Факультет математики, природничих наук та технологій

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/58

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 22
  • Ескіз
    Документ
    Основні підходи при формуванні в учнів конструкторських умінь засобами автоматизованого проєктування
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Рябець, Сергій Іванович; Щирбул, Олександр; Алфімов, Іван; Ryabets, S.; Shcherbul, Al.; Alfimov, І.
    (ua) У статті розглянуто процес формування в учнів конструкторських умінь за допомогою систем автоматизованого проєктування, зокрема у контексті навчання на уроках технологій. Автори наголошують на значенні систем автоматизованого проєктування у підготовці майбутніх фахівців технологічного профілю та акцентують увагу на розвитку важливих конструкторських компетентностей. Застосування таких інструментів як AutoCAD, SolidWorks, Fusion 360 дозволяє учням ефективно працювати з 2D- та 3D-моделями, виконувати інженерні розрахунки та готувати технічну документацію, що є невід’ємною частиною професійної діяльності в умовах сучасних технологій. У статті аналізуються основні підходи, які сприяють розвитку технічного мислення. Серед таких - метод поступового ускладнення завдань, колективне проєктування та інтеграція знань з інших дисциплін. Такі методи надають учням можливість працювати в команді, розвивати свої технічні та аналітичні здібності, а також глибше розуміти принципи конструктивного проєктування. Автори звертають особливу увагу на методі поетапного проєктування, який включає кілька етапів: від аналізу технічного завдання та формулювання вимог, і до створення ескізних креслень, розробки 3D-моделей, перевірки їх на міцність через інструменти систем автоматизованого проєктування та підготовки до виготовлення. На кожному етапі учні набувають нових знань та навичок, що сприяє формуванню їхньої здатності вирішувати реальні інженерні завдання. Застосування таких методів у освітньому процесі дозволяє учням не тільки ознайомитися з основами проєктування, а й безпосередньо отримати практичний досвід роботи з сучасними технологіями. Отже, використання САПР у освітньому процесі відіграє ключову роль у формуванні конструкторських умінь учнів, оскільки дозволяє їм не лише отримати базові знання з технічного моделювання, а й розвинути важливі навички аналітичного мислення, проєктування, самостійного прийняття рішень та роботи з цифровими технологіями. Це сприяє підготовці молодого покоління до сучасного технологічного середовища, допомагає їм адаптуватися до нових викликів ринку праці та забезпечує високий рівень професійної компетентності у сфері інженерії та виробничих технологій. (en) The article considers the process of formation of design skills in students using automated design systems, in particular in the context of training in technology lessons. The authors emphasize the importance of automated design systems in the training of future technological specialists and focus on the development of important design competencies. The use of such tools as AutoCAD, SolidWorks, Fusion 360 allows students to work effectively with 2D- and 3D-modelyami, perform engineering calculations and prepare technical documentation, which is an integral part of professional activity in the conditions of modern technologies. The article analyzes the main approaches that contribute to the development of technical thinking. Among these are the method of gradual complication of tasks, collective design and integration of knowledge from other disciplines. Such methods provide students with the opportunity to work in a team, develop their technical and analytical abilities, as well as a deeper understanding of the principles of constructive design. The authors pay special attention to the method of phased design, which includes several stages: from the analysis of the terms of reference and the formulation of requirements, and to the creation of draft drawings, the development of 3D-modeley, checking their strength through the tools of automated design systems and preparation for manufacturing. At each stage, students acquire new knowledge and skills, which contributes to the formation of their ability to solve real engineering problems. The use of such methods in the educational process allows students not only to get acquainted with the basics of design, but also directly gain practical experience with modern technologies. Consequently, the use of CAD in the educational process plays a key role in the formation of students’ design skills, as it allows them not only to gain basic knowledge of technical modeling, but also to develop important skills of analytical thinking, design, independent decision-making and work with digital technologies. This helps to prepare the younger generation for the modern technological environment, helps them adapt to the new challenges of the labor market and ensures a high level of professional competence in the field of engineering and production technologies.
