Факультет педагогіки, психології та мистецтв
Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48
Переглянути
6 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Превентивно-виховний потенціал інтегрованого освітнього середовища : аспекти практичного втілення(ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Довга, Тетяна Яківна; Dovga, Tetiana Yakivna(ua) У статті актуалізовано проблему превентивного виховання на сучасному етапі модернізації усіх ланок вітчизняної освіти. Теоретичну основу даної статті складають поняття : освітній процес, освітній простір, освітнє середовище; інтегроване освітнє середовище. Зміст статті розкривають базові терміни : превенція, превентивне виховання, завдання превентивного виховання, превентивна виховна діяльність, превентивне виховне середовище, превентивно-виховний потенціал. Основну ідею статті виражено думкою, що інтегрований характер освітнього середовища підвищує ефективність реалізації завдань превентивного виховання. Інтегроване освітнє середовище в контексті дослідження представлене як об’єднання освітніх середовищ окремих закладів освіти з метою превентивного виховання дітей і підлітків. Наслідком такого об’єднання є створення превентивного виховного середовища, яке володіє превентивно-виховним потенціалом. Відзначено, що сучасні освітні середовища закладів дошкільної, початкової та позашкільної освіти виконують виховну, розвивальну та превентивну функції. Запропоновано авторські тлумачення та опис окремих педагогічних явищ, що розширюють зміст досліджуваної проблеми. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти є частиною освітньо-розвивального простору, в якому беруть активну участь педагоги, діти та їхні батьки, відбувається розвиток та виховання дітей дошкільного віку. В освітньому середовищі початкової школи відбувається навчання та розвиток, виховання та соціалізація молодших школярів. Заклади позашкільної освіти здійснюють виховання дітей та підлітків з урахуванням специфіки організації групових та індивідуальних занять та творчої спрямованості освітнього процесу. Головним осередком превентивної виховної діяльності з молодшими школярами та підлітками є заклад загальної середньої освіти. Заклади дошкільної та позашкільної освіти також володіють превентивно-виховним потенціалом та успішно виконують превентивну функцію – своєчасне попередження та усунення відхилень у поведінці дітей і підлітків. (en) The article updates the problem of preventive education at the current stage of modernization of all branches of national education. The theoretical basis of this article consists of the following concepts: educational process, educational space, educational environment; integrated educational environment. The basic terms reveal the content of the article: prevention, preventive education, tasks of preventive education, preventive educational activity, preventive educational environment, preventive educational potential. The main idea of the article is expressed by the opinion that the integrated nature of the educational environment increases the effectiveness of the implementation of the tasks of preventive education. The integrated educational environment in the context of the study is presented as a combination of educational environments of individual educational institutions for the purpose of preventive education of children and adolescents. The result of such an association is the creation of a preventive educational environment that has preventive and educational potential. It was noted that modern educational environments of preschool, primary and extra-curricular education institutions perform educational, developmental and preventive functions. The author's interpretation and description of certain pedagogical phenomena that expand the content of the researched problem are offered. The educational environment of a preschool education institution is part of the educational and developmental space in which teachers, children and their parents actively participate, the development and upbringing of preschool children takes place. In the educational environment of the elementary school, learning and development, upbringing and socialization of younger students take place. Out-of-school education institutions educate children and adolescents taking into account the specifics of the organization of group and individual classes and the creative direction of the educational process. The main focus of preventive educational activities with younger schoolchildren and teenagers is the institution of general secondary education. Preschool and out-of-school education institutions also have preventive and educational potential and successfully perform a preventive function – timely prevention and elimination of deviations in the behavior of children and adolescents.Документ Упровадження здоров’язбережувальних технологій в освітній процес закладів дошкільної освіти(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2022) Мартін, Аліна Миколаївна; Martin, Alina Mykolaivna(ua) У статті розкрито теоретичні та методичні основи застосування здоров’язбережувальних технологій у освітньому середовищі. Науково обґрунтовано особливості застосування здоров’язбережувальних технологій у закладах дошкільної освіти. Узагальнено теоретичні підходи до визначення поняття «здоров’язбережувальні технології» та їх класифікацію. Проаналізовано здоров’язбережувальний компонент освітнього процесу у закладах дошкільної освіти.Документ Розвиток соціально-професійної мобільності студентів засобами проектної діяльності(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Бабенко, Тетяна Василівна; Babenko, Tatiana Vasilyevna(uk) Сучасним випускникам вузів щоб бути успішними і затребуваними слід бути готовими до постійно мінливих тенденцій на ринку праці. У статті запропоновано трактування понять «соціально-професійна мобільність студентів», «розвиток соціально-професійної мобільності». Визначено здатності та особистісні якості (ініціативність, креативність, соціальна та професійна активність, здатність ризикувати, самоорганізованість, самостійність, вольовий самоконтроль, рішучість, впевненість у собі, відкритість до нового), які складають соціальнопрофесійну мобільність студента.Документ Толерантність як засіб регулювання гендерних відносин у навчально-виховному процесі(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019) Стукаленко, Зоя Михайлівна; Стукаленко, Зоя Михайловна; Stukalenko, Zoya Mikhailovna(uk) У статті проаналізовано теоретичний і практичний доробок у царині ґендерно- толерантного підходу в процесі підготовки майбутнього педагога. Наголошено, що впровадження ґендерних підходів у навчально-виховному процесі сприяє розвитку партнерських відносин між статями, виховує їх у дусі толерантності.Документ Ґендерокомфортне виховне середовище як чинник розвитку свободи особистості(РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Растригіна, Алла Миколаївна; Іваненко, Надія Вікторівна; Растрыгина, Алла Николаевна; Иваненко, Надежда Викторовна; Rastrygina, Alla Mykolaivna; Ivanenko, Nadiya Victorivna(uk) В статті актуалізується проблема ґендерної рівності в системи вітчизняної освіти і виховання, відправною позицією у вирішенні якої стають положення концепції педагогіки свободи як особливого напряму гуманістичної педагогіки, що розглядає теоретичні та практичні засади розвитку особистісної свободи вихованців на засадах ґендерної рівності, їхньої суб’єктності, здатності до свідомого й відповідального самовизначення, самостійного вибору та реалізації власного життєвого шляху й потребує проектування у виховному просторі закладів освіти відповідного ґендерокомфортного середовища, котре стимулює вияви суб’єктної активності та вільного самовизначення особистості.Документ Специфіка формування естетичних і моральних цінностей в учнів юнацького віку на уроках художньої культури(КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Куркіна, Сніжана Віталіївна; Куркина, Снежана Витальевна; Kurkina, Snizhana Vitaliyivna(uk) У запропонованій статті розглянуто проблему формування естетичних й моральних цінностей в учнів юнацького віку на уроках художньої культури. Доведено, що створення сприятливого освітнього й естетичного середовища у безпосередньому оточенні старшокласників стимулює формування позитивних естетичних й моральних цінностей, надає можливості якнайширше використовувати виховний потенціал мистецтва на уроках художньої культури.