Кафедра фізичного виховання і рекреаційно-оздоровчої роботи

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/65

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні виклики модернізації фізичного виховання в закладах вищої освіти України
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2025) Язловецька, Оксана Валентинівна; Бабенко, Андрій Леонідович; Yazlovetska, O.; Babenko, A.
    (ua) У статті проаналізовано сучасний стан системи фізичного виховання в закладах вищої освіти (ЗВО) України, висвітлено її значення для формування фізичного й психоемоційного здоров’я, а також розвитку професійних компетентностей здобувачів вищої освіти. Визначено основні проблеми, що перешкоджають ефективному функціонуванню цієї системи, зокрема: невідповідність традиційних підходів актуальним викликам, низький рівень рухової активності студентської молоді, скорочення навчальних годин на дисципліну «Фізичне виховання», обмеженість матеріально-технічного забезпечення та негативні наслідки воєнного стану, який звузив доступ до інфраструктури й посилив психоемоційне навантаження на здобувачів освіти. Акцентовано на необхідності комплексного оновлення системи фізичного виховання відповідно до вимог Закону України «Про вищу освіту», Концепції розвитку щоденного спорту та Стратегії розвитку фізичної культури і спорту до 2028 року. Ці документи визначають стратегічні орієнтири трансформації сфери – інклюзивність, оздоровчу спрямованість, цифровізацію та забезпечення якості. Проаналізовано інноваційні підходи, які вже впроваджуються у заклади вищої освіти, зокрема застосування цифрових платформ, фітнес-трекерів для моніторингу фізичної активності, відеотренувань та мобільних застосунків. Визначено потенціал і проблематику розвитку професійно-прикладної фізичної підготовки, яка формує спеціалізовані рухові якості, необхідні у професійній діяльності, але потребує індивідуалізації та методичного вдосконалення. Запропоновано комплексний підхід до модернізації системи фізичного виховання у ЗВО України, спрямований на підвищення її ефективності, відповідно сучасним викликам. Передбачено оновлення інфраструктури, упровадження мотиваційних механізмів, підвищення кваліфікації викладачів, розвиток інклюзивності та цифрової трансформації фізичного виховання. Особлива увага приділена потребі оновлення нормативної бази з урахуванням інклюзивного підходу, професійно-прикладної фізичної підготовки та цифрових інструментів. (en) The article analyzes the current state of the physical education system in higher education institutions of Ukraine and highlights its role in shaping students’ physical and psycho-emotional health, as well as in developing their professional competencies. The key challenges hindering the effective functioning of the system have been identified, including the inconsistency of traditional approaches with contemporary demands, low levels of physical activity among students, reduction in instructional hours for the «Physical Education» discipline, insufficient material and technical resources, and the negative consequences of martial law, which has limited access to infrastructure and increased psychological stress among students. The article emphasizes the need for a comprehensive renewal of the physical education system in accordance with the requirements of the Law of Ukraine «On Higher Education», the Concept for the Development of Daily Sports, and the Strategy for the Development of Physical Culture and Sports until 2028. These policy documents define strategic directions for the transformation of the field – namely, inclusivity, a focus on health promotion, digitalization, and quality assurance. Innovative approaches currently being implemented in higher education institutions have been analyzed, including the use of digital platforms, fitness trackers for monitoring physical activity, video workouts, and mobile applications. The potential and challenges of developing professionally oriented physical training have been identified. This type of training fosters specialized motor skills essential for professional activities but requires further individualization and methodological improvement. A comprehensive approach to modernizing the physical education system in Ukrainian higher education institutions is proposed, aimed at increasing its effectiveness and meeting current challenges. The approach includes infrastructure upgrades, the introduction of motivational mechanisms, professional development of teaching staff, the advancement of inclusiveness, and the digital transformation of physical education. Special attention is given to the need to update the regulatory framework, taking into account inclusive approaches, professionally oriented physical training and digital tools.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив секційних занять з фізичного виховання на особистісну активність студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ
    (Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017) Собко, Сергій Григорович; Собко, Наталія Григорівна; Sobko, S.; Sobko, N.
