Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
26 результатів
Фільтри
Налаштування
community.search.results.head
Документ Вітчизняні фундатори вакуумної електроніки(2021) Царенко, Олег Миколайович; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) В статті розкриваються результати просопографічного дослідження історії розвитку вітчизняної вакуумної електроніки. Теоретична та технологічна база електроніки формувалася впродовж тривалого періоду – від випадкових спостережень ефектів статичної електрики до використання квантових ефектів у комп’ютері. Основна мета дослідження полягає у розкритті внеску вчених-фізиків, життя та наукова діяльність яких була пов’язана з Україною, у розвиток вакуумної електроніки. Передумовами розвитку вакуумної електроніки стали іскрові та електро-дугові станції, динамо-машини В.П. Вологдіна. В статті описується початковий період розвитку вакуумної електроніки – когерер О.С. Попова, діод Д. Флемінга, катодно-променеве реле Р. фон Лібена, тріод Лі де Фореста та В. Ікллза. Власне тріод і став першою підсилювальною лампою і привів до народження нової галузі науки і техніки − вакуумної електроніки. Поява перших радіоламп − електровакуумних діода та тріода − призвела до значного прогресу у розробці техніки прийому радіосигналу. Над цією проблемою працювали вчені різних країн і немалий вклад в її вирішення був зроблений вітчизняними дослідниками. В статті наведені просопографічні матеріали про трьох фундаторів вакуумної електроніки, життя та наукова діяльність яких була пов’язана з Україною, – Леоніда Ісааковича Мандельштама, Миколи Дмитровича Папалексі та Ігоря Євгеновича Тамма. Л.І. Мандельштам створив нелінійну теорію коливань, розробив радіоінтерференційні методи визначення швидкості поширення радіохвиль та вимірювання відстаней, винайшов нові методи збудження електричних коливань у вигляді параметричних генераторів. М.Д. Папалескі займався теоретико-практичними розробками проблем радіопеленгації, електронних підсилювальних і генераторних ламп, організовував їх виробництво, дослідив та розробив нові лампові схеми для прийому й передачі сигналів. І.Є. Тамм проводив наукові дослідження в області анізотропних середовищ. Наукові розробки цих вчених та їх колективів заклали надійний фундамент виробництва вакуумних електронних приладів та їх застосування споживачами. Ключові слова:Документ Фундатори зародження та розвитку напівпровідникової галузі(2021) Царенко, Олег Миколайович; Ріжняк, Ренат Ярославович(ua) В статті розкриваються результати просопографічного дослідження історії розвитку вітчизняної напівпровідникової електроніки. Теоретична та технологічна база вітчизняної напівпровідникової електроніки була закладена ще на початку 20-х років ХХ століття дослідженнями О. Г. Гольдмана. Наступні теоретико-практичні розвідки українських вчених проводилися на передових рубежах світових досягнень. Основна мета дослідження полягає у розкритті внеску вітчизняних вчених-фізиків у розвиток науково-технічних досліджень принципів роботи напівпровідникової електроніки. Фундаментальні дослідження з теорії напівпровідників були розпочаті на початку 30-х рр. ХХ ст., коли вийшла перша теоретична робота уродженця м. Єлисаветграда І.Є. Тамма, в якій передбачалося існування на поверхні кристалів особливих електронних станів, названих спочатку поверхневими, а потім «таммівськими». В статті досліджується творча діяльність чотирьох фундаторів напівпровідникової електроніки, життя та наукові розвідки яких була пов’язана з Україною, – Олександра Генріховича Гольдмана, Єлпідифора Анемподистовича Кирилова, Вадима Євгеновича Лашкарьова та Олександра Вікторовича Красилова. О.Г. Гольдман започаткував фізичні досліджень властивостей діелектриків і напівпровідників і відкрив явище фотополяризації діелектриків, дослідив і описав фотоелектричний ефект у напівпровідникових сонячних елементах та явище випрямлення в напівпровідниках, Є.А. Кирилов відкрив та дослідив тонку структуру спектра поглинання фотохімічно пофарбованого галоїдного срібла, В.Є. Лашкарьов, фактично, першим у світі відкрив явище p-n-переходу та зображення першої зонної діаграми p-n-переходу, дослідив ефект з фото-Е.Р.С. у закису міді, відкрив біполярну дифузію нерівноважних носіїв струму в напівпровідниках, О.В. Красилов створив перший у бувшому СРСР транзистор та перший зразок площинного сплавного германієвого транзистора, заклавши своїми дослідженнями основи технології виробництва мікросхем. Наукові розробки цих вчених та їх колективів заклали надійний фундамент виробництва напівпровідникових електронних приладів та їх застосування споживачами.Документ Внесок українських учених урозвиток науки про напівпровідники(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царенко, Олег Миколайович; Садовий, Микола Ілліч; Sarenko, Oleg; Sadovyi, Mikola(ua) Аналіз науково-методичної та навчальної літератури свідчить, що існують певні проблеми щодо використання історичного матеріалу при вивченні фізичних дисциплін. У той же час доведено, що удосконалення рівня предметної підготовки майбутніх вчителів природничих дисциплін пов язане з вивченням історії фундаментальних наукових відкриттів, використанням у навчальному процесі історичних відомостей щодо виникнення та розвитку найважливішихетапів науки, з узагальненням та систематизацією знань студентів з природничих дисциплін в контексті їх історичного розвитку. У статті приведено історичний огляд становлення науки про напівпровідники у першій половині ХХ ст. та внесок українських вчених в даний напрямок досліджень. Особлива увага приділена теоретичним та практичним розробкам Вадима Євгеновича Лашкарьова, які створили фундамент для сталого розвитку теорії фізики й технології напівпровідників, а також транзисторної мікроелектроніки.