D-друк в різних галузях, науки, техніки, виробництва, медицини та ін. Також важливу роль технології 3D-друку відіграють в освіті як сучасний елемент навчання. Тому, вивчення технологій 3D-друку, розробка методики підготовки фацівців є актуальною в освітньому процесі. Мета дослідження – є розробка та вивчення методики підготовки фахівців у сфері цифрових технологій до викладання освітнього модуля «3D-друк» Об’єкт дослідження – освітній процес підготовці фахівців цифрових технологій в умовах вищого навчального закладу. Предмет дослідження – професійна підготовка фахівців цифрових технологій до викладання освітнього модуля «3Д-друк». Елементи наукової новизни результатів дослідження: -реалізовано технічне завдання: описано сучасні технології 3D-друку, технічні можливості обладнання та матеріалів, особливості конструкторських рішень та функціональних можливостей 3D-принтерів. -запропоновано модель підготовки фахівців цифрових технологій до викладання 3D-друку. - подальшого розвитку набула методика використання 3D-друку в освітньому процесі підготовки фахівців цифрових технологій. Практичне значення роботи: розроблено конкретні методичні рекомендації та інструменти для впровадження методики у навчальні програми підготовки фахівців цифрових технологій. (en) Qualification work for obtaining a master's degree in the specialty 015 Professional Education (Digital Technologies). - Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State University, Kropyvnytskyi, 2024. Today, 3D printing technologies are innovative, constantly developing and improving. 3D printing is used in various fields, science, technology, production, medicine, etc. 3D printing technologies also play an important role in education as a modern element of learning. Therefore, the study of 3D printing technologies, the development of a methodology for training FAC specialists is relevant in the educational process. The purpose of the research is to develop and study the methodology for training specialists in the field of digital technologies to teach the educational module "3D printing" The object of the research is the educational process of training specialists in digital technologies in a higher educational institution. The subject of the research is the professional training of specialists in digital technologies to teach the educational module "3D printing". Elements of scientific novelty of the research results: -the technical task is implemented: modern 3D printing technologies, technical capabilities of equipment and materials, features of design solutions and functional capabilities of 3D printers are described. - a model for training specialists in digital technologies to teach 3D printing is proposed. - the methodology for using 3D printing in the educational process of training specialists in digital technologies has been further developed. Practical significance of the work: specific methodological recommendations and tools for implementing the methodology into the curricula for training specialists in digital technologies have been developed.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка фахівців цифрових технологій до використання елементів проєктної технології на заняттях за спеціалізацією
    (2024) Візер, Богдан Григорович; Vizer B. G.
    (ua) Магістерська робота присвячена підготовці фахівців цифрових технологій (ЦТ) до використання елементів проєктної технології (ПТ) на заняттях за спеціалізацією. Мета дослідження – розробка методики підготовки фахівців у галузі ЦТ до застосування проєктної діяльності у професійній освіті та перевірка її ефективності; створення навчального проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо» як прикладу інтеграції елементів ПТ в освітній процес. Завдання дослідження: 1) аналіз нормативно-правових документів, що регулюють освітню діяльність з підготовки фахівців ЦТ для забезпечення освітнього процесу в системі професійної освіти, а також вивчення сучасних тенденцій застосування ПТ; 2) розробка методики впровадження елементів ПТ на заняттях за спеціалізацією для підвищення рівня практичних знань та навичок здобувачів освіти; 3) вибір та обґрунтування компонентів для реалізації проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо», визначення можливостей інтеграції такого проєкту в освітній процес; 4) перевірка ефективності розробленої методики та оцінка рівня сформованих цифрових і професійних компетентностей у здобувачів освіти. Об’єкт дослідження – підготовка фахівців цифрових технологій (ЦТ) для забезпечення освітнього процесу в системі професійної освіти. Предмет дослідження – методика реалізації проектної технології на заняттях за спеціалізацією при підготовці фахівців цифрових технологій. Елементи наукової новизни результатів дослідження: систематизовано сучасні підходи до підготовки фахівців ЦТ щодо використання елементів ПТ під час проведення занять за спеціалізацією в умовах диджиталізації освіти; подальшого розвитку набула методика формування професійних компетентностей майбутніх фахівців ЦТ через інтеграцію елементів ПТ в освітні процеси спеціалізованих дисциплін. Практичне значення роботи: розроблено технічне завдання для навчального проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо», обрано необхідні компоненти; створено алгоритми та програмне забезпечення для роботи пристрою; запропоновано модель реалізації навчального проєкту «Wi-Fi інтернет-радіо», що охоплює основні етапи планування, виконання та презентації проєкту; запропоновано методичні рекомендації, що дозволяють підвищити рівень професійної компетентності здобувачів освіти у сфері ЦТ та сприяють розвитку навичок командної роботи, критичного мислення та проєктного підходу до вирішення практичних завдань. Повний обсяг роботи – 104 стор., основний текст становить 84 стор. (en) The master's thesis is devoted to the preparation of digital technology (DT) specialists to use elements of project technology (PT) in classes according to specialization. The purpose of the research is to develop a methodology for training specialists in the field of DT for the application of project activities in professional education and to check its effectiveness; creation of the educational project "Wi-Fi Internet Radio" as an example of the integration of PT elements into the educational process. Tasks: 1) analysis of regulatory and legal documents regulating educational activities for the training of DT specialists to ensure the educational process in the system of professional education, as well as the study of modern trends in the use of PT; 2) development of a methodology for the implementation of PT elements in classes according to specialization to increase the level of practical knowledge and skills of education seekers; 3) selection and justification of components for the implementation of the "Wi-Fi Internet Radio" project, determination of the possibilities of integrating such a project into the educational process; 4) verification of the effectiveness of the developed methodology and assessment of the level of formed digital and professional competences among the students of education. The object of the study is the training of digital technology specialists to ensure the educational process in the professional education system. The subject of the study is the method of implementation of project technology in classes by specialization in the training of specialists in digital technologies. Elements of scientific novelty of the research results: systematized modern approaches to the training of DT specialists regarding the use of PT elements during specialization classes in the conditions of digitalization of education; the method of forming the professional competences of future specialists in DT through the integration of PT elements into the educational processes of specialized disciplines gained further development. Practical meaning of work: the technical task for the educational project "Wi-Fi Internet Radio" was developed, the necessary components were selected; created algorithms and software for device operation; a model of implementation of the educational project "Wi-Fi Internet Radio" is proposed, covering the main stages of planning, implementation and presentation of the project; methodical recommendations are proposed, which allow to increase the level of professional competence of the students of education in the field of DT and contribute to the development of teamwork skills, critical thinking and a project approach to solving practical tasks. The full volume of the work is 104 pages, the main text is 84 pages.
  • Ескіз
    Документ
    Професійна підготовка фахівців цифрових технологій до редагування, налаштування та наповнення веб-сайтів
    (2024) Колісник, Людмила Олександрівна; Kolisnyk, L. O.
    (ua) Актуальність професійної підготовки фахівців цифрових технологій полягає в умінні налаштовувати, редагувати, наповнювати веб-сайти, в умінні добирати комплекс матеріалів для наповнення, налаштовувати відображення інформації на веб-сайтах, поєднувати ці уміння з формуванням системи знань в освітньому процесі. Підготовка фахівців цифрових технологій є важливою основою впровадження цифрових технологій в освітнє середовище та покращення якості освіти. Мета дослідження – проаналізувати, які інструменти використовують фахівці цифрових технологій для редагування та наповнення веб-сайтів в професійній діяльності, які засоби покращують професійну підготовку фахівця. Розробити веб-сайт фахівця цифрових технологій, використовуючи інструменти редагування та налаштування. Об'єкт дослідження - освітній процес у закладах професійно-технічної та фахової передвищої освіти. Предмет дослідження- методика професійної підготовки фахівців цифрових технологій з виготовлення та налаштування веб-сайтів в закладах професійної освіти. Завдання : 1. Дослідити ефективність розвитку цифрових освітніх середовищ, що потребують наявності розвинутої технології створення та налаштування веб-сайтів, переліку цифрового обладнання, планування та розвитку цифрового потенціалу й формування на цій основі методики професійної підготовки фахівців цифрових технологій. 2. Створити технологію освітнього наповнення, підготовки інструментів і безпечних веб-платформ яка відповідає стандартам приватності та етики. 