Факультет математики, природничих наук та технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58
Переглянути
26 результатів
Фільтри
Налаштування
community.search.results.head
Документ Формування на уроках трудового навчання професійного інтересу до сучасних технологій та машин(2023) Рябець, Сергій Іванович; Іваниця, Юлія Сергіївна(ua) Стаття присвячена питанню формування професійних інтересів школярів на уроках технологій в закладі загальної середньої освіти. Проведено теоретичний аналіз чинних законодавчих документів України з питання освіти і виховання молоді, а саме «Закон України «Про освіту» (2020 р.) та «Концепцію національного виховання» (2009 р.), а також проаналізовано праці науковців, основними питаннями яких є психолого-педагогічні принципи професійної орієнтації школярів, психолого-педагогічні засади вибору професії, професійне самовизначення індивідуального та практичні аспекти професійного консультування, особливості організації спеціалізованої підготовки та професійної підготовки школярів в умовах освітнього середовища, технології підготовки школярів до професійного самовизначення, зміст, форми та методи професійно-консультаційної роботи зі старшокласниками в процесі профільного навчання тощо. Визначено складові професійної освіти: професійні консультації, професійний вибір, діагностика та професійні адапта ції, які є основними елементами загальної системи організації формування професійних інтересів учнів 10-х та 11-х класів на уроках технологій в закладах загальної середньої освіти. Зазначені загальні та конкретні форми профорієнтаційної роботи, які допомагають випускникам зрозуміти власні особливості та обрати професію відповідно до своїх можливостей. Описано, які етапи колективної профорієнтаційної діяльності учасників освітнього процесу виділяють науковці. Проведено аналіз освітньої програми з технологій для учнів 10-11 класів, зокрема при впроваджені модулів "Дизайн інтер’єру" та "Кулінарія", а також відповідні професії. Окреслено, які підходи до ефективного формування професійних інтересів школярів у процесі технологічного навчання має використовувати вчитель технологій для забезпечення ефективного результату. Визначено перелік загально-педагогічних умов профорієнтаційної роботи у старших класах. Наголошується на використанні в такій діяльності принципів інтегрування знань, самоосвіти, особистісної спрямованості учня та його мотивації. (en) The article is devoted to the issue of formation of professional interests of schoolchildren in the lessons of technological education in the institution of general secondary education. A theoretical analysis of current legislative documents of Ukraine on the issue of education and upbringing of youth, in particular "Law of Ukraine "On Education" (2020) and "Concept of National Education" (2009), was conducted. The works of scientists were also analyzed, the main issues of which are psychological and pedagogical principles of professional orientation of schoolchildren, psychological and pedagogical foundations of choosing a profession, professional self-determination of an individual and practical aspects of professional counseling, peculiarities of the organization of specialized training and professional training of schoolchildren in the conditions of an educational district, technologies of training schoolchildren for professional self-determination, content, forms and methods of vocational counseling work with high school students in the process of specialized training, etc. The elements of professional education, professional consultations, professional choice, diagnostic elements and professional adaptations, which are the main elements of the general system of organizing the formation of professional interests of 10th and 11th grade students in technology lessons in a general secondary education institution, have been identified. General and specific forms of career guidance work have been studied, which help graduates to understand their own characteristics and choose a profession according to their capabilities. It is described which stages of the collective career orientation activity of the participants of the educational process are distinguished by scientists. An analysis of the educational program on technologies for students of grades 10-11 was carried out, in particular the modules "Interior Design" and "Cooking", as well as the professions introduced in the above modules. It is outlined what approaches to the effective formation of professional interests of schoolchildren in the process of technological training should be used by the technology teacher to ensure an effective result. We have also defined a list of general pedagogical conditions for career guidance work in senior classes.