Документ Формування фахових компетентностей майбутніх вчителів трудового навчання при вивченні матеріалознавства(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Царенко, Олег Миколайович; Царенко, Олег Николаевич; Tsarenko, Oleg Mykolayovych(ua) У статті проведено аналіз структури модуля «Матеріалознавство», відповідно до Галузевого стандарту вищої педагогічної освіти та обґрунтовано необхідні зміни щодо реалізації змісту дисципліни у освітньому процесі шляхом проведення лекційних, лабораторно-практичних занять та організації самостійної роботи студентів – майбутніх вчителів трудового навчання та технологій.Документ Формування екологічної компетентності майбутнього вчителя трудового навчання та технологій(2018) Царенко, Олег МиколайовичДокумент Практикум з матеріалознавства(LAP LAMBERT Academic Publishing, 2018) Царенко, Олег Миколайович; Рябець, Сергій Іванович(ru) Навчально-методичний посібник містить теоретичний та практичний матеріал для 11 лабораторних та лабораторно-практичних занять, які відповідно до Галузевого стандарту вищої освіти розраховані на студентів спеціальності 014.10 Середня освіта (Трудове навчання та технології). Дані роботи охоплюють вивчення діаграм стану металів та сплавів і Державних стандартів України щодо основних конструкційних матеріалів. Навчально-методичний посібник є виправленим і доповненим виданням, в основу якого покладено лабораторні роботи, розроблені в навчальному виданні «Практикум з матеріалознавства й технології конструкційних матеріалів» /Царенко О.М., Назаренко К.В. – рекомендований МОН України як навчальний посібник для вищих педагогічних навчальних закладів освіти (протокол №2/31 від 11.01.2001 р.) Даний посібник може бути використаний студентами різних спеціальностей, які вивчають «Матеріалознавство».Документ Практикум з матеріалознавства(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Царенко, Олег Миколайович; Рябець, Сергій Іванович(uk) Навчальний посібник містить теоретичний та практичний матеріал для 11 лабораторних та лабораторно-практичних занять, які відповідно до Галузевого стандарту вищої освіти повинні виконати студенти напряму підготовки 6.010103 «Технологічна освіта». Дані роботи охоплюють вивчення діаграм стану металів та сплавів і Державних стандартів України щодо багатьох конструкційних матеріалів. Навчальний посібник є виправленим і доповненим виданням, в основу якого покладено лабораторні роботи, розроблені в навчальному виданні «Практикум з матеріалознавства й технології конструкційних матеріалів» /Царенко О.М., Назаренко К. В. – рекомендований МОН України як навчальний посібник для вищих педагогічних навчальних закладів освіти (протокол №2/31 від 11.01.2001 р.)Документ Посилення ролі самостійної роботи студентів при вивченні загального курсу фізики за умови впровадження інформаційно-діяльнісного підхіду(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Царенко, Олег Миколайович; Царенко, О. Н.; Tsarenko, O. М.(uk) Інтенсивний розвиток інформаційних технологій, перетворення сучасного суспільства в інформаційне вимагає формування інформаційно-технологічної компетентності майбутнього вчителя, зокрема, вчителя фізики. Інформатизація освіти стимулює розробку нових підходів до використання потенціалу інформаційних і комунікаційних технологій, що має сприяти розвитку особистості студентів, підвищити рівень креативності їх мислення. У статті досліджується застосування інформаційно-діяльнісного підходу до вивчення загального курсу фізики, що реалізується через розробку електронних навчальних посібників, посилення ролі самостійної роботи. Все це створює належні умови для організації навчального процесу як динамічної системи, що забезпечує інтелектуальний розвиток студентів із врахуванням їх індивідуальних нахилів, дозволяє формувати узагальнені компетенції та професійну мотивацію до навчання. Показана конкретна структура електронних навчальних посібників з загального курсу фізики, розроблених з використанням об’єктно-орієнтованого навчального середовища Moodle.Документ До проблеми вивчення нанотехнологій студентами педагогічних спеціальностей(КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Царенко, Олег Миколайович; Царенко, Олег Николаевич; Tsarenko, O. N.(uk) Досліджено впровадження в освітній процес середніх на вищих навчальних закладів знань про наноматеріали та нанотехнології. Показано, що використання наноматеріалів в сучасних наукових дослідженнях, технологіях одержання нових конструкційних матеріалів є основою стратегічного розвитку держав. Це пов'язано з тим, що в нанодіапазоні кардинально змінюються фізичні та хімічні властивості речовин. Нанотехнології об'єднують фізику, хімію, біологію, екологію та інші науки, а глибоке вивчення наноматеріалів дає надії очікувати на появу нових явищ та ефектів, нових фундаментальних властивостей. Розглянуто низку проблем, пов'язаних із проведенням ефективної наукової, науково-технічної та інноваційної політики в Україні. Розроблена навчальна програма курсу «Наноматеріали та нанотехнології» для студентів вищих педагогічних навчальних закладів, розкрита його структура та зміст. На основі модульної технології навчання розроблена комплексна система контролю та самоконтролю знань студентів з курсу «Наноматеріали та нанотехнології» з використанням віртуального навчального середовища Moodle.Документ Системний підхід до запровадження тестувальних форм контролю(КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Царенко, Олег Миколайович(uk) У статі дано аналіз основних вимог до створення найбільш поширених видів тестів. Вироблені рекомендації до формування різних за призначенням тестів, найбільш уживаних в сучасному навчальному процесі.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »