Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
20 результатів
Фільтри
Налаштування
community.search.results.head
Документ Формування полікультурної компетентності вчителів у сучасному освітньому просторі особливості та виклики(2023) Чінчой, Олександр Олександрович; Клепар, Марія Василівна; Стинська, Вікторія Володимирівна; Chinchoy, Oleksandr Oleksandrovich; Klepar, Mariia Vasylivna; Stynska, Viktoriia Volodymyrivna(ua) Статтю присвячено актуальній проблемі формування полікультурної компетентності вчителів у сучасному освітньому просторі. Визначено, що компетентнісний підхід у освіті переміщує акценти з процесу накопичення нормативно визначених знань, умінь і навичок в площину формування й розвитку в учнів та студентів здатності практично діяти і творчо застосовувати набуті знання і досвід у різних ситуаціях. Проаналізовано мету, зміст, функції полікультурної компетентності вчителя, різні підходи до трактування категорії «полікультурна компетентність». Узагальнено, що полікультурна компетентність - це інтегрована риса особистості, яка формується в процесі навчання і включає в себе комплекс полікультурних знань, навичок, інтересів, потреб, мотивів, цінностей, полікультурних якостей, досвіду, соціальних норм і правил поведінки, необхідних для повсякденного життя та діяльності в сучасному багатокультурному суспільстві. Ця компетентність проявляється у здатності особистості ефективно вирішувати завдання суспільної діяльності через позитивну взаємодію з представниками різних культур. Враховуючи, що головною метою системи формування полікультурної компетентності є підготовка високоосвіченої особистості, яка здатна до творчої діяльності, готова до самореалізації та самовизначення в різних сферах життя, вільна від негативних етнокультурних стереотипів, та має світогляд громадянина світу, який відчуває загальнолюдську відповідальність за майбутнє нашої планети, виокремлено професійно значущі якості полікультурно компетентного педагога: творче ставлення до професійної діяльності; прагнення до новаторства на базі сучасних наукових знань; гуманістичний характер спілкування з учнями; усвідомлення себе носієм національної культури і полікультурності, посередником між культурою і освітою; усвідомлення педагогом важливості національного й полікультурного для розвитку особистості. Зроблено висновок, що враховуючи соціокультурний та культурологічний контексти професійної педагогічної діяльності, можна зробити висновок, що рівень професіоналізму учителя визначається ступенем сформованості його полікультурної компетентності, яка сприяє конструювання взаємин на основі системного утворення «особистість-особистість», культурних способів спілкування та взаємодії.Документ Шкільний гурток цифрової фоторафії(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Чінчой, Олександр Олександрович; Кононенко, Сергій Олексійович(uk) У статті розглянуто окремі дидактичні питання організації і роботи шкільного гуртка цифрової фотографії. Описано технологію створення учнями наочних матеріалів для уроків фізики.Документ Формування фізичних знань при вивчення електротехнічних робіт в шкільному курсі «технології»(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2009) Кононенко, Сергій Олексійович; Чінчой, Олександр Олександрович(uk) У статті запропоновано використання енергетичного підходу при формуванні в учнів фізичних понять при вивченні ними електротехнічних робіт у шкільному курсі «Технології»Документ Ознайомлення учнів із сучасними агротехнологіями як засіб формування соціальної і громадської компетентності на уроках фізики(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Чінчой, Олександр Олександрович; Чинчой, Александр Александрович; Chinchoy, Alexander Alexandrovich(ua) У статті розглянуто дидактичні питання формування уявлень учнів загальноосвітньої школи про перспективні технології в агропромисловому секторі та їх значення в розв’язанні сучасних соціально-економічних проблем. Продемонстровано, що вивчення такого матеріалу забезпечить формування соціальної та громадської компетентності учнів профільної школи й сприятиме їх професійній орієнтації.Документ Формування практичних умінь використання сучасних інформаційних технологій на заняттях шкільного гуртка з моделювання і пілотування мультикоптерів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Чінчой, Олександр Олександрович; Чинчой, Александр Александрович; Chinchoy, Alexander Alexandrovich(uk) У статті розглянуто дидактичні питання організації й роботи шкільного гуртка з моделювання та пілотування безпілотних літальних апаратів. Метою занять гуртка є виховання творчої особистості учнів у процесі ознайомлення з основами авіаційних наук і технологій, засвоєння технологічних прийомів, умінь і навиків проєктування, виготовлення та запуску моделей. Продемонстровано, що формування практичних умінь використання сучасних інформаційних технологій у гуртковій роботі сприяє впровадженню нового підходу до навчання підлітків й ознайомлює їх з новітніми технологіями: конструкцією БПЛА, елементами складання, налаштування й керування. Наголошено, що шкільний гурток «Моделювання й пілотування мультикоптерів» формує інтегральні навики, дозволяє школяреві оволодіти елементами радіоелектроніки й розвинути навики конструювання та програмування. Констатовано також, що до гурткової роботи важливо залучати широкий загал учнів, оскільки вона сприяє підготовці людини до майбутньої професійної діяльності.Документ Вивчення питань міжнародної науково-технічної інтеграції України в курсі загальної фізики технічного університету(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Чінчой, Олександр Олександрович; Chinchoy, O.; Маринов, Олександр Васильович; Marinov, O.(uk) Досліджено методику вивчення питань міжнародної науково-технічної інтеграції України в курсі загальної фізики технічного університету, а також пошук шляхів удосконалення змісту навчання фізики, які б сприяли формуванню компетентності студентів. Показано,що питання науково-технічної інтеграції в курсі загальної фізики мають прикладний зміст, розглянуто окремі напрямки міжнародного співробітництва: у космічній сфері, економічне та науково-технічне співробітництво у галузі альтернативної енергетики, підземні сховища газу та їх роль на європейському енергетичному ринку. Наведені приклади задач технічного змісту з курсу загальної фізики, для студентів, що навчаються у навчальних закладах технічного профілю.Документ Формування технічної грамотності учнів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Чінчой, Олександр Олександрович(ua) У статті розглянуто питання формування технічної грамотності учнів на уроках фізики за допомогою системи задач з технічним змістом і методу проектів.Документ Міжпредметні зв’язки курсу загальної фізики та професійно – орієнтованих дисциплін як засіб формування технічної компетентності студентів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Маринов, Олександр Васильович; Чінчой, Олександр Олександрович; Marinov, O.; Chinchoy, O.(uk) У статті обґрунтовані шляхи формування технічної компетентності студентів спеціальності ”Теплоенергетика” за рахунок міжпредметних зв’язків курсу загальної фізики та професійно орієнтованих дисциплін. Проаналізовані навчальні програми підготовки майбутніх інженерів у навчальних закладах ІІ-ІІІ рівнів акредитації та встановлені відповідні міжпредметні зв’язки у змістово-процесуальному компоненті методичної системи навчання фізики. Показано, що застосування знань, отриманих при вивченні курсу загальної фізики, необхідне для усвідомленого сприйняття більшості понять, що формуються в процесі вивчення професійно-орієнтованих дисциплін. Для формування технічної компетентності студентів доцільно використовувати різні форми занять та методи навчання: організація самостійної роботи, проведення екскурсій на виробництво, розв’язування фізико-технічних задач.Документ Розв’язування фізичних задач як засіб формування технічної компетентності студентів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Чінчой, Олександр Олександрович; Маринов, Олександр Васильович; Чинчой, Александа Аленксандрович; Маринов, Александр Васильевич; Chinchoy, O.; Marinov, O.(uk) Досліджено формування технічної компетентності студентів при вивченні курсу загальної фізики у технічному університеті. З’ясовано, що компетенції можуть формуватися у процесі навчання різних навчальних предметів, у тому числі і фізики: на практичних та лабораторних заняттях, при розв’язуванні задач, проведенні науково-дослідної роботи. Це дозволить майбутньому спеціалісту ефективно виконувати професійні і соціальні функції та систематично підвищувати кваліфікацію, оволодівати суміжними спеціальностями, що особливо актуально для сучасного інженера в умовах високої технічної оснащеності.Показано, що застосування різних типів фізичних задач з технічним змістом: якісних, розрахункових, винахідницьких і раціоналізаторських сприяє формуванню технічної компетентності майбутніх інженерів. Приведені приклади задач технічного змісту з курсу загальної фізики, для студентів, що навчаються у навчальних закладах морського профілю.Документ Узагальнення і систематизація знань учнів про перетворення електричної енергії у теплову(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Чінчой, Олександр Олександрович; Кононенко, Сергій Олексійович(uk) У статті розглянуто питання узагальнення і систематизації знань учнів середньої школи про перетворення електричної енергії у теплову.