  • Ескіз
    Документ
    Influence of Different Solvents on the Quality of Epitaxial Layers in Pb-Sn-Te-Se Systems
    (2023) Рябець, Сергій Іванович
    (en) The article is devoted to the study of various solvents influence on the quality of epitaxial layers A4B6 type semiconductor compounds growing during liquid-phase epitaxy. The choice of such compounds was primarily due to the instrumental characteristics of the obtained structures based on lead-tin chalcogenides, which are competitive in comparison with A2B6, among which there are significant sensitivity, response speed, thermal and radiation resistance, spectral homogeneity, and low noise level. The use of multicomponent heterolayers of the Pb1 – xSnxTe1 – ySey type makes it possible, by changing the composition, to control the band gap and, within certain limits, to match the parameters of the substrate and the epitaxial layer crystal lattices. In addition, such advantages of liquid-phase epitaxy as low growth temperatures, relatively simple equipment, short duration and cost of the processes, make it possible to continue research in the above direction. The analysis of the possibility of using In, Ga, Cd, Te, Bi and other solvent metals as alternatives to lead for growing by liquid epitaxy of solid solutions in the Pb-Sn-Te-Se system has been carried out. The use of only solvents based on Te, Tl, Bi in experimental studies is substantiated. In particular, the epitaxial growing with a tellurium solvent demonstrated that use of Bi (for concentrations of 50 atomic %) significantly affected not only the removal of the growth melt, but also the morphology of the grown layers: the surface was free from the wavy relief inherent in epitaxial layers grown from pure tellurium solutionsmelts. The results show the promise of Bi-Te melt solutions using, which make it possible to obtain structurally perfect epitaxial layers of n-type conductivity with a dislocation density of ~10 5cm – 2, a carrier concentration of ~10 18 cm – 3 and a mobility of (103 -104) cm2/Vs at 77 K.
  • Ескіз
    Документ
    Використання сучасного обладнання, програмного забезпечення та 3d моделювання в освітньому процесі з технологій
    (2023) Рябець, Сергій Іванович; Рябець, Іван Сергійович; Ryabets, Sergiy; Ryabets, Ivan
    (ua) Стаття присвячена модернізації змісту та цілей навчання учнів старших класів закладів загальної середньої освіти на уроках трудового навчання та технологій враховуючи використання 3D технологій моделювання. Розглянуті питання доцільності використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі, зокрема 3D моделювання та 3D друку. Означено поняття 3D-графіки, названі популярні 3D програмні продукти та їхнє застосування, висвітлені особливості 3D друку. На конкретному прикладі фрагменту творчого 3D проєкту продемонстровані окремі методичні аспекти навчання 3D моделюванню за основними етапами проєктно-технологічної діяльності учнів старшої школи на уроках технологій. (en) The article is devoted to the modernization of the content and goals of teaching high school students of institutions of general secondary education in the lessons of labor training and technologies, taking into account the use of 3D modeling technologies. The issues of expediency of using computer technologies in the educational process, in particular 3D modeling and 3D printing, are considered. The concept of 3D-grafіki is defined, the popular 3D software products and their application are named, the features of 3D printing are highlighted. On a concrete example of a fragment of a creative 3D project, some methodological aspects of teaching 3D modeling on the main stages of design and technological activity of high school students in technology lessons are demonstrated.
