Кафедра інформатики та інформаційних технологій
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/63
Переглянути
13 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Навчання створенню інтерактивних вебсторінок із використанням методів масивів мови JavaScript та студентських мініпроєктів(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Рєзіна, Ольга Василівна; Шлянчак, Світлана Олександрівна; Кнідзе, Михайло Ігорович; Riezina, Olga Vasylivna; Shlianchak, Svitlana Oleksandrivna; Knidze, Mykhailo Igorovych(ua) Після завершення університетської освіти студенти спеціальності «Комп’ютерні науки» повинні добре розуміти сучасні вебтехнології і мати необхідні навички, щоб зайняти міцну позицію в галузі. З урахуванням того, що сьогодні зростає попит на динамічні, інтерактивні та візуально привабливі сайти, студенти повинні вміти використовувати технології, що дають можливість створити такі вебресурси. Упровадження в освітній процес мініпроєктів проблемного навчання (“PBL mini-projects”) може допомогти сформувати ці важливі вміння. Для підвищення мотивації студентів до вивчення структур даних у JavaScript доцільно уникати задач на виконання обчислень, натомість пропонувати завдання щодо написання функцій-обробників подій, виконання яких демонструє явний візуальний ефект. Мета цього дослідження – розробити дизайн мініпроєкту, який проводиться при вивченні студентами масивів у JavaScript. Ми показуємо набір доцільно дібраних завдань, при виконанні яких студенти пишуть програмний код для автоматичної генерації таблиці із заданими даними та блоку новин на вебсторінці. Указані дії відбуваються завдяки використанню методів масивів JavaScript. Ми демонструємо приклади розв’язання цих завдань. Програмний код наводиться та аналізується. Упровадження проводилося у рамках курсу «Програмування вебзастосувань» і показало доцільність використання описаної методики. (en) After completing university education, computer science students should have a good understanding of the current web technology and have the necessary skills to obtain a strong position in the industry. Considering that today there is a growing demand for dynamic, interactive and visually attractive sites, students should be skilled in using technologies that make they possible to develop such web resources. Introducing mini-projects of problem-based learning (“PBL mini-projects”) into the educational process can help educate these essential skills. To increase students' motivation to study data structures in JavaScript, it is advisable to avoid tasks on performing calculations,instead offer tasks on coding event handler functions, the execution of which demonstrates a clear visual effect. The purpose of this study is to design the PBL mini-project, which is carried out when students study JavaScript arrays. We present a set of properly chosen tasks in which students coding functions for automatic generation of a table with predefined data and a news box on a web page using JavaScript array methods. We demonstrate examples of solving these tasks. The program code is provided and analyzed. The implementation was conducted in a course “Web Applications Programming” and showed the expediency of using the described methodology.Документ Цифрова підготовка майбутніх магістрів освіти : міжнародні тенденції(Видавничий дім «Гельветика», 2023) Фурсикова, Тетяна Володимирівна; Шлянчак, Світлана Олександрівна; Ганенко, Людмила Дмитрівна; Fursykova, Tetiana Volodymyrivna; Shlianchak, Svitlana Oleksandrivna; Hanenko, Liudmyla Dmytrivna(ua) У статті проаналізовано практичний досвід, дані офіційних сайтів університетів, навчальних планів і програм цифрової підготовки майбутніх магістрів освіти. Узагальнено специфіку змісту навчальних програм підготовки майбутніх магістрів освіти в провідних закладах вищої освіти країн Азії, Америки та Європи. Встановлено різноваріантність цифрової підготовки фахівців освіти, яка передбачає впровадження спеціальних дисциплін і міждисциплінарних модулів, спрямованих на поглиблене вивчення інформаційно-комунікаційних технологій, використання Інтернет-ресурсів, критичний аналіз медіатекстів; зорієнтованість підготовки майбутніх магістрів освіти на нові види професійної діяльності, зумовлені актуальними запитами інформаційного суспільства (активне впровадження цифрових технологій, інтеграція освіти й інформаційних технологій і систем, підготовка фахівців до електронного навчання, використання цифрових ресурсів в управлінській освітній діяльності); організацію виконання навчальних цифрових проєктів для відпрацювання навичок колективної та управлінської діяльності з використанням інформаційних технологій; упровадження нових програм підготовки магістрів освіти, які забезпечують підготовку фахівців до реалізації професійної діяльності виключно в контексті цифровізації. З’ясовано, що цифрова підготовка майбутніх магістрів освіти за кордоном здійснюється декількома способами: 1) упровадженням у процес професійної підготовки цифрових технологій; 2) модифікацією змісту окремих дисциплін навчального плану магістерської підготовки відповідних модулів, розділів, тем, що передбачає вивчення інформаційно-комунікаційних технологій для розв’язання професійних завдань; 3) уведенням дисциплін, безпосередньо спрямованих на розвиток цифрової компентності студентів; 4) запровадженням програм підготовки магістрів освіти за напрямом «Цифрова освіта». (en) The article analyzes practical experience, data from official university websites, curricula and digital training programs for future masters of education. The specifics of the content of training programs for future masters of education in leading institutions of higher education in the countries of Asia, America and Europe are summarized. It has been found out that the variety of digital training of education specialists involves the introduction of special disciplines and interdisciplinary modules aimed at in-depth study of information and communication technologies, use of the Internet resources, critical analysis of media texts as well as the orientation of the training of future masters of education at new types of professional activity, determined by the current demands of the information society (active implementation of digital technologies, integration of education and information technologies and systems, training of specialists for electronic learning, use of digital resources in managerial educational activities); the organization of the implementation of educational digital projects to practice the skills of collective and management activities using information technologies as well as the introduction of new programs for the training of masters of education, which ensure the training of specialists for the implementation of professional activities exclusively in the context of digitalization. It has been specified that digital training of future masters of education abroad is carried out in several ways: 1) through the introduction of digital technologies into the process of professional training; 2) through the modification of the content of individual disciplines of the master's training curriculum of relevant modules, sections, topics, which involves the study of information and communication technologies for solving professional tasks; 3) through the introduction of disciplines directly aimed at the development of students' digital competence; 4) through the introduction of Master of Education training programs into the field of "Digital Education".Документ Інформаційно-методичні матеріали з атестації студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти(ЦДУ імені В. Винниченка, 2022) Присяжнюк, Олена Віталіївна; Шлянчак, Світлана Олександрівна; Prysjazhnjuk, Olena; Shlianchak, SvitlanaДокумент APPLYING COMPUTER MATHEMATICS AS THE BASIS FOR THE DEVELOPMENT OF PROFESSIONAL COMPETENCE OF SPECIALISTS IN THE AREA “SYSTEM SCIENCES AND CYBERNETICS”(Publishing Kupriyenko SV, 2013) Shlianchak, S. A.; Шлянчак, Світлана Олександрівна(en) The author of the article gives the overview of approaches to the selection of means for forming professional competence of a specialist. The process of implementing the systems of computer mathematics in project activity of future specialists in the area “System Sciences and Cybernetics” is revised. Attention is paid to the technology of completing studying-professional projects by the future specialists, which influences the formation of personal-professional qualities of the specialist, which are the indivisible element in the formation of professional competence.Документ Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання. Ч. ІІ. Елементи програмування(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Ганжела, Сергій Іванович(uk) У посібнику представлено загальні відомості з програмування: основи алгоритмізації, мова програмування та засоби створення програм, середовище PascalABC.Net, програма Сходинки до інформатики, середовище Scratch. Посібник складається з двох частин: «Теоретична частина» і «Лабораторні роботи». Посібник містить приклади, рекомендації виконання завдань та примітки у вигляді порад для їхнього раціонального виконання. Навчальний посібник призначений для супроводу курсу «Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання», який передбачено навчальним планом для студентів напрямів підготовки: «Початкова освіта», «Дошкільна освіта». Також посібник адресовано педагогічним працівникам і студентам інших напрямів підготовки.Документ Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання. Ч. ІІІ. Сучасні інформаційні технології навчання(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Ганжела, Сергій Іванович(uk) У посібнику представлено загальні відомості з інформаційно-комунікаційних технологій навчання: сучасні інформаційні технології навчання; комп’ютерні мережі, глобальна мережа Internet, електронна пошта; проектна діяльність у початковій школі; технологія веб 2. 0 як засіб використання освітніх веб-ресурсів; комп’ютерні презентації. Посібник складається з двох частин: «Теоретична частина» і «Лабораторні роботи». Посібник містить приклади, рекомендації виконання завдань та примітки у вигляді порад для їхнього раціонального виконання. Завдання для лабораторних робіт побудовано таким чином, щоб залучати студентів до проектної та дослідницької діяльності засобами технології веб 2.0. Використано технологію Вікі для організації онлайнового навчального середовище та об’єднання зусиль викладачів і студентів у межах деякої теми або навчального курсу. Навчальний посібник призначений для супроводу курсу «Основи інформатики з елементами програмування та сучасні інформаційні технології навчання», який передбачено навчальним планом для студентів напрямів підготовки: «Початкова освіта», «Дошкільна освіта». Також посібник адресовано педагогічним працівникам і студентам інших напрямів підготовки.Документ Компьютерно-ориентированная реализация учебных задач как условие формирования профессиональной компетентности специалистов в области «Системные науки и кибернетика»(2013) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Шлянчак, Светлана АлександровнаДокумент Системи комп’ютерної математики як інтеграційна основа науково-дослідних робіт(2012) Шлянчак, Світлана ОлександрівнаДокумент Позитивна динаміка рівнів професійної компетентності студентів у межах нового галузевого стандарту спеціальності «Інформатика»(2011) Шлянчак, Світлана Олександрівна(uk) Наведено результати педагогічного експерименту, проведеного протягом навчальної практики. Відмічено доцільність подальшого впровадження такої практики у зв’язку зі змінами стандарту підготовки студентів спеціальності “Інформатика”.Документ Использование компьютерной математики как основа развития профессиональной компетентности специалистов в области «Системные науки и кибернетика»(Publishing Kupriyenko Sergiy Vasilyovich, 2012) Шлянчак, Світлана Олександрівна; Шлянчак, Светлана Александровна; Shlianchak, S. A.(ru) Исследованы психолого-педагогические особенности формирования профессиональной компетентност и специалистов в области «Системные науки и кибернетика». Приведены рекомендации для эффективного использования систем компьютерной математики (СКМ) при создании учебно-профессиональных проектов студентами названной области знаний. Продемонстрировано применение СКМ к различным видам проектов.