Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Особливості формування дослідницької компетентності майбутніх вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін у процесі фахової підготовки
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Галета, Ярослав Володимирович; Haleta, Yaroslav Volodymyrovich
    (ua) Швидкий розвиток високих технологій та поширений доступ до різноманітної інформації ставлять перед людиною вимогу до постійного росту її професійних навичок і мобільності. Протягом свого життя людина змушена постійно підвищувати свою кваліфікацію, оволодівати новими технологіями та навичками, а часом навіть змінювати свою професійну сферу. За думкою експертів, найбільш успішними на ринку праці стануть ті, хто вміє постійно навчатися, критично мислити, ефективно аналізувати ситуації, приймати самостійні та відповідальні рішення, передбачати їх наслідки, а також працювати в команді, спілкуватися в мультикультурному оточенні та мати розуміння сучасних вимог та вмінь. Дослідницька компетентність майбутніх вчителів історії та суспільствознавчих дисциплін є ключовим елементом їхньої професійної підготовки у сучасних умовах освітньої системи. Ця стаття ставить за мету розглянути особливості формування дослідницької компетентності у майбутніх вчителів, зокрема у процесі фахової підготовки. Першочерговою задачею є аналіз визначень дослідницької компетентності та її ролі в професійній діяльності вчителя історії та суспільствознавства. Далі розглядаються методи та стратегії формування цієї компетентності під час фахової підготовки, зокрема вивчення теоретичних засад наукових досліджень, практичне застосування здобутих знань у дослідницьких проектах, розвиток аналітичних навичок та критичного мислення. Не менш важливою є участь майбутніх вчителів у наукових заходах, співпраця з досвідченими науковцями та викладачами, а також власний науковий розвиток через публікації та доповіді. Дослідницька компетентність представляє собою сукупність особистісних та професійних якостей фахівця, яка відображає його зацікавленість у наукових дослідженнях, рівень володіння методологією педагогічного аналізу, а також особистісні характеристики дослідника, серед яких інноваційне мислення та здатність до творчої та інноваційної роботи. Усі ці аспекти формування дослідницької компетентності враховують специфіку професійної діяльності вчителів історії та суспільствознавства, а також вимоги сучасного освітнього середовища. Розгляд цих питань допомагає виявити та обґрунтувати оптимальні методи і підходи до підготовки майбутніх вчителів історії та суспільствознавства, що сприяє підвищенню якості їх професійної діяльності та відповідності сучасним вимогам освітньої системи. (en) The rapid development of high technologies and widespread access to a variety of information place a demand on a person for the constant growth of his professional skills and mobility. During his life, a person is forced to constantly improve his qualifications, master new technologies and skills, and sometimes even change his professional field. According to experts, the most successful in the labor market will be those who are able to constantly learn, think critically, effectively analyze situations, make independent and responsible decisions, foresee their consequences, as well as work in a team, communicate in a multicultural environment and have an understanding of modern requirements and skill. The research competence of future teachers of history and social science disciplines is a key element of their professional training in the modern conditions of the educational system. This article aims to consider the peculiarities of the formation of research competence in future teachers, in particular in the process of professional training. The primary task is to analyze the definitions of research competence and its role in the professional activity of a history and social science teacher. Next, the methods and strategies of the formation of this competence during professional training are considered, in particular, the study of the theoretical foundations of scientific research, the practical application of the acquired knowledge in research projects, the development of analytical skills and critical thinking. Equally important is the participation of future teachers in scientific events, cooperation with experienced scientists and teachers, as well as their own scientific development through publications and reports. Research competence is a set of personal and professional qualities of a specialist, which reflects his interest in scientific research, the level of mastery of the methodology of pedagogical analysis, as well as personal characteristics of the researcher, including innovative thinking and the ability to do creative and innovative work. All these aspects of the formation of research competence take into account the specifics of the professional activity of teachers of history and social studies, as well as the requirements of the modern educational environment. Consideration of these issues helps to identify and substantiate the optimal methods and approaches to the training of future teachers of history and social studies, which contributes to the improvement of the quality of their professional activity and compliance with the modern requirements of the educational system.
  • Ескіз
    Документ
    Технології критичного мислення на уроках математики в контексті вимог освітнього стандарту Нової української школи
    (2018) Демченко, Юлія Миколаївна
    (uk) У статті проаналізовано основи Стандарту освіти нової української школи та навчальні програми з математики для учнів початкової школи, визначено вимоги до організації навчального процесу з математики, націленого на формування в учнів критичного мислення на уроках математики. Проаналізовано наукову та навчально-методичну літературу із проблеми впровадження концептуальних засад реформування початкової школи. Розкрито теоретичні засади технології критичного мислення; висвітлено умови, методи та прийоми, що сприяють формуванню критичного мислення в учнів на уроках математики.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток критичного мислення як передумова якісної початкової освіти в Новій українській школі
    (КОД, 2018) Нікітіна, Олена Олександрівна; Никитина, Елена Александровна; Nikitinа, Elena Aleksandrovna
    (uk) В статті розглянуто проблему розвитку критичного мислення молодших школярів в умовах реформування початкової освіти в Україні. Акцент зроблено на необхідності впровадження технології критичного мислення в практику роботи початкової школи для забезпечення реалізації основних завдань Концепції Нової української школи. Проаналізовано праці видатного педагога В. О. Сухомлинського на предмет розумового виховання та обґрунтовано практичне значення його ідей для впровадження форм і методів розвитку критичного мислення особистості в процесі навчання. Вивчено та узагальнено розуміння поняття «критичне мислення» в наукових працях вітчизняних та зарубіжних дослідників.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання конкретних ситуацій для розвитку критичного мислення майбутніх фахівців
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Омельяненко, Світлана Віталіївна; Омельяненко, Наталія Віталіївна; Омельяненко, Светлана Витальевна; Омельяненко, Наталья Витальевна; Omelianenko, Svitlana Vitaliivna; Omelianenko, Nataliia Vitaliivna
    (ua) Стаття присвячена питанням розвитку критичного мислення студентів із використанням моделювання конкретних ситуацій. Запропоновано комплекс завдань для розвитку критичного мислення майбутніх фахівців, класифікація яких здійснена із урахуванням евристичних методів аналізу інформації. Визначені етапи роботи застосування методу аналізу конкретних ситуацій для розвитку критичного мислення у процесі вивчення навчальних дисциплін у саморефлексивному стилі.
  • Ескіз
    Документ
    Підготовка майбутнього фахівця-музиканта на засадах міждисциплінарних моделлей вільних мистецтв
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020) Растригіна, Алла Миколаївна; Растрыгина, Алла Николаевна; Rastrygina, Alla Mykolaivna
    (ua) В статті актуалізовано проблему удосконалення підготовки майбутніх фахівців-музикантів через запровадження в освітній процес міждисциплінарних моделей вільних мистецтв, котрі принципово відрізняються від традиційного вузькоспеціалізованого підходу до обрання професії. Застосування моделей вільних мистецтв дозволяє наряду із набуттям професійних компетенцій, які складають сутність й специфіку фаху, вибудовувати індивідуальну траєкторію професійного розвитку кожного із студентів з урахуванням його здібностей, можливостей, потреб, уподобань у межах напрямків обраної спеціальності, а також набувати таких важливих для сучасного фахівця якостей, як критичне мислення, відповідальність, толерантність, комунікабельність, здатності працювати в команді, поважати іншого, гнучкості й адаптації на ринку праці.
  • Ескіз
    Документ
    The usage of group forms of work at lessons of russian in primary school
    (Machulin, 2018) Eldynova, S. N.; Єлдінова, Світлана Миколаївна
    (en) The article analyzes the group forms of work at Russian lessons in elementary school, because the elements of innovative technologies were introduced into the educational process, methods of critical thinking are considered, as they form students' conscious attitude to life.