Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Ігрові технології у процесі ознайомлення учнів початкової школи з природою(2024) Мітірьова, Анастасія Михайлівна; Mitirova, A. M.(ua) Робота присвячена питанню використання ігрових технологій у процесі ознайомлення учнів з природою в освітньому процесі початкової школи. В першому розділі розглянуто процес ознайомлення молодших школярів із природним довкіллям як педагогічну проблему, особливості перебігу та організації цього процесу; теоретично обґрунтовано роль ігрових технологій у формуванні природничих уявлень, методику використання ігрових технологій в інтегрованому курсі НУШ «Я досліджую світ» та особливості їхнього впровадження. У другому розділі описано аналіз проведеного експериментального дослідження, досвід педагогів, а також умови та вимоги до побудови ефективної системи використання ігрових технологій в освітньому процесі ознайомлення молодших школярів з природою. (en) The work is devoted to the issue of using of game-technologies in process of familiarizing students with nature in the educational process of primary school. The first chapter examines process of familiarizing elementary school students with the natural environment as a pedagogical problem, the peculiarities of the course and organization of this process; the role of game-technologies in the formation of natural ideas, the method of using game-technologies in the integrated course of the NUS "I explore the world" and the peculiarities of their implementation are theoretically substantiated. The second chapter describes the analysis of the conducted experimental research, the teachers’ pedagogical experience, as well as the conditions and requirements for building an effective system of using game-technologies in the educational process of familiarizing elementary school students with nature.Документ Educational resources of lego® as a means of logical andmathematical development of preschoolers(Machulin, 2018) Nikitina, O. O.; Нікітіна, Олена Олександрівна(en) Abstract. The article runs about the problem of formation children’s readiness of pre-school age for studying mathematics at school. A special attention is paid on the leading type of activity of a child of pre-school age. The possibilities of using the game methods in formation of readiness for studying have been reviewed. The attention is focused on the educational technology with the use of LEGO® and LEGO DUPLO® resources.