Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
17 результатів
community.search.results.head
Документ Погляди Василя Сухомлинського на трудове виховання молоді на зламі епох(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyі, Mykola Illich(uk) Стаття присвячена актуальній проблемі формування всебічно розвиненої особистості інформаційного суспільства, де праця лежить в основі життєдіяльності людей. Неоднозначність відношення до трудового виховання, яка появилася на початку 90-х років минулого століття уже привела до значного нівелювання трудового навчання у закладах середньої та вищої освіти. Причому науково-педагогічного обґрунтування зведення трудового виховання нанівець через ніби то привабливіші форми не зроблено. Визнані світом науковці-вчителі мали інші погляди на проблему. Яскравим прикладом такого підходу ми розглядаємо через аналіз науково-педагогічної та громадської діяльності визначного українського вченого В. О. Сухомлинського, у якому цілісно поєднувалися наступні складові: громадянин, син, брат, батько, чоловік, товариш, науковець громадський діяч і саме головне великий вчений-педагог, який серце віддав дітям сповна. На основі досліджень В. О. Сухомлинського ми узагальнили принципи та функції трудового виховання і визначили їх зміст для нинішніх умов. До них ми віднесли неоднорідність видів праці, раннє залучення до продуктивної праці, праця як поєднання функцій розуму і рук, процес переходу продуктивної праці дорослих у дитячу, інноваційний характер праці, єдність праці та духовного життя, посильність трудової діяльності, розвиток індивідуальності у праці, єдність і цілісність трудового виховання і загального розвитку, спадкоємність змісту трудової діяльності, системний характер продуктивної праці, всебічно розвинена особистість в праці.Документ Співвідношення невизначеності у наукових дослідженнях: історичний аспект(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyi, Mykola Illich(ua) У статті розглядається проблема невизначеності фізичних величин у ході проведення досліджень. Дається загальний підхід визначення поняття невизначеності, роль флуктуацій у їх виникненні. Розкривається еволюція ідей Л. де Бройля в частині ролі хвиль де Бройля та висунення поняття невизначеності координат та імпульсу Гейзенбергом, використання цього поняття в описі мікросвіту Шредінгером. Робиться висновок, що у квантовій фізиці, чим точніше дослідно визначається одна фізична величина, тим менш визначена друга, і ніякий експеримент не може привести до одночасного точного вимірювання обох динамічних величин. Це є об’єктивна властивість матерії. Л. С. Мандельштам та І. Є. Тамм вперше ввели поняття невизначеності енергії ДЕ та часу At, яка має відмінний фізичний зміст від невизначеності координат та імпульсу динамічної частинки AEAt>h. У збудженому стані атом чи ядро є нестабільними. Відповідно енергія збуджених рівнів не є строго визначеною і має певну ширину. Для нестаціонарного стану замкнутої системи встановлене співвідношення було підтверджене експериментально. В цьому випадку At-час характерний час зміни середнього значення в системі.Документ До проблеми використання платформи Arduino у вивченні робототехніки(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Остапчук, Сава Адамович; Остапчук, Савва Адамович; Ostapchuk, Sava Adamovich; Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyi, Mykola Illich(ua) В даній статті викладаються основні кроки з організації вивчення робототехніки в середній школі в позаурочний час. Тут же аналізуються перспективи та шляхи впровадження робототехніки на платформі Arduino. Порівнюються переваги та недоліки вивчення робототехніки на різних платформах. Подаються приклади застосовуваного обладнання для вивчення основ робототехніки на основі Arduino. В статті також розглядаються найпростіші оператори, команди та програма скетч на мові програмування C++. Також даються основні вимоги до обладнання з прикладами комплектації матеріальної бази. В кінці робляться висновки про перспективи впровадження робототехніки в навчальний та позаурочний процес в середній школі.Документ Реалізація методолого-дидактичного підходу підготовки фахівців професійної та технологічної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Хріненко, Тетяна Вікторівна; Khrinenko, Tatyana Viktorovna; Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyі, Mykola Illich; Рябець, Сергій Іванович; Рябец, Сергей Иванович; Ryabets, Sergiy Ivanovich(uk) Стаття присвячена проблемам визначення шляхів підготовки висококваліфікованих фахівців в галузі професійної освіти. Про наявність проблеми свідчить постійне зменшення замовлення Міністерства освіти і науки на фахівців в швейній галузі, сфері послуг тощо. Аналогічна ситуація і у галузі машинознавства, обробки матеріалів, електроніці. Природничі дисципліни майже не мають попиту, відсутня ефективна актуалізація потреби на природничо-математичну підготовку. Проте глобальний науково-технічний прогрес потребує прискореного розвитку вказаних галузей, що створює в державі суперечність між соціальним запитом та реальністю. Закони України, постанови Кабінету Міністрів, накази МОН про освіту свідчать, що в них чітко виділяються довгострокові аспекти розвитку освіти, зокрема глобальні: ідея цифрової трансформації та STEM освіти. На нашу думку виділені напрямки заслуговують на увагу. В цьому зв’язку нами окреслена структура дослідження освітнього стану суспільства, на основі якої доцільно проводити дослідження з усунення суперечностей, що мають місце.