Документ Технології сапр в технологічній та професійній освіті(2023) Рябець, Сергій Іванович; Лісовський, Микола Тарасович; Щирбул, Олександр Миколайович(ua) Стаття присвячена питанням застосування САПР на уроках технологій у закладах загальної середньої та професійної освіти.. Сьогоднішня трудова та професійна підготовка відбувається в рамках проєктно-технологічної діяльності старшокласників під час вивчення предмета «Технологія» в ЗЗСО та учнів шкіл при оволодінні спеціальними дисциплінами з ЗП (ПТ) О з використанням автоматизованих систем проєктування. Отже, завдання вчителя (викладача) − одночасно формувати елементи проєктно-технологічної культури особистості, розвивати у учня здатність генерувати творчі ідеї, самоаналіз, вміння самостійно приймати рішення, формулювати і пояснювати свої думки і позиції, взаємодіяти і вести діалог з однокласниками тощо. Саме поєднання теоретичних знань і навичок проєктної діяльності формує проєктно-технологічну компетентність студента, яка реалізується шляхом реалізації творчих проєктів, які можуть бути виконані за допомогою комп’ютера. Використання студентами програм для автоматизації певних процесів проєктування дозволяє диверсифікувати форми подання навчальної інформації, види навчальних завдань; створення освітніх середовищ, які забезпечать їх «занурення» у світ 3D-моделювання, дозволять відвідати реальні виробничі ситуації, активізують мислення та просторову уяву, підсилюють мотивацію до самоосвіти. Розглянуто фактори впровадження сучасних САПР у освітню діяльність старшокласників, у тому числі компетентність викладача трудового навчання та технології та наявність комп’ютерної техніки з відповідним програмним забезпеченням. При використанні САПР змінюється роль викладача, який набуває функцій організатора проєктно-творчої та пізнавальної діяльності учнів. Також визначено функції автоматизованих систем проєктування в освітній діяльності учнів, зокрема, освітня, інформаційна, профорієнтаційна, технологічна. Описано можливості САПР в процесі технологічної підготовки. Використання САПР на уроках технологій підвищить інтерес учнів та формування конструкторських та технологічних навичок для майбутньої професійної діяльності. (en) The article is devoted to the use of CAD in the lessons of technology in the institution of general secondary and vocational education. Today's labor and professional training takes place within the framework of the design and technological activities of high school students during the study of the subject "Technology" in ZZSO and students of schools when mastering special disciplines in RFP (PT) O using automated design systems. The task of the teacher (teacher) at the same time is to form elements of the project-technological culture of the individual, develop the student's ability to generate creative ideas, introspection, the ability to make decisions independently, formulate and explain their thoughts and positions, interact and conduct dialogue with classmates, etc. A theoretical analysis of the work of scientists on the formation of design and technological competencies in the lessons of technology. It is the combination of theoretical knowledge and skills of project activity that forms the student's projecttechnological competence, which is realized through the implementation of creative projects that can be performed using a computer. The use of programs by students to automate certain design processes makes it possible to diversify the forms of presentation of educational information, types of educational tasks; creation of educational environments that will ensure their "immersion" in the world of 3D modeling, allows you to visit real production situations, activates thinking and spatial imagination, enhances motivation for self-education. The factors of introduction of modern CAD in the educational activity of high school students, including the competence of the teacher of labor training and technology and the availability of computer equipment with appropriate software. When using CAD, the role of the teacher changes, which acquires the functions of the organizer of the designcreative and cognitive activity of students. The functions of automated design systems in the educational activities of students are also defined, in particular, educational, information, career guidance, technological. The possibilities of CAD in the proces s of technological preparation are described. The use of CAD in technology lessons will increase the interest of students and the formation of design and technological skills for future professional activities.