    (ua) Зроблений аналіз навчально-виховного процесу з фізичного виховання і обрано секційну модель занять. Враховуючи матеріальну базу університету, кадровий склад кафедри, а також фізкультурні інтереси студентів, заняття проводились в 14 секціях. Визначений експертами рівень особистісної активності студентів є середнім. З метою підвищення рівня особистісної активності студентів на кафедрі запропонований комплекс заходів, який містив систему змагань різного рангу, показові виступи з індивідуальних видів спорту та покращення матеріально-технічного забезпечення викладання дисципліни "фізичне виховання"; впроваджено поетапне проведення комплексних внутрівузівських змагань. По завершенні експерименту повторно визначався рівень особистісної активності студентів в процесі занять, який згідно з експертними оцінками мав тенденцію до покращення (Р<0,05). Запровадження у навчально-виховний процес цілеспрямованого комплексу заходів дало змогу досягти позитивної динаміки змін рівня особистісної активності студентів неспеціальних факультетів педагогічного ВНЗ під час секційних занять з фізичного виховання.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості розвитку фізичних якостей в учнів I-IV класів на уроках фізичної культури
    (Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2017) Мішин, Сергій Вікторович
  • Ескіз
    Документ
    Цільові орієнтири розвитку студентського спорту
    (Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2017) Собко, Сергій Григорович
  • Ескіз
    Документ
    Контроль успішності на заняттях з фітнесу у вищому навчальному закладі
    (2017) Миценко, Євген Вікторович; Пихтіна, Поліна Віталіївна
  • Ескіз
    Документ
    Діяльність спортивного клубу «Буревісник» КДПУ імені Володимира Винниченка
    (Поліграфічне підприємство «Ексклюзив-Систем», 2017) Сукачов, Олександр Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Мотивація до занять фітнесом у студентів вищого педагогічного навчального закладу
    (НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2017) Миценко, Євген Вікторович; Mytsenko, Y.
    (uk) Мета: виявити мотиви, що впливають на залучення студентів неспеціальних факультетів до занять фізичним вихованням в секційному відділенні фітнесу, визначити значимість кожного з таких мотивів. Матеріали і методи: мотиви, що обумовлюють схильність студентів до занять фізичним вихованням визначались за допомогою двох етапів анкетування, проведеного серед студентів першого та другого курсів неспеціальних факультетів Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка у кількості 64 осіб. Результати: представлена динаміка активності студентів в процесі занять фітнесом. Виявлено основні чинники, що мотивують, а також чинники що заважають студентам займатися в секції фітнесу. Представлені дані про рівень значимості кожного такого чинника. Висновки: виявлено, що три мотиви є основними в процесі прийому рішення про заняття фітнесом для 93% студентів, це - необхідність отримати залік, бажання покращити фізичну форму, поліпшити зовнішній вигляд. Зайнятість іншими навчальними дисциплінами або ж брак часу загалом є основним чинником, що заважає займатися фітнесом для 60% студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Фізичне виховання студентів як чинник впливу на успішність їх навчання
    (2013) Миценко, Євген Вікторович
    (uk) В статті розглядається питання залежності та взаємного впливу успішності навчання студентів КДПУ ім. В. Винниченка та їх оцінки з дисципліни фізичне виховання. Зокрема проаналізовано сучасний стан питання, здійснено аналіз наявних даних отриманих іншими дослідниками. Проведено кореляційний аналіз взаємного зв’язку між зазначеними показниками.
  • Ескіз
    Документ
    Фізичні ігри і забави у народному побуті в період Київської Русі як засіб фізичного виховання
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Арапов, Олег Віталійович
    (uk) В статі автором розкривається місце фізичної гри та забави в сфері людської діяльності, а саме: під час релігійно культових свят, під час побутових свят, під час господарської діяльності та дозвілля, буденного життя. Автор аналізує шляхи використання гри в період Київської Русі, як засобу фізичного виховання.