Кафедра дошкільної та початкової освіти

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/53

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Документ
    Розвиток творчого мислення учнів початкових класів на уроках української мови
    (2024) Бурякова, Єлизавета Анатоліївна; Buriakova, E. A.
    (ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей розвитку творчого мислення учнів початкових класів на уроках української мови. Описано поняття «творче мислення» та його роль у розвитку особистості молодших школярів. Здійснено вивчення факторів, які впливають на розвиток творчого мислення учнів початкових класів. Визначено важливість розвитку творчого мислення в освітньому процесі нової української школи та охарактеризовано зв'язок творчого мислення і навчання української мови в початкових класах та досліджено досвід роботи вчителя початкових класів Герніченко Т. М. на базі Тернівської філії Добровеличківського ліцею «Лідер». У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчого мислення учнів початкових класів на уроках української мови. (en) Qualifying work is sanctified to the analysis of maintenance and study of features of development of the creative thinking of students of initial classes on the lessons of Ukrainian. A concept "creative thinking" and his role are described in development of personality of junior schoolchildren. The studies of factors, that influence on development of the creative thinking of students of initial classes, are carried out. Importance of development of the creative thinking is certain in the educational process of new Ukrainian school and connection of the creative thinking and studies of Ukrainian is described in initial classes and experience of teacher of initial classes Hernichenko Т. М. is investigational on a base Ternivska of branch of Dobrovelichkivskogo of lyceum "Leader". To qualifying work theoretical generalization and practical decision of problems of development of the creative thinking of students of initial classes are driven on the lessons of Ukrainian.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри в навчально-виховного процесу
    (2024) Баландін, Наталія Василівна; Balandin, N. V.
    (ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей застосування дидактичної гри в навчально- виховному процесі в розвитку творчості дитини дошкільного віку. Описано поняття «Творчість», «Гра», «Творчий розвиток», «Ігрова діяльність». Здійснено вивчення сутності, класифікації, структури та різновидів ігор, з’ясовано особливості організації гри в закладі дошкільної освіти, виявлено особливості сюжетно-рольової та дидактичної гри та їх значення у розвитку творчих здібностей дошкільнят. Проведено дослідження щодо теми виявлення стану і прояву творчих здібностей та визначення рівня ігрової діяльності у дітей дошкільного віку, під час якого було враховано психологічні, соціальні і педагогічні аспекти та підібрано необхідні рекомендації для покращення ефективності розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами гри. У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчих здібностей дошкільників у процесі гри. (en) Qualification work is devoted to the analysis of the matter and study of the peculiarities of the application of didactic game in the educational process in the development of creativity of a preschool child. The concepts of "Creativity", "Game", "Creative Development", "Game Activity" are described. The essence, classification, structure and types of games are studied, the peculiarities of the organization of the game in the preschool institution are clarified, the peculiarities of the plot – role and didactic game and their significance in the development of creative abilities of preschool children are revealed. A study was conducted on the topic of identifying the state and manifestation of creative abilities and determining the level of play activities in preschool children, which took into account psychological, social and pedagogical aspects and selected the necessary recommendations to improve the development of creative abilities of preschool children through play. In the qualifying work the theoretical generalization and practical solution of problems of development of creative abilities of preschoolers in the course of game are given. Recommendations that can be used in pedagogical activity of educational institutions are substantiated and developed.
  • Ескіз
    Документ
    Гра як провідний вид діяльності дітей дошкільного віку
    (РВВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023) Котелянець, Наталка Валеріївна; Kotelianets, Yuliia Serhiivna
    (ua) Сучасним дітям потрібно значно більше задля їх майбутнього місця в житті та у суспільстві ніж знання та навички. З-поміж чисельних компетентностей, які заявлені у Державному стандарті дошкільної освіти, слід зупинитися на ігровій діяльності. На всіх етапах розвитку особистості гра сприймається як цікаве заняття, яке необхідне для її життєдіяльності. Чим дитина стає старша, тим більше вона починає відчувати як розвиваюче так і виховне значення гри. З’ясовано, що гра пов’язана з пізнавальними потребами дітей. Гра, в рамках її можливостей, є способом задоволення потреб дитини. Ігрова діяльність є засобом тренуванням та вдосконаленням дошкільником своїх пізнавальних сил та здібностей. Граючись, дитина керується власними бажаннями, намірами та задумами. Якщо дорослі втручаються у хід гри, тоді місця для розвитку особистості дитини вже не залишається. Виділено такі риси гри: вільна розвивальна діяльність, яка здійснюється лише за бажанням дитини, для отримання задоволення від самого процесу діяльності, а лише від отримання результату (процедурне задоволення); творча, значною мірою імпровізована, дуже активний характер цієї діяльності («поле творчості»); емоційна піднесеність діяльності, суперництво, конкуренція, змагальність, атракція тощо (почуттєва природа гри, «емоційна напруга»); наявність непрямих або прямих правил, які віддзеркалюють зміст гри, логічну та часову послідовність її розвитку. Виокремлено такі види ігор: будівельно-конструкторські, сюжетно-рольові, творчі, ігри за правилами, театралізовані, режисерські, дидактичні, рухливі. Зазначено, що для дошкільника гра є засобом проникнення в діяльність та взаємостосунки дорослих людей, засобом віддзеркалення навколишньої дійсності. Під час гри у дітей розвивається здатність до творення та реалізації задуму, який, будучи на перших порах спонтанним, згодом постає як свідомо задумана тема, реалізуючи яку, дошкільники не просто механічно копіюють дії дорослих людей, а й відтворюють почуття, переживання, наснажують їх вже особистісним смислом. Гра виконує пізнавальну, виховну, розвивальну, естетичну та соціалізуючу функції. (en) Modern children need much more than knowledge and skills for their future place in life and society. Among the numerical competences declared in the State Standard of Preschool Education, one should focus on game activities. At all stages of personal development, the game is perceived as an interesting activity that is necessary for his life activity. The older the child becomes, the more he begins to feel both the developmental and educational value of the game. It was found that the game is related to the cognitive needs of children. The game, within its possibilities, is a way to satisfy child’s needs. Game is a means of training and improvement of the preschooler’s cognitive powers and abilities. While playing, the child is guided by his own desires, intentions and plans. If adults interfere in the course of the game, then there is no room left for the development of the child’s personality. The following features of the game are highlighted: free developmental activity, which is carried out only at the child’s request, to obtain satisfaction from the activity process itself, but only from obtaining the result (procedural satisfaction); creative, largely improvised, very active nature of this activity («field of creativity»); emotional sublimity of activity, rivalry, competition, competitiveness, attraction, etc. (emotional nature of the game, «emotional tension»); the presence of indirect or direct rules that reflect the content of the game, the logical and temporal sequence of its development. The following types of games are distinguished: construction and design, story-role, creative, games according to the rules, theatrical, directorial, didactic, active. It is noted that for a preschooler, a game is a means of penetrating into the activities and relationships of adults, means of reflecting the surrounding reality. During the game, children develop the ability to create and implement an idea, which, being spontaneous at first, later appears as a consciously conceived theme, realizing which preschoolers do not just mechanically copy the actions of adults, but also reproduce feelings, experiences, acquires personal meaning. The game performs cognitive, educational, developmental, aesthetic and socializing functions.