Документ Технологічні процеси обробки матеріалів як складова stem-освіти в творчій діяльності студентів(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2023) Рябець, Сергій Іванович; Щирбул, Олександр Миколайович; Ryabets, Serhiy Ivanovych; Shchyrbul, Oleksandr Mykolayovych(ua) У статті розглядаються проблеми розвитку творчих здібностей студентів при використанні елементів STEM-освіти. На основі аналізу наукових, методичних джерел встановлено, що з огляду на глобальні процеси інформатизації та автоматизації виробництва, сучасна підготовка фахівців потребує інтеграції нових знань, формування навичок творчої діяльності, розвитку критичного та інноваційного мислення. Тому, на сьогодні, одним з ключових завдань реалізації освітнього процесу є формування сучасної, високоосвіченої, висококультурної, творчої особистості. Це завдання розв’язується за допомогою впровадження в освітній процес нових методів, технологій навчання. Саме використання елементів STEM-освіти в технологічній підготовці студентів створює умови для інтеграції знань з різних дисциплін, дає можливість студентам використати важливі міждисциплінарні зв’язки для досягн ення позитивного результату, та, безперечно, сприяє формуванню творчого потенціалу майбутніх педагогів.Документ Удосконалення змісту підготовки студентів при вивченні ними основних технологій обробки деревини(РВВ ЦДПУ В. Винничека, 2021) Рябець, Сергій Іванович; Щирбул, Олександр Миколайович; Ryabets, Serhiy Ivanovych; Shchyrbul, Olexandr Mykolaevych(ua) Стаття присвячена проблемам удосконалення змісту підготовки майбутніх учителів трудового навчання й технологій при вивченні ними обробки деревини. На основі аналізу шкільних програм, підручників для учнів встановлено, що технології обробки деревини на різному рівні складності вивчаються в шкільному курсі трудового навчання й технологій. Тому підготовка студентів спеціальності 014. Середня освіта (Трудове навчання й технології) має бути спрямована на якісне оволодіння основними технологіями обробки деревини й деревинних матеріалів. Удосконалення змісту підготовки майбутніх учителів трудового навчання й технологій, відбувається за рахунок уведення в навчальний план дисциплін, які й забезпечують основні спеціальні компетентності студентів в аспекті технологій обробки деревини. Зокрема, вивчення студентами дисциплін: основні процеси обробки матеріалів (деревина), технологічний практикум, технологічна практика, народні ремесла, позитивно впливає на підготовку майбутніх педагогів до роботи в школі.Документ З досвіду використання відеофрагментів при вивченні основ техніки і технології у професійній підготовці студентівспеціальності 014 середня освіта (трудове навчання та технології)(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Рябець, Сергій Іванович; Мошуренко, Олександр Юрійович; Мошуренко, Юрій Михайлович; Ryabets, Sergey; Moshurenko, Yriy; Moshurenko, Olexander(ua) У статті розглянуто особливості використання відеофрагментів під час вивчення дисципліни "Основи техніки і технологій" в підготовці бакалаврів спеціальності 014 Середня освіта (Трудове навчання та технології). Показано, що створення "банку" відеофільмів науково-популярного змісту дозволяє значно покращити ефективність засвоєння матеріалу, сприяє оптимізації навчального процесу та дозволяє організовувати його на якісно новому рівні. Крім того, вищевказане відео певним чином може компенсувати проблеми реального знайомства майбутніх вчителів технологій з сучасним виробництвом, зокрема устаткуванням та прогресивними технологічними процесами.Документ Про практичну підготовку студентів спеціальності 014 середня освіта (трудове навчання та технології) освітнього рівня «Магістр»(РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Гур’янова, Оксана Віталіївна; Рябець, Сергій Іванович; Hurianova, Oksana; Rybets, Sergey(uk) Стаття присвячена проблемам змісту та організації виробничої практики другого (магістерського) рівняпідготовки студентів на етапі створення та затвердження нових стандартів вищої освіти. Актуальність даної тематики в першу чергу визначається завданням реформування змісту, форми та термінів навчання висококваліфікованих фахівців освітнього рівня «магістр» та, вочевидь, потребує внесення коректив у практичну складову підготовки відповідно до сучасних вимог. При цьому передбачається послідовне проведення педагогічної практики у старшій школі та педагогічної асистентської практики у ВНЗ. Особливістю першої є охоплення компетенцій діяльності на посаді вчителя технологій у старшій школі, де реалізується профільне навчання, з виховною роботою класного керівника, а другої практики –набуття первинних професійних навичок та вмінь, пов’язаних з викладацькою діяльністю у вищих навчал ьних закладах і виконанням обов’язків куратора академгрупи. Складнощі проведення практик обумовлюються відсутністю затверджених нових стандартів вищої освіти та охопленням усього спектру питань її проходження: від ознайомлення з роботою закладу та проектування навчально-виховної діяльності –до якісного проведення занять і виконання обов’язків наставників підростаючого покоління.