Кафедра дошкільної та початкової освіти

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/53

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 130
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток творчого мислення учнів початкових класів на уроках української мови
    (2024) Бурякова, Єлизавета Анатоліївна; Buriakova, E. A.
    (ua) Кваліфікаційну роботу присвячено аналізу змісту та вивченню особливостей розвитку творчого мислення учнів початкових класів на уроках української мови. Описано поняття «творче мислення» та його роль у розвитку особистості молодших школярів. Здійснено вивчення факторів, які впливають на розвиток творчого мислення учнів початкових класів. Визначено важливість розвитку творчого мислення в освітньому процесі нової української школи та охарактеризовано зв'язок творчого мислення і навчання української мови в початкових класах та досліджено досвід роботи вчителя початкових класів Герніченко Т. М. на базі Тернівської філії Добровеличківського ліцею «Лідер». У кваліфікаційній роботі наведено теоретичне узагальнення та практичне вирішення проблем розвитку творчого мислення учнів початкових класів на уроках української мови. (en) Qualifying work is sanctified to the analysis of maintenance and study of features of development of the creative thinking of students of initial classes on the lessons of Ukrainian. A concept "creative thinking" and his role are described in development of personality of junior schoolchildren. The studies of factors, that influence on development of the creative thinking of students of initial classes, are carried out. Importance of development of the creative thinking is certain in the educational process of new Ukrainian school and connection of the creative thinking and studies of Ukrainian is described in initial classes and experience of teacher of initial classes Hernichenko Т. М. is investigational on a base Ternivska of branch of Dobrovelichkivskogo of lyceum "Leader". To qualifying work theoretical generalization and practical decision of problems of development of the creative thinking of students of initial classes are driven on the lessons of Ukrainian.
  • Ескіз
    Документ
    Превентивне виховання як засіб профілактики відхилень у поведінці молодших школярів
    (2024) Глушина, Наталія Олександрівна; Hlushina, N. A.
    (ua) У роботі висвітлюється проблема профілактики відхилень у поведінці молодших школярів засобами превентивного виховання. Визначено причини важковиховуваності школярів. Розкрито сутність превентивного виховання як важливого напряму виховної роботи в закладах освіти. Показано його взаємозв’язок з соціально-профілактичною діяльністю. Охарактеризовано відхилення в поведінці молодших школярів. Визначено роль соціально-педагогічної профілактики в їх усуненні. Розкрито значення педагогіки партнерства в реалізації завдань превентивного виховання. Описано форми й засоби соціально-профілактичної роботи в школі, показано специфіку превентивної діяльності соціального педагога. Проаналізовано засоби проведення соціально-профілактичної роботи в закладах загальної середньої освіти. З-поміж них виокремлено комунікативний аспект як провідний засіб соціально-педагогічної профілактики. Проведено емпіричне дослідження комунікативних навичок у молодших школярів у процесі превентивного виховання. (en) The work highlights the problem of prevention of deviations in the behavior of younger schoolchildren by means of preventive education. The reasons for the difficult upbringing of schoolchildren have been determined. The essence of preventive education as an important direction of educational work in educational institutions is revealed. Its relationship with social and preventive activities is shown. Deviations in the behavior of younger schoolchildren are characterized. The role of socio-pedagogical prevention in their elimination is determined. The importance of partnership pedagogy in the implementation of the tasks of preventive education is revealed. The forms and means of social and preventive work at school are described, the specifics of the social pedagogue's preventive activity are shown. The means of conducting social and preventive work in institutions of general secondary education were analyzed. Among them, the communicative aspect is singled out as a leading means of socio-pedagogical prevention. An empirical study of the communication skills of younger schoolchildren in the process of preventive education was conducted.
  • Ескіз
    Документ
    Формувальне оцінювання як стратегія успішного навчання молодших школярів у новій українській школі
    (2024) Глущенко, Анна Андріївна; Hlushchenko A.
    (ua) Магістерська рoбoтa приcвяченa дослідженню теoретичних і прaктичних acпектів прoблеми формувального оцінювання в системі початкової освіти НУШ. У рoбoті схарактеризовано мотивацію до навчання як запоруку успішного навчання молодших школярів. Рoзкритo поняття контрольно-оцінні уміння та навички та визначено їхнє місце в структурі ключової компетентності НУШ «уміння вчитися впродовж життя». Схарактеризовано особливості оцінювання навчальних досягнень учнів в НУШ. Укладено методику дослідження рівня розвитку навчальної мотивації та рефлексії у молодших школярів та проаналізовано матеріали дослідження. Розроблено та апробовано засоби та методи розвитку навчальної мотивації молодших школярів, а також підібрано ефективні техніки формувального оцінювання молодших школярів. Підтверджено ефективність запропонованої методичної системи шляхом виявлення позитивної динаміки у рівні розвитку навчальної мотивації та рефлексії молодших школярів. (en) The master’s thesis is devoted to the study of theoretical and practical aspects of the problem of formative assessment in the system of primary education of the NUS. The paper characterizes the motivation to study as a key to the successful study of younger schoolchildren. The concept of control and evaluation abilities and skills is revealed and their place in the structure of the key competence of NUS "ability to learn throughout life" is determined. The peculiarities of the evaluation of the educational achievements of students at NUS are characterized. The methodology of the study of the level of development of educational motivation and reflection among younger schoolchildren was established and the research materials were analyzed. Means and methods of developing educational motivation of junior high school students were developed and tested, as well as effective techniques of formative assessment of junior high school students were selected. The effectiveness of the proposed methodological system was confirmed by identifying positive dynamics in the level of development of educational motivation and reflection of younger schoolchildren.
