Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
25 результатів
community.search.results.head
Документ Розв’язування задач інтегративного змісту: контекст підготовки вчителів математики та економіки(2023) Пасічник, Наталя Олексіївна; Ріжняк, Ренат Ярославович; Яременко, Юрій Вікторович(ua) Стаття присвячена висвітленню методики реалізації інтегративного підходу через формування у майбутніх вчителів математики та економіки здатностей організовувати розв’язування та дослідження задач інтегративного змісту з математики та економіки. Одним із завдань математико-економічної підготовки майбутніх вчителів математики та економіки є формування у них готовності до застосування здобутих знань, що забезпечується прикладною спрямованістю навчання і реалізується через розв’язуванню задач прикладного характеру. В ході експериментального дослідження використовувалися як теоретичні методи – аналіз психолого-педагогічної та фахової літератури з проблеми дослідження, так і емпіричні – педагогічне спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю учнів, бесіди з вчителями математики та економіки. В результаті аналізу розв’язування задачної серії та доповнення «множини задач» новими напрямками аналізу компонентів змісту матеріалу авторами були сформульовані такі методичні умови: а) формування інтегрованого образу задачної теми відбувається у результаті вибору необхідної та виправданої цілями навчального процесу «множини задач»; б) вибір конкретної задачі або «множини задач» даної задачної теми проводиться з врахуванням загальної мети організації підготовки фахівців у конкретно вибраному її епізоді; в) при формуванні інтегрованого образу задачної теми шляхом породження необхідної «множини задач» доцільно організувати процес мисленого об’єднання компонентів інтегрованого образу задачної теми за їх істотними ознаками; а тому при проведенні описаної навчальної роботи продуктивним для використання є метод узагальнення; г) у процесі безпосереднього формування інтегрованого образу задачної теми відбувається систематизація – об’єднання класів компонентів інтегрованого образу в єдину цілісність з подальшим синтезом нових знань. При дотриманні сформульованих методичних умов організація роботи над породженою задачною темою «множиною задач» буде набувати методичної доцільності у контексті формування у майбутніх вчителів математики та економіки здатностей інтегративної діяльності при продуктивному оперуванні задачним матеріалом. (en) The article is dedicated to highlighting the methodology of implementing an integrative approach by shaping the organization skills of the future teachers of mathematics and economics to solve and research the problems of integrative content in mathematics and economics. In the course of the experimental research, the theoretical methods were used – the analysis of psychological-pedagogical and professional literature on the research problem, as well as the empirical – pedagogical observation of the educational and cognitive activity of the students, conversations with the teachers of mathematics and economics. As a result of the analysis of solving the problem series and supplementing the "set of tasks" with new the directions of analysis of the components of the content of the material, the authors formulated the following methodological conditions: a) the formation of an integrated image of the task topic occurs as a result of the selection of the "set of tasks" necessary and justified by the goals of the educational process; b) the selection of a specific task or "set of tasks" of a given topic is carried out taking into account the general goal of the organization of the specialists training in a specifically selected episode; when forming an integrated image of the task topic by generating the necessary "set of tasks" it is important to organize the process of the mental unification of the components of the integrated image of the problem topic according to their essential features; and therefore, when conducting the described educational work, the method of generalization is productive for the usage: d) in the process of direct formation of an integrated image of the problem topic, systematization takes place – the unification of the classes of the components of the integrated image into a single whole with the further synthesis of new knowledge. Complying to the formulated methodological conditions the organization of work on a “set of tasks” will acquire the methodological expediency in the context of the formation of the abilities of integrative activity in the future teachers of mathematics and economics during the productive handling of the task material.Документ The Role of the Integrated Image of the Problem Solving Method in the Realization of the Mathematics Teaching Continuity(2022) Ботузова, Юлія Володимирівна; Ріжняк, Ренат Ярославович; Яременко, Юрій Вікторович; Botuzova, Yuliia; Rizhniak, Renat; Yaremenko, Yurii(en) In the article we investigated the problem of forming in students' minds an integrated image of the way of solving mathematical problems. There were considered the possibilities of realization of intrasubject integration in the process of studying math. The methodical conditions under which due to the integrated image of the method of solving the problem the realization of the continuity of teaching mathematical disciplines during the transition from school to university was revealed. We have chosen the method of completing the square to describe the authors' methods of teaching math. Curricula and school textbooks currently in force in Ukraine were analyzed. We also considered universities' curricula of Mathematical Analysis. An experimental study with students on the formation of an integrated image of the method of solving problems, which showed positive dynamics and proved the effectiveness of the developed methodology. It was concluded that the formation of an integrated image of the method of solving problems during a long study of mathematics was possible with the correct choice of problems that are solved in a given way; application of the system of didactic principles, in particular systematicity, consistency and perspective; constant generalization and systematization of knowledge, skills and abilities of students.Документ Застосування програми Geogebra у процесі вивчення розділів «многогранники» та «тіла обертання»(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Яременко, Юрій Вікторович; Яременко, Юрий Викторович; Yaremenko, Yurii Viktorovich; Овсянік, Тетяна Сергіївна; Овсяник, Татьяна Сергеевна; Ovsianik, Tetiana Sergiivna(uk) Школа в усі часи була і залишається своєрідною моделлю, дзеркалом, яке відбиває життя і проблеми свого суспільства. Ідея втілення інноваційних технологій в навчання передбачає досягнення мети високоякісної освіти, тобто освіти конкурентноздатної, спроможної забезпечити кожній людині умови для самостійного досягнення тієї чи іншої цілі, творчого самоутвердження у різних соціальних сферах. Інтерактивні технології у навчанні допомагають краще осмислити навчальний матеріал, розвивають комунікативні навички та активність, створюють можливості для самостійних досліджень. Одним з таких середовищ динамічної математики є GeoGebra. В статті розглянуті різнопланові функціональні можливості даного середовища, які доцільно використовувати при побудові геометричних тіл. Зокрема таких як розгортки, перерізи та комбінації геометричних тіл.Документ Аналіз тестових завдань для оцінювання загальнопедагогічної компетентності вчителів в умовах післядипломної педагогічної освіти засобами IRT(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Яременко, Людмила Іванівна; Яременко, Людмила Ивановна; Yaremenko, Liudmyla Ivanivna; Кендюхова, Антоніна Анатоліївна; Кендюхова, Антонина Анатольевна; Kendyuhova, Antonina Anatoliivna; Яременко, Юрій Вікторович; Яременко, Юрий Викторович; Yaremenko, Yurii Viktorovich(uk) Стаття присвячена аналізу тестових завдань, сконструйованих для оцінювання загальнопедагогічної компетентності вчителів в умовах післядипломної педагогічної освіти, засобами сучасної теорії тестування IRT, яка дала можливість визначити оцінки латентних параметрів випробовуваних і параметрів складності завдань тесту. Характеристичні криві рівня трудності завдань тесту та рівня підготовки учасників тестування були побудовані з використанням моделі Раша. Аналіз їх взаємного розташування дозволив намітити шляхи подальшого удосконалення тесту, створити паралельні варіанти тестів і сформувати систему завдань зростаючої складності (від простих, репродуктивного рівня, до проблемних, що потребують здійснення аналітико-пошукової діяльності, творчого підходу), ефективну для оцінки рівня педагогічної підготовки кожного здобувача освіти. Калібровані тестові завдання занесені в банк завдань з педагогіки і використовуються у освітньому процесі.Документ Мінори третього порядку нетерових багаторядних кілець(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Яременко, Юрій Вікторович; Шторфунова, Ганна Василівна(ua) Описано мінори третього порядку нетерових багаторядних кілець.Документ Використання програми geogebra при викладанні геометрії(2019) Яременко, Юрій Вікторович; Yaremenko, Y(ua) В умовах швидкого розвитку інформаційно-комунікаційних технологій та сучасного про-грамного забезпечення важливе місце займає процес використання їх у системі освіти, оскі-льки якісне викладання навчальних дисциплін не може здійснюватися без використання засо-бів і можливостей, які надаються інформацій-но-комунікаційними технологіями та мережею Інтернет. При вивченні геометрії можна вико-ристовувати різні типи навчальних програм, але особливо важливими для геометрії є такі функції програмного забезпечення, які можуть демонструвати не тільки результат процесу побудови геометричних фігур, а й дають мож-ливість показати послідовність їх виконання − динаміку побудови цих зображень, а потім ще й зміну побудованого зображення при зміні зада-них елементів фігури. До таких програм відно-ситься інтерактивна програма GeoGebra. У статті приведено приклад використання про-грами GeoGebra при побудові перерізу піраміди.Документ Тестування як засіб контролю навчальних досягнень першокурсників з геометрії(ФОП Гордієнко Є. І., 2019) Яременко, Юрій Вікторович; Токарь, В. В.; Яременко, Людмила Іванівна; Yaremenko, Y,; Tokar, V.; Yaremenko, L.(ua) У публікації розглядається тестування першокурсників як засіб контролю їх навчальних досягнень з геометрії. Аналіз якості тестових завдань зроблено за класичною теорією.Документ Педагогічне тестування студентів з інтегрованого курсу «Алгебра та геометрія»(ФОП Гордієнко Є. І., 2019) Яременко, Людмила Іванівна; Олефіренко, В. Ю.; Яременко, Юрій Вікторович; Яременко, Людмила Ивановна; Олефиренко, В. Ю.; Яременко, Ю. В.; Yaremenko, L.; Olefirenko, V.; Yaremenko, Y.(ua) Висвітлено актуальні питання педагогічного тестування студентів фізико-математичного факультету під час вивчення інтегрованого курсу «Алгебра та геометрія».Документ Алгебра та геометрія(ЦДПУ ім. В.Винниченка, 2019) Яременко, Юрій Вікторович; Яременко, Людмила ІванівнаУ даному посібнику розглядаються основні поняття лінійної алгебри та аналітичної геометрії з таких тем: матриці й визначники, системи лінійних рівнянь і методи їх розв’язування, елементи векторної алгебри та метод координат, пряма лінія та площина. Матеріал з указаних тем викладено в обсязі, передбаченому навчальними програмами для студентів, що навчаються на фізико-математичному факультеті Центральноукраїнського державного педагогічного університету ім. Володимира Винниченка за освітніми програмами Середня освіта (Фізика та Математика) та Статистика (Фінансова, страхова та комп’ютерна статистика). З кожної теми наведено розв’язання типових прикладів, підібрано вправи для аудиторної та домашньої роботи.Документ Використання інформаційно-комунікаційних технологій при зображенні фігур в геометрії(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Яременко, Юрій Вікторович; Яременко, Юрий Викторович; Yaremenko, Yurii Viktorovich; Гелевер, Ірина Геннадіївна; Гелевер, Ирина Геннадьевна; Helever, Iryna Hennadiyivn(uk) Стрімкий розвиток інформаційних технологій є одним з факторів розвитку світового співтовариства. Застосування комп'ютерної техніки робить заняття з геометрії більш яскравими та насиченими. На таких заняттях учні і студенти працюють активніше, в них розвивається допитливість, прагнення до глибшого пізнання предмету, потреба в самоосвіті, позитивне ставлення до навчання, що, безумовно, підвищує ефективність навчання. Сучасні комп'ютерні технології надають величезні можливості для забезпечення наочності на уроках. Для зображення геометричних фігур можна використовувати різні програмно-педагогічні засоби. В статті розглянуто приклад використання однієї з інтерактивних геометричних програм GeoGebra, яка дає можливість показати послідовність виконання зображень геометричних фігур. На конкретному прикладі показано динаміку побудови зображення перерізу трикутної призми.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »