Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Інтерактивні методи навчання як дидактичний підхід до розвитку проєктної культури у майбутніх викладачів
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Черненко, Олександр Володимирович; Chernenko, Oleksandr Volodymyrovich
    (ua) У статті розглядається проблема використання інтерактивних методів навчання як дидактичного підходу до розвитку проєктної культури у майбутніх викладачів. Автор аналізує сучасні тенденції в освіті, які зумовлюють необхідність формування проєктної культури у педагогів, та обґрунтовує ефективність інтерактивних методів для досягнення цієї мети. Розкрито сутність та класифікацію інтерактивних методів навчання. Метою дослідження є проведення порівняльного аналізу ефективності інтерактивних методів навчання як дидактичного підходу в процесі розвитку проєктної культури майбутніх викладачів. Дослідження базується на теоретичному аналізі наукової літератури та результатах педагогічного експерименту, проведеного на базі трьох українських університетів. Розкрито погляди вчених на такі наукові категорії як: «проєктна культура», «інтерактивні методи навчання», «дидактичний підхід». У роботі представлено порівняльний аналіз різних інтерактивних методів навчання, їх переваг та недоліків у контексті формування проєктної культури. Експериментальні дані демонструють значно вищу ефективність інтерактивних методів порівняно з традиційними у розвитку проєктної культури майбутніх викладачів. Зокрема, в експериментальній групі, де застосовувались інтерактивні методи, студенти досягли високого та достатнього рівня проєктної культури, тоді як у контрольній групі цей показник залишився низьким. На основі проведеного дослідження автор розробив навчально-методичні рекомендації щодо впровадження інтерактивних методів навчання у процес професійної підготовки майбутніх викладачів з метою розвитку їхньої проєктної культури, що включають: «проєктний інкубатор», «педагогічний хакатон», «віртуальну учительську», «проєктне портфоліо» та рольові ігри, створюючи інтерактивне середовище для розвитку практичних навичок, критичного мислення та інноваційного підходу до освіти. Стаття має практичне значення для викладачів педагогічних закладів вищої освіти та може бути використана для вдосконалення навчальних програм підготовки майбутніх педагогів. (en) The article examines the problem of using interactive teaching methods as a didactic approach to developing project culture in future teachers. The author analyzes current trends in education that necessitate the formation of project culture in educators and substantiates the effectiveness of interactive methods for achieving this goal. The essence and classification of interactive teaching methods are revealed. The aim of the study is to conduct a comparative analysis of the effectiveness of interactive teaching methods as a didactic approach in the process of developing project culture in future teachers. The research is based on a theoretical analysis of scientific literature and the results of a pedagogical experiment conducted at three Ukrainian universities. The views of scientists on such scientific categories as «project culture», «interactive teaching methods», and «didactic approach» are explored. The paper presents a comparative analysis of various interactive teaching methods, their advantages and disadvantages in the context of project culture formation. Experimental data demonstrate significantly higher effectiveness of interactive methods compared to traditional ones in developing project culture of future teachers. In particular, in the experimental group where interactive methods were applied, students achieved high and sufficient levels of project culture, while in the control group this indicator remained low. Based on the conducted research, the author developed educational and methodological recommendations for implementing interactive teaching methods in the process of professional training of future teachers to develop their project culture, including: «Project Incubator», «Pedagogical Hackathon», «Virtual Teachers’ Room», «Project Portfolio», and role-playing games, creating an interactive environment for developing practical skills, critical thinking, and innovative approach to education. The article has practical significance for teachers of pedagogical institutions of higher education and can be used to improve curricula for training future educators.
  • Ескіз
    Документ
    A synergetic approach to the study of works of musical arts by the pupils of the second form
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Cherkasov, VolodimerFedorovich; Черкасов, Володимир Федорович; Черкасов, Владимир Федорович
    (uk) У статті здійснено спробу запровадження синергетичного підходу щодо опанування творів музичного мистецтва учнями других класів загальноосвітніх навчальних закладів. Автором запропоновано інтерактивні музично-педагогічні технології та інноваційні методи музичного навчання спрямовані на засвоєння змісту навчального матеріалу передбаченого шкільною програмою. Доведено, що використання різних видів мистецтв на уроках музики уможливлює формування музичної культури учнів як складової духовної сфери особистості.
  • Ескіз
    Документ
    The methods of work with the third year pupils over the interpretation of pieces of musical art
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2017) Черкасов, Володимир Федорович; Черкасов, Владимир Федорович; Сherkasov, Volodymyr Fedorovich
    (uk) У статті здійснено спробу розкрити зміст методики роботи над інтерпретацією творів музичного мистецтва з учнями третіх класів загальноосвітніх навчальних закладів. Автором запропоновано інтерактивні музично-педагогічні технології та інноваційні методи музичного навчання, спрямовані на засвоєння змісту навчального матеріалу передбаченого шкільною програмою. Доведено, що використання різних видів мистецтв на уроках музики уможливлює формування музичної культури учнів як складової духовної сфери особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Інтерактивні методи музичного навчання
    (2016) Черкасов, Володимир Федорович; Черкасов, Владимир Федорович; Cherkasov, V. F.
    (uk) У статті здійснено спробу класифікувати інтерактивні методи музичного навчання в загальноосвітній школі та обґрунтувати окремі з них, як-от: метод музичного узагальнення, метод інтерпретації творів музичного мистецтва, метод співпереживання, метод емоційного впливу. Узагальнення т а експериментальна перевірка зазначених методів дасть змогу педагогам музичного мистецтв всебічно впливати на інтелектуально-творчий розвиток учнівської молоді, сприятиме розширенню пізнавальних можливостей школярів, формуванню художньо-естетичних якостей особистості.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення стану готовності випускників факультетів фізичного виховання до застосування інтерактивних методів навчання
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2015) Турчак, Анатолій Леонідович; Шевченко, Ольга Володимирівна
    У статті визначено інструментарій встановлення стану готовності майбутніх учителів фізичної культури до впровадження інтерактивних методів навчання. Визначені педагогічні умови успішного застосування інтерактивних методів навчання у підготовці фахівців педагогічної освіти. Розглянуто поетапне впровадежння взаємозв’язку теорії і практики, інтеграції професійно-орієнтованих дисциплін, диференційованого підходу до методів педагогічного впливу відповідно рівня фахової підгтовки майбутніх випускників факультетів фізичного виховання. Передбачено впровадження у навчальний процес онлайн-довідника під час вивчення дисциплін фахової підготовки.