  • Ескіз
    Документ
    Організація здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі
    (2024) Слуцька, Валерія Василівна; Slutska, V. V.
    (ua) Робота присвячена питанню формування здоров’язбережувальної компетентності в учнів початкової школи, шляхом організації здоров’язбережувальної діяльності у закладі освіти. У першому розділі роботи досліджено теоретичний аспект організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі: вивчено сучасний стан проблеми формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів у науковій літературі; висвітлено сутність термінологічних понять дослідження; теоретично обґрунтовано використання здоров’язбережувальних технологій в освітньому процесі початкової школи, особливості організації цієї діяльності у початковій школі. Другий розділ роботи присвячений практичному аспекту впровадження здоров’язбережувальних технологій у початковій школі – узагальнено педагогічний досвід організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі, описано аналіз проведеного експериментального дослідження щодо перевірки ефективності організації здоров’язбережувальної діяльності в початковій школі, а також педагогічні умови ефективності цього процесу. За результатами дослідження зроблені відповідні висновки. (en) The work is devoted to the issue of formation of healthcare competence in, through the organization of health-preserving activities in an educational institution. In the first chapter of the work, the theoretical aspect of organization of healthcare activity in primary school is investigated: the current state of the problem of formation primary school students’ healthcare competence in the scientific literature was studied; the essence of the terminological concepts of the work is highlighted; using of healthcare technologies in the educational process of primary school, the peculiarities of organization of this activity in primary school are theoretically substantiated. The second chapter of the work is devoted to the practical aspect of the implementation of healthcare technologies in primary school – the pedagogical experience of organizing healthcare activity in primary school is summarized, the analysis of the conducted experimental research on the effectiveness of organizing healthcare activity in primary school is described, as well as the pedagogical conditions for the effectiveness of this process.
  • Ескіз
    Документ
    Використання комп’ютерних технологій в процесі навчання математики в початковій школі
    (2024) Репало, Ірина Леонідівна; Repalo, I.L.
    (ua) Робота викладена на 82 сторінках, містить 2 розділи, 51 джерело та 3 додатки. Об’єктом дослідження є процес навчання математичної освітньої галузі у початковій школі. Предметом дослідження є педагогічні умови, методи та технології використання ІКТ на уроках математики в початковій школі. Метою дослідження є вивчення ефективності використання ІКТ у навчанні математики в початковій школі та розробка рекомендацій щодо їх застосування для підвищення якості навчання. Перший розділ роботи присвячений теоретичним основам використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальному процесі початкової школи. У ньому розкрито сутність поняття ІКТ, проаналізовано їх значення для навчання математики та особливості впровадження у початковій освіті. Досліджено психолого-педагогічні аспекти застосування цифрових технологій, акцентується увага на вікових особливостях учнів та способах адаптації матеріалу до їхніх потреб. Розглянуто педагогічні умови ефективного використання ІКТ, зокрема технічне забезпечення, рівень підготовки педагогів та вибір оптимальних методичних підходів. У другому розділі роботи описано експериментальне дослідження, яке мало не меті перевірити ефективність використання ІКТ у процесі навчання математики учнів початкової школи. Розкрито особливості організації сучасного уроку математики з використанням цифрових технологій, структуру та етапи експерименту. Результати дослідження демонструють позитивний вплив використання ІКТ на навчальні досягнення учнів із математики, зокрема підвищення їхньої мотивації та покращення математичних компетенцій. Розроблено практичні рекомендації для вчителів щодо використання ІКТ під час викладання математики з метою підвищення ефективності навчального процесу. За результатами роботи зроблено висновки щодо використання комп’ютерних технологій на уроках математики в початковій школі. (en) The thesis consists of 82 pages, includes 2 chapters, 51 references, and 3 appendices. The object of the study is the process of teaching mathematics in primary school, implemented through information and communication technologies (ICT). The subject of the study is the pedagogical conditions, methods, and technologies for using ICT in mathematics lessons in primary school. The aim of the study is to examine the effectiveness of ICT in teaching mathematics in primary school and to develop recommendations for their application to improve the quality of education. The first chapter of the work is dedicated to the theoretical foundations of using information and communication technologies (ICT) in the educational process of primary school. It explores the concept of ICT, analyzes its importance for teaching mathematics, and examines the specifics of its implementation in primary education. Psychological and pedagogical aspects of technology application are discussed, focusing on the age characteristics of students and methods of adapting materials to their needs. The chapter considers pedagogical conditions for the effective use of ICT, including technical support, teacher training, and the selection of optimal methodological approaches. The second chapter focuses on an experimental study of the effectiveness of ICT in teaching mathematics to primary school students. It describes the organization of modern mathematics lessons using technologies, the structure, and stages of the experiment. The study results demonstrate the impact of ICT integration on students’ academic achievements, particularly their increased motivation and improved mathematical competencies. The chapter provides practical recommendations for teachers on using ICT in mathematics instruction, which can enhance the efficiency of the educational process. The study concludes with findings regarding the use of computer technologies in mathematics lessons in primary school.