  • Ескіз
    Документ
    Дидактичний потенціал штучного інтелекту
    (2025) Рябець, Сергій Іванович
  • Ескіз
    Документ
  • Ескіз
    Документ
    Means and methods of organizing educational activities with elements of ai in technology lessons
    (2024) Рябець, Сергій Іванович; Ryabets, Sergіy; Tanasienko, Evgeniy
  • Ескіз
    Документ
    «Технології» в розрізі складових компетентнісного навчання у ЗЗСО
    (2024) Рябець, Сергій Іванович; Мисник, Алла Вікторівна
    (ua) Стаття присвячена проблемі змісту складових компетентнісної підготовки у старшій школі. Здійснено теоретичний аналіз наукових джерел з питань компетентнісної освіти в рамках закладів загальної середньої освіти. Праці провідних вчених, таких як Бех І., Бірка М., Боярин Л. Васьківська Г., Рудницька К., Шевчук С., Кулішов В. розглядають основні поняття компетентнісного підходу в системі освіти старшокласників, формування ключових компетенцій у системі компетентнісного підходу, визначають компетентнісний підхід як конкретний орієнтир модернізації сучасної освіти. На основі узагальнених даних наукової літератури запропоновано визначення компетентнісної освіти в закладах загальної середньої освіти як одного з підходів до навчання учнів, спрямованих на розвиток знань, умінь, умінь, особистісних якостей випускників. Охарактеризовано основні компоненти компетентнісної освіти в закладах загальної середньої освіти, зокрема когнітивні компетенції, такі як критичне мислення, аналіз та синтез, інформаційна грамотність та математична грамотність. Також обговорюються соціально-культурні компетенції, включаючи спілкування та співпрацю, розуміння культур та традицій, толерантність та розуміння інших. Практичні компетенції охоплюють навички та здібності, незалежність, самоорганізацію та підготовку до професійної діяльності. Академічні компетенції включають навички навчання, пошук інформації, самоорганізацію та самооцінку. Естетичні та творчі компетенції охоплюють художню та музичну грамотність, творче мислення та виразне мовлення. Кар'єрні компетенції включають кар'єрну орієнтацію та розвиток лідерства. Також висвітлюються громадянські компетенції, такі як участь у суспільному житті та розуміння прав та обов’язків громадян. Зроблені висновки доповнюють проблематику компетентнісного навчання в середній школі. Ця стаття може бути корисною для всіх, хто цікавиться питаннями компетентнісного навчання в середній школі. (en) The article is devoted to the problem of content of components of competence training in high school. A theoretical analysis of scientific sources on the issues of competency-based education within the framework of general secondary education institutions is carried out. The works of leading scientists such as Bech I., Birkа M., Boyaryn L., Kurish N., Boychuk Yu., Turchynov A., Palamar S., Vaskivska H., Rudnytska K., Shevchuk S., Kulishov V. on the basic concepts of competency approach in the education system of high school students, the formation of key competencies in the system of the competency-based approach, and the competencybased approach as a specific guideline for the modernization of modern education are considered. Based on the summarized data from scientific literature, we propose a definition of competency-based education in general secondary education institutions as one of the approaches to student education aimed at developing the knowledge, skills, abilities, and personal qualities of graduates. The main components of competency-based education in general secondary education institutions are described, including cognitive competencies such as critical thinking, analysis and synthesis, information literacy, and mathematical literacy. Socio-cultural competencies, including communication and cooperation, understanding of cultures and traditions, tolerance, and understanding of others, are also discussed. Practical competencies encompass skills and abilities, independence, self-organization, and preparation for professional activities. Academic competencies include study skills, information search, self-organization, and selfassessment. Aesthetic and creative competencies encompass artistic and musical literacy, creative thinking, and expressive speech. Career competencies involve career orientation and leadership development. Civic competencies, such as participation in publi c life and understanding of citizens' rights and responsibilities, are also covered. The conclusions drawn complement the problematics of competency-based education in high school. This article can be useful for anyone interested in the issues of competency-based education in high school.
  • Ескіз
    Документ
    Практикум з технології виробництва конструкційних матеріалів
    (Видавець Лисенко В. Ф., 2023) Кузик, Олександр Володимирович; Рябець, Сергій Іванович; Царенко, Олег Миколайович
    Навчально-методичний посібник містить основні відомості про сучасні методи дослідження фізико-технологічних властивостей конструкційних матеріалів, використанням сучасних вимірювальних приладів та апаратури, технологічні процеси одержання матеріалів, а також технології у машинобудуванні.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційно-методичні матеріали з атестації студентів
    (2024) Абрамова, Оксана Віталіївна; Кононенко, Сергій Олексійович; Краснощок, Інна Петрівна; Мельничук, Сергій Костянтинович; Мироненко, Наталя Василівна; Рябець, Сергій Іванович; Ткачук, Андрій Іванович; Царенко, Ірина Леонтіївна; Чистякова, Людмила Олександрівна; Щирбул, Олександр Миколайович
    У інформаційно-методичних матеріалах розглянуто питання підготовки та проведення кваліфікаційного екзамену студентів, що навчаються за освітньо-професійною програмою Середня освіта (Трудове навчання та технології) галузі знань 01 Освіта/Педагогіка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. У посібнику описано процедуру проведення атестації, наведено структуру білету, програму освітніх компонентів, винесених на атестацію, теоретичні питання й завдання практичного спрямування, зразки відповідей та критерії їх оцінювання.