Документ Особливості навчального плану спеціальності 015 професійна освіта (технологія виробів легкої промисловості) освітнього рівня бакалавр(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Рябець, Сергій Іванович; Rybets, Sergey(ua) Стаття присвячена особливостям формування навчального плану спеціальності 015 Професійна освіта (Технологія виробів легкої промисловості) освітнього рівня Бакалавр. Розгляд даного питання є актуальним у зв’язку з подальшим реформуванням вищої освіти в Україні, що вимагає перегляд та удосконалення згідно сучасних нормативів усіх складових вищої освіти: освітні професійні програми та програмні компетентності, кількість часу на підготовку освітнього ступеня, формування оптимальних переліків дисциплін загальної та професійної підготовки тощо. Автор на конкретному прикладі показує визначені нормативними документами підходи до складання навчального плану з наочною його ілюстрацією та з урахуванням особливостей вищої професійної освіти. Як варіант реалізації таких вимог та умов продемонстровано оптимальний перелік нормативної та варіативної складових загальної та професійної підготовки, вказано на можливість модернізації в зв’язку з імплементацією нового Закону України «Про освіту».Документ Інформаційно-технологічне забезпечення фахової підготовки в технологічній освіті на прикладі курсу «Основи техніки та технологій»(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Озірний, Віталій Володимирович; Озирный, Виталий Владимирович; Ozirny, Vitaly Vladimirovich; Рябець, Сергій Іванович; Рябец, Сергей Иванович; Ryabets, Sergey Ivanovich(ua) У статті розглянуто інформаційно-технологічний супровід професійної підготовки майбутнього вчителя трудового навчання. Продемонстровано схему дидактичного інформаційно-технологічного комплексу до навчально-методичного забезпечення вивчення курсу та визначено навчальний контент із курсу «Основи техніки та технологій.Документ Особливості використання інформаційно-цифрових технологій в організації змішаного навчання з технологічної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Рябець, Сергій Іванович; Сергійчук, Олексій Володимирович; Рябец, Сергей Иванович; Сергейчук, Алексей Владимирович; Ryabets, Sergey Ivanovich; Sergiychuk, Alexey Vladimirovich(ua) У статті розглянуті питання, що стосуються застосування змішаного навчання в «Технологіях» за допомогою інформаційно-цифрових засобів на базі предметно-практичної діяльності. При цьому встановлено, що на кожному етапі учнями здійснюється відповідна система послідовних дій у виконанні проекту. Особливу увагу відведено застосуванню інтернет-технологій, як новітнього засобу при проведенні уроку. Узагальнено поняття «змішане навчання», що сприяє покращенню його розуміння для впровадження в навчальний процес. Приведені конкретні приклади використання змішаного навчання у шкільній практиці, які сприяли покращенню засвоєння вивченого матеріалу, завдяки відображенню інформації в нелінійній формі. Наголошено на переваги використання змішаного навчання під час освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Зроблено висновок, що змішане навчання є на сьогоднішній день однією з актуальних навчальних технологій, яка дозволяє формувати предметні та ключові компетентності на основі доповнення та поєднання традиційного, дистанційного та мобільного навчання за умови самонавчання та самоконтролю учня.Документ Реалізація методолого-дидактичного підходу підготовки фахівців професійної та технологічної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Хріненко, Тетяна Вікторівна; Khrinenko, Tatyana Viktorovna; Садовий, Микола Ілліч; Садовой, Николай Ильич; Sadovyі, Mykola Illich; Рябець, Сергій Іванович; Рябец, Сергей Иванович; Ryabets, Sergiy Ivanovich(uk) Стаття присвячена проблемам визначення шляхів підготовки висококваліфікованих фахівців в галузі професійної освіти. Про наявність проблеми свідчить постійне зменшення замовлення Міністерства освіти і науки на фахівців в швейній галузі, сфері послуг тощо. Аналогічна ситуація і у галузі машинознавства, обробки матеріалів, електроніці. Природничі дисципліни майже не мають попиту, відсутня ефективна актуалізація потреби на природничо-математичну підготовку. Проте глобальний науково-технічний прогрес потребує прискореного розвитку вказаних галузей, що створює в державі суперечність між соціальним запитом та реальністю. Закони України, постанови Кабінету Міністрів, накази МОН про освіту свідчать, що в них чітко виділяються довгострокові аспекти розвитку освіти, зокрема глобальні: ідея цифрової трансформації та STEM освіти. На нашу думку виділені напрямки заслуговують на увагу. В цьому зв’язку нами окреслена структура дослідження освітнього стану суспільства, на основі якої доцільно проводити дослідження з усунення суперечностей, що мають місце.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »