Факультет педагогіки, психології та мистецтв

Постійне посилання на фондhttps://dspace.cusu.edu.ua/handle/123456789/48

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 11
  • Ескіз
    Документ
    Естетичне виховання засобами природи в педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського
    (ЦДУ ім. В. Винниченка, 2024) Радул, Ольга Сергіївна; Ткаченко, Ольга Михайлівна; Radul, Olga Serhiyivna; Tkachenko, Olga Mikhailivna
    (ua) У статті висвітлено погляди В. О. Сухомлинського на естетичне виховання учнів засобами природи. У педагогічній спадщині В. О. Сухомлинського естетичне виховання посідає вагоме місце. Доведено, що особливого значення естетичному вихованню педагог надавав у молодшому шкільному віці. Саме на цьому періоді життя естетичні почуття посідають своєрідне місце у духовному житті. Краса природи є першою і найдоступнішою людині. Сприйнятливість до природи є особливістю дитячого віку. Природа є світом, що оточує людину в дитинстві, вона є наочним мірилом цінностей, джерелом багатства. Важливо вчасно допомогти дитині побачити світ навколо себе, переживши естетичні почуття. Виховання природою здійснювалось педагогом у «школі під голубим небом», яка відкривала перед дітьми вікно у світ завдяки урокам мислення, милування, дивування природними об’єктами і явищами, мандрівками у поле, на берег ставка, в сад, на високий курган, у ліс. Встановлено, що в естетичному вихованні важливо навчити вмінню правильно бачити й чути навколишній світ, що означає формувати смак до естетичного у природі та в житті загалом. Виходячи з того, що дитина за своєю природою є допитливим дослідником, відкривачем світу, педагог прагнув, щоб перед дітьми відкрився навколишній світ у живих фарбах, яскравих образах, трепетних звуках. Для осмислення молодшими школярами навколишнього потрібно багато часу й сил, а тому серед природи їм треба дати можливість послухати, подивитися, відчути. Показано, що педагог навчав дітей описувати кольори та відтінки образу, сприйнятого раніше лише за допомогою слуху. Краса навколишнього світу є джерелом натхнення для дітей. В. О. Сухомлинський навчав дітей у такій послідовності : спочатку побачити й відчути, потім назвати, передати словом, написати оповідання, вірш чи казку. Естетична творча діяльність учнів Павлиської школи спрямовувалася на охорону природи, прикрашання землі власною працею, озеленення території школи, створення куточків краси, алей, квітників. Засобом залучення молодших школярів до неповторної краси рідного краю були свята, які організовувалися у школі та спрямовувалися на розвиток у дітей здатності дорожити живим і прекрасним. (en) The article highlights the views of V. O. Sukhomlynskyi on the aesthetic education of students using nature. In the pedagogical heritage of V. O. Sukhomlynskyi, aesthetic education occupies an important place. It has been proven that the teacher attached special importance to aesthetic education in elementary school age. It is during this period of life that aesthetic feelings occupy a special place in spiritual life. The beauty of nature is the first and most accessible to man. Sensitivity to nature is a feature of childhood. Nature is the world that surrounds a person in childhood, it is a visual measure of values, a source of wealth. It is important to help the child to see the world around him in time, having experienced aesthetic feelings. Education in nature was carried out by a teacher in the "school under the blue sky", which opened a window to the world for children thanks to lessons in thinking, admiring, marveling at natural objects and phenomena, trips to the field, to the shore of the pond, to the garden, to a high mound, to the forest. It has been established that in aesthetic education it is important to teach the ability to see and hear the surrounding world correctly, which means forming a taste for the aesthetic in nature and in life in general. Based on the fact that a child is by nature an inquisitive researcher, a world discoverer, the teacher wanted the children to see the world around them in vivid colors, bright images, and thrilling sounds. It takes a lot of time and effort for younger schoolchildren to understand the environment, and therefore they should be given the opportunity to listen, see, and feel in the midst of nature. It is shown that the teacher taught children to describe the colors and shades of an image perceived earlier only by hearing. The beauty of the surrounding world is a source of inspiration for children. V. O. Sukhomlynskyi taught children in the following sequence: first to see and feel, then to name, to convey in words, to write a story, a poem or a fairy tale. The aesthetic creative activity of students of the Pavlyshka School was aimed at protecting nature, beautifying the earth with their own work, landscaping the school territory, creating beauty spots, alleys, and flower gardens. The means of attracting younger schoolchildren to the unique beauty of their native land were the holidays, which were organized at the school and aimed at developing children's ability to appreciate the living and beautiful.