Документ Особливості формування проектно-технологічної компетентності засобами 3D моделювання(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Хомутенко, Максим Володимирович; Хомутенко, Максим Владимирович; Khomutenko, Maksym Volodymyrovych; Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyi, Mykola Ilyich; Трифонова, Олена Михайлівна; Трифонова, Елена Михайловна; Tryfonova, Olena Mykhailivna(uk) Сучасне світове товариство стоїть на порозі тотальної цифровізації всіх сфер діяльності людства. У зв’язку з цим на початку ХХІ століття значного поширення отримав процес діджиталізації. Постає проблема перегляду компетентностей, які повинні бути сформовані у здобувачів освіти у відповідності до вимог часу. Однією з таких компетентностей є проектно-технологічна. Тому в статті ми зупинилися на проблемі формування в здобувачів освіти проектно-технологічної компетентності шляхом упровадження 3D-моделювання в освітній процес технічних, фізико-математичних і природничих дисциплін. Для забезпечення формування проектно-технологічної компетентності в освітньому процесі ми пропонуємо використати програму Blender версії 2.82a. Нами запропонований приклад практичної роботи «Прозора ваза та симуляція тканини» виконаної за допомогою програми Blender.Документ Еволюція та розвиток засобів автоматизованої обробки текстильних матеріалів у процесі фахової підготовки студентів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyі, Mykola Illich(ua) Стаття присвячена проблемі становлення швейних машин з автоматизованої обробки текстильних матеріалів. Техніка сучасного виробництва охоплює машини різного ступеня складності. Усі машини використовують енергію: механічну, електричну, теплову, хімічні, ядерну, сонячну, вітру тощо. Більш перспективними є машини, які працюють в автоматичному режимі і використовують відновлювальну енергію, заміняють людську працю. Сучасні машини мають автоматичне керування: механічне, електричне, електронне, комп’ютерне. Нині швейні машинки та обладнання до них у світі випускає понад сто фірм. Для них є характерним впровадження різних методів обробки швейних виробів: ультразвукове, термоконтактне, високочастотне. Для розкрою тканини застосовують лазерний промінь, який замінив ножі та ножиці і здійснює автоматичний розкрій. Автоматизовані машини, машини-напівавтомати, роботи та агрегати стали звичними на виробництві та у побуті. Новому поколінню швейного обладнання характерне застосовується комп’ютерної техніки. Програмне забезпечення graph.assyst розроблено спеціально для дизайнерів, які створюють новий одяг. Різноманіття програмних модулів задовольняє реалізувати будь-які вимоги. В цій програмі можна розробляти як моделі, так і тканини, змінювати колір, моделювати трикотажні вироби, імітувати 3-х вимірне зображення виробу шляхом нанесення відповідних сіток, які можуть бути драпірованими в тканини, декоративні матеріали та аплікації різного кольору.Документ Мотиваційна діяльність викладача фізики у закладах вищої освіти I-II рівня акредитації на засадах індивідуального пвіходу(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Садовий, Микола Ілліч; Бевз, Анна Володимирівна; Садовой, Николай Ильич; Бевз, Анна Владимировнаua) У статті йдеться про необхідність мотивації навчальної діяльності та про ефективність мотивації студентів інженерних коледжів при вивченні фізики. Проаналізовано наукову діяльність Є.Ф.Тамма та І.Є.Тамма як ефективний спосіб поєднання мотивації і індивідуалізації навчання. Визначено групу умов використання наукових фактів у навчанні фізики. Зокрема прогнозується рівень ефективності навчання за діяльності спрямованої на формування системи мотивів навчання В ході дослідження поняття мотивації та індивідуального підходу до навчання було виокремлено ряд суперечностей у їх використанні: суперечність між процесом засвоєння навчального матеріалу і рівнем інтелектуального розвитку, між рівнем фізичного розвитку і працездатністю студентів, між організаційними складовими освітнього процесу та психоемоційними особливостями дітей З точки зору практичної реалізації психолого-педагогічні умови засвоєння знань взагалі, і наскрізних в тому числі, випливають із загально-дидактичних принципів організації освітнього процесу. Теоретичні положення складають систему умов дій із засвоєння фундаментальних понять наскрізного навчання. Мотивоване індивідуальне навчання є певним способом організації взаємодії суб’єктів навчання. Коли ефективно враховуються й використовуються індивідуальні особливості кожного, визначаються перспективи подальшого розумового розвитку й гармонійного вдосконалення особистісної структури, відбувається пошук засобів, які компенсували б наявні вади і сприяли б формуванню індивідуальної особистості.Документ Дидактичні засади формування готовності майбутніх учителів технологій до використання сервісів Google(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyі, Mykola Illich; Токаренко, Максим Андрійович; Токаренко, Максим Андреевич; Tokarenko, Maxim Andreyevich(uk) У статті розглядається проблема формування готовностi студентiв до використання сервісів Google в освітньому процесi з технологій. Актуальність зумовлена інтенсивним розвитком інформаційно-комунікаційних технологій і мережевих ресурсів, що вимагає коригування змісту професійної підготовки майбутніх учителів у закладах вищої освіти. У науково-педагогічних працях вчені недостатньо уваги приділяють фаховій підготовці майбутніх учителів технологій з урахуванням інтенсивного розвитку інформаційної галузі, практичних потреб профільної школи. Тому метою статті є обґрунтування дидактичних засад формування готовності майбутніх учителів технологій до використання інтегрованих сервісів Googleу практичній діяльності. Дослідженням доведено, що готовність вчителя до ефективного використання сервісів Google в освітньому процесi визначається як синтез взаємопов'язаних компонентiв: мотиваційного, операцiйно-пiзнавального, емоцiйно-вольового та оцінного. Зв'язок компонентiв у структурi готовностi студентів пiдпорядковується дiалектицi вiдношень мiж сукупнiстю i взаємозалежнiстю цих компонентiв та взаємозв'язками з особистiстю майбутнього учителя, що їх об'єднують.Документ Інноваційні підходи науково-педагогічної системи І.Є. Тамм(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyi, Mykola Illich; Проценко, Євгеній Анатолійович; Проценко, Евгений Анатольевич; Protsenko, Evgeniy Anatolyevich; Донець, Наталія Володимирівна; Донец, Наталия Владимировна; Donets, Natalyа Vladimirovna(uk) В статті розглянуто і проаналізовано особливості інноваційної науково-педагогічної системи І.Є. Тамма. Показано важливість, значущість науково-педагогічної спадщини І.Є. Тамма для сучасного етапу розвитку держави, освіти та науки в цілому. І. Є. Тамм все своє життя займався науково-педагогічною діяльністю, значну увагу приділяв педагогіці та розв’язанню організаційних і практичних завдань навчальної діяльності. У І.Є. Тамма був своєрідний і не схожий на інших підхід до організації роботи зі своїми учнями. Цікавим є зібрані нами зі спогад учнів І.Є. Тамма цитати, які найбільш часто про нього говорили. Провівши аналіз науково-педагогічної діяльності вченого приходимо до висновку, що педагогічній системі І.Є. Тамма були властиві поняття: нестандартна інноваційна система, теоретичне мислення, творча особистість. В основі технології та методики досліджень І.Є. Тамма лежать нестандартні ідеї, частина з яких реалізовані у його шести теоретичних надбаннях, які мають значення Нобелівського рівня.Документ Система трудового виховання у діяльності Івана Гуровича Ткаченка(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyі, Mykola Illich(uk) В статті розглядаються проблеми використання науково-педагогічної спадщини визначних учених-практиків Кіровоградщини. У післявоєнні роки добре зарекомендувала себе ціла низка умілих організаторів педагогічних та учнівських колективів. Зокрема, В.О. Сухомлинський директор Павлишської школи Онуфріївського району, І. Г. Ткаченко директор Богданівської школи, Г. М. Перебейніс Маловківська школа № 3, С. Г. Максютін Созонівська школа Кіровоградського району, Ф. Ф. Оксанич Новопразька школа Олександрійського району, П. Ф. Козуль Новгородківська школа № 2, А. Б. Рєзнік Гайворонська школа № 5, І. А. Шевченко Олександрійська школа № 13 та ін. Всі вони пройшли школу випробувань воєнного періоду 1941-1945 років. В основі їх діяльності був розвиток теоретичних та практичних проблем трудового виховання та навчання. Вони написали ряд ґрунтовних праць, що ввійшли у скарбницю психолого-педагогічної науки, де пропагувалися принципи єдності трудового виховання і загального розвитку підростаючого покоління, обґрунтування раннього залучення молоді до продуктивної праці, розкривалися особливості різноманітних видів праці. За їх переконанням педагогічний колектив має допомогти учням збагнути свій внутрішній світ, розум, сприяти зміцненню інтелектуальних сил, вчити їх розуміти і створювати красу своєю працею.