3. Сформувати засади удосконалення методики формування цифрових умінь і компетентностей Елементи наукової новизни результатів дослідження: полягає в: - вивченні і систематизації джерельної бази, на основі яких виокремлено засади розробки методика професійної підготовки фахівців цифрових технологій з виготовлення та налаштування веб-сайтів, як засобу формування у здобувачів освіти предметних цифрових компетентностей; - створено та апробовано для подальшого розвитку методику застосування програмних засобів, проектування та розвитку хмаро зорієнтованого навчального середовища в професійних закладах, на прикладі застосування наступних видів хмарних послуг SaaS, РааS та IaaS; Практичне значення роботи : розроблено й апробовано технологію виготовлення та налаштування веб-сайтів у професійній підготовці фахівців цифрових технологій та методику впроваджено сайту в освітній процес закладів професійної освіти. Основні результати дослідження обговорені в ході виробничих практик в інформаційному відділі ЦДУ ім. В. Винниченка, під час виробничої (педагогічної) практики на базі Кропивницького вищого професійного училища. Визначено види сайтів, вимоги до їх структури, класифікацію та засоби створення різних видів сайтів. Розглянуто вимоги до створення веб-сайтів, засоби та інструменти створення та редагування контенту на сайтах для роботи фахівців цифрових технологій. Особливості підготовки інформації та поширені помилки під час розробки сайту фахівцями та розробниками сайтів в інтернет мережі. Перевірено вплив інформації на розробку сайту та засоби створення сайту в освітньому процесі професійно-технічного закладу. Використання конкретно-наукових методів дослідження в підготовці фахівців цифрових технологій. Проаналізовано виробничий та освітній процеси для визначення матеріалів наповнення та редагування веб-сайтів. Перевірено засоби для налаштування сайтів освітнього закладу професійної освіти, використання інструментів для створення сайту фахівцями цифрових технологій. Розроблено сайт для демонстрації та аналізу його наповнення в освітньому навчальному середовищі під час підготовки фахівців цифрових технологій. Повний обсяг роботи – 132 стор., основний текст становить 85 стор. У роботі подано 1табл., 48 рис. (en) The relevance of the professional training of digital technology specialists lies in their ability to configure, edit, and populate websites, select a comprehensive set of materials for content creation, adjust the display of information on websites, and integrate these skills into an educational knowledge system. The training of digital technology specialists forms an essential basis for integrating digital technologies into the educational environment and improving the quality of education. Research Aim: To analyze the tools used by digital technology specialists for editing and populating websites in their professional activities and identify methods to enhance professional training. Additionally, to develop a website for digital technology specialists using editing and configuration tools. Research Object: The educational process in vocational and pre-tertiary educational institutions. Research Subject: The methodology of professional training for digital technology specialists in creating and configuring websites within vocational education institutions. Objectives: Examine the effectiveness of developing digital educational environments that require advanced website creation and configuration technologies, a range of digital equipment, digital potential planning, and the development of a methodology for training digital technology specialists. Develop a technology for educational content creation, preparation of tools, and secure web platforms that meet privacy and ethical standards. Establish principles for improving the methodology for developing digital skills and competencies. Scientific Novelty of Research Results: The novelty lies in: The study and systematization of source materials, which formed the basis for developing a methodology for the professional training of digital technology specialists in website creation and configuration as a means of forming students' subject-specific digital competencies. The creation and testing of a methodology for applying software tools, designing, and developing cloud-oriented learning environments in vocational institutions, with examples of SaaS, PaaS, and IaaS cloud services. Practical Significance: A technology for website creation and configuration has been developed and tested for the professional training of digital technology specialists. The methodology was implemented in the educational process of vocational education institutions. Main Research Results: The results were discussed during industrial internships in the Information Department of the Central Ukrainian State University named after V. Vynnychenko and during pedagogical practice at Kropyvnytskyi Higher Vocational School. Key achievements include: Identifying types of websites, requirements for their structure, classifications, and tools for creating various types of websites. Reviewing requirements for website creation, tools, and methods for editing content for digital technology specialists. Analyzing common errors in website development and preparation of information for websites by specialists and developers. Assessing the influence of information and tools on website creation in the educational process of vocational institutions. Developing and testing methods for configuring educational websites and using tools to create sites for digital technology specialists. Creating a website for demonstration and analyzing its content within an educational environment during the training of digital technology specialists. Work Volume: The total volume is 132 pages, with the main text comprising 85 pages. The work includes 1 table and 48 figures.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виробничої практики за спеціалізацією. Частина 2