  • Ескіз
    Документ
    Принципи естетичного виховання учнів початкової школи в книзі Василя Сухомлинського «Серце віддаю дітям» та в його художній педагогіці
    (РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2018) Баранюк, Ірина Григорівна; Baranyuk, Iryna Hryhorivna
    (uk) У статті розкриваються принципи естетичного та морального виховання молодших школярів, вироблені Василем Сухомлинським в його відомій книзі «Серце віддаю дітям» та у власних творах художньої педагогіки. Ідеї педагога потребують особливої уваги через те, що були випробувані в практичній діяльності та є важливою складовою педагогічної системи відомого педагога. Тема естетичного виховання засобами природи є ґрунтовно розробленою В. Сухомлинським та спрямована на естетичне, а значить духовне виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічний аспект проблеми музичного виховання
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Дідич, Галина Степанівна; Гейченко, Микола Іванович
    (uk) У статті розглядається проблема виховання і розвитку особистості засобами музичного мистецтва і стан цієї проблеми в науковій та методичній літературі.
  • Ескіз
    Документ
    Музично-естетична підготовка майбутніх учителів у дореволюційних учительських інститутах (1861-1917 рр.)
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2010) Мельничук, Сергій Гаврилович
    (uk) В статі на основі архівних матеріалів та інших джерел розглянуто проблему музично-естетичної підготовки майбутніх вчителів у дореволюційних учительських інститутах (1861-1917).
  • Ескіз
    Документ
    Особистісно-естетичний компонент корекційної освіти
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2016) Шишова, Інна Олексіївна; Shishova, Inna
    (uk) Складовою діяльності педагога є корекційна робота із дітьми, що потребують особливого підходу. Умовами підготовки майбутніх фахівців до роботи в умовах інклюзивної освіти є: поповнення змісту професійної підготовки теоретичними питаннями щодо проблеми; забезпечення студентів навичками і вміннями корекційно-виховної роботи; організація комплексу практичних занять контекстового характеру. У статті досліджено особистісно-естетичний компонент у структурі корекційної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Формування естетичної культури вчителя в історії вітчизняної педагогіки ХІХ століття
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Мельничук, Сергій Гаврилович
    (uk) Зміст статті присвяченийдослідженню важливої педагогічної проблеми підготовки вчителя до естетичного виховання учнів в історії вітчизняної педагогіки ХІХ століття. Автор висвітлює два аспекти досліджуваної проблеми: 1) формування високого рівня естетичної культури особистості майбутнього учителя; 2) підготовка вчителя до естетичного виховання учнів.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток ключових предметних компетентностей студентів-музикантів та вчителів-початківців
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2012) Калюжна, Оксана Іванівна
    (uk) У статті досліджується вплив вищої школи на розвиток предметних компетентностей студентів-музикантів та педагогів-початківців, на вироблення власної педагогічної техніки у сфері музичного мистецтва.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток мистецьких компетентностей майбутніх педагогів-музикантів
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Калюжна, Оксана Іванівна
    (uk) У статті розглянуто вплив вищої школи на розвиток мистецьких компетентностей майбутніх педагогів-музикантів.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток духовності особистості в процесі фахової підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Гусєва, Катерина Василівна
    (uk) У статті наголошується, що вчитель образотворчого мистецтва виступає носієм не лише спеціальних знань та умінь, але і носієм духовних цінностей. Духовне збагачення і вдосконалення кожної особистості відбувається протягом всього життя в тому числі і в процесі навчання. Гуманізація освіти та естетичне виховання спрямовано на формування гармонійної цілісної особистості, загальнокультурний її розвиток. Засобами естетичного виховання в мистецтві виступає художній образ. Художній образ є відображенням дійсності яке містить в собі не лише суб’єктивний досвід автора, його розуміння та відношення до об’єктів дійсності, але і відбитки культурно-історичного досвіду, естетичних цінностей, але і відбитки культурно-історичного досвіду, естетичних цінностей соціуму загалом. На їх базі і формується всебічно та гармонійно розвинута особистість із вищими моральними цінностями, естетичними канонами та ідеалами.
  • Ескіз
    Документ
    Концептуальні підходи до визначення змісту початкової, базової та повної середньої освіти (галузі: «Музика», «Музичне мистецтво», «Мистецтво»)
    (КДПУ ім. В. Винниченка, 2014) Черкасов, Володимир Федорович
    (uk) У статті обґрунтовано мету, завдання, зміст і принципи початкової, базової та повної середньої освіти, які уможливлюють нові підходи до розв’язання завдань художньо-естетичного виховання молоді.