  • Ескіз
    Документ
    Реалізація принципу наступності у навчанні математики дітей дошкільного та молодшого шкільного віку
    (2024) Репа, Вікторія Вікторівна; Repa, V. V.
    (ua) Магістерська робота присвячена проблемі реалізації принципу наступності між дошкільною та початковою освітою у процесі підготовки дітей до вивчення математики в школі. Розглянуто наступність як педагогічну проблему та основні форми її реалізації. Визначено сутність понять «наступність» і «готовність до шкільного навчання». Описано показники та критерії визначення останнього. Проведено дослідження інтелектуальної готовності старших дошкільників до вивчення математики. Здійснено аналіз отриманих результатів та запропоновано ефективну методичну систему для логіко-математичного розвитку майбутніх школярів. (en) The master's thesis is devoted to the problem of implementing the principle of continuity between preschool and primary education in the process of preparing children for studying mathematics at school. The continuity as a pedagogical problem and the main forms of its realization are considered. The essence of the concepts of «continuity» and «readiness for schooling» is defined. The indicators and criteria for determining the latter are described. The study of intellectual readiness of senior preschoolers to learn mathematics is carried out. The obtained results are analyzed and an effective methodological system for the logical and mathematical development of future schoolchildren is proposed.
  • Ескіз
    Документ
    Формування вмінь взаємодіяти усно на уроках української мови засобами кейс-технології
    (2024) Костенко, Руслана Сергіївна; Kostenko, R. S.
    (ua) У кваліфікаційній роботі ґрунтовно викладено суть поняття мовленнєва діяльність, його структуру й особливості організації для здобувачів початкової освіти, фундаментальні принципи й умови забезпечення ефективності; подано результати аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури щодо організації мовленнєвої діяльності молодших школярів для вироблення вмінь взаємодіяти усно в різних ситуаціях спілкування. У дослідженні також представлено сутність понять «кейс-технологія», «кейс-метод», «ситуації спілкування»; детально викладено історія створення методу кейсів, окреслено його переваги стосовно інших інтерактивних методів навчання. Проаналізовано види та зміст кейсів та окреслено можливості застосування методу для роботи з молодшими школярами; описано алгоритм організації роботи з кейсом. (en) The qualification work thoroughly describes the essence of the concept of speech activity, its structure and peculiarities of organization for primary education students, fundamental principles and conditions for ensuring efficiency; presents the results of the analysis of psychological, pedagogical and methodological literature on the organization of speech activity of primary school students to develop the ability to interact orally in different communication situations. The study also presents the essence of the concepts of ‘case technology’, ‘case method’, ‘communication situations’; the history of the case method is described in detail, and its advantages in relation to other interactive teaching methods are outlined. The types and content of cases are analyzed and the possibilities of applying the method to work with junior schoolchildren are outlined; the algorithm for organizing work with a case is described.
  • Ескіз
    Документ
    Формування лексичної компетентності молодших школярів засобами інноваційних технологій
    (2024) Павленко, Марія Богданівна; Pavlenko, M. B.
    (ua) У магістерській роботі теоретично обґрунтовано й з’ясовано особливості вивчення лексичного матеріалу відповідно до нових Типових освітніх програм нової української школи 1–2 та 3–4 класи, висвітлено особливості вироблення лексичної грамотності учнів молодшого шкільного віку, з’ясовано значення лексичних норм в освітньому процесі здобувачів початкової ланки загальноосвітньої школи й досліджено особливості застосування інноваційних технологій під час опрацювання лексичного матеріалу на уроках української мови в початковій школі. Упровадження інноваційних технологій дає змогу учням краще опанувати лексичний матеріал, вільно та доречно використовувати у власному мовленні різні лексичні групи слів, добирати синоніми та антоніми до поданих слів, вирізняти в текстах слова різних частин мови, тобто сформувати лексичну компетентність. Використання сучасних підходів в освітню практику спрямовує процес навчання на індивідуальну траєкторію учня початкової школи. (en) The master's thesis theoretically substantiates and clarifies the features of studying lexical material in accordance with the new Standard Educational Programs of the New Ukrainian School for elementary school, highlights the features of developing primary students’ lexical literacy, clarifies the importance of lexical norms in the educational process of primary students, and investigates the features of using innovative technologies when studying lexical material during Ukrainian classes in elementary school. The introduction of innovative technologies allows students to master lexical material better, to use different lexical groups of words in their own speech freely and appropriately, to select synonyms and antonyms for the given words, to distinguish words of different parts of speech in texts and, therefore, to form lexical competence. Using modern approaches in educational practice directs the learning process to the individual trajectory of primary student.