Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
11 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Розвиток проблеми професійного самовизначення особистості в період 40-80-х роках ХХ століття(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Дубінка, Микола Михайлович; Dubinka, Mykola Mykhaylovych(ua) У статті закцентовано увагу на проблемах професійного самовизначення, що були актуальними в період 40-80-х рр. ХХ ст. Автор виокремлює та характеризує основні етапи становлення проблеми професійного самовизначення особистості в різні історичні періоди розвитку, зазначаючи, що питання визначення особистості в плані вибору майбутньої професії завжди були об’єктом дослідження філософів, психологів, педагогів, соціологів. Для оптимального розуміння сутності професійного самовизначення, науковець пропонує розглядати зазначену категорію через сукупність таких дефініцій як професійна орієнтація та власне самовизначення. Автор обґрунтовує, що за своїм призначенням система профорієнтації має істотний вплив на раціональний розподіл трудових ресурсів, вибір життєвого шляху юною особистістю, адаптацію її до професії та прагненням до самовдосконалення в ній. Тому доцільним є характеризувати саме процес розвитку проблем професійної орієнтації на різних щаблях історичного розвитку. При здійсненні аналізу щодо окреслення понятійного апарату, змістовної сторони, принципів, форм та методів профорієнтації, представленні етапів її організації для школярів різного віку в той чи інший окреслений період, автор робить узагальнення, що пошуки вчених та практиків щодо вдосконалення підготовки школярів до вибору професії не давали бажаних результатів. Науковець наголошує, що в ці роки не прослідковується чітка, систематична координація наукових досліджень у цьому напрямку, превалює прагнення «підігнати» особистість під вимоги професії, спостерігається неможливість вибору школярами напрямів професійного розвитку на етапі шкільного навчання, присутня стихійність у діяльності практичних працівників із реалізації завдань майбутнього професійного вибору. Дослідник, на прикладі констатації основних труднощів та визначення провідних шляхів розв’язання проблем професійного самовизначення тогочасної учнівської молоді, робить спробу узагальнення наявного досвіду з метою використання цінних ідей в умовах реформування системи професійної освіти в Україні. (en) The article focuses attention on the problems of professional self-determination, which were relevant in the period of the 40s-80s of the 20th century. The author singles out and characterizes the main stages of the formation of the problem of professional self-determination of an individual in different historical periods of development, noting that the issue of defining an individual in terms ofchoosing a future profession has always been the object of research by philosophers, psychologists, pedagogues, and sociologists. For an optimal understanding of the essence of professional self-determination, the scientist suggests considering the specified category through a set of definitions such as professional orientation and self-determination. The author substantiates that, according to its purpose, the career guidance system has a significant impact on the rational distribution of labor resources, the choice of a young person's life path, his adaptation to the profession and the desire for self-improvement in it. Therefore, it is appropriate to characterize the process of development of professional orientation problems at various stages of historical development. When carrying out an analysis regarding the outline of the conceptual apparatus, the content side, principles, forms and methods of career guidance, presenting the stages of its organization for schoolchildren of different ages in one or another outlined period, the author makes a generalization that the search of scientists and practitioners to improve the preparation of schoolchildren for choosing a profession is not gave the desired results. The scientist emphasizes that in these years there is no clear, systematic coordination of scientific research in this direction, the desire to "adapt" the personality to the requirements of the profession prevails, the inability of schoolchildren to choose directions of professional development at the stage of school education is observed, there is spontaneity in the activities of practical workers in the implementation of tasks future professional choice. The researcher, using the example of ascertaining the main difficulties and determining the leading ways to solve the problems of professional self-determination of the student youth of that time, makes an attempt to generalize the available experience with the aim of using valuable ideas in the conditions of reforming the vocational education system in Ukraine.Документ «Я-концепція» як фактор професійного самовизначення особистості з позицій Р. Бернса(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Дубінка, Микола Михайлович; Dubìnka, Mykola Mikhaylovich(ua) У статті, на основі дослідження Роберта Бернса, розкривається сутність поняття «Я-концепція», яке характеризує як відносно стійку, усвідомлену систему уявлень індивіда про самого себе, на основі якої він будує свою взаємодію з іншими людьми і ставиться до себе. Автор теоретично обґрунтовує зазначений феномен як визначальний фактор професійного самовизначення особистості, яка усвідомлює себе як суб’єкт конкретної професійної діяльності, включаючи самооцінку власних індивідуально-психологічних якостей та зіставляючи свої можливості з вимогами до даного напряму підготовки.Документ Формування у старшокласників готовності до вибору майбутньої професії в контексті ідей В. О. Сухомлинського(КОД, 2018) Завітренко, Долорес Жораївна; Zavitrenko, Dolores Zorayevna; Завітренко, Артем Миколайович; Zavitrenko, Artem; Березенко, Наталія Олегівна; Berezenko, Natalia(uk) Стаття присвячена формуванню у старшокурсників готовності до вибору майбутньої професії в контексті ідей В. О. Сухомлинського, доробок якого служить вирішенню проблеми підготовки дитини до вибору майбутньої професії в процесі трудового виховання.Документ Професійне самовизначення майбутнього вчителя як психолого-педагогічна проблема(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Дубінка, Микола Михайлович; Дубинка, Николай Михайлович; Dubìnka, Mykola Mikhaylovich(uk) У статті автор розкриває питання професійного самовизначення, окреслюючи це як важливу психолого-педагогічну проблему; зазначає на основних засадах професійного самовизначення майбутніх учителів у процесі їх фахової підготовки; доводить, що представлений процес професійного розвитку особистості має специфічні властивості, а сформованість професійного самовизначення є першоосновою та запорукою ефективності подальшого професійного становлення майбутнього фахівця.Документ Професійне самовизначення майбутнього вчителя як психолого-педагогічна проблема(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Дубінка, Микола Михайлович; Дубинка, Николай Михайлович; Dubìnka, Mykola Mikhaylovich(uk) У статті автор розкриває питання професійного самовизначення, окреслюючи це як важливу психолого-педагогічну проблему; зазначає на основних засадах професійного самовизначення майбутніх учителів у процесі їх фахової підготовки; доводить, що представлений процес професійного розвитку особистості має специфічні властивості, а сформованість професійного самовизначення є першоосновою та запорукою ефективності подальшого професійного становлення майбутнього фахівця.Документ Психолого-педагогічне проектування профорієнтаційної роботи із старшокласниками в процесі профільного навчання(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Уличний, Ігор Любомирович; Уличный, Игорь Любомирович; Ulichny, Igor Lyubomyrovich(uk) У статті розглянуто психолого-педагогічне проектування профорієнтаційної роботи із старшокласниками з урахуванням особливостей профільного навчання. Охарактеризовано етапи проектування професійного становлення особистості, виокремлено підмодулі психолого-педагогічного проектування профорієнтаційної роботи. Визначено умови професійного самовизначення школярів в умовах профільного навчання.Документ Інноваційні засоби профорієнтації в системі педагогічної освіти(ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Уличний, Ігор Любомирович; Уличный, Игорь Любомирович; Ulychnyi, Igor Lyubomyrovych(uk) У статті відзначено роль інновацій в системі освіти та у сфері професійної орієнтації молоді. Доведено необхідність формування ефективних механізмів професійного самовизначення особистості. Охарактеризовано роль та основні завдання профільного навчання, його психологічний супровід. Розкрито доцільність створення освітніх округів та ресурсних центрів професійної орієнтації. Окреслено перспективні напрями запровадження інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій у сфері професійної орієнтації.Документ Психолого-педагогічні аспекти професійного самовизначення школярів(КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Уличний, Ігор Любомирович(uk) В статті розкрито проблему професійного самовизначення учнівської молоді, проаналізовано психолого-педагогічні чинники вибору школярами майбутнього фаху. Досліджено систему ціннісних пріоритетів старшокласників при виборі майбутньої професії.Документ Специфіка професійного самовизначення особистості майбутнього фахівця(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Дубінка, Микола МихайловичУ статті автор розкриває основні засади професійного самовизначення студентів у процесі їх фахової підготовки, а також доводить, що зазначена характеристика особистості має специфічні властивості, а її сформованість є першоосновою й запорукою продуктивності подальшого професійного становлення майбутнього фахівця.Документ Європейський досвід профорієнтаційної роботи(КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Уличний, Ігор ЛюбомировичУ статті проаналізовано європейський досвід профорієнтаційної роботи. Акцентовано увагу на організації професійного консультування, координації набуття учнями та студентами навиків управління кар’єрою, особливостях системи професійної освіти учнівської молоді. Визначено основні напрямки впровадження прогресивних ідей європейського досвіду професійної орієнтації в Україні.