    (ІВ ЦДУ імені Володимира Винниченка, 2024)
    У методичних рекомендаціях викладено програму виробничої практики, що проводиться в Департаменті кіберполіції Національної поліції України та інших установах, що здійснюють діяльність у сфері кібербезпеки, інформаційних технологій і цифрової безпеки. Наведено методичні вказівки щодо підготовки до практики, її проходження та оформлення звітної документації. Видання розраховане на студентів закладів вищої освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Професійна освіта (Цифрові технології)» на першому (бакалаврському) рівні вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендацій з виробничої (педагогічної) практики для студентів спеціальності 015 Професійна освіта
    (ІВ ЦДУ, 2024) Садовий, Микола Ілліч; Соменко, Дмитро Вікторович; Трифонова, Олена Михайлівна; Щирбул, Олександр Миколайович
    Відповідно до Стандарту спеціальності 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями) спеціалізація: 015.39 Цифрові технології, освітньої програми та навчального плану підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти педагогічна практика є складовою частиною підготовки випускників до викладацької діяльності. Мета педагогічної практики полягає у набутті студентами практичних навичок та досвіду викладацької роботи у закладах освіти, де зможуть працювати випускники після отримання диплома бакалавра. Методичні рекомендації складено відповідно до Положення про організацію практичної підготовки в Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка. Рекомендовано для студентів закладів вищої освіти галузі знань 01 Освіта / Педагогіка предметних спеціальностей Професійна освіта (Цифрові технології) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Формування складових елементів STEM-компетентності учнів під час вивчення фізики засобами цифрових технологі
    (Видавничий дім «Гельветика», 2023) Донець, Ігор Петрович; Донець, Наталія Володимирівна; Трифонова, Олена Михайлівна; Donets, Ihor; Donets, Nataliia Volodymyrivna; Tryfonova, Olena Mykhaylivna
    (ua) Роль цифрових технологій в освітньому процесі нині стає все більш вагомою та невід’ємною частиною формування компетентностей учнів у різних науках і дисциплінах. Особливо важливим є їх вплив на вивчення природничих наук, зокрема фізики, оскільки ця дисципліна вимагає розвитку аналітичного мислення, технічних навичок та здатності до розв’язання складних завдань. Цифрові технології сприяють підвищенню інтерактивності уроків фізики. Використання віртуальних лабораторій, симуляцій та інтерактивних програм дозволяє учням експериментувати та спостерігати за фізичними явищами у безпечному середовищі. Це сприяє зрозумінню та пам’ятанню матеріалу, а також розвиває навички самостійної роботи та критичного мислення. Важливою складовою формування STEM-компетентності є використання програмування та робототехніки у навчанні фізики. Це дозволяє учням створювати власні експерименти, моделі та проекти, що сприяє розвитку творчого мислення, інженерних навичок та здатності до роботи в команді. Важливим виступає зв’язок фізики з іншими STEM-дисциплінами, а цифрові технології допомагають відзначити цей зв’язок. Учні можуть вивчати фізику, використовуючи приклади з математики, хімії та інженерії, що робить навчання більш цікавим та зрозумілим. Формування STEM-компетентності учнів під час вивчення фізики за допомогою цифрових технологій є актуальною та необхідною завданням у сучасній освіті. Це сприяє розвитку глибокого розуміння фізичних явищ, розширенню навичок учнів у сфері науки та технології, що, у свою чергу, підготовлює нове покоління фахівців для розвитку сучасного суспільства. (en) The role of digital technologies in the educational process is now becoming an increasingly significant and integral part of the formation of students’ competencies in various sciences and disciplines. Their influence on the study of natural sciences, in particular physics, is especially important, since this discipline requires the development of analytical thinking, technical skills and the ability to solve complex problems. Digital technologies contribute to increasing the interactivity of physics lessons. The use of virtual laboratories, simulations and interactive programs allows students to experiment and observe physical phenomena in a safe environment. This helps to understand and remember the material, and also develops the skills of independent work and critical thinking. An important component of the formation of STEM competence is the use of programming and robotics in teaching physics. It allows students to create their own experiments, models and projects, which promotes creative thinking, engineering skills and the ability to work in a team. The connection between physics and other STEM disciplines is important, and digital technologies help to mark this connection. Students can study physics using examples from mathematics, chemistry and engineering, making learning more interesting and understandable. Formation of STEM competence of students during the study of physics with the help of digital technologies is a relevant and necessary task in modern education. This contributes to the development of a deep understanding of physical phenomena, the expansion of students’ skills in the field of science and technology, which, in turn, prepares a new generation of specialists for the development of modern society.
  • Ескіз
    Документ
    Цифрові технології та засоби їхньої реалізації в технологічній підготовці старшокласників
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Рябець, Сергій Іванович; Осика, Денис Олександрович; Ryabets, Serhiy Ivanovych; Osyka, Denys Oleksandrovych
    (ua) Стаття присвячена проблемі формування цифрової компетентності учнів закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО) в процесі трудової підготовки. Сучасний розвиток інформаційного суспільства вимагає ефективних підходів та застосування відповідних програмних засобів для реалізації завдань з підготовки молоді до існування в умовах всеохоплюючої цифровізації. Саме огляду сучасних програмних продуктів, що можуть бути використані на уроках технологій, присвячена дана робота. Зважаючи на те, що цифрова компетентність може бути реалізована у процесі застосуванні таких підходів, як комп’ютерно-асистоване проєктування, програмування мікроконтролерів, робота з 3D-принтерами, використання програм для аналізу даних тощо, авторами були розглянуті можливості програм AutoCAD, Tinkercad, LEGO Mindstorms, Arduino, Microsoft Teams, Slack, Google Analytics, Tableau та наведені приклади їхньої реалізації на уроках технологій. У залежності від призначення конкретних програм їх можна використовувати для окремих етапів (видів робіт) проєктної діяльності учнів або в цілому за увесь період навчання. Крім того, наголошено, що використання 3D-принтерів дозволяє учням втілювати свої проєкти в реальні фізичні об’єкти, що дає змогу глибше зрозуміти процеси дизайну та виробництва. На уроках 3D-принтери можуть бути використані у проєктах з промислового дизайну, розробляти та створювати прототипи нових виробів із застосуванням відповідних програм 3D моделювання та цифрових інструментів, що, в свою чергу вимагає розуміння програмних продуктів та вміння ефективно застосовувати цифрові технології для вирішення практичних завдань. Отже, формування цифрової компетентності, зокрема на уроках технологій, охоплює знайомство з цифровими інструментами (програмами) для моделювання, проєктування, візуалізації та аналітики (обробка даних, інтерпретація, оптимізація тощо). Опанування ж такими вміннями та навичками крім технічного розвитку учнів сприяють розвитку критичного мислення, здатності до інновацій та креативності, мотивації до самоосвіти та свідомого вибору майбутньої професії. (en) The article is devoted to the problem of formation of digital competence of students in ZZSO in the process of labor training. The modern development of the information society requires effective approaches and the use of appropriate software tools to implement the tasks of preparing young people for existence in the context of comprehensive digitalization. It is the review of modern software products that can be used in technology lessons that this work is devoted to. Due to the fact that digital competence can be realized by applying approaches such as computer-assisted design, programming microcontrollers, working with 3D-printerami, using programs for data analysis, etc., the authors considered the capabilities of AutoCAD, Tinkercad, LEGO Mindstorms, Arduino, Microsoft Teams, Slack, Google Analytics, Tableau and examples of their implementation in technology lessons. Depending on the purpose of specific programs, they can be used for individual stages (types of work) of project activities of students or for the whole period of study. In addition, it is emphasized that the use of 3D printers allows students to translate their projects into real physical objects, which allows a deeper understanding of design and production processes. 3D printers can be used in industrial design projects, develop and prototype new products using appropriate 3D modeling programs and digital tools, which in turn requires an understanding of software products and the ability to effectively apply digital technologies to solve practical problems. Thus, the formation of digital competence, in particular in the lessons of technology, includes familiarity with digital tools (programs) for modeling, design, visualization and analytics (data processing, interpretation, optimization, etc.). Mastering such skills in addition to the technical development of students contribute to the development of critical thinking, ability to innovation and creativity, motivation for self-education and conscious choice of future profession.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості методики використання проєктних технологій у позаурочній діяльності в професійно-технічній освіті
    (Видавничий дім «Гельветика», 2024) Садовий, Микола Ілліч; Трифонова, Олена Михайлівна; Губенко, Владислав Андрійович; Sadovyi, Mykola Illich; Tryfonova, Olena Mykhaylivna; Hubenko, Vladyslav Andreyovych
    (ua) Стрімкий розвиток технологій та суспільства в цілому вимагає перегляду та вдосконалення методик навчання та організації освітнього процесу в закладах професійної (професійно-технічної) освіти, зокрема і під час позаурочної роботи. Актуальність використання проєктних технологій у позаурочній роботі в системі професійної (професійно-технічної) освіти обумовлена сучасними вимогами до підготовки кваліфікованих фахівців, здатних адаптуватися до швидкозмінних умов ринку праці. Проєктні технології, як інноваційний метод навчання, сприяють розвитку критичного мислення, креативності та навичок командної роботи, що є ключовими для ефективного виконання професійних обов’язків. Позаурочна робота надає можливість практичного застосування знань і навичок, отриманих в освітньому процесі, що підвищує мотивацію здобувачів освіти та їхню підготовку до реальних виробничих умов. Крім того, впровадження проєктних технологій у позаурочній роботі сприяє інтеграції освітнього процесу з потребами роботодавців, забезпечуючи тісніший зв’язок між теоретичним навчанням і практичною підготовкою фахівців. Метою дослідження є виявлення та обґрунтування ролі проєктних технологій у підвищенні ефективності організації позаурочної роботи в системі професійної (професійно-технічної) освіти, а також розробка рекомендацій щодо їхнього впровадження для формування у здобувачів освіти практичних навичок, критичного мислення та готовності до професійної діяльності в умовах сучасного ринку праці. Як приклад реалізації проєктних технологій у системі професійної (професійно-технічної) освіти у статті розглянуто проєкт «Дослідницький стенд для освоєння принципів будови та роботи ПК». Проведені за підсумками використання розробленого стенду зрізи знань здобувачів освіти щодо будови комп’ютера показали позитивну динаміку знань здобувачів освіти. (en) The rapid development of technologies and society as a whole requires revision and improvement of teaching methods and organization of the educational process in professional (vocational and technical) education institutions, in particular during extracurricular work. The relevance of the use of project technologies in extracurricular work in the system of professional (vocational and technical) education is due to modern requirements for the training of qualified specialists who are able to adapt to the rapidly changing conditions of the labor market. Project technologies, as an innovative method of learning, contribute to the development of critical thinking, creativity and teamwork skills, which are key to the effective performance of professional duties. Extracurricular work provides an opportunity for practical application of knowledge and skills acquired in the educational process, which increases the motivation of students and their preparation for real industrial conditions. In addition, the implementation of project technologies in extracurricular work contributes to the integration of the educational process with the needs of employers, ensuring a closer connection between theoretical training and practical training of specialists. The purpose of the study is to identify and substantiate the role of project technologies in increasing the effectiveness of the organization of extracurricular work in the system of professional (vocational and technical) education, as well as the development of recommendations for their implementation for the formation of students of education practical skills, critical thinking, and readiness for professional activity in the conditions of modern`s labor market. As an example of the implementation of project technologies in the system of professional (vocational and technical) education, the article considers the project "Research stand for mastering the principles of PC construction and operation". Based on the results of the use of the developed stand, slices of the knowledge of the students regarding the structure of the computer showed a positive dynamic of the knowledge of the students.