Кафедра дошкільної та початкової освіти

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/53

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційна культура у фаховій підготовці майбутніх педагогів
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Валерій Сергійович; Zhyhora, Iryna Valeriivna; Zhyhora, Valerii Serhiiovych
    (ua) У статті робиться огляд проблеми впровадження інформаційних і телекомунікаційних технологій у сучасній освітній системі, що демонструє нові можливості для оптимізації процесу навчання, зокрема навчання мов, на всіх рівнях. Обґрунтовано вибір теми роботи, її актуальність, подано теоретичне значення й практичну цінність досліджуваної проблеми. Особливу увагу приділено мережі «Інтернет», веб-технологіям, можливостям мас-медіа, активному використанню дидактичного потенціалу віртуальної мережі. Автори розглядають можливості підготовки нового покоління педагогів, які володітимуть не тільки традиційними, а й інноваційними технологіями навчання, які здатні не лише обробляти певну інформацію, а й продукувати її, творчо використовуючи під час розв’язання навчально-виховних задач. Пропоновану роботу присвячено проблемі формування інформаційної культури майбутніх педагогів, їхньої готовності до використання новітніх інформаційних технологій у своїй професійній діяльності; організації навчального процесу за допомогою сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. З’ясовано, що сучасний урок сьогоднінеможливий без залучення потужних можливостей Інтернет-ресурсів, використання яких сприяє формуванню справді сучасного учня, озброєного найновішими технологіями пошуку, одержання та використання пізнавальної інформації. Визначено, що формування готовності до роботи з інформаційними технологіями в професійній діяльності – тривалий процес, що є важливим компонентом професійної педагогічної підготовки майбутніх фахівців, тому цей процес відбувається через цілеспрямовану діяльність, власну активність майбутнього педагога та спеціальні умови.
  • Ескіз
    Документ
    Семантико-синтаксична структура речень із тривалентними ітеративними предикатами
    (РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2011) Жигора, Ірина Валеріївна
    (uk) У статті визначено типи семантико-синтаксичної структури речень, породженої тривалентними ітеративними предикатами, якісний і кількісний склад лівобічних і правобічних непредикатних синтаксем, закономірності їхньої реалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Типи мовних помилок в учнівських роботах і шляхи їхнього усунення в контексті поглядів Василя Сухомлинського
    (КОД, 2018) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна; Zhyhora, Iryna Valeriyivna
    (uk) Навчання учнів рідної мови передбачає насамперед розвиток мовлення й чуття слова, оволодіння нормами і тонкощами української мови. Українська мова як навчальна дисципліна посідає одне з найважливіших місць у підготовці фахівця для будь-якої діяльності. Завдання предмету - забезпечити теоретичну й практичну підготовку учнів: дати основні відомості про мову як суспільне та історичне явище, про структуру і закономірності її розвитку, а також допомогти оволодіти нормами сучасної української літературної мови, сформувати міцні практичні навички мовного аналізу, грамотного письма й високої культури мовлення, бережного ставлення до слова. Здобуваючи освіту, кожен учень повинен усвідомити, що передусім він мусить опанувати мову - знаряддя мисленнєвої й мовної діяльності. Оскільки до сьогодні відсутня докладно розроблена конструктивна типологія мовних анормативів, які трапляються в учнівських роботах, будь-який крок у цьому напрямку сприятиме її розробленню. Запропонована увазі фахівців стаття має заповнити деякі пробіли у цій галузі культури мовлення, зокрема, зроблено спробу простежити типологічні ознаки ненормативних одиниць, з’ясувати причини виникнення помилок кожного типу, розробити критерії виявлення мовних помилок для перевірки учнівських письмових робіт.
  • Ескіз
    Документ
    Фонетичне, семантичне й словотвірне варіювання українського ад’єктива «мертвий» та його еквівалентів у текстах поховального обряду
    (КОД, 2018) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна
    (uk) У статті проаналізовано якісний склад лексико-семантичної групи «мертвий» у діалектному мовленні; фонетичні варіанти прикметника мертвий та його субститутів у термінології поховального обряду. З’ясовано особливості словотвору лексем зі значенням «мертвий» в українських говірках. Описано синонімічні назви, евфемістичні варіанти українського ад’єктива мертвий у текстах поховального обряду.
  • Ескіз
    Документ
    Архаїчні компоненти українського тексту поховального обряду: евфемістичні конструкції та усталені сполучення на позначення смерті
    (2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна; Zhyhora, I. V.
    (uk) У статті проаналізовано евфемістичні конструкції та усталені сполучення на позначення смерті з метою актуалізації архаїчних обрядових текстових структур, з’ясовано взаємовідношення лексичної та фразеологічної семантики слів у текстах поховального обряду. Висвітлено роль названих лексем як мовних знаків у будівництві ментального світу українців, окреслено коло лексичних асоціацій про смерть, процес умирання в мовній свідомості українського народу шляхом спостереження за евфемістичними конструкціями.
  • Ескіз
    Документ
    Склад ЛСГ «смерть, умирати»у «словарі української мови» Б. Д. Грінченка
    (2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна; Zhyhora, I. V.
    (uk) У статті проаналізовано якісний склад лексико-семантичної групи «смерть, умирати» у «Словарі української мови» Б. Д. Грінченка з метою уточнення функціональної різниці одиниць цієї ЛСГ на хронологічному зрізі другої половини ХІХ – початку ХХ ст. Пояснено складні випадки розвитку семантики шляхом звернення до методу типологічних паралелей методу пояснювальної трансформації семантики. Результати спостереження верифіковані використанням етимологічних студій для застосування в дослідженнях з історичної діалектної лексикології.
  • Ескіз
    Документ
    Формули-замовляння у слов’янських заговорах як складники обрядового тексту поховання й концепція І. Огієнка
    (2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна
    (ru) В статье определяются общность и различия в терминологическом употреблении лексем заговор, заклинание (в частности, их историческая семантика и причины ее терминологизации в поэтическом языке), обозначающих базовые для предлагаемого исследования концепты. Для выявления функциональной направленности и видов названных понятий анализ семантики слов заговор, заклинание осуществлен как с опорой на содержание дефиниций целого ряда разноаспектных словарей, так и с учетом взглядов ученых, в частности, И. Огиенко. Особое внимание уделено уточнению общего и специфического между ними. Приведены примеры заговоров, составляющими которых выступают формулы-заклинания обрядового текста захоронения.
  • Ескіз
    Документ
    Термінологія поховальної обрядовості: ареальний аспект
    (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, 2017) Жигора, Ірина Валеріївна; Жигора, Ирина Валерьевна